Ik denk dat je dat zult tegenvallen, het vervelende is juist dat de mensen die een matig pensioen opbouwen, vaak ook nog eens aan de onderkant van de huidige arbeidsmarkt bevinden waardoor hun pensioen sowieso laag is, met name in retail en horeca is pensioen doorgaans niet super geregeld.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat worden er steeds minder omdat vrijwel iedereen een fatsoenlijk pensioen opbouwt gedurende zijn/haar werkzame leven.
Dat is vaak Appels met Peren vergelijken omdat de meeste abbos opgebouwd zijn uit subdelen waar het weer voordeliger wordt als je meer afneemt.Daarnaast waren wij er vrij vroeg bij, waardoor er waarschijnlijk in het buitenland nog veel lokkertjes tussen zitten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Internet is hier sowieso vrij duur vergeleken met de landen om ons heen: https://tweakers.net/nieu(...)ie-kpn-en-ziggo.html
Ja, ik moet nog 10 jaar en heb ook niets opgebouwd. Uitzendbureaus en detacheerders.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat zult tegenvallen, het vervelende is juist dat de mensen die een matig pensioen opbouwen, vaak ook nog eens aan de onderkant van de huidige arbeidsmarkt bevinden waardoor hun pensioen sowieso laag is, met name in retail en horeca is pensioen doorgaans niet super geregeld.
Ik heb vooral lange tijd slecht gerendeerd, mijn pot is nu ongeveer 140K, aan andere kant, een mooi appartement in de gunstige tijd gekocht welke in paar jaar aflossingsvrij is. Oja, en Bitcoin natuurlijkquote:Op donderdag 23 januari 2025 15:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik moet nog 10 jaar en heb ook niets opgebouwd. Uitzendbureaus en detacheerders.
Ik neem aan dat je in de tussentijd wel zelf gespaard hebt voor je pensioen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik moet nog 10 jaar en heb ook niets opgebouwd. Uitzendbureaus en detacheerders.
GL/PvdA zou dat nog graag doen ook, maar zo'n voorstel zal niet op veel steun van hun achterban kunnen rekenen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Blokkeer bij die abonnementen dan meteen goksites, Aliexpres, Temu etc.
Ik heb de afgelopen 10 jaar de helft van de tijd werkloos thuis gezeten, dus nee.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in de tussentijd wel zelf gespaard hebt voor je pensioen?
Daarom zeg ik ook dat ik er zelf ook wel eens kortstondig in heb gezeten (meerdere malen door de jaren heen) en ook dat de meesten mensen in de bijstand er geen misbruik van lijken te maken,quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zitten veel mensen in de bijstand die voor hun kinderen zorgen of alleenstaand ouder zijn en volgens mij ook genoeg mensen met psychische problemen en/of chronische ziektes. Hell, ik heb zelf in de bijstand gezeten op mijn 20e. Ik zat in therapie, maar we hebben nooit een aanvraag gestart voor wajong (achteraf gezien voldeed ik daaraan, maar ik ben blij dat ik momenteel gewoon een voltijd arbeidscontract heb, want WAJONG-ers worden ernstig afgeknepen).
Ah, got ya. Je zou uiteraard eens lekker je ding kunnen doen voor een maand en kijken op hoeveel GB-verbruik je uitkomt,quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Iedereen mag erop reageren hoor! Ik ken dergelijke abonnementen ook wel inderdaad, maar dat risico ga ik niet nemen. Heb ze tegenwoordig ook niet meer nodig, maar heb in het verleden nog weleens boosters moeten aanvragen bij Tele2 en dan heb je het over daggebruik.
Een unlimited abo zonder vaste aansluiting werkt voor mij prima, maar als daar nog op te beknibbelen valt ben ik wel benieuwd.
Ach gut, nu op jouw lange teentjes getrapt? Want mijn commentaar staat jou niet aan, want tja, die bubble waarin jij leeft kan dat niet aan. De waarheid is hard, is shit, en ik vraag mij oprecht af hoever jouw wilskracht cq doorzettingsvermogen reikt. Imho....irmc.quote:Op donderdag 23 januari 2025 01:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lachen hier, die idioten.
Wat denk jij nu? Dat iedereen hier geen momenten van complete armoede heeft gehad?
Je komt er alleen maar uit door wilskracht en doorzettingsvermogen. En deze flutmaatregelen hebben daar geen invloed op.
quote:Op maandag 27 januari 2025 02:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach gut, nu op jouw lange teentjes getrapt? Want mijn commentaar staat jou niet aan, want tja, die bubble waarin jij leeft kan dat niet aan. De waarheid is hard, is shit, en ik vraag mij oprecht af hoever jouw wilskracht cq doorzettingsvermogen reikt. Imho....irmc.
Ik internet altijd op Schiphol, daar is gratis, zo kom je er ook hequote:Op donderdag 23 januari 2025 01:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lachen hier, die idioten.
Wat denk jij nu? Dat iedereen hier geen momenten van complete armoede heeft gehad?
Je komt er alleen maar uit door wilskracht en doorzettingsvermogen. En deze flutmaatregelen hebben daar geen invloed op.
En in bepaalde sectoren als zzper werken waarbij er helemaal geen pensioen word opgebouwd omdat het onbetaalbaar is voor die groep als je ook nog diverse verzekeringen moet afsluiten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat zult tegenvallen, het vervelende is juist dat de mensen die een matig pensioen opbouwen, vaak ook nog eens aan de onderkant van de huidige arbeidsmarkt bevinden waardoor hun pensioen sowieso laag is, met name in retail en horeca is pensioen doorgaans niet super geregeld.
Dat is doorgaans wel verkapt werknemerschap, gelukkig word dat nu aangepakt.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
En in bepaalde sectoren als zzper werken waarbij er helemaal geen pensioen word opgebouwd omdat het onbetaalbaar is voor die groep als je ook nog diverse verzekeringen moet afsluiten.
Dit is echt iets waar Groen links na een ochtend koffiedrinken mee komt, ze weten ook dit is volslagen mesjokke, maar er is een voorstelquote:Op donderdag 23 januari 2025 14:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh ik ook niet hoor, het klinkt vooral als een onuitvoerbaar gedrocht van een regeling waar weer een blik ambtenaren voor nodig is.
En ik zie ook nog wel wat haken en ogen op privacyvlak, het lijkt me niet echt wenselijk dat medewerkers van providers inkomensgegevens kunnen inzien.
Niet iedereen is daartoe instaat. Gelukkig lukt het jou dan wel. En ik ga ervan uit dat de meesten het proberen. Het is niet zo zwart/wit. Onmogelijk ook om je eigen situatie te vergelijken met een ander.quote:Op donderdag 23 januari 2025 02:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat zijn je woonlasten?
Ik denk in oplossingen dat heb ik wel geleerd, maar als jezelf in de slachtofferhoek gaat zitten dan kom je er niet. Maar je moet er zelf wat aan willen doen als je vind dat je daar niet hoort.
Is moeilijk, dat weet ik.
Ja en toch zou je dan verwachten dat de kosten van een fiber aansluiting ook zakken, maar dat is niet het geval.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:
Overigens is telecom 1 van de weinige dingen die echt goedkoper is geworden, ik schat dat men vroeger 5 tot 10 keer duurder uit was aan telefoonkosten.
Vaste telefoonlijnen waren pure cash cows. Eigenlijk was zo'n telefoonabonnement schandalig duur, gezien de hoeveelheid data die er overheen ging. (die paar telefoontjes)quote:Op maandag 27 januari 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:
Overigens is telecom 1 van de weinige dingen die echt goedkoper is geworden, ik schat dat men vroeger 5 tot 10 keer duurder uit was aan telefoonkosten.
Waarom zou dat moeten zakken? In tegenstelling tot Koper en Kabel van de TV lag dat er al, en was waarschijnlijk economisch al afgeschreven.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja en toch zou je dan verwachten dat de kosten van een fiber aansluiting ook zakken, maar dat is niet het geval.
Klopt, een mooi voorbeeld waar marktwerking wel goed uitpakt.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vaste telefoonlijnen waren pure cash cows. Eigenlijk was zo'n telefoonabonnement schandalig duur, gezien de hoeveelheid data die er overheen ging. (die paar telefoontjes)
Mijn fiber aansluiting ligt er ook al bijna een decennium, en ik heb de kosten alleen maar omhoog zien gaan.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten zakken? In tegenstelling tot Koper en Kabel van de TV lag dat er al, en was waarschijnlijk economisch al afgeschreven.
Eten is ook een basisbehoefte, moeten ze dat ook tegen gereduceerd bedrag kunnen kopen? Ziekenfonds? Aparte premies?quote:Op donderdag 23 januari 2025 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
GroenLinks-PvdA wil lage internetprijs voor armen afdwingen: 16 euro per maand
Mensen in de bijstand betalen nu nog de volle prijs voor een internetabonnement. GroenLinks-PvdA wil providers dwingen om deze groep een goedkoop basisabonnement van 16 euro aan te bieden.
[ afbeelding ]
Een internetaansluiting van zo’n 100 Mbps - een normale snelheid waarmee je de meeste dingen prima kunt doen - kost in Nederland gemiddeld zo’n 44 euro per maand. Voor de meeste mensen is dat bedrag best te betalen, maar voor mensen in armoede is het een flinke som. GroenLinks-PvdA wil daarom dat de staatssecretaris bij grote internetproviders Vodafone, Ziggo, Odido en KPN afdwingt abonnementen aan te bieden van zo’n 16 euro per maand voor de minima. Een flink lager bedrag dus.
,,Internet is gewoon een basisbehoefte", zegt GroenLinks-PvdA-Kamerlid Barbara Kathmann. ,,Alles waar je afhankelijk van bent moet je tegenwoordig online regelen. Of het nou gaat om zaken doen met de overheid of een afspraak maken bij de dokter.” En dan is het gek dat Nederlanders met een kleine beurs het niet kunnen betalen, vindt het linkse Kamerlid. ,,Ik zou iedereen willen uitdagen om een week lang te leven zonder internet. Ga er maar aan staan. Dat krijg je niet voor elkaar.”
https://www.ad.nl/politie(...)-per-maand~ae7c5718/
Voor jou ja, voor de rest van Nederland absoluut niet, daarnaast was veel Fiber ook geen echt Fiber maar partieel.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mijn fiber aansluiting ligt er ook al bijna een decennium, en ik heb de kosten alleen maar omhoog zien gaan.
quote:Op maandag 27 januari 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Eten is ook een basisbehoefte, moeten ze dat ook tegen gereduceerd bedrag kunnen kopen? Ziekenfonds? Aparte premies?
Mensen moeten onafhankelijk worden gemaakt van het volk dat geld eist om behulpzaam en menselijk en beschaafd te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Eten is ook een basisbehoefte, moeten ze dat ook tegen gereduceerd bedrag kunnen kopen? Ziekenfonds? Aparte premies?
Daar heb je de voedselbank en de zorgtoeslag voor.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je een punt. Benzine dan, of de APK keuring, reparatie. Auto is voor veel mensen, tegenwoordig, ook een basisbehoefte.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar heb je de voedselbank en de zorgtoeslag voor.
Als je in de bijstand zit? Met een laag inkomen is een auto alleen haalbaar als je baas er voor betaalt. Maar met het langzaam opdoeken van het OV inderdaad wel steeds noodzakelijker. Alhoewel je met een elektrische fiets en alle grotere/zwaardere dingen online bestellen ook een heel eind komt.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je een punt. Benzine dan, of de APK keuring, reparatie. Auto is voor veel mensen, tegenwoordig, ook een basisbehoefte.
Electrische fiets kost electriciteit. Aparte tarieven voor bijstandsgerechtigden?quote:Op maandag 27 januari 2025 15:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit? Met een laag inkomen is een auto alleen haalbaar als je baas er voor betaalt. Maar met het langzaam opdoeken van het OV inderdaad wel steeds noodzakelijker. Alhoewel je met een elektrische fiets en alle grotere/zwaardere dingen online bestellen ook een heel eind komt.
De elektriciteit is goedkoop, beter een subsidie op de aanschaf. Een fatsoenlijke kost al snel 2000 Euro. En een goedkoper OV, want dat kan er flink inhakken. Het heeft daarbij niet zoveel om de arme mensen te subsidiëren, want dat zijn verreweg de grootste groep OV gebruikers.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Electrische fiets kost electriciteit. Aparte tarieven voor bijstandsgerechtigden?
Wat dacht je van gewoon NIET elektrisch fietsen?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De elektriciteit is goedkoop, beter een subsidie op de aanschaf. Een fatsoenlijke kost al snel 2000 Euro.
Ja, precies! Blijf gewoon thuis, of ga maar lopen!quote:Op maandag 27 januari 2025 21:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon NIET elektrisch fietsen?
Als je je shit niet kunt betalen, dan begin er ook niet aan.
Zo kun je alles wel subsidieeren.
Wat is er mis met ouderwets fietsen?quote:Op maandag 27 januari 2025 21:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, precies! Blijf gewoon thuis, of ga maar lopen!
Niets, elektrische fietsen zijn een luxe, niets meer en niets minder. Vroeger moesten wij ook vanuit een dorp 10km naar school fietsen op een normale fiets. Bij mijn weten heeft niemand daar wat aan overgehouden.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat is er mis met ouderwets fietsen?
Dat het veel langzamer gaat, dat je een kleinere actieradius hebt en dat je dat niet door alle weer en wind doet? 25 kilometer op de elektrische fiets is nog net te doen, op een gewone fiets moet je aan de helft denken en ga je voor 25 kilometer lopend en met het OV. Of als het hondenweer is.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat is er mis met ouderwets fietsen?
Een luxe dusquote:Op maandag 27 januari 2025 22:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat het veel langzamer gaat, dat je een kleinere actieradius hebt en dat je dat niet door alle weer en wind doet? 25 kilometer op de elektrische fiets is nog net te doen, op een gewone fiets moet je aan de helft denken en ga je voor 25 kilometer lopend en met het OV. Of als het hondenweer is.
Ja, en toen had je een bakfiets als je grote en/of zware spullen wilde vervoeren. Vroeger was alles beter, we zijn tegenwoordig gewoon verwend!quote:Op maandag 27 januari 2025 22:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Niets, elektrische fietsen zijn een luxe, niets meer en niets minder. Vroeger moesten wij ook vanuit een dorp 10km naar school fietsen op een normale fiets. Bij mijn weten heeft niemand daar wat aan overgehouden.
Vroeger gingen veel mensen tussen de middag ook thuis warm eten. Dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer. Maar toen werkte de meerderheid ook op loopafstand van hun werk.quote:
Mijn verhaal mbt 10km naar school speelt zich begin deze eeuw af. Zo zeldzaam waren auto’s toen niet. Ook genoeg gasten die een scooter hadden, niet omdat ze zielig waren, maar omdat ze die zelf bij elkaar spaarden.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en toen had je een bakfiets als je grote en/of zware spullen wilde vervoeren. Vroeger was alles beter, we zijn tegenwoordig gewoon verwend!
Maar toen waren auto's nog zeldzaam. Ik ging vroeger ook iedere dag 13 kilometer op de fiets naar school, dat zou ik nu niet meer doen op een gewone fiets. Ik heb ook een aanhangertje voor achter mijn elektrische fiets.
Ben je toevallig raadslid in Haarlem voor GL?quote:Op maandag 27 januari 2025 22:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, en toen had je een bakfiets als je grote en/of zware spullen wilde vervoeren.
Open YoungOnes en je hebt zo tig klussen voor dat uurtarief. Kutklussen, dat wel, maar wel klussen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, jij verwacht van mensen in de bijstand dat ze voor ¤16 maar ergens moeten gaan oppassen.
Zou jij een willekeurig iemand zomaar laten oppassen op je kinderen?
En zo nee, waar moeten ze dan gaan oppassen?
Er zitten ook aardig wat mensen in de bijstand die door ziekte niet meer kunnen werken.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Open YoungOnes en je hebt zo tig klussen voor dat uurtarief. Kutklussen, dat wel, maar wel klussen.
Is dat ook voor 55-plussers?quote:Op maandag 27 januari 2025 22:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Open YoungOnes en je hebt zo tig klussen voor dat uurtarief. Kutklussen, dat wel, maar wel klussen.
Ja, elektrische fietsen zijn een luxe, maar scooters een prima vervoermiddel. En je moet er maar voor sparen, of anders pak je maar een gewone fiets of ga je maar lopen. We weten het.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mijn verhaal mbt 10km naar school speelt zich begin deze eeuw af. Zo zeldzaam waren auto’s toen niet. Ook genoeg gasten die een scooter hadden, niet omdat ze zielig waren, maar omdat ze die zelf bij elkaar spaarden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |