Lisa Loeb manifesteert monsterscores in De slimste mens: dit is hoe ze dat voor elkaar krijgtLisa Loeb ligt op ramkoers in De Slimste Mens. De 35-jarige cabaretière verpulvert elke score, zo ook woensdagavond. Het is Loeb zelfs gelukt naar de eerste plek in het klassement te klimmen, boven voormalig minister Klaas Dijkhoff. En dat dankzij een specifiek kledingstuk.
Loebs monsterscores werden aan het begin van de uitzending aangehaald door uitzwaaiend presentator Philip Freriks. Het is een droom om eerste te worden in het felbegeerde klassement van de jubileumeditie, reageerde Loeb. ,,Ik heb al een jurk uitgezocht voor de finale. Ik had het dus al geprobeerd te manifesteren. Waar ik niet in geloof, maar ik doe alles wat helpt. Sinds ik wist dat ik weer mee mag doen, heb ik de hoop het te halen.’’
Loeb nam het op tegen programmamaker Tom Roes en voormalig marathonschaatser Rob Hadders. Zij waren niet bestand tegen Loeb, die voor de gelegenheid haar zilverkleurige naaldhaklaarzen uit de kast had getrokken. Een fragment met daarin Femke Wiersma, maakte Loeb de koningin van de avond. In slechts een paar seconden behaalde ze met antwoorden als ‘stikstof’ en ‘boer zoekt vrouw’ de maximale score van 150 seconden binnen. ,,Ik zei al: Meestal doet ze het goed’’, kon een lachende Freriks uitbrengen. Loeb: ,,Dat komt door al mijn boze columns Philip. Ik leef hiervoor!’’
Loeb kwam uit op 456 seconden. Na zeven afleveringen - waarvan vijf keer de slimste van de dag - neemt het publiek nu tijdelijk afscheid van haar. In de finaleweek, die volgende week te zien is, keert ze terug. De finale van de populaire kennisquiz wordt op 31 januari uitgezonden. Dan geeft de winnaar van het laatste seizoen en aankomend presentator Herman van der Zandt de bokaal door, én nemen Philip Freriks en Maarten van Rossem afscheid.
https://www.ad.nl/show/li(...)aar-krijgt~af34cc87/Weer een halve spoiler in de krantenkop.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !