Gast wat praat je, dit hele topic gaat over de negatieve kanten van alcohol.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vergeet de negatieve kanten niet:
Jonge ouders en dochter (8) overleden bij ernstig ongeluk in België, automobilist ‘zwaar onder invloed van alcohol’
Heb je het nu pas doorquote:Op maandag 27 januari 2025 00:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gast wat praat je, dit hele topic gaat over de negatieve kanten van alcohol.
Anyway, auto's moesten verboden worden.
Waar bemoei jij je nou weer meequote:
Ik hou mijn mond wel weer.quote:Op maandag 27 januari 2025 00:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je nou weer mee
Je klinkt wel als het feestbeest van de familie, heb je zelf wel eens een feestje?quote:Op zondag 26 januari 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:
Ik snap echt niet waarom alcohol nog steeds zo normaal wordt gevonden. Het is superslecht voor je gezondheid, zowel lichamelijk als mentaal, en het veroorzaakt zoveel ellende. Mensen maken ruzie, maken ongelukken of raken verslaafd omdat ze er gewoon niet mee om kunnen gaan. Hoe kun je dat normaal blijven vinden? Vroeger dachten we ook dat roken geen probleem was, en kijk nu: het is bijna helemaal verdwenen. Dat moet ook met alcohol gebeuren.
Het is veel te genormaliseerd en veel te makkelijk te krijgen. Je ziet het overal in de supermarkt, op tv en in reclames alsof het iets heel gewoons is. Maar wat echt erg is, is de sociale druk. Als je geen alcohol drinkt, ben je ineens 'ongezellig' of 'hoor je er niet bij'. Dat slaat toch nergens op? Waarom moet je drinken om ergens bij te horen? Die hele norm moet veranderen. Het moet normaal worden om geen alcohol te drinken, net zoals het nu normaal is om niet te roken.
En dat 'één glas per dag is prima'-verhaal? Onzin! Er is geen veilige hoeveelheid alcohol. Hoe meer je drinkt, hoe slechter het is. Maak alcohol minder zichtbaar, haal het uit de supermarkten en stop met doen alsof het erbij hoort. Het is tijd dat we hier eindelijk eens eerlijk over zijn en stoppen met die gevaarlijke verheerlijking.
Ditquote:Op zondag 26 januari 2025 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jij die nog niet een bericht zelf kan typen moet dat vooral niet zeggen.
Beter hou jij gewoon je mond totdat je weer iets anders hebt verzonnen.
Dan maar verbieden voor iedereen zoals hier boven word geopperd? Het genot ontnemen omdat een beperkt deel van de mensen er niet mee kan omgaan? En dan? Roken ook maar verbieden, gokken en de mcdonalds? Mountainbiken en paardrijden er ook maar achteraan, want dat is ook gevaarlijk? Om maar niet te beginnen over oudjes op een elektrische fietsquote:Op zondag 26 januari 2025 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ga eens kijken in een afkickkliniek. De meeste mensen zitten daar door alcohol of alcohol speelt mee.
Het is maatschappelijk geaccepteerd en je kan het overal krijgen, succes met afkicken dus. Het hoeft zeker het verdomhoekje niet in worden gedrukt, maar hoe normaal het nu is om te drinken is ook best gek. Laat staan dat het voor hele volksstammen normaal is om je laveloos te zuipen.
Die vlieger gaat enkel op tot de aow leeftijd, daarna kosten ze alleen nog maar geld. Met dat inzicht heeft de overheid juist het liefste werkende mensen die zuipen en roken en met 63 dood neervallen zonder ooit een ziekenhuis van binnen gezien te hebbenquote:Op maandag 27 januari 2025 00:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen moet nou eenmaal zou oud mogelijk wordenn om zoveel mogelijk belasting af te dragen en uitgemolken te worden. Hopen dat er nooit een linkse partij aan de macht komt waarbij dit soort gezever weerklank gaat vinden, die krijgen vanzelfsprekend een stijve pener van nog meer regels en betutteling. Plezier ist verboten.
Zal ook wel veel weerklank vinden bij de groeiende groep islamisten.
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:18 schreef The-BFG het volgende:
Maar mogen we ook nog een beetje leven?
Maar even serieus? Voel jij je een übermensch? Die voor anderen kan bepalen wat ze wel of niet mogen drinken, roken en eten?quote:Op zondag 26 januari 2025 22:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus? Stalinistisch? Orwelliaans? Waar heb je het in hemelsnaam over? Dit gaat over regels die bedoeld zijn om mensen te beschermen en een beetje verantwoordelijkheid in de maatschappij te brengen. Maar nee, jij vindt het blijkbaar belangrijker om zonder nadenken te doen waar je zelf zin in hebt, al schaadt het anderen. Misschien moet je eens stoppen met alleen aan jezelf denken.
Alcohol zorgt voor ongelukken, ruzies, verslavingen en ellende. Maar ja, liever dat dan een regel die je een beetje beperkt, toch? En dat gejank over vrijheid... je 'vrijheid' om met je gedrag anderen in gevaar te brengen, is niet iets om trots op te zijn. Het gaat hier om een samenleving waarin we elkaar niet kapot maken, maar blijkbaar ben jij daar te egoïstisch voor.
Dus nee, het is geen 'tyfusmaatschappij'. Het probleem is mensen zoals jij, die niet verder kijken dan hun eigen korte termijn plezier. Misschien even minder dramatisch doen en nadenken over hoe we allemaal een beetje beter kunnen leven, in plaats van alleen maar schreeuwen.
Nee, dat mag niet, nou ja er moet natuurlijk veel accijns op, doodskoppen en gore levers darmkanker plaatjes op de flessen en natuurlijk alleen nog verkrijgbaar bij een drankhandel in eenzelfde grijze flessen.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: stap.nl
Bron van bron: ad.nl | ‘Geen drank meer bij Albert Heijn’: deskundige vindt dat alcohol niet bij dagelijkse boodschappen hoort | premium
Tjah het is goed dat er aandacht is voor de gevaren van Alcohol zoals het verhoogde risico op bepaalde typen kanker.
Maar mogen we ook nog een beetje leven? Moet nu echt alles wat slecht voor ons maar ontmoedigt worden. Leuk dat er mensen zijn die mega-oud worden als hoogste doel hebben, maar ik word liever iets minder oud dan dat ik mijn wekelijkse biertjes laat staan.
Het is idd net alsof ik in de kerk zit bij een zwaar calvinistische dominee.quote:Op zondag 26 januari 2025 23:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Met name bij de afsluiting van dit artikel zie je het opgegraven lijk van de zurige, tot matiging manende geestelijken van weleer de kansel opstrompelen. Ooit waren het de dominee's die het volk vertelden hoe ze moeten leven. Seksualiteit is voorbehouden binnen het huwelijk, niet te vaak en doe het zeker niet voor de lol. Wie weinig heeft moet daarmee tevreden zijn, wie veel heeft moet daar vooral niet te openlijk mee patsen. En nu, na een halve eeuw waarin kerkvaderen van hun positie verjaagd zijn, willen een horde aen tot experts en deskundigen gemaakten voor alwetende herder spelen. Met niet hun interpetatie van de bijbel, maar een puur theoretisch ideaalbeeld uit de wetenschap als leidraad.
Nou vooruit, het heeft ons behaagd om alcohol niet helemaal te verbieden. U mag heel af en toe drinken. Maar alleen als u daar een goede reden voor heeft, en beslist niet te veel of te vaak! Dat oudhollandsche toontje van zuinigjes aan en niet zomaar genieten, het is in de 21e eeuw nog springlevend.
[..]
Laten we die dan ook legaliseren.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
En alsnog allemaal relatief goedkoop verkrijgbaar ondanks dat het de grootste post op de politie haar begroting is. Tijd voor legalisatie.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
Het lijkt mij een prima idee dat er geen alcohol meer verkocht wordt in de supermarkt. Lijkt me vooral fijn voor de slijtersquote:Op zondag 26 januari 2025 21:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: stap.nl
Bron van bron: ad.nl | ‘Geen drank meer bij Albert Heijn’: deskundige vindt dat alcohol niet bij dagelijkse boodschappen hoort | premium
Tjah het is goed dat er aandacht is voor de gevaren van Alcohol zoals het verhoogde risico op bepaalde typen kanker.
Maar mogen we ook nog een beetje leven? Moet nu echt alles wat slecht voor ons maar ontmoedigt worden. Leuk dat er mensen zijn die mega-oud worden als hoogste doel hebben, maar ik word liever iets minder oud dan dat ik mijn wekelijkse biertjes laat staan.
Dit is niet de overheid, dis zijn gezondheidsridders die ons willen "redden" en ons allemaal hun eigen treurige leefstijl willen opleggen omdat ze daadwerkelijk denken dat we daar allemaal blijer van worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:24 schreef raptorix het volgende:
Niet roken, Geen alcohol, Geen drugs, geen dier eten, allemaal verbieden, en uiteraard moeten we blijven leven tot ons 88, ofwel 2 jaar na ons pensioen. De overheid is wel erg doorzichtig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |