quote:Trump beëdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beëdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.
Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.
Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hierquote:Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beëdiging van Trump.
"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraïense president Zelensky op X.
De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.
De Israëlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormen", zegt Netanyahu.
Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Ja lieve schat, Trump deelt de lakens nu eenmaal uit, en Petrotje heeft nu ondervonden wat het betekent als hij daar tegenin gaat. Dan kost het hem zijn eigen vliegtuig, of de helft van zijn economie. Zo werkt de wereld nu eenmaal.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:29 schreef June. het volgende:
[..]
Helemaal niet. Trump is net een klein kind die z'n zin niet krijgt.
Onder Buden en Obama werden er ook al illegalen teruggestuurd en dat kon ook gewoon fatsoenlijk.
Ik weet niet hoor, maar die tarieven gaan de Amerikanen betalen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja lieve schat, Trump deelt de lakens nu eenmaal uit, en Petrotje heeft nu ondervonden wat het betekent als hij daar tegenin gaat. Dan kost het hem zijn eigen vliegtuig, of de helft van zijn economie. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
Dat denk ik niet gezien de snelheid waarmee Petro bukte. Het was binnen het uur dat het presidentieel vliegtuig werd klaargestoomd, een absoluut wereldrecordquote:Op zondag 26 januari 2025 22:33 schreef June. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die tarieven gaan de Amerikanen betalen.
En dat is een niet bestaand probleem.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerste is al bovenstaand over de Colombianen
Ze nemen al vluchtelingen op? Hij wil alleen dat ze in een normaal vliegtuig vervoerd worden, that's all. Staat er ook gewoon in.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet gezien de snelheid waarmee Petro bukte. Het was binnen het uur dat het presidentieel vliegtuig werd klaargestoomd, een absoluut wereldrecordPetrotje heeft gewoon verloren tegen iemand met grotere ballen, en die betaalt nu de terugvlucht van al die immigranten. Win/win voor Trump. Colombia gaat nu de aankomende 4 jaar al die vluchten uit eigen zak betalen, let maar op.
Net als Mexico de muur betaaltquote:Op zondag 26 januari 2025 22:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet gezien de snelheid waarmee Petro bukte. Het was binnen het uur dat het presidentieel vliegtuig werd klaargestoomd, een absoluut wereldrecordPetrotje heeft gewoon verloren tegen iemand met grotere ballen, en die betaalt nu de terugvlucht van al die immigranten. Win/win voor Trump. Colombia gaat nu de aankomende 4 jaar al die vluchten uit eigen zak betalen, let maar op.
Ze gaan zelf hun illegalen ophalen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is een niet bestaand probleem.
Die vluchten vonden plaats onder Trump1, Obama, Biden en gaan gewoon door.
Alleen door de retoriek van Trump gaan Brazilië, Mexico en Colombia op hun achterste benen staan.
En jij juicht die retoriek toe.
Zoveel mogelijk landen then je in het harnas jagen.
De lijst met landen wordt steeds langer. En het zijn voornamelijk landen waarmee de VS goede relaties heeft.
Wat wint Amerika hier precies mee?
Dat inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:41 schreef June. het volgende:
[..]
Ze nemen al vluchtelingen op? Hij wil alleen dat ze in een normaal vliegtuig vervoerd worden, that's all. Staat er ook gewoon in.
Dit soort mannen met kleine piemels en te groot ego helpen de wereld naar de klote.
Je lult uit je nek zoals gewoonlijkquote:Op zondag 26 januari 2025 22:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
maar eerlijk dat geldt andersom toch net zo? Je druk maken of het een militair vliegtuig is of een normaal passagiersvliegtuig is.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:41 schreef June. het volgende:
[..]
Ze nemen al vluchtelingen op? Hij wil alleen dat ze in een normaal vliegtuig vervoerd worden, that's all. Staat er ook gewoon in.
Dit soort mannen met kleine piemels en te groot ego helpen de wereld naar de klote.
Nee het gaat er om dat hun landgenoten humaan behandeld worden en het is juist heel goed lijkt me dat een president daar een punt van maakt ipv ze als vee terug te sturen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maar eerlijk dat geldt andersom toch net zo? Je druk maken of het een militair vliegtuig is of een normaal passagiersvliegtuig is.
Verder totaal geen trump fan trouwens, maar dit voelt als zeiken om het zeiken
Ja eens hoor, maar actie = reactie. Iets minder testosteron zal al helpen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maar eerlijk dat geldt andersom toch net zo? Je druk maken of het een militair vliegtuig is of een normaal passagiersvliegtuig is.
Ja, dan word je boos en ga je schoppen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je werkelijk niets te zeggen meer hebt ga je het maar op de man spelen, zoals gewoonlijk. Roep anders nog een NPC-woordje als "fascist" of "nazi", staat vast wel ergens in je draaiboek vermeld.
quote:Op zondag 26 januari 2025 22:47 schreef June. het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar actie = reactie. Iets minder testosteron zal al helpen.
wat is er niet humaan aan? Ken de vliegtuigen zelf niet maar als ik snel google komt het niet over alsof ze worden opgestapeld en nauwelijks kunnen ademenquote:Op zondag 26 januari 2025 22:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee het gaat er om dat hun landgenoten humaan behandeld worden en het is juist heel goed lijkt me dat een president daar een punt van maakt ipv ze als vee terug te sturen.
Al jaren gaat het gewoon goed via de gebruikelijke manier.
Prima om het niet te pikken dat Trump het nu ineens op deze manier wil doen.
ow dat zeker, daar ben ik het mee eensquote:Op zondag 26 januari 2025 22:47 schreef June. het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar actie = reactie. Iets minder testosteron zal al helpen.
quote:Op zondag 26 januari 2025 22:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je lult uit je nek zoals gewoonlijk
[ x ]
https://apnews.com/articl(...)5d8791d22ec6767049fdquote:The government of Petro, a former leftist guerrilla, in a statement later announced that the South American country’s presidential aircraft had been made available to facilitate the return of migrants who were to arrive hours earlier on the U.S. military airplanes and guarantee them “dignified conditions.”
Nou nee, dan is je meltdown weer eens compleet en ga je zometeen weer stampvoetend en boos je bed in, zoals elke avond tegenwoordig.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dan word je boos en ga je schoppen.
Of misschien moet je de tweets van de president van Colombia zelf lezen die er in vermeld staanquote:Op zondag 26 januari 2025 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
https://apnews.com/articl(...)5d8791d22ec6767049fdje moet misschien met iets anders komen dan een Florida verslaggevertje skysherrif
Het gaat gewoon om geld. Colombia wil zelf niet betalen, Trump wilde geld besparen door ze met militaire vliegtuigen af te droppen, heen en weer getrek, piemels op tafel, Trump heeft een grotere dan Petrotje, Petrotje bukt, Petrotje roept voor de buhne wat en gaat vanaf nu gewoon de rekening betalen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat is er niet humaan aan? Ken de vliegtuigen zelf niet maar als ik snel google komt het niet over alsof ze worden opgestapeld en nauwelijks kunnen ademen
Ik zie screenshots van vermeende teksten van de president van een Florida verslaggever, maar het staat je vrij de daadwerkelijke tweets hier te plaatsen. En nee, een screenshot van wat iemand gezegd zou hebben op twitter is geen link.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Of misschien moet je de tweets van de president van Colombia zelf lezen die er in vermeld staan
![]()
Ja ze komen binnen onder de meest inhumane omstandigheden maar terug moeten ze in luxequote:Op zondag 26 januari 2025 22:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dit een heel rare uitgangspositie ja?
https://x.com/petrogustav(...)TjC-FQD4Ju2m75kFn4kQquote:Op zondag 26 januari 2025 22:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie screenshots van vermeende teksten van de president van een Florida verslaggever, maar het staat je vrij de daadwerkelijke tweets hier te plaatsen. En nee, een screenshot van wat iemand gezegd zou hebben op twitter is geen link.
Het lijkt me vrij normaal dat je als land je bekommert over de wijze waarop staatsburgers worden behandeld.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Heel goed, nu komen we ergens.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://x.com/petrogustav(...)TjC-FQD4Ju2m75kFn4kQ
Wat ik al zei, piemels op tafel, Trump heeft een grotere, Petrotje roept wat voor de buhne, morgen is het allemaal bekokstooft en gaat Petrotje gewoon betalen aan de terugvlucht van zijn medelandgenoten.quote:Trump, ik hou niet zo van reizen naar de VS, het is een beetje saai, maar ik moet bekennen dat er dingen zijn die de moeite waard zijn, ik ga graag naar de zwarte wijken van Washington, daar heb ik in de Amerikaanse hoofdstad een heel gevecht gezien tussen zwarten en Latino's met barricades, wat mij stom leek, omdat ze zich moesten verenigen.
Ik moet bekennen dat ik Walt Withman en Paul Simon en Noam Chomsky en Miller leuk vind
Ik moet bekennen dat Sacco en Vanzetti, die mijn bloed hebben, in de geschiedenis van de Verenigde Staten gedenkwaardig zijn en ik volg hen. Ze werden vermoord door arbeidersleiders met de elektrische stoel, de fascisten die zich zowel in de VS als in mijn land bevinden
Ik houd niet van jouw olie, Trump, het gaat de menselijke soort vernietigen vanwege hebzucht. Misschien kunnen we op een dag, onder het genot van een slok whisky, wat ik ondanks mijn gastritis accepteer, hier openhartig over praten, maar het is moeilijk omdat jullie mij als een inferieur ras beschouwen en dat ben ik niet, en geen enkele Colombiaan.
Dus als je iemand kent die koppig is, dan ben ik het wel, punt uit. Met zijn economische kracht en arrogantie kan het land proberen een staatsgreep uit te voeren, zoals ze dat met Allende hebben gedaan. Maar ik sterf in mijn wet, ik verzette me tegen marteling en ik verzet me tegen jou. Ik wil geen slavenhandelaren naast Colombia, we hadden er al veel en we hebben onszelf bevrijd. Wat ik naast Colombia wil zijn liefhebbers van vrijheid. Als je me niet kunt vergezellen, ga ik ergens anders heen. Colombia is het hart van de wereld en je hebt het niet begrepen, dit is het land van de gele vlinders, van de schoonheid van Remedios, maar ook van de kolonels Aurelianos Buendía, waarvan ik een van hen ben, misschien wel de laatste
Je zult mij vermoorden, maar ik zal overleven in mijn stad vóór de jouwe, in Amerika. Wij zijn mensen van de wind, de bergen, de Caribische Zee en vrijheid
Je houdt niet van onze vrijheid, oké. Ik schud geen hand met blanke slavenhandelaars. Ik schud de handen van de blanke libertaire erfgenamen van Lincoln en de zwart-witte boerenjongens van de Verenigde Staten, bij wier graven ik huilde en bad op een slagveld, waar ik aankwam, na door de bergen van het Italiaanse Toscane te hebben gewandeld en na het redden van mezelf van covid.
Het zijn de Verenigde Staten en voor hen kniel ik, voor niemand anders.
Maak mij president en Amerika en de mensheid zullen reageren.
Colombia stopt nu met kijken naar het noorden, kijkt naar de wereld, ons bloed komt van het bloed van het kalifaat van Córdoba, de beschaving van die tijd, van de Latijnse Romeinen van de Middellandse Zee, de beschaving van die tijd, die de republiek stichtte, democratie in Athene; Ons bloed heeft ervoor gezorgd dat de resistente zwarten door jullie in slaven zijn veranderd. In Colombia is het eerste vrije gebied in Amerika, vóór Washington, in heel Amerika, daar zoek ik mijn toevlucht in zijn Afrikaanse liederen.
Mijn land bestaat uit goudsmeden die bestonden in de tijd van de Egyptische farao's en van de eerste kunstenaars ter wereld in Chiribiquete.
Je zult ons nooit domineren. De krijger die door ons land reed, vrijheid schreeuwde en wiens naam Bolívar is, verzet zich
Onze mensen zijn enigszins angstig, enigszins timide, ze zijn naïef en vriendelijk, geliefden, maar ze zullen weten hoe ze het Panamakanaal kunnen veroveren, dat jullie ons met geweld hebben afgenomen. Tweehonderd helden uit heel Latijns-Amerika liggen in Bocas del Toro, het huidige Panama, het voormalige Colombia, dat jij hebt vermoord.
