abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:12:40 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216694328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Misschien moet je eens met @:LXIV praten.
Of met de topeconomen van de ecb
The End Times are wild
pi_216694899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Of met de topeconomen van de ecb
Of een Nobelprijs winnaar economie: https://www.ad.nl/economi(...)meer-waard~ad35fee9/
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:56:19 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216695090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:45 schreef iWan71 het volgende:

[..]
Of een Nobelprijs winnaar economie: https://www.ad.nl/economi(...)meer-waard~ad35fee9/
Je hebt niet veel meer dan basis-economische kennis nodig om bitcoin te doorzien. Vooral omdat het als systeem geen cashflow genereert maar dat er juist geld verdampt uit het systeem omdat het zo duur is in de lucht t te houden (2% van de markrtcap per jaar). Nu al zal een nooit meer zoveel uit bitcoin gehaald kunnen worden dan er ingestopt is.
Maar voor hetzelfde geld tikt de koers eerst nog een miljoen aan. Zou me niets verbazen
The End Times are wild
pi_216695133
quote:
Je hebt gelijk.
Fijn weekend verder. O+
Doei!!! :W
Dank voor je goed onderbouwde reactie, we gaan het zien.

Wel fijn dat ik hier op fok niet meteen helemaal wordt uitgekotst, ik ben al gebanned op tweakers.net voor mijn niet al te positieve gedachten over ponzi muntjes.
pi_216695249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:59 schreef iWan71 het volgende:

[..]
Dank voor je goed onderbouwde reactie, we gaan het zien.

Wel fijn dat ik hier op fok niet meteen helemaal wordt uitgekotst, ik ben al gebanned op tweakers.net voor mijn niet al te positieve gedachten over ponzi muntjes.
Ik denk dat het belangrijkste verhaal niet is wat de intrinsieke waarde van crypto is, maar meer of je in staat bent om er gebruik van te maken zolang als er waarde aan toegedicht wordt.

Het interesseert me echt geen reet of crypto over tien jaar nog een ding is. Ik kan er nu geld mee verdienen en veel ook. Dat is wat er toe doet. Je bent een volslagen totaal debiel als je daar geen gebruik van maakt.
pi_216695484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vooral omdat het als systeem geen cashflow genereert maar dat er juist geld verdampt uit het systeem omdat het zo duur is in de lucht t te houden (2% van de markrtcap per jaar).
Helemaal met je eens! De ellende is dat mensen tegenwoordig zo onnozel zijn dat ze denken snel rijk te kunnen worden met crypto, men heeft geen geduld meer.

Crypto is gewoon een gokspelletje, sommigen verdienen een godsvermogen, maar de meesten blijven met niets achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door iWan71 op 15-02-2025 22:19:39 (typo) ]
pi_216695984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het interesseert me echt geen reet of crypto over tien jaar nog een ding is. Ik kan er nu geld mee verdienen en veel ook. Dat is wat er toe doet. Je bent een volslagen totaal debiel als je daar geen gebruik van maakt.
Heel slim! Onderliggende waarde doet er niet toe, zolang er maar een grotere debiel is die in de toekomst jouw muntjes wil kopen!
  zondag 16 februari 2025 @ 07:35:26 #258
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_216698270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:53 schreef iWan71 het volgende:
Beste fokkers,

Jaren geleden ben ik ooit getipt door een goede vriend om bitcoins te kopen, helaas niet gedaan. Ik had ze ook nog eerder kunnen krijgen door mijn videokaart aan het werk te zetten, helaas ook niet gedaan.

Tegenwoordig beleg ik in aandelen, voornamelijk via ETF's en heb ook wat edelmetalen in mijn portefeuille.

Ik maak mij ernstig zorgen over mensen die in Bitcoin en andere crypto beleggen.

Bitcoin heeft geen enkele waarde, de koers wordt enkel bepaald doordat een andere idioot denkt dat een bitcoin meer waard is.

Ik heb tientallen argumenten gehoord (van schaarste, blockchain en andere idioterie) dat een bitcoin wél waarde heeft maar vind dit allesbehalve overtuigend.

Ben ik echt de enige die hier zo over denkt?
Het probleem met bitcoin is dat het idd precies is zoals jij nu zegt. Een zero-sum game waar de prijs alleen omhoog zal gaan zolang er een 'greater fool' is die een hogere prijs betaalt voor diezelfde zakken met gebakken lucht. De prijs gaat dus omhoog door speculatie en niet omdat het een utlity heeft. Tevens geloof ik niet in de die bitcoin maxi's die denken dat hun langzame en dure technologie de banken buiten spel zetten. Blockchain technologie an sich is wel een wereld verbeteraar en zal gewoon technologische onvermijdbaarheid zijn. Mensen denken vaak dat het of of is. Of we gebruiken banken, of we hebben allemaal onze eigen bitcoin wallet. De waarheid zit er vaak ergens tussen. Protip: kijk eens naar Ripple en de cryptocurrency XRP. Dat gaat hele interessante dingen doen en zal inderdaad nog astronomische groei gaan meemaken juist omdat het de gulden middenweg is tussen gebruik van fiat/banken en bitcoin/eigen custody.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_216698330
Een XRP fanboy, die zie je niet vaak.
pi_216699714
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:47 schreef iWan71 het volgende:

[..]
Heel slim! Onderliggende waarde doet er niet toe, zolang er maar een grotere debiel is die in de toekomst jouw muntjes wil kopen!
Exact. Het is net kunst.
pi_216699832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:47 schreef iWan71 het volgende:

[..]
Serieuze vraag: Wat is de onderliggende waarde van de euro? Of van de Amerikaanse dollar?
  zondag 16 februari 2025 @ 11:17:08 #262
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_216700598
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Serieuze vraag: Wat is de onderliggende waarde van de euro? Of van de Amerikaanse dollar?
Nada.

Net als Bitcoin. Met het belangrijke verschil dat fiat niet op the greater fool theorie draaien en ze onmisbaar zijn voor een stabiele economie.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_216700761
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:17 schreef embedguy het volgende:

[..]
Nada.

Net als Bitcoin. Met het belangrijke verschil dat fiat niet op the greater fool theorie draaien
Waarom denk je dat dat bij Bitcoin wel zo is?

quote:
en ze onmisbaar zijn voor een stabiele economie.
Waarom?
  zondag 16 februari 2025 @ 12:02:37 #264
436847 embedguy
pi_216701237
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dat bij Bitcoin wel zo is?

Twijfel je daar over dan? Ik kan niet bedenken hoe de Bitcoin prijs daar niet op gebaseerd zou zijn, maar ik schat dat je daar anders over denkt.

quote:
[..]
Waarom?
Deze video legt het mooi uit: Bekijk deze YouTube-video
Life is happening now.
pi_216701612
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:02 schreef embedguy het volgende:

[..]
Twijfel je daar over dan? Ik kan niet bedenken hoe de Bitcoin prijs daar niet op gebaseerd zou zijn, maar ik schat dat je daar anders over denkt.
Nou, je beweert iets he. Dan is dit geen antwoord op mijn vraag. Het tweede deel klopt. Ik denk daar anders over. Het korte verhaal is dat Bitcoin niet alleen schaars is maar vooral ook trustless. Er is geen eigenaar van het Bitcoin netwerk en de integriteit wordt transparant en cryptografisch verfieerbaar bewaakt dmv consensus. Met name het eigenaarloze trustless aspect is waardevol. Je kan zonder dat je een derde partij daarvoor hoeft te vertrouwen waarde overschrijven naar een ander.

quote:
[..]
Deze video legt het mooi uit: Bekijk deze YouTube-video
Probeer het eens in je eigen woorden uit te leggen. Die video kan ik bovendien niet zien, die zit achter een inlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2025 12:29:28 ]
  zondag 16 februari 2025 @ 13:01:27 #266
436847 embedguy
pi_216702091
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou, je beweert iets he. Dan is dit geen antwoord op mijn vraag. Het tweede deel klopt. Ik denk daar anders over. Het korte verhaal is dat Bitcoin niet alleen schaars is maar vooral ook trustless. Er is geen eigenaar van het Bitcoin netwerk en de integriteit wordt transparant en cryptografisch verfieerbaar bewaakt dmv consensus. Met name het eigenaarloze trustless aspect is waardevol. Je kan zonder dat je een derde partij daarvoor hoeft te vertrouwen waarde overschrijven naar een ander.
Ja, het is een mooie techniek met praktische toepassingen.

Echter, op misschien wat fanaten en wat criminelen na zit niemand in Bitcoin omdat het een betaalmiddel is.

Daar is de huidige waarde dan ook niet op gebaseerd. De greater fool theorie geeft daar wel een verklaring voor.

quote:
[..]
Probeer het eens in je eigen woorden uit te leggen. Die video kan ik bovendien niet zien, die zit achter een inlog.
Als ik hem open in een incognito venster dan kan ik hem gewoon zien, dus jij ook lijkt me? Of zit je in het buitenland waar yt is afgeschermd ofzo?

De video legt uit hoe fiat inflatie regelt en waar een zo stabiel mogelijke inflatie voor nodig is.

Wat ik eruit opmaak is: Als kleine hoeveelheden mensen in crypto zitten is dat geen probleem maar als te veel mensen erin gaan zitten dan is dat een goed recept voor een instabiele economie/oorlog/etc.
Life is happening now.
pi_216702474
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:01 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ja, het is een mooie techniek met praktische toepassingen.

Echter, op misschien wat fanaten en wat criminelen na zit niemand in Bitcoin omdat het een betaalmiddel is.
Niet helemaal waar. De adoptie wordt nog steeds hoger en tegenwoordig zitten institutionele beleggers, overheden, fondsmanagers en vermogensbeheerders in Bitcoin. Aan de beurs zijn meerdere Bitcoin-ETFs genoteerd. Wat wel waar is, is dat de meesten Bitcoin niet als betaalmiddel zien maar eerdere als "store of value". Een soort digitaal goud.

quote:
Daar is de huidige waarde dan ook niet op gebaseerd.
Waar trek je, ook gezien het bovenstaande, die conclusie nou eigenlijk uit?

quote:
De greater fool theorie geeft daar wel een verklaring voor.
De greater fool theory kun je overal op toepassen als je zegt dat waarde subjectief is. Maar dat maakt 't nog niet waar. En het woordje "fool" suggereert bovendien dat het onderliggende ding eigenlijk waardeloos is, wat zelfs als de these zou kloppen onzin is. Parels hebben bijvoorbeeld geen echte utility behalve dat mensen er mee willen pronken en daar soms grif geld voor betalen. Goud heeft dan nog wel toepassingen maar ontleent zijn handelswaarde vooral uit het feit dat mensen er veel geld voor over hebben. In tijden van crisis is het dus vooral een store of value, net als Bitcoin. Exact hetzelfde geldt voor een heleboel andere assetklassen. Bij kunst wellicht nog wel meer dan bij Bitcoin.

quote:
Als ik hem open in een incognito venster dan kan ik hem gewoon zien, dus jij ook lijkt me? Of zit je in het buitenland waar yt is afgeschermd ofzo?

De video legt uit hoe fiat inflatie regelt en waar een zo stabiel mogelijke inflatie voor nodig is.

Wat ik eruit opmaak is: Als kleine hoeveelheden mensen in crypto zitten is dat geen probleem maar als te veel mensen erin gaan zitten dan is dat een goed recept voor een instabiele economie/oorlog/etc.
Ik kan 'm intussen zien. Ik kreeg eerst een leeftijdsverificatie maar nu niet meer. Mooie uitleg van "een" economie, maar wel versimpeld. Ja er zijn monetaire instrumenten, maar zijn ook fiscale instrumenten om een economie te sturen. En dat daarvoor een ruilmiddel handig is lijkt me evident. Maar dat dat nou juist fiat moet zijn wordt niet duidelijk. Je zou ook een boekhouding kunnen bijhouden van ieders bezit, zeg maar als een soort grootboek, een ledger.

Dan het puntje inflatie: stel dat je geen oneindige groei na zou streven, zou inflatie dan nog "nodig" zijn? En als je dat wel nastreeft, hoe zie je dan oneindige groei voor je op een eindige planeet? Als we onze aardbol opgegeten hebben is de groei toch wel over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2025 15:15:37 ]
  zondag 16 februari 2025 @ 14:32:26 #268
436847 embedguy
pi_216703565
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet helemaal waar. De adoptie wordt nog steeds hoger en tegenwoordig zitten institutionele beleggers, overheden, fondsmanagers en vermogensbeheerders in Bitcoin. Aan de beurs zijn meerdere Bitcoin-ETFs genoteerd. Wat wel waar is, is dat de meesten Bitcoin niet als betaalmiddel zien maar eerdere als "store of value". Een soort digitaal goud.
[..]
Waar trek je, ook gezien het bovenstaande, die conclusie nou eigenlijk uit?
[..]
De greater fool theory kun je overal op toepassen als je zegt dat waarde subjectief is. Maar dat maakt 't nog niet waar. En het woordje "fool" suggereert bovendien dat het onderliggende ding eigenlijk waardeloos is, wat zelf als de these zou kloppen onzin is. Parels hebben bijvoorbeeld geen echte utility behalve dat mensen er mee willen pronken en daar soms grif geld voor betalen. Goud heeft dan nog wel toepassingen maar ontleent zijn handelswaarde vooral uit het feit dat mensen er veel geld voor over hebben. In tijden van crisis is het dus vooral een store of value, net als Bitcoin. Exact hetzelfde geldt voor een heleboel andere assetklassen. Bij kunst wellicht nog wel meer dan bij Bitcoin.
[..]
Ik kan 'm intussen zien. Ik kreeg eerst een leeftijdsverificatie maar nu niet meer. Mooie uitleg van "een" economie, maar wel versimpeld. Ja er zijn monetaire instrumenten, maar zijn ook fiscale instrumenten om een economie te sturen. En dat daarvoor een ruilmiddel handig is lijkt me evident. Maar dat nou juist fiat moet zijn wordt niet duidelijk. Je zou ook een boekhouding kunnen bijhouden van ieders bezit, zeg maar als een soort grootboek, een ledger.

Dan het puntje inflatie: stel dat je geen oneindige groei na zou streven, zou inflatie dan nog "nodig" zijn? En als je dat wel nastreeft, hoe zie je dan oneindige groei voor je op een eindige planeet? Als we onze aardbol opgegeten hebben is de groei toch wel over?
Mooie onderbouwing 👌

Hier moet ik een keer op terug komen als ik weer op een pc zit, dit wordt anders te veel onhandig gequote op mijn telefoon.
Life is happening now.
  maandag 17 februari 2025 @ 08:50:51 #269
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_216713742
Ik zit eraan te denken om een account aan te maken op Mexc om wat shitcoins te shorten, die zonder goede reden explosief zijn gestegen. Zij listen namelijk vrij snel simpele tokens die je kan shorten of longen. Klinkt dat als een goed idee? Want ik hoorde tot een jaar geleden ook wel eens verhalen dat MEXc niet altijd 'kosher' is. Dan doe ik even iets anders dan dips kopen en wachten tot het gaat stijgen.
pi_216718354
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:50 schreef Plots het volgende:
Ik zit eraan te denken om een account aan te maken op Mexc om wat shitcoins te shorten, die zonder goede reden explosief zijn gestegen. Zij listen namelijk vrij snel simpele tokens die je kan shorten of longen. Klinkt dat als een goed idee? Want ik hoorde tot een jaar geleden ook wel eens verhalen dat MEXc niet altijd 'kosher' is. Dan doe ik even iets anders dan dips kopen en wachten tot het gaat stijgen.
Goed idee!! als je minder Bitcoin wilt!!

Horen, kosher en account aanmaken om shitcoins te shorten klinkt namelijk heel erg doordacht!

Kortom: goed idee
  maandag 17 februari 2025 @ 14:21:11 #271
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_216718593
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:09 schreef achtja het volgende:

[..]
Goed idee!! als je minder Bitcoin wilt!!

Horen, kosher en account aanmaken om shitcoins te shorten klinkt namelijk heel erg doordacht!

Kortom: goed idee
Ik probeer mijn strategieën te verbreden. Zowel in opgaande en dalende markten wil ik kunnen verdienen.
pi_216718922
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:21 schreef Plots het volgende:

[..]
Ik probeer mijn strategieën te verbreden. Zowel in opgaande en dalende markten wil ik kunnen verdienen.
Dat willen er wel meer maar bijna niemand lukt dat.

- Strategieen zijn van de vorige eeuw
- Verbreden maakt je armer
- Er is maar 1 dalende markt
pi_216719958
quote:
Kan je niet beter een gokkast kopen en in je huis zetten?
Dat heeft ook niets met crypto te maken.
pi_216721455
Ik zit nu een weekje te copy traden met Odin bot. Dus wallets zoeken die winstgevend zijn en vervolgens hun trades te kopieren. Werkt op zich best okee, er zijn een aantal wallets die keer op keer winstgevend zijn. Ben alleen met 0,15 sol per trade aan het werken, en dan de wallets die verlies maken eruit aan het kicken. Daarnaast ook stop loss en take profit ingesteld.

Nu kijken of ze nog steeds winstgevend zijn als ik de winstgevende wallets apart met wat meer sol inzet.
pi_216722033
quote:
Zit zelf ook op mexc, maar las nu zoveel slechte verhalen op reddit dat ik eigenlijk mijn coins daar wil weghalen, maar die staan nu op veel verlies dus ga niet verkopen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')