abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216689477
Een online kennis van mij had het er gisteren over dat “de overheid echt niet betrokken is geweest in het belachelijk maken van de mensen die in UFO’s geloofden”, maar dat deze mensen belachelijk zijn gemaakt puur “omdat het onderwerp zelf gewoon belachelijk zou zijn.”. Daar bemoeit de overheid zich niet mee, en “al helemaal vroeger niet, toen hadden ze hun handen vol aan de Russen.”

Dat deed bij mij een belletje rinkelen dus ik dook even mn data in en stuurde hem deze samenvatting, met het aanbod het hele document te sturen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nog geen reactie ontvangen. :P

Het onderstaande had ik gistermiddag al hier willen delen, maar ik had er de tijd en energie niet voor om eraan te denken. Maar bij deze alsnog. Enjoy!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
c_/
pi_216701491
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:30 schreef 2172619626795 het volgende:
Een online kennis van mij had het er gisteren over dat “de overheid echt niet betrokken is geweest in het belachelijk maken van de mensen die in UFO’s geloofden”, maar dat deze mensen belachelijk zijn gemaakt puur “omdat het onderwerp zelf gewoon belachelijk zou zijn.”. Daar bemoeit de overheid zich niet mee, en “al helemaal vroeger niet, toen hadden ze hun handen vol aan de Russen.”

Dat deed bij mij een belletje rinkelen dus ik dook even mn data in en stuurde hem deze samenvatting, met het aanbod het hele document te sturen:

Het onderstaande had ik gistermiddag al hier willen delen, maar ik had er de tijd en energie niet voor om eraan te denken. Maar bij deze alsnog. Enjoy!

Er zijn veel van dit soort onderwerpen geweest, de afgelopen tachtig jaar. Nooit een parlementaire enquête of iets wat in de buurt kwam over geweest, terwijl de claims die neergelegd werden, en niet op logen. Kamervragen zijn er mbt Soesterberg wel gesteld aan de minister van Defensie.

Hoogtijdagen van UFO geloof in NL- en de grappen daarover- liggen in de jaren 70-80. Het was een mediacultuurdingetje. Overheid bemoeit zich daar niet mee, tenzij het verhaal ze goed uitkomt. Maar dat is meer iets voor Nieuwspoort en familiefeesten. Of "hee daar loopt een alien" waarmee dus gewoon een vreemdeling, al dan niet uit een ander land mee wordt bedoeld.

Maar naar de VVV (vereniging vreemdelingen verkeer) gaan en vragen of er nog UFO's gezien waren naar aanleiding van aandacht in de pers, dat gebeurde. Maar met vreemdeling werd niet zelden buitenlandse spion bedoeld. In het normale taalgebruik gingen die dingen een beetje door elkaar heen lopen.
pi_216701731
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:20 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Er zijn veel van dit soort onderwerpen geweest, de afgelopen tachtig jaar. Nooit een parlementaire enquête of iets wat in de buurt kwam over geweest, terwijl de claims die neergelegd werden, en niet op logen. Kamervragen zijn er mbt Soesterberg wel gesteld aan de minister van Defensie.

Hoogtijdagen van UFO geloof in NL- en de grappen daarover- liggen in de jaren 70-80. Het was een mediacultuurdingetje. Overheid bemoeit zich daar niet mee, tenzij het verhaal ze goed uitkomt. Maar dat is meer iets voor Nieuwspoort en familiefeesten. Of "hee daar loopt een alien" waarmee dus gewoon een vreemdeling, al dan niet uit een ander land mee wordt bedoeld.

Maar naar de VVV (vereniging vreemdelingen verkeer) gaan en vragen of er nog UFO's gezien waren naar aanleiding van aandacht in de pers, dat gebeurde. Maar met vreemdeling werd niet zelden buitenlandse spion bedoeld. In het normale taalgebruik gingen die dingen een beetje door elkaar heen lopen.
Het Engelse alien is inderdaad gewoon vreemdeling. Het Rosswell incident was een van de eerste spionageballonnen. Men was er wel content mee dat de spionage in de kelder verdween en werd vervangen door een ET cult. Het werd een toeristisch bedevaartsoord ook; goed voor de economie.

Dat Rosswell verhaal komt in een andere vorm ook voor elders. Er was een wezen / vermeend cryptoid bij point pleasant (bleek later een uil) waar mensen bang voor waren en waarop “big fish” verhalen op toe werden gepast. Dat is nu de toeristisch goed scorend verhaal van “the mothman” (nog verfilmd ook met Richard Gere). Plaatsje en de legende trekken hordes bezoekers per jaar. Ook al voor de film uitkwam.

De werkelijke uil die later is geschoten staat ergens opgezet in een verlaten museumpje op een locatie waar geen hond komt.

Stygian Owl known for red reflection of their eyes that are often associated with the Devil

Twee voorbeelden waarin de bedwelming als sprookje beter scoort dan de waarheid. Amerikanen zijn daar helaas ontzettend vatbaar voor. Aan lokale natuur wordt op scholen blijkbaar ook nauwelijks aandacht besteed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 16-02-2025 12:55:37 ]
pi_216702175
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het Engelse alien is inderdaad gewoon vreemdeling. Het Rosswell incident was een van de eerste spionageballonnen. Men was er wel content mee dat de spionage in de kelder verdween en werd vervangen door een ET cult. Het werd een toeristisch bedevaartsoord ook; goed voor de economie.

Dat Rosswell verhaal komt in een andere vorm ook voor elders. Er was een wezen / vermeend cryptoid bij point pleasant (bleek later een uil) waar mensen bang voor waren en waarop “big fish” verhalen op toe werden gepast. Dat is nu de toeristisch goed scorend verhaal van “the mothman” (nog verfilmd ook met Richard Gere). Plaatsje en de legende trekken hordes bezoekers per jaar. Ook al voor de film uitkwam.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De werkelijke uil die later is geschoten staat ergens opgezet in een verlaten museumpje op een locatie waar geen hond komt.

[ afbeelding ]

Stygian Owl known for red reflection of their eyes that are often associated with the Devil

Twee voorbeelden waarin de bedwelming als sprookje beter scoort dan de waarheid. Amerikanen zijn daar helaas ontzettend vatbaar voor. Aan lokale natuur wordt op scholen blijkbaar ook nauwelijks aandacht besteed.
Niet alleen Amerikanen, ook Nederlanders, alleen dan met een Nederlandse invulling aan het sprookjesvertellen.
De bedwelming van het sprookje, en de uil van Minerva met van die rode lampjes erin? Of waar had die Baudet het over in 2019? De Oehoeman uit Den Haag misschien? Die is nog bij Sonja Barend geweest.

Google voor de grap eens op Hans van Breukelen en Soesterberg. Bedenk dan ook even dat de enige keer dat NL Europees Kampioen voetbal werd, het de finale tegen de Sovjet Unie speelde in 1988 en van Breukelen de strafschop van Igor Belanov hield. Die tijd. Sprookjes gaan soms lang mee, en worden regionaal, en door de tijd heen iedere keer anders vertelt om met de moraal van het verhaal de toehoorders te proberen te boeien.
  zondag 16 februari 2025 @ 13:20:31 #230
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216702372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:30 schreef 2172619626795 het volgende:

SPOILER

SPOILER
c_/
Wat is de bron van die Australische samenvatting?

En je verstopt leuk spul onder spoiler tags:

Is dit antwoord van Elizondo dan formeel ook onder ede, zo als nabrander?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_216706620
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik geloof dat de beantwoording van de schriftelijke vragen inderdaad formeel onder ede zijn, als aanvulling op hetgeen is gevraagd in de hearing.
I want to believe...
  zondag 16 februari 2025 @ 20:31:30 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216709613
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 17:39 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik geloof dat de beantwoording van de schriftelijke vragen inderdaad formeel onder ede zijn, als aanvulling op hetgeen is gevraagd in de hearing.
Blijft hoogst opmerkelijk toch hoezeer die hearing onder de radar is gebleven. Betrouwbare getuigen die onder ede uitspreken dat de U.S. in het bezit is van niet-menselijke technologieën.

'just walk along, nothing to see here.'
pi_216712824
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron: https://recordsearch.naa.(...)x?B=30030606&S=1&R=0

En zoals ik het begrijp wel inderdaad.

Verder FWIW naar verluid een nieuwe whistleblower die het ware gezicht van Lockheed Martin zal gaan laten zien:

twitter

SPOILER
Ondergedoken vanwege doodsbedreigingen vanuit LM naar personeel die hiermee de openbaarheid in dreigen te treden.

[ Bericht 33% gewijzigd door 2172619626795 op 17-02-2025 10:04:02 ]
pi_216716779
In de tussentijd heeft Skywatcher ook weer van zich laten horen:

twitter

SPOILER
pi_216727771
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 05:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Bron: https://recordsearch.naa.(...)x?B=30030606&S=1&R=0

En zoals ik het begrijp wel inderdaad.

Verder FWIW naar verluid een nieuwe whistleblower die het ware gezicht van Lockheed Martin zal gaan laten zien:

[ x ]

SPOILER
Ondergedoken vanwege doodsbedreigingen vanuit LM naar personeel die hiermee de openbaarheid in dreigen te treden.
Laten we hopen dat de Task Force van Luna dan inderdaad dit soort informatie naar buiten gaat brengen.
Als eerder gezegd, 2025 begint zeer interessant.
I want to believe...
pi_216731055
Coulthart komt ook echt m'n strot uit
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216732566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Coulthart komt ook echt m'n strot uit
Want?

Ik ben blij dat via hem er nog mainstream media aandacht is, hij brengt nieuws, heeft ogenschijnlijk goede bronnen.
Een van de belangrijke schrijvers qua UFO boeken in de laatste jaren....

Kortom, niet met je eens....
I want to believe...
pi_216732596
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Want?

Ik ben blij dat via hem er nog mainstream media aandacht is, hij brengt nieuws, heeft ogenschijnlijk goede bronnen.

Ik vind hem toch ook wel wat irritants hebben. Zijn verhaal gaat altijd hetzelfde. Hij weet iets, het heeft grote impact op de mensheid, hij kan er niets over zeggen en we horen er snel meer over. Hij mag iets minder sensatiebelust zijn.

Weet je dingen die je niet kunt zeggen, zwijg daar dan over en beperk je tot hetgeen je wel wilt zeggen.
pi_216732668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Want?

All talk. Gisteren weer.
pi_216806769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
All talk. Gisteren weer.
Wat was gisteren dan?
I want to believe...
pi_216806941
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:24 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Wat was gisteren dan?
Gisteren was 17 februari.
pi_216807109
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gisteren was 17 februari.
Wat betreffende RossCo?
I want to believe...
  dinsdag 25 februari 2025 @ 07:45:21 #243
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216825526
Drie keer is scheepsrecht?

Dit is wettelijk gezien de heilige graal in UFO land, als dit er een keer doorkomt..

twitter
pi_216827595
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Drie keer is scheepsrecht?

Dit is wettelijk gezien de heilige graal in UFO land, als dit er een keer doorkomt..

[ x ]
Nog niet de inhoud ingedoken, ik ben benieuwd welke wijzigingen er doorgevoerd worden, om te zorgen het deze keer wel lukt. Net als je zegt BSR, drie maal is scheepsrecht, er lijkt voldoende animo voor het topic, gaat het dan toch een keer lukken?
I want to believe...
pi_216837614
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:44 schreef 2172619626795 het volgende:
1933 Magenta Italië
Amerikanen dachten ook "hun UFO's" gezien te hebben in de Sovjet Unie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dyatlov_Pass_incident

https://diggingupancienta(...)ra-dyatlov-pass.html
pi_216844781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:18 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Amerikanen dachten ook "hun UFO's" gezien te hebben in de Sovjet Unie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dyatlov_Pass_incident

https://diggingupancienta(...)ra-dyatlov-pass.html
Er zijn vele 'bekende' casussen vanuit de voormalige Sovjet Unie, maar wat is je punt hier?
I want to believe...
pi_216845487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:36 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Er zijn vele 'bekende' casussen vanuit de voormalige Sovjet Unie, maar wat is je punt hier?
Het UFO-UAP fenomeen is in zeventig jaar tijd een mondialer gespreksonderwerp geworden, maar als onderwerp voor politiek discours komt het uit de USA.

Al zijn er religieuze stromingen die met hun idee van reïncarnatie, er zwevende zielen in het universum zijn, die met levende wezens op aarde communiceren.

Verhalen mengen zich wel eens, in de loop van generaties. Huidige generatie heeft heel andere visie op UAP-UFO dan veertig jaar geleden. Natuurreligies van de Taiga, met boeddhistische invloed, maar onder wetenschappelijk Sovjet regime, zijn boeiend, omdat Russen en Amerikanen een synthese in opvattingen leken proberen te vinden.

Ik heb dit nog niet heel veel verder uitgediept, een paar populair wetenschappelijke publicaties uit de jaren zeventig gelezen, maar er is nog veel nog te bestuderen! Kwam de belangstelling voor UFO in Europa nu uit de VS, of hebben Russische narratieven-propaganda de meningen ook beïnvloed, en hoe dan?

Als ik docent of student moderne Geschiedenis was, zou ik dat graag willen onderzoeken, en de invloed van de populair cultuur over dit onderwerp, er ook bij betrekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 26-02-2025 20:25:32 ]
pi_216848984
Trump zou dit toch allemaal vrijgeven?
pi_216849067
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 00:18 schreef polderturk het volgende:
Trump zou dit toch allemaal vrijgeven?
Die is te druk bezig met soevereine landen leeg te roven.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_216849569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het UFO-UAP fenomeen is in zeventig jaar tijd een mondialer gespreksonderwerp geworden, maar als onderwerp voor politiek discours komt het uit de USA.

Al zijn er religieuze stromingen die met hun idee van reïncarnatie, er zwevende zielen in het universum zijn, die met levende wezens op aarde communiceren.

Verhalen mengen zich wel eens, in de loop van generaties. Huidige generatie heeft heel andere visie op UAP-UFO dan veertig jaar geleden. Natuurreligies van de Taiga, met boeddhistische invloed, maar onder wetenschappelijk Sovjet regime, zijn boeiend, omdat Russen en Amerikanen een synthese in opvattingen leken proberen te vinden.

Ik heb dit nog niet heel veel verder uitgediept, een paar populair wetenschappelijke publicaties uit de jaren zeventig gelezen, maar er is nog veel nog te bestuderen! Kwam de belangstelling voor UFO in Europa nu uit de VS, of hebben Russische narratieven-propaganda de meningen ook beïnvloed, en hoe dan?

Als ik docent of student moderne Geschiedenis was, zou ik dat graag willen onderzoeken, en de invloed van de populair cultuur over dit onderwerp, er ook bij betrekken.
Ook in Europa is er serieus werk van gemaakt hoor. Wat te denken van het Franse Cometa rapport, de openheid waarmee de Belgische luchtmacht heeft geacteerd tijdens de Belgische UFO golf. De Scandinavische landen, waar sinds WW2 regelmatig wat te doen is met orbs (al weet ik hier wat minder van).
Qua Russische context ook wel interessant om naar wat ouder materiaal van Knabb te luisteren, die is een aantal keer naar de (voormalig) Sovjet Unie geweest en heeft daar veel documentatie van terug kunnen nemen. Ook behandeld in een van de eerdere Weaponize pocasts.
I want to believe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')