Ik hijs een vlag en zoals Gaitán zei: zelfs als ik met rust gelaten word, zal deze gehesen blijven met de Latijns-Amerikaanse waardigheid die de waardigheid van Amerika is, die uw overgrootvader niet kende, en de mijne wel, meneer de president. , een immigrant in de Verenigde Staten,
Zijn blokkering maakt mij niet bang; omdat Colombia niet alleen het land van de schoonheid is, maar ook het hart van de wereld. Ik weet dat je net als ik van schoonheid houdt, respecteer het niet en het zal je zijn zoetheid geven.
COLOMBIA STAAT VANAF VANDAAG OPEN VOOR DE HELE WERELD. MET OPEN ARMEN ZIJN WIJ BOUWERS VAN VRIJHEID, LEVEN EN MENSHEID.
Ze vertellen mij dat u een tarief van 50% instelt op onze vrucht van menselijke arbeid om de VS binnen te komen, en ik doe hetzelfde.
Mogen onze mensen maïs planten die in Colombia is ontdekt en de wereld voeden
Zijn land, zijn maatregel. Dan sturen zelf maar vliegtuigen als ze het zo graag zelf willen regelen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij normaal dat je als land je bekommert over de wijze waarop staatsburgers worden behandeld.
Dat was altijd door ze terug te sturen in passagiersvliegtuigen.
Trump3 kiest voor militaire transportvliegtuigen.
Dat schijnt overigens vele malen duurder te zijn.
Brazilië, Mexico en Colombia geven aan dat onacceptabel te vinden.
Trump pakt de zwakste van de 3 en hangt de pestkop uit door te dreigen met zware sancties als het niet gaat zoals hij dicteert.
Colombia zou meteen hebben ingebonden.
Nou kan ik daarvan geen bewijs vinden.
Maar hetzelfde twitterkanaal komt nu met een statement van Colombia die de harde taal van Trump terug kaatst op dezelfde manier als Mexico dat deed.
Ik vind zelf deze ontwikkeling zorgelijk: Zuid Amerikaanse landen gaan zich nu afkeren van de VS en richten op China.
Panama is daar al mee gestart in 2026, na een aanvaring met Trump in die tijd.
En gaat de banden met China nog verder aanhalen.
De Mexicaanse president heeft naar aanleiding van de dreigementen van Trump een gesprek gehad met Xi.
Brazilië zit met Brics al close bij China.
En Colombia straks wellicht ook.
Ik snap dan het gejuich niet bij de spierballentaal van Trump.
Dit richt ook voor Europa meer schade aan dan het oplevert.
Je kan wel als machtig Amerika de knikkers blijven afpakken van alle kleinere kindjes, maar soms moet je ook bondgenoten zoeken, compromissen sluiten etc. Als van allerlei landen tariffs omhoog gaan wordt het voedsel alleen maar duurder voor John en Daisy.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:57 schreef skysherrif het volgende:
Interessant hoe Amerika nu ook hun weinige laatste echte bondgenoten het harnas in jaagt en straks janken dat ze voor China kiezen.
Dat is PRECIES wat trump wil, die rekening neerleggen bij de landen van herkomst die nu aan het bokken zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:59 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Zijn land, zijn maatregel. Dan sturen zelf maar vliegtuigen als ze het zo graag zelf willen regelen.
Net als Mexico betaalt voor de muurquote:Op zondag 26 januari 2025 22:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heel goed, nu komen we ergens.
[..]
Wat ik al zei, piemels op tafel, Trump heeft een grotere, Petrotje roept wat voor de buhne, morgen is het allemaal bekokstooft en gaat Petrotje gewoon betalen aan de terugvlucht van zijn medelandgenoten.
Waar staat dat?quote:Op zondag 26 januari 2025 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is PRECIES wat trump wil, die rekening neerleggen bij de landen van herkomst die nu aan het bokken zijn.
Wat is de volgende stap, volgepakte goederenwagons?quote:Op zondag 26 januari 2025 22:59 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Zijn land, zijn maatregel. Dan sturen zelf maar vliegtuigen als ze het zo graag zelf willen regelen.
Koffie zal wel lekker duur worden in de US.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:53 schreef Momo het volgende:
Lekker met iedereen ruzie zoeken, wij verhogen onze tariffs, wij nog meer!
waarom zou er een volgende stap zijn hierin? Met de trein wordt daar een beetje lastig denk ik ookquote:Op zondag 26 januari 2025 23:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap, volgepakte goederenwagons?
Ik begrijp wel dat ze een grens trekken.
Waar staat dat?quote:Op zondag 26 januari 2025 22:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze gaan zelf hun illegalen ophalen.
Nou, het doel is kennelijk om landen te bewegen om de transporten te betalen.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou er een volgende stap zijn hierin? Met de trein wordt daar een beetje lastig denk ik ook
Ja, voor de spiegel herken jij jezelf het beste.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee, dan is je meltdown weer eens compleet en ga je zometeen weer stampvoetend en boos je bed in, zoals elke avond tegenwoordig.
In een tweet in de vorige reeks en hier nog een website.quote:
quote:Colombian leader Gustavo Petro, after refusing to accept the US army aviation with illegal migrants, ordered to use his presidential flight for this purpose.
Die tweet wekte de indruk dat CNN de bron was.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In een tweet in de vorige reeks en hier nog een website.
https://news-pravda.com/world/2025/01/26/1008113.html
[..]
Colombiaanse krant staat het ook inmiddels.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die tweet wekte de indruk dat CNN de bron was.
Daar kon ik niets vinden.
Pravda als enige bron vind ik geen bron.
Een herhaling van Trump 1 maar dan nu met niet gedocumenteerde arbeiders?quote:The California Farm Bureau Federation has reported a decline in the citrus harvest in the Central Valley due to the absence of migrant farm workers, who are concerned about deportation following President Trump's immigration policies.
The Monterey County Farm Bureau anticipates that this shortage could affect the upcoming harvest in the Salinas Valley, with potential losses and increased food prices. The bureau estimates that 55,000 migrant workers are essential for the valley's operations, and their absence could lead to unharvested crops.
quote:92 Percent of Trump's China Tariff Proceeds Has Gone to Bail Out Angry Farmers
[...]
That trade war has cost U.S. companies many billions in new import taxes (while undermining their competitiveness and increasing consumer prices), yet it has earned the government far less. As the chart above shows, payouts to farmers battered by Chinese retaliation have eaten up over 92 percent of the trade-war tax proceeds.
[...]
Ja, ik zag deze (hier?) Moest lachen: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 januari 2025 22:33 schreef June. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die tarieven gaan de Amerikanen betalen.
Ze accepteren al jaren deportatie vluchten vanuit de VS. Hun probleem is de manier waarom.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef RotatoR het volgende:
Lol dus de Colombiaanse president stuurt nu zijn eigen vliegtuig om illegalen op te halen![]()
Ik ben geen fan van Trump maar hij laat hier wel even mooi zien hoe je al die nep-vluchtelingen terugstuurt. Gewoon zware sancties opleggen aan de landen die niet meewerken. Kan de EU ook zo doen maar helaas hebben we hier te maken met progressieve deugpolitici.
lol alsof "europa". wat er aan gaat doem die zit al in het begin in de reet bij USAquote:Op maandag 27 januari 2025 02:45 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ze accepteren al jaren deportatie vluchten vanuit de VS. Hun probleem is de manier waarom.
Europa kan zonder Amerika. Amerika als wereldmacht kan niet zonder Europa. Als ze het prima vinden om Hersey's kots chocolade te eten en Budweiser te drinken en verder lekker alleen willen staan moeten ze hier lekker mee doorgaan.
EU moet maar lekker met China gaan handelen en een gemeenschappelijke nucleaire doctrine opzetten binnen Europa (incl. Groenland). VS gaat anders toch echt een deal sluiten met Rusland (Oekraine) en de China (Taiwan) voor Groenland en Panama kanaal.
Liever onafhankelijk dan de bitch van de VS.
Mag Nederland ook doen met Marokko en Algerije omdat ze hun onderdanen niet terugnemen in plaats van de slapjanus uit te hangen.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:57 schreef Wantie het volgende:
Trump pakt de zwakste van de 3 en hangt de pestkop uit door te dreigen met zware sancties als het niet gaat zoals hij dicteert.
Nergens maar ze zijn al door de knietjes gegaan.quote:
De slappe woorden van een verliezer. Trump n'a pas peur de ça.quote:"Je zult nooit over ons heersen", richtte hij zich tot Trump. "Ik doe geen zaken met witte slavendrijvers."
China zou dat zeer waarderen.quote:Op maandag 27 januari 2025 07:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Mag Nederland ook doen met Marokko en Algerije omdat ze hun onderdanen niet terugnemen in plaats van de slapjanus uit te hangen.
[..]
Wat heeft hij precies verloren dan?quote:Nergens maar ze zijn al door de knietjes gegaan.
https://www.nu.nl/verkiez(...)plannen-weer-in.html
En dan ook nog dit
[..]
De slappe woorden van een verliezer. Trump n'a pas peur de ça.
En wat denk je wat China gaat doen?quote:Op maandag 27 januari 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
China zou dat zeer waarderen.
Gewoon als Nederland even goed de spits opdrijven en zo een niet bestaand probleem creëren, wat we dan met veel dreigementen ook weer oplossen door Marokko op de knieën te krijgen.
Als dat zo was dan hadden ze in eerste instantie die vluchten niet geweigerd.quote:[..]
Wat heeft hij precies verloren dan?
Colombia is volgens internationaal recht gebonden aan het terugnemen van inwoners.
En dat heeft Colombia altijd al gedaan.
En dat gaan ze nu voortzetten.
En tegelijkertijd zit een Colombiaanse delegatie bij de Chinese ambassadeur.
Wat een winst voor Amerika.
Je kan op z'n minst eisen dat ze niet als vee worden behandeld. Als het andersom geweest zou de wereld de VS te klein zijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:19 schreef HSG het volgende:
Als dat zo was dan hadden ze in eerste instantie die vluchten niet geweigerd.
Nee als het andersom was geweest keek iedereen de andere kant op.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:49 schreef June. het volgende:
[..]
Je kan op z'n minst eisen dat ze niet als vee worden behandeld. Als het andersom geweest zou de [s]wereld [/s de VS]te klein zijn.
Natuurlijk niet, dan zou het óók niet oké zijn. Waarom zou de wereld dan ineens de andere kant op kijken?quote:Op maandag 27 januari 2025 08:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee als het andersom was geweest keek iedereen de andere kant op.
Of dan kreeg je reacties als "ja maar witte mensen....".quote:Op maandag 27 januari 2025 08:52 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan zou het óók niet oké zijn. Waarom zou de wereld dan ineens de andere kant op kijken?
Je hebt het niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef RotatoR het volgende:
Lol dus de Colombiaanse president stuurt nu zijn eigen vliegtuig om illegalen op te halen![]()
Ik ben geen fan van Trump maar hij laat hier wel even mooi zien hoe je al die nep-vluchtelingen terugstuurt. Gewoon zware sancties opleggen aan de landen die niet meewerken. Kan de EU ook zo doen maar helaas hebben we hier te maken met progressieve deugpolitici.
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen dat het niet om vluchtelingen gaat, maar om illegale vreemdelingen. En als het echt om mensen zou gaan ga je niet een toestel dat al onderweg is weigeren.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal begrepen.
Vluchtelingen uit Colombia worden al jaren teruggestuurd maar dat kan op een andere manier dan met een legervliegtuig en handboeien. Het zijn mensen. Daarom is dat presidentstoestel gestuurd. Dat was de discussie.
Ja, laten we er een semantische discussie van maken.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen dat het niet om vluchtelingen gaat, maar om illegale vreemdelingen.
Als hij deze toegelaten zou hebben, was er niets veranderd.quote:En als het echt om mensen zou gaan ga je niet een toestel dat al onderweg is weigeren.
Er zal zelfs een vlucht bij met uitzetting uit de tijd van Biden.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat denk je wat China gaat doen?Juist jouw in een wurghouding letten want die lui zijn erger dan Europa.
[..]
Als dat zo was dan hadden ze in eerste instantie die vluchten niet geweigerd.
Hij laat zien dat hij zich bekommert om zijn eigen inwoners en liever het presidentiële toestel stuurt, dan dat ze in een transportvliegtuig zitten..quote:Op maandag 27 januari 2025 11:39 schreef loveli het volgende:
Dat presidentiële vliegtuig is om gezichtsverlies te voorkomen.
Hij heeft vooral laten zien dat ie een complete idioot is met z'n 'white slavers' en 'Colombia als centrum van de wereld'.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij laat zien dat hij zich bekommert om zijn eigen inwoners en liever het presidentiële toestel stuurt, dan dat ze in een transportvliegtuig zitten..
Zijn eigen inwoners die hij eerst totaal niet terug wou nemen, waarom zou de VS zijn tuig moeten huisvesten precies?quote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij laat zien dat hij zich bekommert om zijn eigen inwoners en liever het presidentiële toestel stuurt, dan dat ze in een transportvliegtuig zitten..
Er worden ieder jaar al mensen teruggestuurd naar Colombia.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn eigen inwoners die hij eerst totaal niet terug wou nemen, waarom zou de VS zijn tuig moeten huisvesten precies?
Je doet net alsof die Colombianen per slavenschip naar hun eigen land vervoerd worden. Ze hebben de wet overtreden en dan is het in de v.s. vrij gebruikelijk dat je geboeid wordt. En een militair vliegtuig is opeens niet comfortabel genoeg?quote:Op maandag 27 januari 2025 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er worden ieder jaar al mensen teruggestuurd naar Colombia.
Het enige dat gevraagd wordt is om ze menselijk te behandelen, dus niet geboeid in een militair vliegtuig.
Dat Colombia de eigen inwoners niet terugneemt is niet waar.
Nee, ik doe alsof ze geboeid per transportvliegtuig vervoerd worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:26 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je doet net alsof die Colombianen per slavenschip naar hun eigen land vervoerd worden.
Het kon anders, het kan anders.quote:Ze hebben de wet overtreden en dan is het in de v.s. vrij gebruikelijk dat je geboeid wordt.
Het kan alleen maar hard en onmenselijk bij jou?quote:En een militair vliegtuig is opeens niet comfortabel genoeg?
Van de 11,2 miljoen illegalen in de US werken er zo'n 8,3 miljoen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Will somebody please think of the poor illegal immigrants, zielige criminelen boo fucking hoo.
Daar sta je toch niet van te kijken neem ik aan? Hele volksstammen krijgen een stijfje alleen al bij de gedachte dat een andere groep mensen, en dan het liefste een groep mensen die het al slechter heeft dan de eerste groep, een slechte behandeling gaan krijgen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan alleen maar hard en onmenselijk bij jou?
[ afbeelding ]
Als je ergens ILLEGAAL bent ben je automatisch een crimineelquote:Op maandag 27 januari 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Van de 11,2 miljoen illegalen in de US werken er zo'n 8,3 miljoen.
Denk daarbij aan landbouw, bouw, horeca, etc.
Als je bedenkt dat daar ook kinderen en ouderen onder zijn, dan is dat een hoog percentage werkenden.
Je kan stellen dat ze er niet horen te zijn maar "zielige criminelen" is toch wel wat denigrerend.
https://www.mo.be/nieuws/kinderarbeid-de-vsquote:Op maandag 27 januari 2025 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je ergens ILLEGAAL bent ben je automatisch een crimineel.
Er zijn prima legale manieren om de VS binnen te komen. Dit is echt geen onmenselijk standpunt, hoe graag je dat ook weer wil doordrukken.
Je moet je gewoon eens afvragen waarom deze mensen er bewust voor gekozen hebben om zich niet legaal te melden.
Maar eigenlijk is het dus gewoon een gevalletje, als er geen illegalen zijn, wie plukt dan onze katoen?!
Dus door illegale migratie tegen te gaan komt er minder kinderarbeid, en daar ben jij tegen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.mo.be/nieuws/kinderarbeid-de-vs
Allemaal leugens zeker, dit.
En de Amerikanen die mensen illegaal voor zich laten werken zijn zeker harde werkers!
Ik stel slechts vast dat Amerika voor een groot deel van de lage lonen banen afhankelijk is van mensen zonder verblijfs- of werkdocumenten.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het dus gewoon een gevalletje, als er geen illegalen zijn, wie plukt dan onze katoen?!
Zal allemaal wel meevallen, ze kunnen alsnog de legale weg volgen he?quote:Op maandag 27 januari 2025 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stel slechts vast dat Amerika voor een groot deel van de lage lonen banen afhankelijk is van mensen zonder verblijfs- of werkdocumenten.
Dat is al vele decennia het geval.
Als die mensen allemaal uitgezet gaan worden, en dat lijkt het doel, dan betekent dat er ruim 8 miljoen vacatures niet meer vervuld zullen zijn.
Dat gaat ook niet gebeuren. Het zijn een paar mensen die nu voor de show en als bliksemafleider worden uitgezet, net als in de eerste termijn van Trump gebeurde in het begin. En over een paar weken horen we er niks meer over en gaat het net zo door als voorheen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stel slechts vast dat Amerika voor een groot deel van de lage lonen banen afhankelijk is van mensen zonder verblijfs- of werkdocumenten.
Als die mensen allemaal uitgezet gaan worden, en dat lijkt het doel, dan betekent dat er ruim 8 miljoen vacatures niet meer vervuld zullen zijn.
quote:Op maandag 27 januari 2025 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
Criminelen gaan we KEIHARD aanpakken, behalve dan de veroordeelde J6-criminelen, die laten we allemaal vrij. Mooi land.
Er is niet zoveel mis mee om mensen die moorden plegen op te pakken en te straffen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Vrouwtjes van dik in de 60 die een rondleiding kregen, KEIHARD AANPAKKEN!
Illegalen die Amerikanen vermoorden, zielige illegalen!!
Make it make sense.
Tuurlijk, ik ontken echt niet dat er mensen tussen zitten die niets verkeerd doen, alleen zijn ze gewoon alsnog illegaal, waarom zijn ze niet legaal gekomen?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is niet zoveel mis mee om mensen die moorden plegen op te pakken en te straffen.
Maar Guan die al 12 jaar bij boer Johnson werkt of Manuel die al 3 jaar dakdekker is, daar heb je niet zoveel last van.
Alleen wanneer dat ergens ILLEGAAL zijn een misdrijf is.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Als je ergens ILLEGAAL bent ben je automatisch een crimineel .
Welk deel van het woord illegaal wil je uitgelegd hebben?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alleen wanneer dat ergens ILLEGAAL zijn een misdrijf is.
Vaak zijn ze legaal gekomen, met een werkvisum dat verlopen is en niet verlengd werd.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ontken echt niet dat er mensen tussen zitten die niets verkeerd doen, alleen zijn ze gewoon alsnog illegaal, waarom zijn ze niet legaal gekomen?
We gaan het zien. Trump heeft 4 jaar.quote:Het is totaal niet alsof de VS potdicht gaat ofzo, ze willen alleen meer controle en inzicht over wie er het land in komt.
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welk deel van het woord illegaal wil je uitgelegd hebben?
quote:The act of being present in the United States in violation of the immigration laws is not, standing alone, a crime. While federal immigration law does criminalize some actions that may be related to undocumented presence in the United States, undocumented presence alone is not a violation of federal criminal law.
quote:Is being undocumented in the US a crime?
What is the Difference Between Illegal and a Undocumented Immigrant? Being present in the United States without legal documentation is in itself not a crime. Though some of the ways of entering the US may be considered federal crimes, the act of being here without legal documentation is not considered a federal crime.
Wat wil je nu: criminelen hard aanpakken of niet? Daar moet je wel een beetje consistent in zijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Vrouwtjes van dik in de 60 die een rondleiding kregen, KEIHARD AANPAKKEN!
Illegalen die Amerikanen vermoorden, zielige illegalen!!
Make it make sense.
Alle delen. Maar liefst heb ik dat je laat zien dat illegaliteit per definitie een misdrijf is.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welk deel van het woord illegaal wil je uitgelegd hebben?
Sja, als je geen geldig visum hebt ben je er dus illegaal. Meer kan ik er ook niet van maken.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vaak zijn ze legaal gekomen, met een werkvisum dat verlopen is en niet verlengd werd.
Uiteraard ook een groep die de grens illegaal oversteekt om in de US te komen maar dat wordt wel steeds lastiger.
[..]
We gaan het zien. Trump heeft 4 jaar.
https://www.axios.com/2025/01/27/undocumented-immigrants-crime-deportations-trumpquote:Why Trump won't be deporting "millions" of criminals
Dat dachten meer landen maar ze komen vanzelf weer terug bij de VS.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zal zelfs een vlucht bij met uitzetting uit de tijd van Biden.
Of China een goede keuze is weet ik niet.
De VS heeft laten zien dat zij in ieder geval geen goede keuze meer zijn.
En dat kan gevolgen hebben op de lange termijn.
Ik moet natuurlijk helemaal nietsquote:Op maandag 27 januari 2025 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat wil je nu: criminelen hard aanpakken of niet? Daar moet je wel een beetje consistent in zijn.
Verbazingwekkend ook dat de boer die alle illegalen maar aanneemt geheel buiten schot blijft.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is niet zoveel mis mee om mensen die moorden plegen op te pakken en te straffen.
Maar Guan die al 12 jaar bij boer Johnson werkt of Manuel die al 3 jaar dakdekker is, daar heb je niet zoveel last van.
Wie zegt dat? Omdat er nu een begin is gemaakt met uitzetten wil niet zeggen dat die mensen dan ook maar vrijuit gaat, het is niet toegestaan om illegalen in dienst te nemen iig.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verbazingwekkend ook dat de boer die alle illegalen maar aanneemt geheel buiten schot blijft.
Er is geen personeel om dat allemaal te controleren en boetes zijn te laag, zoals ook al geldt voor de honderdduizenden kinderen die kinderarbeid verrichten in de US.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verbazingwekkend ook dat de boer die alle illegalen maar aanneemt geheel buiten schot blijft.
En volgens Captain Kirk niet:quote:Op maandag 27 januari 2025 14:44 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de Poolse politie is het een Hitlergroet
[ x ]
Terwijl juist de illegale arbeid een aanzuigende werking heeft op de illegalen. Een 3 illegalen en je onderneming wordt van Elon lijkt me een erg goede beleids maatregel.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen personeel om dat allemaal te controleren en boetes zijn te laag, zoals ook al geldt voor de honderdduizenden kinderen die kinderarbeid verrichten in de US.
Een boete van $15.000 schrikt een werkgever niet af, dat bespaart hij jaarlijks al minimaal, per werknemer.
Captain Kirk kent het verschil tussen de linkse en rechtse arm niet?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En volgens Captain Kirk niet:
[ x ]
Check and mate.
Hij, als Jood, ziet gewoon wel het verschil tussen een hitlergroet en wat Elon deed.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Captain Kirk kent het verschil tussen de linkse en rechtse arm niet?
Veel andere Joden zien deze 2 maal herhaalde beweging van Elon wel als Hitlergroet en nu?quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2729138/
1/999#p216450052]maandag 27 januari 2025 14:54[/url] schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij, als Jood, ziet gewoon wel het verschil tussen een hitlergroet en wat Elon deed.
Nu helemaal niets, oftewel, je doet en roept maar, doen "we" niets meequote:Op maandag 27 januari 2025 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel andere Joden zien deze 2 maal herhaalde beweging van Elon wel als Hitlergroet en nu?
Het waren toch criminelen?quote:Op maandag 27 januari 2025 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ik doe alsof ze geboeid per transportvliegtuig vervoerd worden.
[..]
Het kon anders, het kan anders.
[..]
Het kan alleen maar hard en onmenselijk bij jou?
[ afbeelding ]
Momenteel vindt er een politieke kentering plaats, dat zie je terug in de hele maatschappij en dus ook op het forum.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt me op dat, nu Trump gewonnen heeft en in meer landen een ruk naar rechts is gemaakt, een bepaalde groep mensen ineens extra luid en zelfverzekerd is geworden.
Er is veel minder ruimte voor discussie of empathie en de uitlatingen en discussie zijn verhard.
Daarbij is de discussie helemaal niet "verhard", alleen het constant mensen uitmaken voor gore Nazi, Fascist etc wordt meer weggelachen inmiddels.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Momenteel vindt er een politieke kentering plaats, dat zie je terug in de hele maatschappij en dus ook op het forum.
meningen die in het verleden controversieel waren zullen steeds meer besproken gaan worden.
Klopt ja, sommige zullen het als verhard ervaren omdat er dingen besproken worden waarvan ze niet willen dat het besproken wordt.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarbij is de discussie helemaal niet "verhard", alleen het constant mensen uitmaken voor gore Nazi, Fascist etc wordt meer weggelachen inmiddels.
De discussie was nooit vriendelijk van "hun" kant, totaal niet zelfs.
Dat zie je op X vooral, na Dorseys toegegeven censuur jegens conservatieven hebben ze het alleenrecht op propaganda verloren en dat trekken ze echt heel erg slechtquote:Op maandag 27 januari 2025 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, sommige zullen het als verhard ervaren omdat er dingen besproken worden waarvan ze niet willen dat het besproken wordt.
Hij wilde ze wel terugnemen, maar niet voor die manier.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn eigen inwoners die hij eerst totaal niet terug wou nemen, waarom zou de VS zijn tuig moeten huisvesten precies?
Of we reken de definitie van dingen als 'hate speech' steeds verder op zodat ook uitspraken als: 'er zijn slechts twee geslachten' als dusdanig kunt benoemen.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, sommige zullen het als verhard ervaren omdat er dingen besproken worden waarvan ze niet willen dat het besproken wordt.
Hij heeft niets te willen, zoals ongeveer 1 uur na zijn stoere praat bleek.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij wilde ze wel terugnemen, maar niet voor die manier.
Waarom is die manier overigens gewijzigd?
De nieuwe methode is vele malen duurder.
Het is 100 maal duurder.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij heeft niets te willen, zoals ongeveer 1 uur na zijn stoere praat bleek.
Geen idee, wat maakt het uit, al kost het het tienvoudige, dat is het leven van de volgende Laken Riley wel waard lijkt me.
Dat is een mooie verdraaiingquote:Op maandag 27 januari 2025 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
So be it.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is 100 maal duurder.
Maar dat komt op de rekening van de Amerikaanse belastingbetaler.
Dat maak enkele miljoenen uitzettingen..
In ieder geval heeft Trump hiermee bereikt dat Colombia bij China aan tafel zit.
En dat terwijl Trump boos is op Panama, die in zijn eerste termijn al met China in zee ging nadat Trump tegen het land tekeer is gegaan.
Ja maar er worden libs geowned dus worth it.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is 100 maal duurder.
Maar dat komt op de rekening van de Amerikaanse belastingbetaler.
Agreedquote:Op maandag 27 januari 2025 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar er worden libs geowned dus worth it.
Ja, en ondertussen jankt Trump dat China controle heeft over het Panama kanaalquote:Op maandag 27 januari 2025 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar er worden libs geowned dus worth it.
Wat voor belang van de VS zit in het toepassen van een uitzettingsprocedure die 100x duurder is dan de gangbare methode, die weerstand opwekt bij de ontvanger, en vervolgens met veel gedreig en kabaal door de strot geduwd wordt.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
So be it.
Uiteindelijk kruipen ze allemaal wel weer terug in de schulp, alsof China het beste met ze voorheeft.
En nee, voor de anale fixatieclub weer komt melden dat ik in de kont van Trump zit, ik ben het ook lang niet altijd eens met zijn beleid of uitspraken, maar hij zit er dan ook niet voor jou, mij of de halve zielige wereld, hij zit er voor de VS.
In theorie zit Trump er voor de VS. In de praktijk zit hij er vooral voor zichzelf en zijn familie.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
So be it.
Uiteindelijk kruipen ze allemaal wel weer terug in de schulp, alsof China het beste met ze voorheeft.
En nee, voor de anale fixatieclub weer komt melden dat ik in de kont van Trump zit, ik ben het ook lang niet altijd eens met zijn beleid of uitspraken, maar hij zit er dan ook niet voor jou, mij of de halve zielige wereld, hij zit er voor de VS.
quote:Op maandag 27 januari 2025 17:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In theorie zit Trump er voor de VS. In de praktijk zit hij er vooral voor zichzelf en zijn familie.
En de gemiddelde Amerikaan zal ook nog wel merken dat tarrifs en het uitzetten van illegalen het leven niet goedkoper maken.
Dan heb je een zekere memecoin gemist.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
maar op dit moment zie ik niets terug van 'hij doet alles alleen voor zichzelf en zijn familie".
Dus dat is ALLES wat hij de afgelopen dagen gedaan heeft.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan heb je een zekere memecoin gemist.
Bezuinigingen op health research gemist?quote:Op maandag 27 januari 2025 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]dat soort retoriek kennen we nou wel, Orange man bad, corrupt, evil blah blah blah, kom eens met iets anders.
Voorlopig zijn het allemaal America First maatregelen die hij neemt, kan je het mee oneens zijn,
Dat zeg ik niet halvequote:Op maandag 27 januari 2025 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus dat is ALLES wat hij de afgelopen dagen gedaan heeft.
OK, helder.
Dat claim ik helemaal niet, ik beweerde dat niet ALLES wat hij deed voor eigen gewin was.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet halve
Jij claimt dat hij niks heeft gedaan voor eigen gewin
Dat mag he, want: Trump.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan heb je een zekere memecoin gemist.
Nee, je zei dat je niets terugzag daarvan. Als er dan iets is wat voor eigen gewin is kun je niet meer zeggen dat je daar niets van terugziet he.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat claim ik helemaal niet, ik beweerde dat niet ALLES wat hij deed voor eigen gewin was.
Kwart.
quote:Op maandag 27 januari 2025 17:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, je zei dat je niets terugzag daarvan. Als er dan iets is wat voor eigen gewin is kun je niet meer zeggen dat je daar niets van terugziet he.
Ja, je bent ook een beetje een simpele natuurlijk.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]Semantisch mierenneuken. Ik zal het nuanceren, hij heeft alleen maar America First dingen gedaan vanuit zijn functie als president, dat hij als privé persoon nou een shit coin heeft geïntroduceerd staat daar los van.
Ach, ik hoef mijn posts iig niet elke keer te voorzien van een scheldwoord of sneer.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, je bent ook een beetje een simpele natuurlijk.
Ik ook niet. Je zegt ELKE keer, maar ik zie al een paar posts zonder sneer. Dat is dan natuurlijk weer niet juist wat je daar zegt.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik hoef mijn posts iig niet elke keer te voorzien van een scheldwoord of sneer.
Soms is simpel beter dan onnodig gekunsteld ingewikkeld
Ja, precies.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]Semantisch mierenneuken. Ik zal het nuanceren, hij heeft alleen maar America First dingen gedaan vanuit zijn functie als president, dat hij als privé persoon nou een shit coin heeft geïntroduceerd staat daar los van.
https://www.science.org/c(...)ih-research-projectsquote:Op maandag 27 januari 2025 17:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bezuinigingen op health research gemist?
Bekijk deze YouTube-video
quote:Trump’s ban on funds to ‘promote gender ideology’ could threaten hundreds of NIH research projects
Sweeping executive order likely to be read broadly, experts predict
quote:The previous day, as one of his first actions in office, President Donald Trump signed an executive order declaring it “the policy of the United States to recognize two sexes, male and female.” It ordered the word “gender” to be replaced with “sex” throughout federal policies and documents and mandated that government agencies “ensure grant funds do not promote gender ideology.”
quote:Some fear the phrase “promote gender ideology” will extend to the identity of researchers. Jess McLaughlin, an evolutionary biologist and genomics researcher at the University of Alaska Anchorage, studies topics such as bird speciation, but they wonder whether their status as an openly trans scientist who emphasizes diversity, inclusion, and equity in their lab will hurt their ability to apply for federal funding in the future.
quote:Op maandag 27 januari 2025 18:35 schreef loveli het volgende:
[..]
https://www.science.org/c(...)ih-research-projects
[..]
[..]
[..]
En Maga op Fok maar volgehouden dat het alleen gaat om 2 geslachten politiek...quote:Resource pages for lesbian, gay, bisexual, transgender, queer, and intersex individuals are being taken down across federal websites
Het onderste stukje laat duidelijk zien waar het probleem zit:quote:Op maandag 27 januari 2025 18:35 schreef loveli het volgende:
[..]
https://www.science.org/c(...)ih-research-projects
[..]
[..]
[..]
Zelfgekozen voornaamwoorden die niet stroken met de menselijke biologie en een nadruk op intersectionele identiteitspolitiek in een laboratorium. Dat soort dingen moeten worden aangepakt. Het heeft niets te maken met wetenschap.quote:Some fear the phrase “promote gender ideology” will extend to the identity of researchers. Jess McLaughlin, an evolutionary biologist and genomics researcher at the University of Alaska Anchorage, studies topics such as bird speciation, but they wonder whether their status as an openly trans scientist who emphasizes diversity, inclusion, and equity in their lab will hurt their ability to apply for federal funding in the future.
quote:Op maandag 27 januari 2025 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Zo, daar gaat de familie Trump weer lekker van cashen!
Het zegt vooral helemaal niets over hoe een goede wetenschapper dit is. "Land of the Free" laat me niet lachen.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het onderste stukje laat duidelijk zien waar het probleem zit:
[..]
Zelfgekozen voornaamwoorden die niet stroken met de menselijke biologie en een nadruk op intersectionele identiteitspolitiek in een laboratorium. Dat soort dingen moeten worden aangepakt. Het heeft niets te maken met wetenschap.
Zeker, 'Land of the Free'. En daar gelden gewoon regels en richtlijnen net zoals in elke samenleving. De wetenschap moet om wetenschap draaien. Niemand zegt dan ook dat deze vrouw geen goede wetenschapper is, wel wordt er benoemd dat zij bezig is met dingen die niets met wetenschap te maken hebben.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Het zegt vooral helemaal niets over hoe een goede wetenschapper dit is. "Land of the Free" laat me niet lachen.
Dat is alleen afschuwelijk als het christelijk van aard is.quote:
quote:Op maandag 27 januari 2025 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, 'Land of the Free'. En daar gelden gewoon regels en richtlijnen net zoals in elke samenleving. De wetenschap moet om wetenschap draaien. Niemand zegt dan ook dat deze vrouw geen goede wetenschapper is, wel wordt er benoemd dat zij bezig is met dingen die niets met wetenschap te maken hebben.
Een wetenschapper is een serieuze titel, dan ga je jezelf niet 'they/them' noemen omdat dit al haaks staat op alle vormen van rationaliteit en de objectief aantoonbare realiteit van het menselijk geslacht. Ten tweede is een laboratorium een plek waar wetenschappelijk onderzoek zou moeten plaatsvinden en geen plek voor 'diversity, inclusion, and equity'.
Echt topquote:Resource pages for lesbian, gay, bisexual, transgender, queer, and intersex individuals are being taken down across federal websites
En die voor het bedrijven van wetenschap geen enkele relevantie hebben.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, 'Land of the Free'. En daar gelden gewoon regels en richtlijnen net zoals in elke samenleving. De wetenschap moet om wetenschap draaien. Niemand zegt dan ook dat deze vrouw geen goede wetenschapper is, wel wordt er benoemd dat zij bezig is met dingen die niets met wetenschap te maken hebben.
Nou, wellicht wordt in dat lab wel topwetenschap bedreven. Weet jij veel. Dat is relevant, de rest totaal niet.quote:Een wetenschapper is een serieuze titel, dan ga je jezelf niet 'they/them' noemen omdat dit al haaks staat op alle vormen van rationaliteit en de objectief aantoonbare realiteit van het menselijk geslacht. Ten tweede is een laboratorium een plek waar wetenschappelijk onderzoek zou moeten plaatsvinden en geen plek voor 'diversity, inclusion, and equity'.
Want waar je het liefst mee neukt is zooooooooo belangrijk voor het uitvoeren van je werk?quote:Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef recursief het volgende:
[..]
En die voor het bedrijven van wetenschap geen enkele relevantie hebben.
[..]
Nou, wellicht wordt in dat lab wel topwetenschap bedreven. Weet jij veel. Dat is relevant, de rest totaal niet.
Wat?quote:Op maandag 27 januari 2025 19:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want waar je het liefst mee neukt is zooooooooo belangrijk voor het uitvoeren van je werk?.
Waarom zijn er 'resource pages' nodig voor homo's en lesbiennes die bij de overheid werken? Dit is om te beginnen al totaal bespottelijk, alsof het een quasi handicap is, ik vind het oprecht bijna beledigend.quote:
Dat zou inderdaad zeker kunnen, maar die intersectionele identiteitspolitiek is verder gewoon niet nodig.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:43 schreef recursief het volgende:
[..]
En die voor het bedrijven van wetenschap geen enkele relevantie hebben.
[..]
Nou, wellicht wordt in dat lab wel topwetenschap bedreven. Weet jij veel. Dat is relevant, de rest totaal niet.
Is vooral totaal irrelevant voor de vraag of er goede wetenschap bedreven wordt.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad zeker kunnen, maar die intersectionele identiteitspolitiek is verder gewoon niet nodig.
Ja, precies!quote:Op maandag 27 januari 2025 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zijn er 'resource pages' nodig voor homo's en lesbiennes die bij de overheid werken? Dit is om te beginnen al totaal bespottelijk, alsof het een quasi handicap is, ik vind het oprecht bijna beledigend.
[..].
Het toont aan dat de nadruk niet volledig ligt op het bedrijven van kwalitatief goede wetenschap, daar zit de cru.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Is vooral totaal irrelevant voor de vraag of er goede wetenschap bedreven wordt.
Probeer eens te onderbouwen waarom zulke 'resource pages' wél nodig zouden zijn?quote:
Die worden zo weer aangevuld. Mensen die in een gevecht zichzelf moeten volspuiten met hormonen van het andere geslacht om zo de façade hoog te houden dat zij van dat geslacht zijn, hebben niets in een leger te zoeken.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zijn ruim 15.000 militairen (waarvan zo'n 6.000 reservisten).
HowardRoark is homoquote:
Nee, die gay onzin is totaal niet nodig joh.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens te onderbouwen waarom zulke 'resource pages' wél nodig zouden zijn?
[..]
Allemaal leuk en aardig.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
HowardRoark is homo
![]()
Religie en wetenschap boeit me in dit geval vrij weinig. Ik ga simpelweg individuen geen meervoudsvormen toekennen om ze aan te duiden. Nu niet, nooit niet. Je bent één persoon. Misschien met 78 genders, helemaal goed, doe je ding, maar je bent één persoon. Geen jullie, geen they en geen them.
Nee.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig.
Maar is dat een reden om iemand uit de wetenschap te weren?
Uit een eerdere discussie bleek dat ook vrouwen het leger uit zouden moeten.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
Dus transgenders hebben geen toegevoegde waarde maar vrouwen in het leger wel?
Klopt, en eenieder die denkt dat het hem of haar niet raakt staat langs de zijlijn te juichen.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump wordt thans vooral aangestuurd door een roedel aartsconservatieve evangelicals voor wie het evangelie vooral een bron is om precies dat door te zetten waar het evangelie tegen is.
Het soort onnavolgbaar evangelicalism dat het al jaren prima doet in de VS. Geen compassie of barmhartigheid, maar een hoop wapen- en vlaggenvertoon, hard taalgebruik, glashard kapitalisme en uiteraard, voor de bühne, wat cherry picking: wat over abortus en homo's, zaken die de heren (vooral heren) en dames holly rollers zelf niet raakt.
Een kapitalistisch-theocratisch gedrocht, dat is wat Trump gaat brengen de komende tijd.
Plus producten zullen duurder worden vanwege schaarste (als niemand het rotwerk wil doen) en omdat men meer moet gaan betalen voor legale werknemers,oftewel nadelig voor de gewone amerikaanquote:Op maandag 27 januari 2025 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
fcking nice ouwe pikquote:Op maandag 27 januari 2025 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
In 2024 zijn er door ICE 271.484 mensen uitgezet in de US.
Dat zijn er 744 per dag.
De afgelopen dagen waren het er:
[ x ]
Voorlopig lijkt het dus wel wat los te lopen.
Ja. Natuurlijk zal het loslopen. Trump heeft een grote bek om zijn stemmers te pleasen, maar doet vaak in praktijk heel iets anders.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zijn er 744 per dag.
[ x ]
Bekommer je maar om de EU.. want de hele wereld lacht de EU uit.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump wordt thans vooral aangestuurd door een roedel aartsconservatieve evangelicals voor wie het evangelie vooral een bron is om precies dat door te zetten waar het evangelie tegen is.
Het soort onnavolgbaar evangelicalism dat het al jaren prima doet in de VS. Geen compassie of barmhartigheid, maar een hoop wapen- en vlaggenvertoon, hard taalgebruik, glashard kapitalisme en uiteraard, voor de bühne, wat cherry picking: wat over abortus en homo's, zaken die de heren (vooral heren) en dames holly rollers zelf niet raakt.
Een kapitalistisch-theocratisch gedrocht, dat is wat Trump gaat brengen de komende tijd.
Want illegalen betalen netjes inkomstenbelasting via de IRS?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, iedereen lacht jou uit, met je gaat richting je eigen land.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Bekommer je maar om de EU.. want de hele wereld lacht de EU uit.
Met die fascisten daar in België
Tijdens Trump 1 waren de deportaties lager dan tijdens Obama.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zijn er 744 per dag.
[ x ]
Copequote:
Dan dan gaan de eieren en bacon het 3 dubbele kosten als ze daar die 8.3 miljoen illegale arbeidskrachten gaan uitzetten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 01:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Want illegalen betalen netjes inkomstenbelasting via de IRS?
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan dan gaan de eieren en bacon het 3 dubbele kosten als ze daar die 8.3 miljoen illegale arbeidskrachten gaan uitzetten.
Dan moet trump ook wel flink wat versnellen want 8.300.000 / 4×365 = 5685 uitzettingen per dag.
Ruwweg 1 op de 20 werknemers is een illegale migrant.quote:Since 2003, unauthorized immigrants have made up 4.4% to 5.4% of all U.S. workers, a relatively narrow range.
Dat ie het niet serieus meent, zie je aan het tempo. Het is slechts een show, zoals alles met Trump.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Ruwweg 1 op de 20 werknemers is een illegale migrant.
En die wil Trump in 4 jaar tijd uitzetten.
Dat heeft een enorme impact op het land.
Ik verwacht overigens niets van het deportatie plan.
Trump heeft even de pestkop uitgehangen richting Colombia, en daarmee is Maga tevreden.
En ondertussen gaat hij waarschijnlijk minder deporteren dan Biden.
Maar dat geeft niets, want zijn achterban gelooft dat Trump de eerste president is die aan deportaties doet.
Alleen de geindoctrineerde maga mensen geloven het overduidelijke shownieuws en makkelijk verfierbare leugens van hun grote held.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ie het niet serieus meent, zie je aan het tempo. Het is slechts een show, zoals alles met Trump.
https://tradingeconomics.com/commodity/eggs-usquote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe gaat het met de prijs van eieren?
Ik heb met wat homo's gewerkt en die zaten zich dood te ergeren aan dingen als de gay parade.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zijn er 'resource pages' nodig voor homo's en lesbiennes die bij de overheid werken? Dit is om te beginnen al totaal bespottelijk, alsof het een quasi handicap is, ik vind het oprecht bijna beledigend.
[..]
Dat zou inderdaad zeker kunnen, maar die intersectionele identiteitspolitiek is verder gewoon niet nodig.
Ik heb dat met carnaval.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb met wat homo's gewerkt en die zaten zich dood te ergeren aan dingen als de gay parade.
Wij worden belachelijk gemaakt zeiden ze.
25% importheffing op chips uit Taiwan?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:
Trump in zijn laatste toespraak:
De VS gaat 25% importheffingen op microchips uit Taiwan invoeren,en wil Amerikaanse criminele staatsburgers deporteren naar Zuid Amerika.
Een deal met El Salvador zit in de pijplijn.
Jij hebt het idee dat jij belachelijk gemaakt wordt met carnaval?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb dat met carnaval.
Maar daarmee spreek ik niet voor iedereen.
Homo's zijn een diverse groep, sommigen hebben inderdaad niets met de gay pride, anderen vinden het wel de moeite waard.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb met wat homo's gewerkt en die zaten zich dood te ergeren aan dingen als de gay parade.
Dus de introverte gays ergeren zich aan de grote groep extraverte gays en daarom moet de gayparade maar stoppen of zo?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat het moet stoppen, heb er geen last van.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de introverte gays ergeren zich aan de grote groep extraverte gays en daarom moet de gayparade maar stoppen of zo?
Ik heb met veel mensen gewerkt en gelukkig zijn de meesten van leven en laten leven behalve de conservatieve kringen die graag hun normen en waarden in wetten en puriteinse regels vastgelegd zien worden..
De tering zeg. Dat heeft echt helemaal niets met introversie of extraversie te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de introverte gays ergeren zich aan de grote groep extraverte gays en daarom moet de gayparade maar stoppen of zo?
Voor dat geld heb je ook een kip.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://tradingeconomics.com/commodity/eggs-us
Kort samengevat, niet goed. 7.09 dollar voor een dozijn. Een record.
Dit zijn overigens futures, dus dit is voorsoorteren op het beleid. Niet daadwerkelijk het gevolg van beleid. Dat is nog niet voelbaar.
Of een Halve haanquote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je ook een kip.
November/december zijn veel legkippen doodgegaan aan (of geruimd wegens) vogelgriep. Zal even duren voor de populatie legkippen weer op sterkte is. De eierprijsdiscussie zal nog even blijven.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://tradingeconomics.com/commodity/eggs-us
Kort samengevat, niet goed. 7.09 dollar voor een dozijn. Een record.
Dit zijn overigens futures, dus dit is voorsoorteren op het beleid. Niet daadwerkelijk het gevolg van beleid. Dat is nog niet voelbaar.
quote:But the outbreak has recently intensified. More than 30 million chickens — roughly 10 percent of the nation’s egg-laying population — have been killed in just the last three months, to prevent the spread of the disease. It could take months before the supply of egg-laying chickens returns to the normal level of around 318 million, roughly the equivalent of one chicken per person.
Precies, maar daarom mijd ik de stad als er carnaval is, ik begin geen politieke partij om carnaval te verbieden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb dat met carnaval.
Maar daarmee spreek ik niet voor iedereen.
Nu niet gaan opeens selectief de echte reden vermelden de dure eieren hadden de maga te danken aan Biden en de inflatie..quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:07 schreef loveli het volgende:
[..]
November/december zijn veel legkippen doodgegaan aan (of geruimd wegens) vogelgriep. Zal even duren voor de populatie legkippen weer op sterkte is. De eierprijsdiscussie zal nog even blijven.
Dat is een mooie metafoor voor hoe ik MAGA club zie. Ze eten liever de halve haan nu, dan dat ze moeten investeren in het houden van een kip. Op de korte termijn is het lekker, de lange termijn is armoe.quote:
Ja. En aan mensenlichamen mag niet gesleuteld worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:11 schreef cynicus het volgende:
Ik verbaas me over hoe MAGA aanhangers blijven hameren op 'wetenschap' in de gender discussie, terwijl dezelfde groep echte wetenschap over vaccinaties en klimaatverandering veelal ontkent. Lekker selectief shoppen.
.
Logisch, daar worden zaken gedaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:18 schreef Starhopper het volgende:
Trump heeft al 25% van zijn tijd op de golfbaan doorgebracht
https://trumpgolftrack.com/
Dan laat je ze een tijdelijke werkvergunning aanvragen om in de VS te mogen zijn, dus officeel geregeld dat je in dat land mag zijn en werken. Dat bepaalde producten duurder zouden worden als je illegalen uitzet is geen goede reden om het dan maar te accepteren. Is ook niet eerlijk naar de rest van de maatschappij die wel netjes naar de regels leeft en de samenleving bekostigt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan dan gaan de eieren en bacon het 3 dubbele kosten als ze daar die 8.3 miljoen illegale arbeidskrachten gaan uitzetten.
Dan moet trump ook wel flink wat versnellen want 8.300.000 / 4×365 = 5685 uitzettingen per dag.
Misschien is Trump stiekem toch een communist.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
De 25 tot 60% tariffs op halfgeleiders uit Taiwan zegt ook wel wat over Trump z'n strategie met Taiwan.
Hij zal China waarschijnlijk niet beletten om Taiwan in te nemen dus wil hij alle chipproductie over 3 tot 4 jaar in de US hebben, waarna China z'n gang kan gaan.
Dat is de enige logische tactiek die ik er achter zie.
De rechtspersonen van de bedrijven die deze illegale arbeid faciliteren hoeft daar niets mee te gebeuren? Zonder facilitatie trokken niet zoveel mensen naar Amerika. Normaal pak je de oorzaken aan, maar in de vs pakt men de gevolgen aan en vergeet men het crimineel gedrag van de veroorzakers.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan laat je ze een tijdelijke werkvergunning aanvragen om in de VS te mogen zijn, dus officeel geregeld dat je in dat land mag zijn en werken. Dat bepaalde producten duurder zouden worden als je illegalen uitzet is geen goede reden om het dan maar te accepteren. Is ook niet eerlijk naar de rest van de maatschappij die wel netjes naar de regels leeft en de samenleving bekostigt.
Je kiezers beloven dat je de prijzen gaat verlagen en dan zorgen voor hogere prijzen, is ook niet zo eerlijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan laat je ze een tijdelijke werkvergunning aanvragen om in de VS te mogen zijn, dus officeel geregeld dat je in dat land mag zijn en werken. Dat bepaalde producten duurder zouden worden als je illegalen uitzet is geen goede reden om het dan maar te accepteren. Is ook niet eerlijk naar de rest van de maatschappij die wel netjes naar de regels leeft en de samenleving bekostigt.
Een groot deel van de illegale werknemers in de US is in eerste instantie met een werkvisum naar de US gekomen. Als verlengen niet lukt dan blijven ze toch maar werken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ijzersterk stuk. Denk dat de Schotten er ook zo over denken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:42 schreef Kreator het volgende:
Someone asked "Why do some British people not like Donald Trump?"
Nate White, an articulate and witty writer from England, wrote this magnificent response:
"A few things spring to mind.
Trump lacks certain qualities which the British traditionally esteem.
For instance, he has no class, no charm, no coolness, no credibility, no compassion, no wit, no warmth, no wisdom, no subtlety, no sensitivity, no self-awareness, no humility, no honour and no grace - all qualities, funnily enough, with which his predecessor Mr. Obama was generously blessed.
So for us, the stark contrast does rather throw Trump’s limitations into embarrassingly sharp relief.
Plus, we like a laugh. And while Trump may be laughable, he has never once said anything wry, witty or even faintly amusing - not once, ever.
I don’t say that rhetorically, I mean it quite literally: not once, not ever. And that fact is particularly disturbing to the British sensibility - for us, to lack humour is almost inhuman.
But with Trump, it’s a fact. He doesn’t even seem to understand what a joke is - his idea of a joke is a crass comment, an illiterate insult, a casual act of cruelty.
Trump is a troll. And like all trolls, he is never funny and he never laughs; he only crows or jeers.
And scarily, he doesn’t just talk in crude, witless insults - he actually thinks in them. His mind is a simple bot-like algorithm of petty prejudices and knee-jerk nastiness.
There is never any under-layer of irony, complexity, nuance or depth. It’s all surface.
Some Americans might see this as refreshingly upfront.
Well, we don’t. We see it as having no inner world, no soul.
And in Britain we traditionally side with David, not Goliath. All our heroes are plucky underdogs: Robin Hood, Dick Whittington, Oliver Twist.
Trump is neither plucky, nor an underdog. He is the exact opposite of that.
He’s not even a spoiled rich-boy, or a greedy fat-cat.
He’s more a fat white slug. A Jabba the Hutt of privilege.
And worse, he is that most unforgivable of all things to the British: a bully.
That is, except when he is among bullies; then he suddenly transforms into a snivelling sidekick instead.
There are unspoken rules to this stuff - the Queensberry rules of basic decency - and he breaks them all. He punches downwards - which a gentleman should, would, could never do - and every blow he aims is below the belt. He particularly likes to kick the vulnerable or voiceless - and he kicks them when they are down.
So the fact that a significant minority - perhaps a third - of Americans look at what he does, listen to what he says, and then think 'Yeah, he seems like my kind of guy’ is a matter of some confusion and no little distress to British people, given that: * Americans are supposed to be nicer than us, and mostly are. * You don't need a particularly keen eye for detail to spot a few flaws in the man.
This last point is what especially confuses and dismays British people, and many other people too; his faults seem pretty bloody hard to miss.
After all, it’s impossible to read a single tweet, or hear him speak a sentence or two, without staring deep into the abyss. He turns being artless into an art form; he is a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit. His faults are fractal: even his flaws have flaws, and so on ad infinitum.
God knows there have always been stupid people in the world, and plenty of nasty people too. But rarely has stupidity been so nasty, or nastiness so stupid.
He makes Nixon look trustworthy and George W look smart.
In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws - he would make a Trump.
And a remorseful Doctor Frankenstein would clutch out big clumpfuls of hair and scream in anguish:
'My God… what… have… I… created?
If being a twat was a TV show, Trump would be the boxed set."
Dat heeft de prijs naar zo een 2.30 naar 4,5 dollar gebracht per dozijn. De recente verhoging in de futures prijs heeft daar weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:07 schreef loveli het volgende:
[..]
November/december zijn veel legkippen doodgegaan aan (of geruimd wegens) vogelgriep. Zal even duren voor de populatie legkippen weer op sterkte is. De eierprijsdiscussie zal nog even blijven.
https://www.nytimes.com/2(...)shortage-prices.html
[..]
Beiden. Niet het ene of het andere.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De rechtspersonen van de bedrijven die deze illegale arbeid faciliteren hoeft daar niets mee te gebeuren? Zonder facilitatie trokken niet zoveel mensen naar Amerika. Normaal pak je de oorzaken aan, maar in de vs pakt men de gevolgen aan en vergeet men het crimineel gedrag van de veroorzakers.
Rare vergelijking, een verkiezingsbelofte nakomen versus de rechtsstaat naleven.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:23 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je kiezers beloven dat je de prijzen gaat verlagen en dan zorgen voor hogere prijzen, is ook niet zo eerlijk.
Bijna, klopt (ff opgezocht, 10 euro)quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je ook een kip.
Ik heb daar verder geen kennis van hoe dat is ontstaan, maar als hun werk belangrijk genoeg was voor een sector om in eerste instantie wel een werkvisum te krijgen dan is het vreemd dat als er verlengd moet worden het opeens niet meer kan. Of komt dat dan puur door een andere politieke wind om de zoveel tijd?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een groot deel van de illegale werknemers in de US is in eerste instantie met een werkvisum naar de US gekomen. Als verlengen niet lukt dan blijven ze toch maar werken.
Als een slachtkip houden 300 euro kost dan maakt men 290 verlies per verkochte kip.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:06 schreef Shotty het volgende:
[..]
Bijna, klopt (ff opgezocht, 10 euro)
Maar de kosten zitten in het houden van kippen (ruimte, eten, etc,etc) dat is zo een 300 euro per kip heb ik wel is begrepen.
De rechtsstaat naleven? Wat vind je van de nagekomen belofte om de Capitoolbestormers gratie te verlenen? Of proberen de valide stemmen van 7 staten weg te laten gooien in 2021?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Rare vergelijking, een verkiezingsbelofte nakomen versus de rechtsstaat naleven.
Daar heb ik het verder ook niet over. Ik reageerde puur op het uitzetten van illegalen issue. En dan niet eens omdat Trump het in de VS nu doet maar in algemene zin.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De rechtsstaat naleven? Wat vind je van de nagekomen belofte om de Capitoolbestormers gratie te verlenen? Of proberen de valide stemmen van 7 staten weg te laten gooien in 2021?
Ik vind het prima om mensen die illegaal in een land verblijven uit te zetten, maar laten we niet doen alsof Trump ook maar iets om de democratische rechtsstaat geeft.
En dan te bedenken dat hij dit schreef in de vorige presidentstermijn van die oranje aardappel. Alleen maar erger geworden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ijzersterk stuk. Denk dat de Schotten er ook zo over denken.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat hij dit schreef in de vorige presidentstermijn van die oranje aardappel. Alleen maar erger geworden.
Ik lees voornamelijk een lange lijst met beledigingen. Misschien niet onwaar maar zou het niet als ijzerstek omschrijven.quote:He’s more a fat white slug. A Jabba the Hutt of privilege.
Tja, verder kan men blijkbaar ook niet komen. De antipathie zit zo diep en de frustratie en woede is nog altijd zo groot over de verkiezingsuitslag van vorig jaar november dat het enige dat rest schelden en beledigen ad hominem is.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:29 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
[..]
Ik lees voornamelijk een lange lijst met beledigingen. Misschien niet onwaar maar zou het niet als ijzerstek omschrijven.
Hurr Durr, Orangeman bad! Zo, dat heb ik even dapper gezegd!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, verder kan men blijkbaar ook niet komen. De antipathie zit zo diep en de frustratie en woede is nog altijd zo groot over de verkiezingsuitslag van vorig jaar november dat het enige dat rest schelden en beledigen ad hominem is.
Ja anders blijf je even in je 'het is allemaal haat!!' langspeelplaat. en linkse tranen, zuur links op nationaal niveau dan. God wat een beperkte tegenreactiequote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, verder kan men blijkbaar ook niet komen. De antipathie zit zo diep en de frustratie en woede is nog altijd zo groot over de verkiezingsuitslag van vorig jaar november dat het enige dat rest schelden en beledigen ad hominem is.
Tja, het is natuurlijk verder ook irrelevant wat een of andere linkse Brit van Trump vindt. Maar zo'n rant doet het blijkbaar goed in bepaalde kringen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hurr Durr, Orangeman bad! Zo, dat heb ik even dapper gezegd!
Terwijl je in het VK woont met een totale commie aan het roer die mensen nog strenger wil aanpakken als ze iets naars over hem, de regering of god verhoedde, immigranten durven te posten op Facebook.
Breaking news, de VS geeft al sinds 1776 geen ene moer wat de Britten van ze vinden.
Het betreft inderdaad haat. Ik denk dat het voor sommigen beter is om te accepteren dat het Amerikaanse volk heeft gekozen, dat Trump nu weer de president is en je hier bij neerleggen en het loslaten veel onnodige frustratie en ergernis zou schelen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja anders blijf je even in je 'het is allemaal haat!!' langspeelplaat. en linkse tranen, zuur links op nationaal niveau dan. God wat een beperkte tegenreactie
En dat na de bekendmaking DeepSeek door China, die de Amerikaanse AI op zijn grondvesten deed schudden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
25% importheffing op chips uit Taiwan?
Wat zullen de Nvidia en AMD producten in de US lekker duur worden.
Dat is het nadeel als je tot een minderheid hoort: mensen houden je verantwoordelijk voor de gedragingen van andere leden van die minderheid.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vertel eens hoe die agenda er uit ziet, en hoe die meer schade zou aanrichten dan Trump zijn plannen om miljoenen migranten te deporteren, importtarieven leggen op goederen uit vele landen, waaronder Denemarken, Canada, Mexico, Colombia, Taiwan, etc, ruzie maken met vele bondgenoten, uit de WHO stappen terwijl het land gebukt gaat onder de vogelgriep, uit het klimaatakkoord stappen terwijl het land in brand staat...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk verder ook irrelevant wat een of andere linkse Brit van Trump vindt. Maar zo'n rant doet het blijkbaar goed in bepaalde kringen.
[..]
Het betreft inderdaad haat. Ik denk dat het voor sommigen beter is om te accepteren dat het Amerikaanse volk heeft gekozen, dat Trump nu weer de president is en je hier bij neerleggen en het loslaten veel onnodige frustratie en ergernis zou schelen.
En laten we ook vooral blij zijn dat Harris niet is verkozen, de agenda van de Democraten zou in de VS (en trouwens ook in de rest van de wereld) veel schade hebben weten te berokkenen.
Dus jij voelt je niet belachelijk gemaakt door het carnaval?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies, maar daarom mijd ik de stad als er carnaval is, ik begin geen politieke partij om carnaval te verbieden.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nu de VS stopt met Ontwikkelingshulp komen ook dit soort projecten in gedrang. Gaat veel levens kosten in Afrika en elders.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
.
En laten we ook vooral blij zijn dat Harris niet is verkozen, de agenda van de Democraten zou in de VS (en trouwens ook in de rest van de wereld) veel schade hebben weten te berokkenen.
Hoe handig ook, PrEP is niet iets dat de wereld gaat redden. De structurele afhankelijkheid van het Westen moeten ook eens stoppen. Laat mensen in zulke landen hun boontjes lekker zelf doppen. Veel 'ontwikkelingshulp' belandt ook rechtstreeks in de zakken bij corrupte leiders.quote:
Gigantischquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus jij voelt je niet belachelijk gemaakt door het carnaval?
Dan moeten wij ook stoppen met het leegtrekken van grondstoffen bij dat soort landen (Congo is daar een mooi voorbeeld van).quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe handig ook, PrEP is niet iets dat de wereld gaat redden. De structurele afhankelijkheid van het Westen moeten ook eens stoppen. Laat mensen in zulke landen hun boontjes lekker zelf doppen. Veel 'ontwikkelingshulp' belandt ook rechtstreeks in de zakken bij corrupte leiders.
Mwah, of Westerse landen daar niet wel grondstoffen ophalen of niet, dat zal weinig veranderen aan de bestuurlijke chaos en corruptie in zulke landen. Dat blijkt namelijk ook wel een cultuurdingetje te zijn. Dat is verder niet iets dat je alleen in Afrika ziet, in Zuid-Amerika en Oost-Europa heb je dat ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan moeten wij ook stoppen met het leegtrekken van grondstoffen bij dat soort landen (Congo is daar een mooi voorbeeld van).
Laat die mensen maar eens zelf zich verantwoordelijk gedragen en een condoom gebruiken. In Amsterdam krijgen homo's die per se zonder condoom willen rondneuken ook dat medicijn. Dat is dan beter voor de maatschappij (en dat klopt) maar het is eigenlijk van de zotte dat wij moeten betalen omdat die mensen zich niet verantwoordelijk kunnen gedragen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:17 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nu de VS stopt met Ontwikkelingshulp komen ook dit soort projecten in gedrang. Gaat veel levens kosten in Afrika en elders.
Dat een deel van het ontwikkelingshulp geld in de zakken van corrupte leiders zou toch los moeten staan van een project dat wel goed werkt en mensen levens red?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe handig ook, PrEP is niet iets dat de wereld gaat redden. De structurele afhankelijkheid van het Westen moeten ook eens stoppen. Laat mensen in zulke landen hun boontjes lekker zelf doppen. Veel 'ontwikkelingshulp' belandt ook rechtstreeks in de zakken bij corrupte leiders.
Nou, nee. Ik vind dat er helemaal geen geld in de zakken van corrupte leiders moet belanden. Daarnaast kan het Westen ook niet tot in treurnis verantwoordelijk blijven voor het redden van levens in andere landen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat een deel van het ontwikkelingshulp geld in de zakken van corrupte leiders zou toch los moeten staan van een project dat wel goed werkt en mensen levens red?
Wij helpen toch ook mensen die zich naar de tering zuipen in een coma, of 200 km/u hebben gereden en zich om een boom vouwen met hun auto? Of bypass voor iemand die als een ketter rookt en elke dag een BigMac eet?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Laat die mensen maar eens zelf zich verantwoordelijk gedragen en een condoom gebruiken. In Amsterdam krijgen homo's die per se zonder condoom willen rondneuken ook dat medicijn. Dat is dan beter voor de maatschappij (en dat klopt) maar het is eigenlijk van de zotte dat wij moeten betalen omdat die mensen zich niet verantwoordelijk kunnen gedragen.
En sinds kort in de VS.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, of Westerse landen daar niet wel grondstoffen ophalen of niet, dat zal weinig veranderen aan de bestuurlijke chaos en corruptie in zulke landen. Dat blijkt namelijk ook wel een cultuurdingetje te zijn. Dat is verder niet iets dat je alleen in Afrika ziet, in Zuid-Amerika en Oost-Europa heb je dat ook.
Nou, Biden die zijn hele familie en politieke geestverwanten gratie verleend was inderdaad geen beste zet. Kleptocratie ten top, reden te meer om blij te zijn met de nieuwe Trump-regering.quote:
Ja ik wist dat je met zulke voorbeelden zou komen, en het is ook krom, maar het is alsnog anders.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Wij helpen toch ook mensen die zich naar de tering zuipen in een coma, of 200 km/u hebben gereden en zich om een boom vouwen met hun auto? Of bypass voor iemand die als een ketter rookt en elke dag een BigMac eet?
En de familie Trump en mensen daar om heen zijn dan niet Kleptocratie ten top? Dat een president gratie kan geven is natuurlijk belachelijk op zichzelf.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, Biden die zijn hele familie en politieke geestverwanten gratie verleend was inderdaad geen beste zet. Kleptocratie ten top, reden te meer om blij te zijn met de nieuwe Trump-regering.
Het woord kleptocratie betekent dat je geregeerd wordt door dieven. Biden die pardons verleent aan wat lui, omdat de Trump fascistische wraaktournee zou starten, lijkt me daar niet onder vallen?! Los van wat iemand vindt van dat een president pardons kan verlenen in algemene zin of Biden hier specifiek.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:54 schreef Momo het volgende:
[..]
En de familie Trump en mensen daar om heen zijn dan niet Kleptocratie ten top? Dat een president gratie kan geven is natuurlijk belachelijk op zichzelf.
De PreP vind geen goed middel tegen de verspreiding van HIV?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En toch Trumpfan?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, nee. Ik vind dat er helemaal geen geld in de zakken van corrupte leiders moet belanden. Daarnaast kan het Westen ook niet tot in treurnis verantwoordelijk blijven voor het redden van levens in andere landen.
Daar moet ook een bepaalde zelfredzaamheid komen. De harde realiteit is dat de volksgezondheid van pakweg Botswana of Mali, niet de verantwoordelijkheid is van de VS, Nederland of Zweden.
Biden heeft zijn complete familie inclusief een waslijst aan politieke geestverwanten gratie verleend, dat heeft inderdaad trekken van een kleptocratie. Het valt dan ook op dat je dit probeert te verdedigen via een whataboutism.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het woord kleptocratie betekent dat je geregeerd wordt door dieven. Biden die pardons verleent aan wat lui, omdat de Trump fascistische wraaktournee zou starten, lijkt me daar niet onder vallen?! Los van wat iemand vindt van dat een president pardons kan verlenen in algemene zin of Biden hier specifiek.
Dat ik mij kan vinden in het beleid van de Trump-regering, maakt mij geen Trump-fan. Ik kan mij in wel meer politici vinden waar ik geen fan van ben of niet direct op zou stemmen.quote:
Sindskort beweer je?quote:
Kleptocratie gaat over dieven cq zelfverrijking. Daar is hier geen sprake van. Je lijkt verder ook wat moeite te hebben met de betekenis van het woord "whataboutism".quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Biden heeft zijn complete familie inclusief een waslijst aan politieke geestverwanten gratie verleend, dat heeft inderdaad trekken van een kleptocratie. Het valt dan ook op dat je dit probeert te verdedigen via een whataboutism.
BNW is verderop.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:23 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Sindskort beweer je?
Ik ben het niet eens met wat Trumpf nu doet met die F* Isnotreal deal. Hebben ze niets geleerd van de Syrië-Golan gebergte?
Hamas werd in 't zadel geholpen door Isnotreal/CIA. Want ze vonden de PLO te gematigd als een tegenstander.
Door Hamas krijgt Israhel weer een excuus om meer Palestijnen te vernoorden.
Achja. Bom alles maar plat daar inclusief dat Israhel. Zijn we er vanaf toch!
Het wordt ook gebruikt voor grootschalige corruptie. En als je het zou willen afbakenen tot enkel zelfverrijking dan valt in het geval van de familie Biden ook nog wel een argument voor te maken. Maar ja, dat kan dus mede door die verleende gratie nu nooit meer worden onderzocht en bestraft.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kleptocratie gaat over dieven cq zelfverrijking. Daar is hier geen sprake van. Je lijkt verder ook wat moeite te hebben met de betekenis van het woord "whataboutism".
300 euro per jaar, excuses. Dat is voor vrije uitren legkippen, dat wel. (Het ging over de prijs van eieren tenslotte)quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als een slachtkip houden 300 euro kost dan maakt men 290 verlies per verkochte kip.
Terwijl je zelf achter een corrupte leider staat. Grote chaos in de USA, maar alleen de mensen die de wereld graag zien branden genieten daarvan.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een grote chaos was het juist onder Biden en Trump gaat daar verandering in brengen, te beginnen met het op slot gooien van de grens met Mexico en het deporteren van vele illegale migranten. Daar zal de wereld niet van gaan branden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terwijl je zelf achter een corrupte leider staat. Grote chaos in de USA, maar alleen de mensen die de wereld graag zien branden genieten daarvan.
Lulkoek, mensen hebben al minder te besteden en sinds de nieuwe plannen gaan ze allemaal nog meer inkomsten verliezen, je komt over als een soort Backstreet Boy-achtige pubermeisje dat hotel de botel verliefd is op een van de zangers en de hoop heeft verkering met ze te krijgen. 'Hoogtepunt' is een antivaxxer op gezondheid, dat kun je niet verdedigen als je maar enige empathie voor de mensheid hebt. En dan ben jij Nederlander en staat te genieten van het aftakelen van alle bondgenoten en mensenrechten. Wel altijd veinzen alsof je 'logisch' beredeneert, maar ondertussen ben je tegen alles waar wij als Nederlanders voor staan.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een grote chaos was het juist onder Biden en Trump gaat daar verandering in brengen, te beginnen met het op slot gooien van de grens met Mexico en het deporteren van vele illegale migranten. Daar zal de wereld niet van gaan branden.
Maar wel achter een criminele president staan.quote:
Trump heeft blijkbaar zojuist de hele overheidsfinanciering op slot gegooid. Of toch gedeeltelijk niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een grote chaos was het juist onder Biden en Trump gaat daar verandering in brengen, te beginnen met het op slot gooien van de grens met Mexico en het deporteren van vele illegale migranten. Daar zal de wereld niet van gaan branden.
Ook mensen zoals gouverneurs in meerdere staten die ineens niet meer in kan loggen in de Medicaid systemen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:49 schreef kipknots het volgende:
[..]
Trump heeft blijkbaar zojuist de hele overheidsfinanciering op slot gegooid. Of toch gedeeltelijk niet?
Heel veel programma's krijgen plots geen geld meer, maar zijn eigen personeel lijkt ook niet helemaal te weten wat er gebeurt.
Tientallen miljoenen mensen zijn blijkbaar wel hun ziektekosten verzekering kwijt en daklozenopvang instanties krijgen plots ook geen geld meer...
quote:Illinois has been shut out of Medicaid, just hours after President Donald Trump's administration announced a pause in federal grants, loans and other financial assistance as they begin a review of spending.
The funding freeze could affect trillions of dollars and cause widespread disruption in health care research, education programs and other initiatives. Grants that have been awarded but not spend are also halted, according to the Associated Press.
Though the funding freeze was supposed to take effect at 4 p.m. Central Time Tuesday, Gov. JB Pritzker's office staid that the state of Illinois was shut out of Medicaid as of Tuesday morning. The government-funded health insurance program covered about 3.9 million people in Illinois in 2023, including low-income adults, children, pregnant women and people with disabilities.
"The use of Federal resources to advance Marxist equity, transgenderism, and green new deal social engineering policies is a waste of taxpayer dollars that does not improve the day-to-day lives of those we serve," Matthew Vaeth, the acting director of the Office of Management and Budget, wrote in the memo. "This memorandum requires Federal agencies to identify and review all Federal financial assistance programs and supporting activities consistent with the President's policies and requirements."
Vaeth wrote that each agency must complete a comprehensive analysis of all federal financial assistance programs.
[..]
Since last night, Governor Pritzker has been speaking with the Illinois' federal delegation, local elected officials, non-governmental organizations, non-profits, and other Governors. The Governor has directed his senior team to assess the detrimental impacts of this unlawful action on the state's budget and services. State agencies have reported to the Governor's Office issues with accessing federal funding sites and disbursement systems, including Medicaid systems.
bron: https://capitolfax.com/2025/01/28/illinois-locked-out-of-federal-funding-sites-and-disbursement-systems-including-medicaid/
'Maar de focus moet op buitenlanders liggen, ook in Nederland, linkse wokedeuger'.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:49 schreef kipknots het volgende:
[..]
Trump heeft blijkbaar zojuist de hele overheidsfinanciering op slot gegooid. Of toch gedeeltelijk niet?
Heel veel programma's krijgen plots geen geld meer, maar zijn eigen personeel lijkt ook niet helemaal te weten wat er gebeurt.
Tientallen miljoenen mensen zijn blijkbaar wel hun ziektekosten verzekering kwijt en daklozenopvang instanties krijgen plots ook geen geld meer...
Vind maar eens een moment onder Biden waar het zo'n chaos was. En dan zijn we net wat meer dan een week bezig.
https://bsky.app/profile/wyden.senate.gov/post/3lgt2ng5xms2oquote:Senator Ron Wyden
@wyden.senate.gov
Follow
NEW: My staff has confirmed reports that Medicaid portals are down in all 50 states following last night's federal funding freeze. This is a blatant attempt to rip away health care from millions of Americans overnight and will get people killed.
'MAar BiDeN LiEt AmErIkA iN ChAoS AcHtEr!!1!!, wees maar blij dat Trump nu aan de macht is'quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/wyden.senate.gov/post/3lgt2ng5xms2o
Ik troost me maar met de gedachte dat de US zelf Trump herkozen heeft.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'MAar BiDeN LiEt AmErIkA iN ChAoS AcHtEr!!1!!, wees maar blij dat Trump nu aan de macht is'
Sja, de leuke helft van de VS zit net zo goed met die klojo's opgescheept.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik troost me maar met de gedachte dat de US zelf Trump herkozen heeft.
Ga dan ook maar op de blaren zitten. Wel sneu voor de 48% die niet op Trump stemde.
Een land in enorme crisis (waar het op deze manier snel op gaat uitlopen) is als een kat in het nauw en maakt vaak rare sprongen (waar in dit geval meerdere landen enorm veel last van gaan krijgen). Daarnaast woont de helft van mijn familie daar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik troost me maar met de gedachte dat de US zelf Trump herkozen heeft.
Ga dan ook maar op de blaren zitten. Wel sneu voor de 48% die niet op Trump stemde.
Nu de VS stopt met Ontwikkelingshulp komen ook dit soort projecten in gedrang. Gaat veel levens kosten in Afrika en eldersquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Was dat niet gedaan om LGBTwhatever uit het medisch wetenschappelijk onderzoek te weren?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/wyden.senate.gov/post/3lgt2ng5xms2o
Was hij in het stemhokje vergeten dat Trump dit had aangekondigd, of vergeten dat zijn vrouw een migrante is?quote:
Iets teveel gedacht dat een alfaman denken te zijn een skill is, vergeten na te denken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Was hij in het stemhokje vergeten dat Trump dit had aangekondigd, of vergeten dat zijn vrouw een migrante is?
De pijn en ellende die hij op een ander wilde leggen, voelt hij nu zelf.quote:
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
De pijn en ellende die hij op een ander wilde leggen, voelt hij nu zelf.
In feite wèl.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite wèl.
Want wat hij nu doormaakt is exact waarvoor hij heeft gestemd.
Maar hij had niet verwacht dat hem dit zou overkomen als gevolg van zijn eigen keuze.
Ik vind het altijd bewonderingswaardig hoe je het argument van een ander een eigen draai weet te geven.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor.
Mensen stemmen niet voor strikte migratie en het uitzetten van illegale migranten met de pure bedoeling om anderen pijn te doen of ellende te bezorgen. Als dat namelijk zo zou zijn dat zou je elke regulering van migratie moeten weghalen en is een opengrenzenbeleid de enige optie.
Hij heeft bewust een stem uitgebracht waarvan hij wist dat het anderen pijn zou doen. En nu voelt ie het zelf. Dat is juist precies hoe het werkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
Letterlijk elke vorm van controle op migratie zal mensen pijn gaan doen omdat sommige migranten niet toe zullen worden gelaten of uitgezet. Ook hier in Nederland worden uitgeprobeerde migranten uitgezet. Als je daar een voorstander van bent, ben je er dus op uit om anderen pijn te doen en ellende te bezorgen? Dat is nogal kort door de bocht.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft bewust een stem uitgebracht waarvan hij wist dat het anderen pijn zou doen. En nu voelt ie het zelf. Dat is juist precies hoe het werkt.
Wat dat betreft verdienen Trump-stemmers alles wat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft bewust een stem uitgebracht waarvan hij wist dat het anderen pijn zou doen. En nu voelt ie het zelf. Dat is juist precies hoe het werkt.
In de VS werden voor Trump ook illegalen uitgezet.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Letterlijk elke vorm van controle op migratie zal mensen pijn gaan doen omdat sommige migranten niet toe zullen worden gelaten of uitgezet. Ook hier in Nederland worden uitgeprobeerde migranten uitgezet. Als je daar een voorstander van bent, ben je er dus op uit om anderen pijn te doen en ellende te bezorgen? Dat is nogal kort door de bocht.
De beste man heeft gewoon voor deportatie van zijn eigen vrouw gestemd.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Letterlijk elke vorm van controle op migratie zal mensen pijn gaan doen omdat sommige migranten niet toe zullen worden gelaten of uitgezet. Ook hier in Nederland worden uitgeprobeerde migranten uitgezet. Als je daar een voorstander van bent, ben je er dus op uit om anderen pijn te doen en ellende te bezorgen? Dat is nogal kort door de bocht.
Hmm, nee. Als je getrouwd bent met een Amerikaan heb je namelijk het recht op naturalisatie. Dus die vrouw zal binnen de kortste keren weer terug in het land zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
De beste man heeft gewoon voor deportatie van zijn eigen vrouw gestemd.
We wensen zijn vrouw veel plezier in Venezuela. Misschien kan hij daarheen migreren, in het kader van hereniging?
Hij stelt zich aan dus.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. Als je getrouwd bent met een Amerikaan heb je namelijk het recht op naturalisatie. Dus die vrouw zal binnen de kortste keren weer terug in het land zijn.
Daar was ze ook op aan het wachten. Kennelijk duurt dat wel even.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. Als je getrouwd bent met een Amerikaan heb je namelijk het recht op naturalisatie. Dus die vrouw zal binnen de kortste keren weer terug in het land zijn.
Die kans zit er zeker in. Het is natuurlijk ook niet heel slim om voor een keiharde crackdown op illegale migratie te stemmen als je eigen partner illegaal in het land is. Of het trouwens tot daadwerkelijke deportatie gaat leiden valt te betwijfelen, ik zie in de comments van het artikel dat je linkt ook dit staan:quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar was ze ook op aan het wachten. Kennelijk duurt dat wel even.
Ze waren ook nog maar 11 jaar getrouwd.
In elk geval mag ze dit nu buiten de VS afwachten.
Het is trouwens ook wel een twijfelachtig verhaal, 11 jaar in de VS en getrouwd met een Amerikaan maar al die jaren in de illegaliteit verblijven terwijl een Amerikaans paspoort met een paar formulieren kan worden aangevraagd? Hmm.quote:The article states detained not arrested. If the wife has documents as was stated in the article she should be release in short time once they are produced.
https://www.nolo.com/lega(...)eturning-the-us.htmlquote:If you were ordered removed (or deported) from the United States, you cannot simply turn around and come back. By the legal terms of your removal, you will be expected to remain outside of the country for a set number of years: usually either 5, 10, or 20. It's even possible that you will not be allowed to return to the United States at all.
Yup, dus hij krijgt gewoon wat hij verdient als Trump stemmer.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kans zit er zeker in. Het is natuurlijk ook niet heel slim om voor een keiharde crackdown op illegale migratie te stemmen als je eigen partner illegaal in het land is. Of het trouwens tot daadwerkelijke deportatie gaat leiden valt te betwijfelen, ik zie in de comments van het artikel dat je linkt ook dit staan:
[..]
Het is trouwens ook wel een twijfelachtig verhaal, 11 jaar in de VS en getrouwd met een Amerikaan maar al die jaren in de illegaliteit verblijven terwijl een Amerikaans paspoort met een paar formulieren kan worden aangevraagd? Hmm.
Het leest alsof ze van die 11 huwelijksjaren niet alle 11 in de VS heeft gewoond.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kans zit er zeker in. Het is natuurlijk ook niet heel slim om voor een keiharde crackdown op illegale migratie te stemmen als je eigen partner illegaal in het land is. Of het trouwens tot daadwerkelijke deportatie gaat leiden valt te betwijfelen, ik zie in de comments van het artikel dat je linkt ook dit staan:
[..]
Het is trouwens ook wel een twijfelachtig verhaal, 11 jaar in de VS en getrouwd met een Amerikaan maar al die jaren in de illegaliteit verblijven terwijl een Amerikaans paspoort met een paar formulieren kan worden aangevraagd? Hmm.
Overigens had deze persoon anders misschien ook uitgezet geworden. Onder elke president worden immers illegalen het land uitgezet. Trumpstemmers zijn daar echter bovengemiddeld enthusiast over.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, dus hij krijgt gewoon wat hij verdient als Trump stemmer.
De huizen in Venezuela zijn vast goedkoper dan in de VS.
Win-win.
https://www.dailymail.co.(...)oreign-spending.htmlquote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:49 schreef kipknots het volgende:
[..]
Vind maar eens een moment onder Biden waar het zo'n chaos was. En dan zijn we net wat meer dan een week bezig.
https://www.telegraph.co.(...)doms-raise-tensions/quote:'There was about to be $50 million taxpayer dollars that went out the door to fund condoms in Gaza!' Leavitt shockingly claimed.
Oepsquote:flaming kites and helium inflated condoms sent over the fortified border to torch Israeli farmlands.
Tientallen miljoenen mensen zijn blijkbaar wel hun ziektekosten verzekering kwijt en daklozenopvang instanties krijgen plots ook geen geld meer.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:42 schreef loveli het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)oreign-spending.html
[..]
https://www.telegraph.co.(...)doms-raise-tensions/
[..]
Oeps
Die oeps kan je weglaten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 04:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tientallen miljoenen mensen zijn blijkbaar wel hun ziektekosten verzekering kwijt en daklozenopvang instanties krijgen plots ook geen geld meer.
Oeps.
Bron? Ik vind deze:quote:Op woensdag 29 januari 2025 04:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tientallen miljoenen mensen zijn blijkbaar wel hun ziektekosten verzekering kwijt en daklozenopvang instanties krijgen plots ook geen geld meer.
Oeps.
Mwa, het was nogal een onduidelijk memorandum, niemand begreep hem echt.quote:
Dat kan niet eens toch?quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:45 schreef core2duo het volgende:
En de beste man hoopt ook nog op een derde termijn! Eerst maar eens gezond blijven en niet te hoog van de toren blazen ❤
In principe niet maar het is niet onmogelijk dat Trump er in slaagt de wet hieromtrent te wijzigen.quote:
Lijkt me dat je voor zulke dingen wijzigingen door moet voeren in de grondwet.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:59 schreef core2duo het volgende:
[..]
In principe niet maar het is niet onmogelijk dat Trump er in slaagt de wet hieromtrent te wijzigen.
https://www.cnbc.com/2025(...)stitution-ogles.htmlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |