De beschrijving taal-nazi komt in de context van deze discussie niet helemaal als een bliksem uit heldere hemel.quote:
Ook deze mag ik helaas niet goed rekenen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:15 schreef cynicus het volgende:
[..]
De beschrijving taal-nazi komt in de context van deze discussie niet helemaal als een bliksem uit heldere hemel.
Of is dat taal-technisch ook niet helemaal correct?
Het was ook geen HEIL HITLER (ik wil alle Joden vernietigen ) salut gebaar maar een HAIL HYDRAquote:
Musk is naar Auschwitz geweest omdat hij maanden daarvoor een antisemitische conspiracytheorie aanhing. Deze man waait met alle winden mee. Als hij er profijt van heeft is hij opeens daarvoor.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat jij deed is cherry picken. Musk steunt joodse gijzelaars. Zei “I'm aspirationally Jewish" na een bezoek aan Auschwitz. Heeft mondiale conflicten neutraal ondersteund. En herkent het failliete systeem in de VS en ook in Europa.
Maar wat vage clubs zien een hondenfluitje in een vermeende hitlergroet. Dan moet het wel de wortel van het kwaad zijn.
Hij heeft geen enkele blijk gegeven van het feit bepaalde mensen systematisch uit te willen roeien of een duaal maatschappelijk systeem op te willen tuigen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Musk is naar Auschwitz geweest omdat hij maanden daarvoor een antisemitische conspiracytheorie aanhing. Deze man waait met alle winden mee. Als hij er profijt van heeft is hij opeens daarvoor.
https://www.theguardian.c(...)tisemitic-tweet-hate
Dus nee je kunt niet zeggen dat Musk een vriend is van de Joden.
Voor Netanyahu is hij wel een vriend. Dus zegt genoeg.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Musk is naar Auschwitz geweest omdat hij maanden daarvoor een antisemitische conspiracytheorie aanhing. Deze man waait met alle winden mee. Als hij er profijt van heeft is hij opeens daarvoor.
https://www.theguardian.c(...)tisemitic-tweet-hate
Dus nee je kunt niet zeggen dat Musk een vriend is van de Joden.
Het is gewoon een nazi-groet wat hij doet daar. Maakt me niet uit of je verder zijn andere ideeën steunt of hem een toffe peer vindt. We mogen best gewoon benoemen wat we zien. Als het kwaakt als een eend, zwemt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend...quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij heeft geen enkele blijk gegeven van het feit bepaalde mensen systematisch uit te willen roeien of een duaal maatschappelijk systeem op te willen tuigen.
Vergelijkingen met Hitler en de NSDAP blijkt gewoon van de behoefte aan een vijandbeeld en is in de basis een hele slechte Godwin.
De man is een megalomaan figuur met veel te veel poen.
Dit ja.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is gewoon een nazi-groet wat hij doet daar. Maakt me niet uit of je verder zijn andere ideeën steunt of hem een toffe peer vindt. We mogen best gewoon benoemen wat we zien. Als het kwaakt als een eend, zwemt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend...
Ik snap niet zo goed waarom men het moeilijk vindt om dat toe te geven. Je zou er gewoon afstand van moeten nemen, van deze groet, van wat hij daar heeft gedaan. Mag jij morgen weer lekker een nieuwe SpaceX-vlucht steunen of wat hij ook gaat doen met zijn DOGE-ministerie.
Kunnen we die NAZI groet ook wegzetten als Roman salute of deugden de Romeinen ook niet. Enfin ook al vind ik Musk een psychopaat die ook nog eens te veel politieke macht opeist niet gezond. Maar och die groet dat is wat ver gezocht om hem daarop te beoordelen. Ook zo zonder dat gebaar is het een dwaas.quote:
Ja want de Romeinen waren op de hoogte van de nazi's.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kunnen we doe NAZI groet ook wegzetten als Roman salute of deugden de Romeinen ook niet. Enfin ook al vind ik Musk een psychopaat die ook nog eens te veel politieke macht opeist niet gezond. Maar och die groet dat is wat ver gezocht om hem daarop te beoordelen. Ook zo zonder dat gebaar is het een dwaas.
Vrede is altijd goed. Kunnen we even ademhalen tot de 3e wereldoorlog losbarst...quote:
Doe jij morgen de roman salute eens op je werkquote:Op donderdag 23 januari 2025 15:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kunnen we die NAZI groet ook wegzetten als Roman salute of deugden de Romeinen ook niet. Enfin ook al vind ik Musk een psychopaat die ook nog eens te veel politieke macht opeist niet gezond. Maar och die groet dat is wat ver gezocht om hem daarop te beoordelen. Ook zo zonder dat gebaar is het een dwaas.
Helaas, want dat schijnt ten alle tijden een verkeerd gebaar te zijn wat je er ook mee bedoeld. Ik beoordeel mensen op meer dan alleen een gebaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Doe jij morgen de roman salute eens op je werk
En dan verontwaardigd zeggen dat je het heel anders bedoelt dan dat je leidinggevende het interpreteert.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Doe jij morgen de roman salute eens op je werk
Ja, je kan je afvragen of Netanyahu een vriend is van de Joden. Lees: een punt maken dat zijn acties meer schade berokkenen dan goeddoen voor de Israelische staat op de lange termijn.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor Netanyahu is hij wel een vriend. Dus zegt genoeg.
Dat kan. Ik kots op mensen die heel bewust staan te sieg heilen en ik kots nog meer op mensen die dat goed proberen te praten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas, want dat schijnt ten alle tijden een verkeerd gebaar te zijn wat je er ook mee bedoeld. Ik beoordeel mensen op meer dan alleen een gebaar.
Yes. Je weet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik zou ze in de oorlog niet als buren willen hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kots op mensen die heel bewust staan te sieg heilen en ik kots nog meer op mensen die dat goed proberen te praten.
Zelfs als Musk het niet als zodanig heeft bedoeld had hij kunnen weten dat het wel zo geïnterpreteerd zou gaan wordenquote:Op donderdag 23 januari 2025 15:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan verontwaardigd zeggen dat je het heel anders bedoelt dan dat je leidinggevende het interpreteert.
De Roman salute was geeneens een ding ten tijde van de Romeinen (maar een 17e eeuwse verzinsel).quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kunnen we die NAZI groet ook wegzetten als Roman salute of deugden de Romeinen ook niet. Enfin ook al vind ik Musk een psychopaat die ook nog eens te veel politieke macht opeist niet gezond. Maar och die groet dat is wat ver gezocht om hem daarop te beoordelen. Ook zo zonder dat gebaar is het een dwaas.
Maar Musk is de president, al weet Trump dat nog niet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:59 schreef Jippie het volgende:
Kunnen we het over de nieuwe president hebben, de arm beweging van Musk weten we nu wel.
Hoezo, was gewoon een onderdeel van de inauguratie toch? Waar dit topic voor is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:59 schreef Jippie het volgende:
Kunnen we het over de nieuwe president hebben, de arm beweging van Musk weten we nu wel.
Wat jij doet is cherry-picken. Uit wat ik schreef.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat jij deed is cherry picken. Musk steunt joodse gijzelaars. Zei “I'm aspirationally Jewish" na een bezoek aan Auschwitz. Heeft mondiale conflicten neutraal ondersteund. En herkent het failliete systeem in de VS en ook in Europa.
Maar wat vage clubs zien een hondenfluitje in een vermeende hitlergroet. Dan moet het wel de wortel van het kwaad zijn.
Ja Trump is slechts zijn woordvoerder.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar Musk is de president, al weet Trump dat nog niet.
Dus zonder die groet vond jij Musk een prima kerel? Kijk jij alleen maar naar een gebaar. Ik praat niets goed. Ook zonder die groet heb ik dit altijd al een psychopaat gevonden. En wat hij daar nu mee bedoeld heeft is speculeren. Mogelijk bedoelde hij het ook als NASI groet. Maar er zijn meerdere grootheden die dit gebaar hebben gemaakt maar dan hoor je niemand.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kots op mensen die heel bewust staan te sieg heilen en ik kots nog meer op mensen die dat goed proberen te praten.
Zo heb ik haar nog nooit zien lachen naar Trump.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:02 schreef luxerobots het volgende:
Fijn dat Melania eindelijk even kon lachen.
Een aparte topic wellicht?quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:59 schreef Jippie het volgende:
Dat klopt, vooral rond 40-45.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus zonder die groet vond jij Musk een prima kerel? Kijk jij alleen maar naar een gebaar. Ik praat niets goed. Ook zonder die groet heb ik dit altijd al een psychopaat gevonden. En wat hij daar nu mee bedoeld heeft is speculeren. Mogelijk bedoelde hij het ook als NASI groet. Maar er zijn meerdere grootheden die dit gebaar hebben gemaakt maar dan hoor je niemand.
Een ding is zeker, het wordt een wilde rit.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:05 schreef Parafernalia het volgende:
Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat met deze twee megalomane gekken
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat het geen Hitlergroet was.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:59 schreef Jippie het volgende:
Opmerkelijk genoeg allemaal Musk-groupies. Wat een toeval!quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:06 schreef Vostok het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat het geen Hitlergroet was.
Je kan ook doorschieten met telkens verbanden te zoeken met de Tweede Wereldoorlog. Als je lang vergelijkt dan vind je altijd wel iets.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja want de Romeinen waren op de hoogte van de nazi's.
Kerel hee
Waarom is het belangrijk wat een oorlogscrimineel van hem vind?quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En die dienen natuurlijk bekeerd te wordenquote:Op donderdag 23 januari 2025 16:06 schreef Vostok het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat het geen Hitlergroet was.
Maar of dat positief is ...quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eindelijk niet die poepbroek van Trump in haar aura, ik snap het wel. Zulke foto's kun je ook vinden met Justin Trudeau in de buurt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:02 schreef luxerobots het volgende:
Fijn dat Melania eindelijk even kon lachen.
Bekijk deze YouTube-video
RU: Wij willen heel Oekraienequote:Op donderdag 23 januari 2025 15:42 schreef Ali_boo het volgende:
[Over Rusland dat een wederzijds respectvolle dialoog wil met de VS:]
[ x ]
Bekeerd naar wat?quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En die dienen natuurlijk bekeerd te worden
Vind je dit het belangrijkste wat je gezien/gehoord hebt? Was toch al langer bekend dat Musk een weirdo is?quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:00 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hoezo, was gewoon een onderdeel van de inauguratie toch? Waar dit topic voor is.
Zoiets zal het wel worden jaquote:Op donderdag 23 januari 2025 16:10 schreef cynicus het volgende:
[..]
RU: Wij willen heel Oekraiene
VS: Wij willen Groenland, Panama en Canada
RU: Poeh dat is wel veel in één keer.
VS: Doen jullie dit keer alleen Oost-Oekraiene doen wij alleen Groenland en Panama?
RU: Nou, Groenland is best groot. Dan willen wij Letland erbij want daar wonen in het oosten ook Russisch sprekenden
VS: Geen idee waar het ligt maar het schijnt moeilijk te zijn want Letland is NATO lid. Ok, laten wij Groenland voorlopig nog even, die willen toch zelf ook nog niet.
RU: Deal?
VS: Deal!
Zie: wederzijds respectvol dialoog
Internet: wat een baas van een handelaar is die Trump toch hé! Zomaar vrede over Oekraine onderhandeld!
Misschien niet het belangrijkste maar toch wel een zeer verontrustend onderdeel dat we nu op het punt zijn aangekomen waarop een van de machtigste mannen openlijk een nazi groet voor de hele wereld kan brengen en daar lachend mee wegkomt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vind je dit het belangrijkste wat je gezien/gehoord hebt? Was toch al langer bekend dat Musk een weirdo is?
Tsjaa. De rijkste man ter wereld die in het Amerikaanse kabinet zit en een Hitlergroet brengt vind ik toch wel een dingetje. Zeg maar gewoon verontrustend..quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vind je dit het belangrijkste wat je gezien/gehoord hebt? Was toch al langer bekend dat Musk een weirdo is?
Ik kwan vaak genoeg een collega tegen op de vrije baan en dan was mijn groet bedoeld als goede dag ook een NAZI handgebaar(althans zo ziet het er dan uit). Als iedere idioot denkt dat ik dan een NAZI ben prima. Het zegt iets over de personen die gelijk een oordeel hebben en alles op NAZI ww2 te betrekken zonder naar daden te kijken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je kwan ook doorschieten met telkens verbanden te zoeken met de Tweede Wereldoorlog. Als je lang vergelijkt dan vind je altijd wel iets.
Dat zei ik toch alquote:Op donderdag 23 januari 2025 16:13 schreef Vostok het volgende:
[..]
Tsjaa. De rijkste man ter wereld die in het Amerikaanse kabinet zit en een Hitlergroet brengt vind ik toch wel een dingetje. Zeg maar gewoon verontrustend..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |