abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2025 @ 13:22:13 #151
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216449100
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.

"Oh , waarom dan? Negatieve ervaringen?"

Waarom vergiftig jij jezelf niet zoals het normaal is bij ons!?
Welk land leef jij in? Want daar heb ik in Nederland dus nooit last van (gehad) dat mensen me met een schuin ook aankijken omdat ik geen alcohol drink. Misschien was het peilend bedoeld, kijken of ze je als taxi kunnen misbruiken want dat had ik wel vaak.
To BG or not to BG!
  maandag 27 januari 2025 @ 13:47:12 #152
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_216449345
Ik zie weer dat FOK vol zit met mensen die je niet op een feestje wilt hebben.

"Weet je wel dat alcohol heel slecht is?!!!"
"Staat er iemand buiten te roken? Ik ruik wat!! en ik wil geen kanker krijgen ja?!"
"Oh is dat vlees? Weet je wel dat dat van dieren af komt die geslacht worden? Dus dat jullie eigenlijk moordenaars zijn?!"
"Kan die muziek wat zachter? men kan mij niet horen zeiken!"
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2025 @ 13:56:57 #153
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216449441
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 13:47 schreef Zoddie het volgende:
Ik zie weer dat FOK vol zit met mensen die je niet op een feestje wilt hebben.

"Weet je wel dat alcohol heel slecht is?!!!"
"Staat er iemand buiten te roken? Ik ruik wat!! en ik wil geen kanker krijgen ja?!"
"Oh is dat vlees? Weet je wel dat dat van dieren af komt die geslacht worden? Dus dat jullie eigenlijk moordenaars zijn?!"
"Kan die muziek wat zachter? men kan mij niet horen zeiken!"
Het kan mij dus echt geen zak schelen of men drinkt of niet (tenzij ik er last van heb omdat je mij lastig valt, maar dat kan ook zonder drank)
Als jij graag wilt roken, helemaal prima, maar ik vind het inderdaad stinken, dus ik probeer het liefste zo te gaan zitten dat ik er het minste last van heb
Als mensen geen vlees eten (of zelfs veganist zijn), dan is dat hun keuze, net zoals ik ervoor kies om wel bepaalde dingen te eten. Zolang ze mij niet proberen te overtuigen van hun gelijk, zal ik dat ook niet doen.
Ik ben gelovig, een ander misschien niet. Maar ik ga ze echt niet vertellen dat ik naar de hemel ga en zij naar de hel, want ik weet niet of dat zo is en bovendien is mijn geloof iets van mijzelf en niet van een ander.
Als jij muziek wilt luisteren, prima plan. Doe ik ook regelmatig. Maar doe het inderdaad wel op zo'n manier dat je een ander niet tot last bent. Wat mij betreft is dat dus om 23 uur de muziek zachter of uit, tenzij je het een sporadisch feestje is en je mij als buur even een seintje hebt gegeven, zodat ik er rekening mee kan houden dat ik mogelijk last heb van de muziek. Overigens vind ik er ook wat van om in het weekend om half 7 je kinderen in de achtertuin te gooien als ze aan het gillen en krijsen zijn, zodat de hele buurt wakker wordt.

Kortom, ik ben vast een echte Karen die je niet op je feestje wilt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216449548
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja maar wat nou als een 3% kans op kanker met een dagelijks biertje 10% toeneemt naar 3,3% kans! Geef al je vrijheid op of ben je soms pro doodgaan ofzo!?
Jazeker, ik ben heel erg pro doodgaan. Sterker nog, dat hoort bij het leven en het idee dat mensen die geen alcohol drinken niet doodgaan is vals. Deze fanatici zijn geen levens aan het redden zoals ze pretenderen maar levens aan het rekken, en een zuiver statistische paar weken is al voldoende voor dwang.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
De 'veilige' hoeveelheid is 1 glas per uur. Het menselijk lichaam heeft een prima orgaan om met gifstoffen zoals alcohol om te gaan, namelijk de lever. Maar de lever kan maar een beperkte hoeveelheid gif per uur filteren, en als je meer drinkt dan ben je jezelf gewoon aan het vergiftigen. Nou kan het menselijk lichaam wel tegen een stootje, dus af en toe een paar drankjes moet wel kunnen. Maar als je elk weekend een halve krat wegzuipt dan ben je al ver over de grens van problematiek.
Nee hoor. Dat is ongezond, niet onveilig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216449635
Naar dit soort types van de plezierpolitie luistert toch niemand :? Hopelijk....
  maandag 27 januari 2025 @ 14:21:52 #156
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216449680
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.
In andere landen heb je ook zulke mensen hoor.
  maandag 27 januari 2025 @ 14:23:36 #157
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216449697
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2025 05:04 schreef bedachtzaam het volgende:
Is trouwens wel veel ongezonder dan roken want ik heb genoeg mensen kapot zien gaan door drank terwijl de rokers nog lekker rondwandelen en zelfs zijn gaan sporten.
Grappig. Ik heb genoeg mensen kapot zien gaan door roken terwijl de drinkers nog lekker rondwandelen.
  Miss 200.000.000! maandag 27 januari 2025 @ 14:23:59 #158
367000 roos94
pi_216449702
De alcoholisten zijn weer boos in dit toppa.
pi_216449777
quote:
16s.gif Op zondag 26 januari 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:
Ik snap echt niet waarom alcohol nog steeds zo normaal wordt gevonden. Het is superslecht voor je gezondheid, zowel lichamelijk als mentaal, en het veroorzaakt zoveel ellende. Mensen maken ruzie, maken ongelukken of raken verslaafd omdat ze er gewoon niet mee om kunnen gaan. Hoe kun je dat normaal blijven vinden? Vroeger dachten we ook dat roken geen probleem was, en kijk nu: het is bijna helemaal verdwenen. Dat moet ook met alcohol gebeuren.

Het is veel te genormaliseerd en veel te makkelijk te krijgen. Je ziet het overal in de supermarkt, op tv en in reclames alsof het iets heel gewoons is. Maar wat echt erg is, is de sociale druk. Als je geen alcohol drinkt, ben je ineens 'ongezellig' of 'hoor je er niet bij'. Dat slaat toch nergens op? Waarom moet je drinken om ergens bij te horen? Die hele norm moet veranderen. Het moet normaal worden om geen alcohol te drinken, net zoals het nu normaal is om niet te roken.

En dat 'één glas per dag is prima'-verhaal? Onzin! Er is geen veilige hoeveelheid alcohol. Hoe meer je drinkt, hoe slechter het is. Maak alcohol minder zichtbaar, haal het uit de supermarkten en stop met doen alsof het erbij hoort. Het is tijd dat we hier eindelijk eens eerlijk over zijn en stoppen met die gevaarlijke verheerlijking.
Ja kan allemaal wel zo zijn, maar de meeste mensen gaan wel gewoon normaal om met alcohol. Jij doet nu alsof het bij iedereen ellende veroorzaakt.

Ik drink op zn tijd een wijntje of biertje omdat ik het lekker vind en kan prima functioneren. Doe er niemand kwaad mee en ben gewoon gezond.

Een leuk leven is ook gewoon gezond he.

Alcohol misbruik is slecht
  Miss 200.000.000! maandag 27 januari 2025 @ 14:32:26 #160
367000 roos94
pi_216449796
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:31 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja kan allemaal wel zo zijn, maar de meeste mensen gaan wel gewoon normaal om met alcohol. Jij doet nu alsof het bij iedereen ellende veroorzaakt.

Ik drink op zn tijd een wijntje of biertje omdat ik het lekker vind en kan prima functioneren. Doe er niemand kwaad mee en ben gewoon gezond.

Een leuk leven is ook gewoon gezond he.

Alcohol misbruik is slecht
Dus alcohol is geen gif volgens u
pi_216449797
quote:
3s.gif Op zondag 26 januari 2025 23:54 schreef Watashiwa het volgende:

9 redenen om vandaag een biertje open te trekken

In tegenstelling tot wat je zou verwachten is het drinken van bier (met mate) eigenlijk heel erg goed voor je gezondheid.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat het drinken van bier verschillende verrassende gezondheidsvoordelen met zich mee brengt. Het is aan jou om daar weer je voordeel uit te halen.

Let op: we hebben het hier wel over drinken met mate!

1. Bier houdt je hart gezond

Het drinken van wijn wordt vaak geassocieerd met een verminderde kans op hart- en vaatziekten. Uit recent onderzoek blijkt dat bier óók goed voor je hart is, gemiddelde bierdrinkers hebben 42 procent minder kans op hartziekten vergeleken met niet-drinkers. Ook is het goed om te weten dat de onderzoekers aanraden om niet meer dan 1 biertje per dag te nuttigen.

2. Langer leven

Bier als levensverlenger? Dat natuurlijk niet, maar onderzoekers aan Virginia Tech ontdekten dat regelmatige en gemiddelde bierdrinkers wel 19 procent minder kans hebben om plotseling te overlijden dan geheelonthouders. Santé!

3. Creatieve boost

Dat geniale ideeën vaak ontstaan onder het genot van een biertje, is geen toeval. Uit onderzoek gepubliceerd in the Journal Consciousness and Cognitionblijkt dat het wegtikken van twee pilsjes je creativiteit kan vergroten. Tijdens het onderzoek keken 40 mannen een film terwijl ze verbale puzzels moesten oplossen. Degenen die een alcoholpercentage van 0.075 in hun bloed hadden, losten de puzzels enkele seconden sneller op dan de nuchtere deelnemers.

4. Biedt bescherming tegen Alzheimer

Na een aantal biertjes gaat het korte termijn geheugen wat gebreken vertonen, dit is van tijdelijke aard. Maar het blijkt dat bier wel degelijk een beschermende werking heeft voor het geheugen. Recent onderzoek ontdekte dat Xanthohumol, een werkende stof in hop (dit geeft smaak aan bier), in staat is om je hersenen te beschermen tegen degeneratieve aandoeningen, zoals Alzheimer en Parkinson.

5. Het versterkt je botten

Drink jij met moeite regelmatig een glas melk voor je botten? Onderzoek uit 2009 toont aan dat de verhoogde niveaus van silicium in bier kunnen bijdragen aan een hogere botdichtheid.

6. Bier bevat minder calorieën dan een glas jus d’orange

Dit is dé reden waarom je op vakantie heus wel eens een biertje bij het ontbijt kunt bestellen – Guinness maakte statistieken openbaar waaruit bleek dat zwaar stout bier minder calorieën bevat dan jus d’orange.

7. Beschermende werking tegen diabetes type 2

Nederlandse onderzoekers analyseren 38000 mannelijke gezondheidsprofessionals en ontdekten dat degenen die gedurende de 4 jaar van matige drinker veranderden in gemiddelde drinkers, minder kans hadden op diabetes type 2. Dit betekent dus niet meteen dat je je alcoholgebruik fors omhoog moet schroeven, het werkt namelijk niet als je al gemiddeld drinkt en opeens veel gaat drinken

8. Het helpt je herstellen na een workout

Volgens Spaans onderzoek is een post-workout biertje effectiever dan een flesje water. Onderzoekers lieten studenten trainen totdat hun lichaam een bepaalde temperatuur bereikte. Vervolgens hydrateerden ze deze studenten met water of bier. Wat bleek, de studenten die bier dronken waren meer gehydrateerd dan degenen die water dronken.

9. Bier helpt tegen stress en angst

Gemiddelde alcoholconsumptie kan stress en angsten verminderen, ook wel de grootste bijdragers aan hartziekten genoemd. Volgens the Mayo Clinic vermindert alcohol je kans op overlijden door een hartziekten en vermindert het mogelijk je kans op hartaanvallen.

Cheers!

Bron: Menshealth.nl

bron: https://yorbodyfysiothera(...)iertje-open-trekken/

Ik neem maar nog een biertje .. Sante! B:)B
Vrij bijzonder dat een fysiotherapieketen zo'n bak onzin post of is het een parodie op iets?
  FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2025 @ 14:38:03 #162
364681 over_hedge
pi_216449854
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vrij bijzonder dat een fysiotherapieketen zo'n bak onzin post of is het een parodie op iets?
Als mijn fysio serieus dit zou plaatsen dan zou ik een andere fysio zoeken :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216449877
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Al krijg ik corona van bier, dan nog is het mijn keuze. Niemand beslist over mijn gezondheid behalve ik. Heel simpel.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2025 @ 14:41:46 #164
364681 over_hedge
pi_216449893
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:39 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Al krijg ik corona van bier, dan nog is het mijn keuze. Niemand beslist over mijn gezondheid behalve ik. Heel simpel.
Ja dat is prima. Maar wat heeft dat te maken met waar Snert op reageerde
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216449909
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als mijn fysio serieus dit zou plaatsen dan zou ik een andere fysio zoeken :D
Nou, echt he. Hopelijk herinner ik het me volgende keer dat ik een fysio zoek.
pi_216449926
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus alcohol is geen gif volgens u
Ja in grote mate. Net als zout, suiker, vet….

Wetenschappelijk waarschijnlijk een stuk meer, maar dan nog een beetje genieten van het leven is volgens mij gezonder dan dat niet doen
  Miss 200.000.000! maandag 27 januari 2025 @ 14:46:21 #167
367000 roos94
pi_216449951
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:44 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja in grote mate. Net als zout, suiker, vet….

Wetenschappelijk waarschijnlijk een stuk meer, maar dan nog een beetje genieten van het leven is volgens mij gezonder dan dat niet doen
Dus 1 glas alcohol = geen gif? Feitelijk gezien?
pi_216450009
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:46 schreef roos94 het volgende:

[..]
Een ongevaarlijke hoeveelheid ja
  FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2025 @ 14:51:14 #169
364681 over_hedge
pi_216450012
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:46 schreef roos94 het volgende:

[..]
De definitie van gif kan variëren afhankelijk van de context, maar in algemene zin is een gif:

"Een stof die, zelfs in kleine hoeveelheden, schadelijke of dodelijke effecten kan hebben op levende organismen door verstoring van biologische processen."

Past alcohol in deze definitie?
Ja, alcohol (ethanol) past in deze definitie, maar met nuance:

Giftigheid is dosisafhankelijk: Een kleine hoeveelheid alcohol kan zonder directe schadelijke effecten worden geconsumeerd, terwijl grote hoeveelheden dodelijk kunnen zijn. Dit geldt ook voor veel andere stoffen, zoals water of zuurstof.
Chronische giftigheid: Langdurig gebruik van alcohol kan ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken, zoals levercirrose, hersenschade en verslaving.
Acute toxiciteit: Een te hoge dosis alcohol kan leiden tot alcoholvergiftiging, coma of zelfs de dood.
Conclusie
Volgens de wetenschappelijke definitie is alcohol een toxische stof die schadelijke effecten heeft, vooral bij overmatig gebruik. Het wordt echter sociaal geaccepteerd en gereguleerd, waardoor het niet altijd als "gif" wordt gezien in de alledaagse betekenis van het woord.

Alsjeblieft

oh en mocht je weten welke bronnen dit vandaan komt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 januari 2025 @ 15:33:17 #170
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216450472
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:23 schreef roos94 het volgende:

De alcoholisten zijn weer boos in dit toppa.
Volgens mij is de antialcohol brigade hier eerder aan het briezen en het valselijk beschuldigen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 27 januari 2025 @ 15:41:08 #171
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216450546
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.
Wat wel telt is dat het gebruik van alcohol, zelfs in kleine hoeveelheden, je algehele alertheid, fitheid, bewustzijn naar beneden drukt. Net zoals van een roker gezegd wordt "een tevreden roker is geen onruststoker'. Maar onruststokers zijn juist wat we nodig hebben. Wil jij je als mens ontplooien dan moet je geen suf, apathisch, tevreden, kooikonijn zijn. En naast die suffe individuen wordt de maatschappij als geheel ook gezapig en al te content door het regelmatige alcoholgebruik.
Buiten dat een groot gedeelte van je post religieuze gebrabbel en dus je reinste onzin is.

Is het nog altijd zo dat iemand zelf moet kunnen kiezen hoe hij of zij leeft.

Overigens ontplooi ik me als mens meer dan genoeg. Zowel professioneel als persoonlijk.

En dat met mijn alcohol gebruik, gerook, en medicijn gebruik.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 27 januari 2025 @ 15:42:19 #172
488441 Bugno3
pi_216450551
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:59 schreef oppiedoppie het volgende:
Begin er eens mee om alcohol ook drugs te noemen. Want veel alcoholdrinkers hebben een groot woord over iemand die es een jointje rookt of een pilletje neemt omdat dat dan 'drugsgebruikers' zouden zijn en zij zelf niet. Alcohol is ook gewoon drugs maar is genormaliseerd omdat nog niet duidelijk was hoe slecht het werkelijk is.

Vind het een lastige kwestie want in principe moet iedereen natuurlijk zelf weten hoeveel die drinkt maar er zijn veel mensen die geen maat kunnen houden en misschien tegen zichzelf beschermd moeten worden want dit kost de maatschappij miljoenen en miljoenen.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2025 @ 15:48:27 #173
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216450590
Overig had ik de meeste vrienden toen ik geen druppel alcohol dronk. Want dan hadden ze tenminste een bob zonder zelf iets te laten staan.

Nu heb ik échte vrienden :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 januari 2025 @ 16:10:06 #174
359329 Discombobulate
pi_216450840
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:51 schreef over_hedge het volgende:
De definitie van gif kan variëren afhankelijk van de context, maar in algemene zin is een gif:

"Alle Dinge sind Gift, und nichts ist ohne Gift. Allein die Dosis macht, daß ein Ding kein Gift ist...."
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 27 januari 2025 @ 16:12:42 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216450871
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"Alle Dinge sind Gift, und nichts ist ohne Gift. Allein die Dosis macht, daß ein Ding kein Gift ist...."
Er zijn maar een paar echt giftige stoffen. 1 daarvan is plutonium. Voor de rest onderschrijf ik je post volledig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')