Ik ben net wezen kijken en dikke paxen passen niet naar binnen hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:11 schreef AgLarrr het volgende:
Ik lees net dat Nederland Skyranger SPAAGs gaat kopen, in aanvulling op de medium range AA systemen op een vergelijkbaar chassis. Hebben we weer pruttels straks![]()
Als ze daar nou reservisten voor zoeken meld ik me aan
Sodekneuter die duikt goed op in FIRMS.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:56 schreef Ulx het volgende:
Die was raak. Dat is wel duidelijk.
[..]
Orban en Fico gaan uit hun dak in 5.....4.....3......
AfD Duitsers?quote:Op donderdag 30 januari 2025 12:12 schreef ExTec het volgende:
En europa in deze is: duitsland, hongarije en slowakije.
[ x ]
Geen idee. Laat het artikel zich niet over uit. Maar betekent niet dat niet het hele continent er op aan gekeken wordt.quote:
Blijkt ook dat we die Gepards/Cheetahs nooit hadden moeten verkopen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ik ook verwacht maar ze willen het op rupsvoertuigen.
Balen; voor jouquote:Op donderdag 30 januari 2025 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben net wezen kijken en dikke paxen passen niet naar binnen hoor.
Kon je toen al weten dat ze handig zouden zijn tegen goedkope drones die pas tien-twintig jaar later op de markt kwamen?quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Blijkt ook dat we die Gepards/Cheetahs nooit hadden moeten verkopen.
Het is ergens wel logisch. Die NASAMS/NOMADS die ze vorig jaar hebben besteld komen ook op dit voertuig. Komen ze onder dezelfde paraplu (en dat lijkt me wel) maakt dat qua logistiek en onderhoud en dergelijke wel iets uit.quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ik ook verwacht maar ze willen het op rupsvoertuigen.
beetje wel hequote:Op donderdag 30 januari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kon je toen al weten dat ze handig zouden zijn tegen goedkope drones die pas tien-twintig jaar later op de markt kwamen?
Ja maar het "vredes dividend" en in de toekomst alleen nog maar vredesmissies met een witte helm.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
En "we" zijn sowieso dom geweest door van alles te verkopen
Het lijkt me dat je inderdaad geen Einstein hoefde te zijn om 20 jaar geleden te bedenken dat de drone in de toekomst wel eens een nasty apparaatje kon gaan worden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Drones zijn niet iets van de laatste 5 jaar he
Gaat niet eens daar om. Maar je verliest je geloofwaardigheid heel snel als je gaat liegen. Het positieve effect is van heel korte duur, daarna werkt het tegen je. Duurt jaren om ervan te herstellen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
ib4: "Ja maar het westen moet niet hypocriet doen en onze standaarden dienen veel hoger te zijn "
Dat is classic Nederlands net niet handelenquote:Op donderdag 30 januari 2025 14:51 schreef sp3c het volgende:
daarnaast snap ik niet dat beide systemen niet op boxer komen te staan
investeren we superveel geld in een modulair pantservoertuig, kopen we maar 2 (3?) modules
Valt wel mee. Er komen nog RCT30 modules aan voor Boxers van de infanterie brigades, zelfde kanon als op de Puma. Van de Skyranger snap ik het wel gezien de eerdere aanschaf van NOMADS.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:51 schreef sp3c het volgende:
daarnaast snap ik niet dat beide systemen niet op boxer komen te staan
investeren we superveel geld in een modulair pantservoertuig, kopen we maar 2 (3?) modules
Ze waren toen -bij mechanisch optreden- ook al handig tegen helikopters natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kon je toen al weten dat ze handig zouden zijn tegen goedkope drones die pas tien-twintig jaar later op de markt kwamen?
Soldaten zijn in overheidsdienst. Dus ambtenaar. En "we" willen minder ambtenaren.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
En "we" zijn sowieso dom geweest door van alles te verkopen
Anderzijds de Duitsers zetten ze wel op boxers.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Valt wel mee. Er komen nog RCT30 modules aan voor Boxers van de infanterie brigades, zelfde kanon als op de Puma. Van de Skyranger snap ik het wel gezien de eerdere aanschaf van NOMADS.
Dat kan.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Anderzijds de Duitsers zetten ze wel op boxers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |