abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216446873
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2025 00:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In Europa moeten we kiezen voor onze eigen Europese identiteit.
Een identiteit waar jij niet voor bereid bent te vechten :')
  maandag 27 januari 2025 @ 10:02:20 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216447169
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is China dan zo'n kutland om in te wonen?
Volgens wie is het kut om er te wonen?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 27 januari 2025 @ 10:18:14 #28
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_216447322
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:02 schreef Mikeytt het volgende:
Precies. Dit is de vraag.
enkelband
pi_216447574
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:18 schreef recidivist het volgende:

[..]
Precies. Dit is de vraag.
Kut? Mij in iedergeval niet gezien om daar te willen wonen. Ik verwacht niet dat zij een vangnet hebben zoals wij dat hebben. Heb ik het niet eens over je persoonlijke vrijheden en keuzes. Je kunt zeggen wat je wil van de VS. Ook daar zou ok niet willen wonen maar de persoonlijke vrijheden en hun levensopvattingen bevallen mij beter als die van China. En niet alleen China. Maar Japan. Korea(zowel noord als zuid) zul je mij niet zien.
pi_216447636
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mickey is volgens mij een alt account van starhopper. Draait lekker met de wind mee waar ze de meeste negatieve reacties op verwacht.
Exact.

Een kloon van een act.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 januari 2025 @ 10:57:58 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216447668
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Volgens mij en een hoop anderen hier.

Een land waar je weinig mag en de staat je voordurend controleert. En ze schijt hebben aan werknemersrechten of burgerrechten in het algemeen.

Vind jij dat aantrekkelijk?
pi_216448147
quote:
China’s aanwezigheid in Europese havens, zoals Zeebrugge, blijft ook vragen oproepen over economische afhankelijkheid en strategische kwetsbaarheid. VUB-onderzoekster Anne-Marie Dedene waarschuwt: “China’s investeringen brengen economische voordelen, maar het Westen moet opletten niet te afhankelijk te worden.”
_O-

quote:
Maar samenwerking alleen is niet genoeg. Europa moet ook investeren in zijn eigen maritieme sectoren. “Als Europa niet snel actie onderneemt, kan China ook technologisch de leiding nemen in scheepsbouw en maritieme innovatie,” waarschuwt Dorien Emmers van de KU Leuven. “Dit vraagt duurzame, langetermijninvesteringen.”

Een waarschuwing dus voor Europa, deze Chinese maritieme strategie. De dominantie van Peking op zee is niet alleen een economische kwestie, maar ook een militaire en strategische uitdaging.

De recente spanningen in de Oostzee en de Amerikaanse wrevel over Groenland en het Panamakanaal tonen aan dat het Westen wakker is geschud. Toch blijft de vraag of de huidige strategieėn voldoende zijn om de Chinese opmars te stoppen.

“Ik zie het eigenlijk als een wake up call”, aldus Dorien Emmers. “Of het nu een maatstaf is voor economische of militaire dominantie door China, dat maakt eigenlijk niet zoveel verschil. Om terrein terug te winnen is er in Europa dringend visie en actie nodig.”
weer een waarschuwing, weer een 'wake up call'. gooi het maar effe op berg waarschuwingen en wake up calls daar in de hoek die er al jaren staat. europa blijft nog even :Z
  maandag 27 januari 2025 @ 13:31:58 #33
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216449180
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
Kut? Mij in iedergeval niet gezien om daar te willen wonen. Ik verwacht niet dat zij een vangnet hebben zoals wij dat hebben. Heb ik het niet eens over je persoonlijke vrijheden en keuzes. Je kunt zeggen wat je wil van de VS. Ook daar zou ok niet willen wonen maar de persoonlijke vrijheden en hun levensopvattingen bevallen mij beter als die van China. En niet alleen China. Maar Japan. Korea(zowel noord als zuid) zul je mij niet zien.
Pure onzin. Het vangnet in China is beter dan hier.

96% van de bevolking heeft een eigen huis, tegenover 70% hier, mede door sociale woningen die enorm goedkoop worden verkocht aan mensen onder een bepaald salaris.

Zelfde met energiekosten. Vrijwel gratis als je weinig verdient. Werkloosheid is daar ook echt een keuze. Iedereen krijgt werk aangeboden als je een baan verliest. Je krijgt vaak ook doorbetaald voor 2 jaar.
pi_216449191
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

96% van de bevolking heeft een eigen huis, tegenover 70% hier, mede door sociale woningen die enorm goedkoop worden verkocht aan mensen onder een bepaald salaris.

Zelfde met energiekosten. Vrijwel gratis als je weinig verdient. Werkloosheid is daar ook echt een keuze. Iedereen krijgt werk aangeboden als je een baan verliest. Je krijgt vaak ook doorbetaald voor 2 jaar.
Maar toch ga je er niet wonen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216449339
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nu snap ik het. Daarom staan er behoorlijk wat steden leeg omdat iedereen nagenoeg inmiddels een eigen huis heeft. Er staat zoveel leeg, ik zou zeggen grijp je kans en je hebt een eigen huis. Nou ja eigen huis, een betonnen gedrocht dat mij in iedergeval doet denken aan het voormalige Oostblok. En met een uitstekend vangnet zou ik zeggen waar wachten we nog op. Met z'n alle naar China. Plek voor geheel fok.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 27 januari 2025 @ 14:04:58 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216449526
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar toch ga je er niet wonen.
Ik heb met partner afgesproken later in Vietnam te wonen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')