abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2025 @ 12:15:33 #101
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219455498
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:52 schreef onderzoeker02 het volgende:

[..]
Is het echt zo zeker dat de vriend dat niet kon? Van de Peter R. de Vries documentaire kan ik me herinneren dat hij het zelf wegwuifde, maar volgensmij was het qua tijd echt niet strikt onmogelijk. Bovendien was er iets met zijn auto die snachts tijdens gespot werd op de camping.
100% zeker is het natuurlijk niet, maar kijkende naar het totaal plaatje is de vriend als dader zeer onwaarschijnlijk.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219456502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:15 schreef The-BFG het volgende:

[..]
100% zeker is het natuurlijk niet, maar kijkende naar het totaal plaatje is de vriend als dader zeer onwaarschijnlijk.
Vriendje Marco lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar toch blijft er de getuige die Marco op de vroege ochtend, in zijn zeer opmerkelijke kleur auto, de camping op heeft zien rijden.

Er bestaat een theorie dat Germa wel vlak na thuiskomst zich heeft omgekleed en is gaan slapen, vroeg is opgestaan omdat zij met oma naar de kerk zou gaan, haar bed heeft opgemaakt en dat er toen in de zeer vroege ochtend iemand aan de deur heeft gestaan die zij zelf heeft binnen gelaten.
pi_219458293
1: Er is ingebroken toen Germa lag te slapen. Vervolgens is de inbreker (vermoedelijk om onzedelijke redenen) naar de slaapkamer gekomen. Toen is Germa wakker geworden en is de worsteling begonnen. Gezien er geen sporen van inbraak zijn gevonden, moet de inbreker, ervan uitgaand dat Germa de deur op slot heeft gedaan (ze was voor het eerst alleen thuis, dus ik vermoed dat wel). Weten jullie wie allemaal de sleutels hadden? Had Oom Arie die?

Wellicht via het het raam waar de vader van Marinus op aanwijzing van Germa's moeder zondag naar binnen is geklommen ?, wie wist er allemaal dat je via dit raam naar binnen kon ?
Ouders van Germa hadden een sleutel en de vermiste sleutel was de reserve sleutel die Germa in gebruik had, onbekend is of Oom Arie een sleutel had, maar hij whad daar jaren gewoond en wist vast wel hoe hij naar binnen kon komen.

Overigens heb ik nooit geloofd in een misdrijf met voorbedachte rade, iedere verdachte wist hoe gehorig het huis was, letterlijk de slechts denkbare plek om een (zeden)misdrijf te plegen.
pi_219458341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:47 schreef Gjjberg het volgende:
Overigens heb ik nooit geloofd in een misdrijf met voorbedachte rade, iedere verdachte wist hoe gehorig het huis was, letterlijk de slechts denkbare plek om een (zeden)misdrijf te plegen.
Oneens, het moét haast wel een bekende van Germa of haar familie zijn geweest. Een toevallige inbreker/insluiper kon nooit weten dat Germa daar alleen was dat weekend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219463666
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oneens, het moét haast wel een bekende van Germa of haar familie zijn geweest. Een toevallige inbreker/insluiper kon nooit weten dat Germa daar alleen was dat weekend.
100% eens dat de dader een bekende was van Germa, ik geloof alleen niet dat deze persoon naar Germa is gegaan om haar te misbruiken/doden.
In mijn optiek heeft de dader die nacht toenadering gezocht bij haar en is hij afgewezen waardoor de stoppen zijn doorgeslagen en hij haar doodgeslagen heeft, hoogstwaarschijnlijk met de missende keramische vaas uit de keuken.

Er zijn meerdere mensen betrokken geweest bij het wegwerken van het lichaam en het schoonmaken van het huis, aangezien dit teveel werk is geweest voor 1 persoon in die korte zomernacht.
Of niet alles moet in 1 nacht gebeurt zijn maar daar heb ik een andere theorie over.
pi_219464172
Ah zo, ik snap nu wat je bedoelt. Ik denk ook dat de situatie uit de hand is gelopen vanwege het weigeren van avances/seks.
  donderdag 11 december 2025 @ 23:32:14 #107
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219470197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat Germa uit een streng gereformeerd gezin kwam, wil niet zeggen dat ze geen seksuele avontuurtjes aan zou willen gaan. Sterker nog, dat ze dat weekend voor het eerst alleen zou zijn, zou JUIST een hele goede aanleiding kunnen zijn om thuis zonder gedoe seks te kunnen hebben met haar vriend of iemand anders.

In de docu van Peter R de Vries zegt men ook dat ze het jaar daarvoor zich steeds meer begon los te maken van haar ouderlijk gezag.

Haar vriend was overigens in Zeeland, nogal een eindje van Germa vandaan. Hij was tot 03:30u aan het werk in de kantine en moest 90 minuten rijden naar Germa. Dan zou het al bijna licht zijn geweest voordat hij bij het huis van Germa was.
Zo streng waren ze niet. Deze kerk is namelijk niet zo streng ;) dus hou het maar gewoon bij gereformeerd.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219470817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En dan nog, je bent een inbreker, je loopt naar binnen en treft haar wakker aan. Dan ben je gelijk weg.
Iemand toevallig vermoorden zonder sporen echt raar.

Zeker in die tijd.

Het was ook geen dure villa. Er lagen daar geen drugs, goud of veel contant geld.
pi_219470824
Grote vraag blijft, was ze überhaupt wel thuis? Ja het licht brandde, hier thuis ook. Vroeger ook als ik wist dat ik in het donker thuis zou komen.

Buitengebied kan echt heel donker zijn… ik kan me voorstellen dat ze voor ze ging stappen wat lampen aandeed, dat brengt de plaats van verdwijning ineens naar de stapavond. En wat weten we daarvan?
pi_219471232
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand toevallig vermoorden zonder sporen echt raar.
Er zijn heel veel sporen gevonden, zowel van een schermutseling als bloedsporen.
Dat er geen drugs of kostbaarheden lagen is puur een aanname, dat weten we helemaal niet.
pi_219471234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 02:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote vraag blijft, was ze überhaupt wel thuis? Ja het licht brandde, hier thuis ook. Vroeger ook als ik wist dat ik in het donker thuis zou komen.

Buitengebied kan echt heel donker zijn… ik kan me voorstellen dat ze voor ze ging stappen wat lampen aandeed, dat brengt de plaats van verdwijning ineens naar de stapavond. En wat weten we daarvan?
Ze is thuis afgezet door de buurjongen.
pi_219471404
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ze is thuis afgezet door de buurjongen.
Zegt die.

Maar waar is ze dan?
pi_219471437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zegt die.

Maar waar is ze dan?
Waarom zou je als buurjongen hierover verklaren als het niet waar is of je iets te verbergen hebt?
Volgens mij is door haar vriendinnen ook bevestigd dat Germa met haar buurjongen naar huis is gegaan.
pi_219471476
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er zijn heel veel sporen gevonden, zowel van een schermutseling als bloedsporen.
Dat er geen drugs of kostbaarheden lagen is puur een aanname, dat weten we helemaal niet.
Ja, de keukentafel was verschoven. Misschien wel toen vader de koffers voor het weekendje weg in de auto ging zetten. Ik weet wat er in die uitval Peter r de Vries gezegd is. Maar als je die aannames loslaat, is niks meer zeker.

Wie vermoord er nu uit het niks een jong meisje?
pi_219471559
Het ligt er inderdaad maar net aan hoeveel vertrouwen je hebt in de verklaring van Marinus, maar de bloedsporen in de keuken en net buiten de keukendeur doen mij iig vermoeden dat zij wel degelijk thuis is gekomen en de aanval/doding in de keuken heeft plaats gevonden.

Overigens lag er in het huis contant geld en gouden sieraden die niet zijn meegenomen waardoor we wel zeker kunnen zijn dat dit geen inbraak is geweest.

De missende spullen zijn vrij makkelijk te verklaren, die zijn gebruikt om bloed mee schoon te maken in de keuken, de missende kleren had Germa nog aan of zijn door de dader meegenomen omdat hier sporen van hem op zaten.
Ik denk namelijk dat Germa zich vlak na thuiskomst heeft omgekleed en dat er toen ineens iemand aan de keukendeur stond, een bekende die zij zelf vertrouwde en heeft binnen gelaten.
pi_219471666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, de keukentafel was verschoven. Misschien wel toen vader de koffers voor het weekendje weg in de auto ging zetten.
Nee, het gaat om het hardhandig verplaatsen van de meubels in de keuken, vandaar dat er ook strepen op het zeil zaten. Dat is iets heel anders.
pi_219471679
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:59 schreef Gjjberg het volgende:
Het ligt er inderdaad maar net aan hoeveel vertrouwen je hebt in de verklaring van Marinus, maar de bloedsporen in de keuken en net buiten de keukendeur doen mij iig vermoeden dat zij wel degelijk thuis is gekomen en de aanval/doding in de keuken heeft plaats gevonden.

Overigens lag er in het huis contant geld en gouden sieraden die niet zijn meegenomen waardoor we wel zeker kunnen zijn dat dit geen inbraak is geweest.

De missende spullen zijn vrij makkelijk te verklaren, die zijn gebruikt om bloed mee schoon te maken in de keuken, de missende kleren had Germa nog aan of zijn door de dader meegenomen omdat hier sporen van hem op zaten.
Ik denk namelijk dat Germa zich vlak na thuiskomst heeft omgekleed en dat er toen ineens iemand aan de keukendeur stond, een bekende die zij zelf vertrouwde en heeft binnen gelaten.
Ik vind die uitspraak in de uitzending over het sop in de wasbak zo vreemd. Helaas kunnen we dat Peter niet meer vragen.

Maar smijt alle verklaringen eens overboord. En we gaan terug naar de plek waar ze als laatste gezien is door meerdere mensen. Wat is er dan nog logisch en wat niet?
pi_219471702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, het gaat om het hardhandig verplaatsen van de meubels in de keuken, vandaar dat er ook strepen op het zeil zaten. Dat is iets heel anders.
Ja, maar zo draaien we in hetzelfde riedeltje. Dat kan ook een andere keer gebeurt zijn.

Pa die ma een beurt gaf op de keukentafel, dat zouden ze ook niet bekennen aan de politie.

Iemand liegt er, een van die verklaringen van die nacht klopt niet. Das mijn mening.
pi_219471730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar smijt alle verklaringen eens overboord. En we gaan terug naar de plek waar ze als laatste gezien is door meerdere mensen. Wat is er dan nog logisch en wat niet?
Dan insinueer je dat Germa helemaal niet is thuisgekomen en tijdens of vlak na het uitgaan zou zijn verdwenen: dat is niet logisch want dat verklaart niet waarom er zoveel sporen in het huis zijn gevonden en er zoveel spullen van haar en de familie zijn verdwenen. Germa is wel degelijk in haar eigen huis iets aangedaan cq vermoord.
pi_219471790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan insinueer je dat Germa helemaal niet is thuisgekomen en tijdens of vlak na het uitgaan zou zijn verdwenen: dat is niet logisch want dat verklaart niet waarom er zoveel sporen in het huis zijn gevonden en er zoveel spullen van haar en de familie zijn verdwenen. Germa is wel degelijk in haar eigen huis iets aangedaan cq vermoord.
Ik probeer het anders te bekijken.

Want dat riedeltje van Peter r de Vries kennen we wel en sindsdien is er nooit niks gebeurt in deze zaak.
Dus is het imo slim om terug te gaan naar de plek waar meerdere mensen haar gezien hebben.

Hoe ging ze normaal naar huis? Waarom stapte ze bij Marius in?
pi_219471843
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik probeer het anders te bekijken.
Daar is niks mis mee, maar je moet ook wel naar de feiten blijven kijken. In en rondom het huis zijn behoorlijk wat sporen gevonden (van Germa).
pi_219472170
Germa had afgesproken om met haar oma naar de kerk te gaan op de vroege zondagochtend, bovendien hoefde haar vriendin dan niet een heel stuk om te rijden om Germa thuis af te zetten.
Het was puur toeval dat Germa die nacht Marinus tegen kwam, zij gingen nooit samen stappen en dit was ook de eerste keer dat hij haar naar huis bracht. Heeft Marinus gedacht dat Germa die nacht meer van hem wilde ? heeft zij hem zelf nog bij haar thuis uitgenodigd voor een drankje ? wellicht dat hierom een extra glas in de gootsteen stond.

Het zeepsop verhaal is wellicht de belangrijkste verklaring, de vader van Marinus liegt om zijn zoon en/of zichzelf in beschermingte nemen of hij spreekt de waarheid. Dan heeft de dader wel een enorm risico genomen om veel later nog naar de plaats delict terug te gaan om extra schoon te maken.
pi_219472466
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:01 schreef onderzoeker02 het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn gedachten vinden.
Doordrenkt van (foute) aannames en derhalve nauwelijks van toegevoegd waarde.
pi_219472514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:15 schreef Gjjberg het volgende:

Het zeepsop verhaal is wellicht de belangrijkste verklaring, de vader van Marinus liegt om zijn zoon en/of zichzelf in beschermingte nemen of hij spreekt de waarheid. Dan heeft de dader wel een enorm risico genomen om veel later nog naar de plaats delict terug te gaan om extra schoon te maken.
Hoe laat betrad de vader van Marinus de woning?
pi_219472565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:40 schreef Nia het volgende:
Ik denk dat de 'schoonmaakster' op het idee is gekomen om naar Germa's kamer te gaan en daar op zoek te gaan naar wat kledingstukken zodat het leek alsof ze zelf vertrokken was. Haar handen waren nat van water vermengd met bloed van Germa waarmee de vrouw Germa's bed heeft aangeraakt. Met diezelfde natte doek heeft zij waarschijnlijk ook de leuning van de trap schoon gewist bij het naar boven en naar beneden lopen. Misschien wel om haar eigen vingerafdrukken te verwijderen.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')