Kijk dat is informatie waar ik wat aan hebquote:Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een pensioen lijfrente saldo van een ondernemer is wel over erfbaar, van een werknemer niet dat blijft eigendom van het fonds na je dood,
Die ETF is dus bedoelt als pensioenbelegging? Zelf ben ik "fiscaal geruisloos"van BND naar DeGiro overgestapt (ook in ETF's), kosten bij DeGiro zijn aanzienlijk lager en de mogelijkheden ruimer. Plus gebruiksvriendelijkere website. (Ik werd door SNS weggepest en toen bleek BND al goedkoper dan SNS; kan je nagaan)quote:Op zondag 5 april 2026 09:20 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vorige maand als beginnende ondernemer mijn eerste aandeel gekocht, een EFT bij de ABN AMRO.
Wat is het verschil tussen een Brand New Day en ABN? In mijn beleving zijn het allebei toch gewoon rekeningen waar je geld mee belegt.
En een pensioenadviseur, doen jullie dat dan via BND of geven jullie dan de voorkeur aan een onafhankelijke zelfstandige?
Heb ze prive lopen en (nog?) niet via de BV. Waarom, onwetendheid en eerst maar eens beginnen met een klein stapje.
Uiteraard heb je al als werknemer pensioen opgebouwd; wat is dat waard? Btw in 20 jaar kan je met elke maand bruto ¤500 inleg, nog een kapitaal van 3 ton opbouwen waar de fiscus aan meebetaalt. De kosten van de fondsen bepalen in sterke mate het eindresultaat.quote:Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef Droopie het volgende:
Maar dan wel aan de slag dus
Ben nu 46 jaar en sinds 4 maanden een BV met (nu) goede omzet.
Dat idee van "het koophuis als pensioenvoorziening", kan weleens aardig tegen gaan vallen. De politieke teneur is om het eigen huis zo zwaar mogelijk in box 3 te gaan belasten. Advies: in ieder geval de hypotheek (zo hoog mogelijk) houden.quote:Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef Droopie het volgende:
Dus even paniek en leuk is anders, maar toen zei iemand, ach je hebt een koophuis
Nee, er is momenteel maar 1 partij die het woonhuis in box 3 wil plaatsen en dat is het onaanzienlijke Volt, alle andere partijen zijn fel tegen, van links tot rechts, van progressief tot conservatief.quote:Op zondag 5 april 2026 18:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat idee van "het koophuis als pensioenvoorziening", kan weleens aardig tegen gaan vallen. De politieke teneur is om het eigen huis zo zwaar mogelijk in box 3 te gaan belasten. In ieder geval de hypotheek (zo hoog mogelijk) houden.
https://indepen.eu/ongeke(...)in-de-komende-jaren/quote:Op zondag 5 april 2026 19:18 schreef Hanca het volgende:
Waar dat sprookje dat je alleen op dit forum tegen komst steeds vandaan komt is me een raadsel, maar het eigen huis zit de komende decennia niet in box 3.
Twan Houben alias Dr. Doom.quote:Op zondag 5 april 2026 19:23 schreef blomke het volgende:
[..]
https://indepen.eu/ongeke(...)in-de-komende-jaren/
met de nieuwe zelfstandigenwet gaat zelf pensioensparen heel belangrijk worden voor iedereenquote:Op zondag 5 april 2026 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
1 michaelmoore en 1 blomke voor je topic TS. Dan kan het haast niet meer stuk.
Ik vermoed dat de ZZP ers meer werkuren maken dan werknemers momenteel ,quote:Minister Thierry Aartsen: "Zzp'ers hebben veel te lang in onzekerheid gezeten en opdrachten onnodig zien wegvallen.
Het wetsvoorstel dat in de Kamer lag, maakte de onduidelijkheid alleen maar groter.
Daarom trekt dit kabinet het VBA-gedeelte in terwijl we koers houden met het rechtsvermoeden.
Zo maken we plaats voor de Zelfstandigenwet.
Ik ga hard aan de slag om die zo snel mogelijk in te voeren, om eindelijk een helder wettelijk kader voor zelfstandig werkenden te introduceren."
In Nederland werken bijna 1,2 miljoen mensen als zzp'er.
Het is gewoon onwaar, het eerste huis gaat niet naar box 3. Gewoon niet, geen enkele partij op het minieme Volt na wil dat. Misschien liever gewoon de debatten van de commissie financiën kijken, ipv zulke influencers met zakelijke belangen geloven.quote:Op zondag 5 april 2026 19:23 schreef blomke het volgende:
[..]
https://indepen.eu/ongeke(...)in-de-komende-jaren/
AOW en pensioen is totaal 2011 euro , aldus mijnpensioenoverzicht.nlquote:Op zondag 5 april 2026 18:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Uiteraard heb je al als werknemer pensioen opgebouwd; wat is dat waard? Btw in 20 jaar kan je met elke maand bruto ¤500 inleg, nog een kapitaal van 3 ton opbouwen waar de fiscus aan meebetaalt. De kosten van de fondsen bepalen in sterke mate het eindresultaat.
hoe kom jij aan deze info, dat je het lijfrente pensioen voortaan pas na je 75 ste levensjaar kunt opnemen>?quote:Op maandag 6 april 2026 23:59 schreef bananen-plukker het volgende:
, straks zeggen ze dat je pas vanaf je 75ste kan laten uitkeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |