Als de stikstofuitstoot stopt wel ja. Maar ja, daar is voorlopig dus geen sprake van, he. En de natuur maar bloeden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die emmer loopt ook weer leeg.
Je hebt de leugenbron gevraagd. De bron die laatst ook meldde dat Hitler de oorlog gewonnen had... zou hem nooit gebruiken voor serieuze info, zelfs wikipedia is betrouwbaarder.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten aanzien van stikstof klopt het niet wat je schrijft gevoelsmatig. Derhalve chatgpt gevraagd. Die emmer loopt ook weer leeg.
??quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt de leugenbron gevraagd. De bron die laatst ook meldde dat Hitler de oorlog gewonnen had... zou hem nooit gebruiken voor info.
Maar wat betreft het leeglopen van de emmer: dat zeg ik ook, dat is dat kleine gaatje.
En je herhaalt ook gewoon wat ik zeg, dat er een klein gat onderin de emmer zit. Wat ik zeg klopt echt volledig.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
??
Wil je de bron?
https://edepot.wur.nl/17280
Ik let altijd op de antwoorden die dat ding uitpoept.
Inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt de leugenbron gevraagd. De bron die laatst ook meldde dat Hitler de oorlog gewonnen had... zou hem nooit gebruiken voor serieuze info, zelfs wikipedia is betrouwbaarder.
Maar wat betreft het leeglopen van de emmer: dat zeg ik ook, dat is dat kleine gaatje. Dat is dus ook de hoop die we kunnen hebben, breng de uitstoot onder dat niveau (en toevoegen van kalk kan dat proces nog wat versnellen).
Ja volgens mij zijn wij het ook eens. Ik interpreteerde in eerste instantie dat jij bedoelde dat stikstof zich cumulatief opbouwt obv onderstaande:quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
En je herhaalt ook gewoon wat ik zeg, dat er een klein gat onderin de emmer zit. Wat ik zeg klopt echt volledig.
Ik had die navolgende zin beter moeten lezen. My bad.quote:het gaat niet om de huidige uitstoot maar om het totaal van de teveel aan uitstoot die er ooit op terecht is gekomen.
Alle wetenschappers zeggen dat er op heel veel kwetsbate natuur nu meer bij komt dan er uit gaat, dus dat de instroom te hoog is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk of de emmer qua wat er bijkomt en wat er uitkomt in evenwicht is. Wellicht dat er nog meer bijkomt dan dat er uitgaat (ik kan dat niet beoordelen) maar in de toekomst zal sowieso de stikstof verder dalen.
Je UIquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dan moeten we wel sterke leiders hebben. Met dat gepruts van het huidige kabinet komen we nergens.
Is een bamboeblaadje, ik doe een cursus Japans kalligraferen.quote:
Ja, ik snap wel dat het "een grapje is", maar toch..quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een bamboeblaadje, ik doe een cursus Japans kalligraferen.
Nice! Ja oude tijden herleven.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is allemaal toegestaan nu op FOK!
Ik kan het technisch niet beoordelen qua input/output. Maar ik heb geen lekker gevoel bij al die modellen, ik vind het teveel gericht op alles maar rantsoenering. En ik verwacht ook niet dat het dan "stopt" met rantsoenering, want dan is er iets anders waar de milieubeweging iets van vindt. Beetje hetzelfde met toegeven tov een pester.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alle wetenschappers zeggen dat er op heel veel kwetsbate natuur nu meer bij komt dan er uit gaat, dus dat de instroom te hoog is.
En ja, de uitstoot daalt iets, maar met de huidige hoeveelheid vee kan die nooit laag genoeg komen. Dat wisten ze al in 1997, toen wilden ze de veestapel geleidelijk afbouwen maar toen blokkeerden de boeren de snelwegen met hun tractors en ging dat plan de prullenbak in. Vervolgens schaften ze stom genoeg de melkquota af en kwam er een onbeperkte groei van de hoeveelheid vee.
Dit is echt het gevolg van 10 kabinetten (Kok II, Balkenende I-IV, Rutte I-IV, Schoof) gepruts, vooruitschuiven en beroerde beslissingen nemen. En nu is de natuur zo ver dat dat niet meer gaat.
Ja, ik heb 88 snorren geprobeerd op Musk maar deze stond het beste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat ik ooit nog eens een trend zou zetten. Nooit gedacht.
Ik word elk jaar beter.
Vind ik prima hoor. Lig er niet zo wakker van.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ik heb 88 snorren geprobeerd op Musk maar deze stond het beste.
Uiteindelijk moeten we naar meten per gebied hoe het gaat, de nulmetingen zijn al gedaan en die moeten we jaarlijks herhalen. Maar dat heeft geen zin als je niet eens begint met de aanpak van het probleem.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan het technisch niet beoordelen qua input/output. Maar ik heb geen lekker gevoel bij al die modellen, ik vind het teveel gericht op alles maar rantsoenering. En ik verwacht ook niet dat het dan "stopt" met rantsoenering, want dan is er iets anders waar de milieubeweging iets van vindt. Beetje hetzelfde met toegeven tov een pester.
Maar niemand is tegen een mooie natuur natuurlijk.
We marcheren allemaal in het gelid.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat ik ooit nog eens een trend zou zetten. Nooit gedacht.
Ik word elk jaar beter.
Wacht maar, het rapport ligt al klaar: https://nos.nl/artikel/25(...)tikstofcrisis-helpenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Het duurt nog verdomd lang voor Wiersma het magische toverwoord innovatie uit de kast haalt.
quote:Om die percentages daadwerkelijk te halen, benadrukken de onderzoekers dat alle bedrijven in de sector moeten innoveren. "Mijn inschatting is dat je de doelen voor twee derde kunt realiseren door innovatie en dat je om de doelen te halen de veestapel met zo'n 20 à 30 procent moet inkrimpen", zegt De Vries.
Maar heb je nou ook nog iets inhoudelijks te melden over het feit dat werkelijk niemand de totale landbouwsector wil vernietigen, helemaal niemand de economie om zeep wil helpen, maar dat het werkelijk om niets anders gaat dan dat pakweg 35.000 personen (dat is 0.3% van de beroepsbevolking) moet stoppen met de huidige intensieve veeteelt, maar grotendeels prima werkzaam mag blijven in de sector, bijvoorbeeld in de akkerbouw?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan het technisch niet beoordelen qua input/output. Maar ik heb geen lekker gevoel bij al die modellen, ik vind het teveel gericht op alles maar rantsoenering. En ik verwacht ook niet dat het dan "stopt" met rantsoenering, want dan is er iets anders waar de milieubeweging iets van vindt. Beetje hetzelfde met toegeven tov een pester.
De provincies hebben allemaal uitgebreide natuurrapportages van de Natura 2000 gebieden online staan. Als je die leest, word je meteen duidelijk hoe ernstig het is. En die rapporten geven dat ook aan op diverse indicatoren. Het heeft niets met pesten te maken maar met decennia lang wanbeleid en bewust vertragen, vertragen, vertragen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De keuze tussen Amerikaanse politiek volgen en wat er in Brussel gebeurd is het verschil tussen stierenrennen door de straten volgen of je verdiepen in saaie notulen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind wel dat de Europese politiek anders vormgegeven moet worden of dat er op een andere manier over bericht moet worden. Ik volg echt veel politiek maar ik zie toch eigenlijk nooit welke beslissingen onze mensen in Brussel nemen en waarom. Geen enkel idee wat de mensen hebben uitgespookt waar ik op stemde bij Europese verkiezingen.
Ik denk dat je in kranten en dergelijke veel meer over Amerikaanse politiek leest dan over wat er allemaal in Brussel besproken wordt. Ja af en toe krijg je een overzicht van hoe het gegaan is.
Dat noemden we vroeger Dirty Sanchezquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ik heb 88 snorren geprobeerd op Musk maar deze stond het beste.
Ja, de complottheorist die blijkbaar toch ergens in mij zit, denkt nog wel eens: zou BBB dit hebben gedaan om boeren failliet te laten gaan, zodat de echte achterban van BBB (de hele grote boeren) hen kan opkopen? Dan moet je natuurlijk geen geld geven om een manier van niet intensief boeren te financieren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar heb je nou ook nog iets inhoudelijks te melden over het feit dat werkelijk niemand de totale landbouwsector wil vernietigen, helemaal niemand de economie om zeep wil helpen, maar dat het werkelijk om niets anders gaat dan dat pakweg 35.000 personen (dat is 0.3% van de beroepsbevolking) moet stoppen met de huidige intensieve veeteelt, maar grotendeels prima werkzaam mag blijven in de sector, bijvoorbeeld in de akkerbouw?
0,3% van de beroepsbevolking in een economisch verwaarloosbare sector die al tientallen miljarden aan schade hebben veroorzaakt. Daar gaat dit over. Daar was een gouden regeling voor bedacht die de sukkels van de BBB om zeep hebben gebracht. Daar moet je eens over nadenken, waarom BBB dat nou gedaan heeft. Misschien begin je dan te begrijpen wie de echte vijanden van de boeren zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |