abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216392228
Een goedenavond!

Even een account aangemaakt voor de dit topic, aangezien er toch ook een aardig deel schaamte aan vast kleeft. Ik ben voornamelijk opzoek naar mensen die in een vergelijkbaar schuitje hebben gezeten en hoe ze via welke wegen daar uitgekomen zijn.

Ik ben 33 jaar en sinds de Covid-periode kan ik wel zeggen dat ik mijn dagen vrij eenzaam doorbreng. De vriendschappen die er waren, en dat was al niet zo heel veel, zijn hierin en daarna redelijk doodgebloed, de houdbaarheidsdatum was sowieso wel een beetje bereikt denk ik. Bovendien hebben/kregen ze allemaal een gezinnetje en zitten we dus in een totaal andere fases.

Ik doe dus eigenlijk sinds die periode heel weinig buiten de deur, en ik zou dit graag gaan veranderen. Waar ik aan de ene kant voor mezelf ergens best wel vrede kan vinden met hoe het gaat en is het niet zo dat ik er onder lijd, voor mijn gevoel althans. Toch voel ik ook wel heel erg veel schaamte als ik er zo over nadenk en gezond lijkt het mij ook niet. Zeker niet omdat ik het nu een beetje gezellig heb met een andere vrouw (gewoon nog echt de flirtfase hoor), maar als ik denk aan wat zij van deze situatie zou vinden schieten de onzekerheden door mijn lichaam.

Dus ik vroeg mij af, hoe geef ik mijzelf nu echt eens een trap onder de kont en via welke wegen kan ik nieuwe contacten op doen? Hoe hebben anderen dit gedaan die wellicht in een soort vergelijkbare situatie zaten. Zo zag ik ook de app Bumble voorbijkomen, zijn hier ervaringen mee. Ik ben best wel benieuwd. :)
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:46:10 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216392261
Niks om je voor te schamen toch, life happens, mensen groeien uit elkaar..

Niet helemaal hetzelfde misschien, maar ik heb steeds na emigreren nieuwe vrienden moeten maken, en eigenlijk elke keer uiteindelijk via werk, sport clubs of van die meetup groepen gedaan.

Heb je collega's waar je het goed mee kunt vinden bijvoorbeeld? Daar zou je dan eens wat mee kunnen gaan drinken na het werk.
  Spellchecker woensdag 22 januari 2025 @ 17:49:21 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker woensdag 22 januari 2025 @ 17:49:56 #4
197773 crew  maily
pi_216392489
Sportvereniging
  Miss 200.000.000! woensdag 22 januari 2025 @ 18:27:20 #6
367000 roos94
pi_216392747
Heb je hobbies?
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 18:39:50 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216392908
En via de partners van je vrienden? Das vaak ook nog een manier.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:42:21 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216392925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:42 schreef Boosteloos het volgende:

Inventariseer eens van jezelf wat je allemaal precies leuk en interessant vind in je leven. En zoek netwerken op waarin je mensen kan vinden die dat met je delen. Dat is onder volwassenen de manier om nieuwe contacten op te doen. En om vaak de deur uit te zijn.

Houd je van voetbal? Ga bij de supportersvereniging van je favoriete club.
Ben je maatschappelijk geinteresseerd? Ga bij een politieke partij of actiegroep.
Houd je van boeken? Ga bij de leesclub van de bibliotheek.

Buble is een dating app. Prima om een relatie mee te scoren. Maar voor gewoon vrienden niet zo geschikt.
pi_216393206
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:46 schreef kwiwi het volgende:
Niks om je voor te schamen toch, life happens, mensen groeien uit elkaar..

Niet helemaal hetzelfde misschien, maar ik heb steeds na emigreren nieuwe vrienden moeten maken, en eigenlijk elke keer uiteindelijk via werk, sport clubs of van die meetup groepen gedaan.

Heb je collega's waar je het goed mee kunt vinden bijvoorbeeld? Daar zou je dan eens wat mee kunnen gaan drinken na het werk.
Hoort er wellicht ook een beetje bij inderdaad, toch geeft het ergens een wat kwetsbaar gevoel wat dan ook weer mijzelf weerhoudt om iemand zo maar even te vragen. Geen idee hoe dat komt haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:27 schreef roos94 het volgende:
Heb je hobbies?
Moet ik nog ontdekken ;)
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:12:48 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216393238
Eén ding, je toekomstige vrienden kunnen jou nu niet vinden. Dus je moet naar ze op zoek.
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:51:09 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216393826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:09 schreef Boosteloos het volgende:

Moet ik nog ontdekken ;)
Is er niks dat je leuk vind?
  Spellchecker woensdag 22 januari 2025 @ 19:54:12 #12
197773 crew  maily
pi_216393891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:09 schreef Boosteloos het volgende:

[..]
Hoort er wellicht ook een beetje bij inderdaad, toch geeft het ergens een wat kwetsbaar gevoel wat dan ook weer mijzelf weerhoudt om iemand zo maar even te vragen. Geen idee hoe dat komt haha.
[..]
Moet ik nog ontdekken ;)
Je kunt hier ook eens door de (hobby-)topics struinen.

Heb je ook nog elders deze vraag openstaan?
  woensdag 22 januari 2025 @ 20:05:47 #13
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216394117
Ga eropuit, ga dingen doen die jij leuk vindt, dan kom je waarschijnlijk mensen tegen met dezelfde interesses als jij. En als je ze eenmaal tegen bent gekomen, dan komt het moeilijkste (in het begin tenminste) knoop een praatje met ze aan. Je zult zien dat er heel veel aardige/leuke mensen rondlopen die ook opzoek zijn naar contact.

Ben je eenmaal aan de praat, dan kan je best vragen of ze zin hebben in een bakkie koffie of wijntje in dat café waar tegenover je staat te praten. De rest gaat vanzelf.

Ook heb ik gemerkt dat als je een hond aan het uitlaten bent, je best veel aanspraak hebt. Ligt wel aan het type hond
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216397679
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Eén ding, je toekomstige vrienden kunnen jou nu niet vinden. Dus je moet naar ze op zoek.
Helemaal gelijk, daarom moet ik mezelf ook even een kleine trap onder mijn reet geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:54 schreef maily het volgende:

[..]
Je kunt hier ook eens door de (hobby-)topics struinen.

Heb je ook nog elders deze vraag openstaan?
Ik zal er eens naar kijken! En nee!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:37:08 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216416054
Maarre dit weekend al plannen gemaakt om hier wat aan te doen?
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 19:23:12 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216416483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 23:36 schreef Boosteloos het volgende:

[..]
Helemaal gelijk, daarom moet ik mezelf ook even een kleine trap onder mijn reet geven.
[..]
Ik zal er eens naar kijken! En nee!
Maar nogmaals, je geeft aan dat je sociale omgeving relaties heeft etc. Dat zijn dus ook verjaardagen waar je komt etc, zijn daar geen mogelijkheden? Die mensen zijn in ieder al 'bekend' dus dat is niet volledig nieuw zeg maar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216416872
Ik vind het eigenlijk wel heerlijk dat vrienden kinderen krijgen en ik ze minder hoef te zien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216417932
Je kan eens bij een Maatjes project bij je in de buurt aankloppen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  vrijdag 24 januari 2025 @ 21:10:59 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216418072
Meet5, is ook een optie. Heel laagdrempelig.
pi_216418745
Zelf nooit gedaan, maar van meerdere mensen gehoord dat een groepsreis voor leuke contacten heeft gezorgd
  vrijdag 24 januari 2025 @ 21:50:36 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216418816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef 111210 het volgende:
Zelf nooit gedaan, maar van meerdere mensen gehoord dat een groepsreis voor leuke contacten heeft gezorgd
Moet je alleen hopen dat die mensen een beetje uit dezelfde omgeving komen, anders is het naderhand weer zo lastig afspreken.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 22:07:22 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216419254
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Moet je alleen hopen dat die mensen een beetje uit dezelfde omgeving komen, anders is het naderhand weer zo lastig afspreken.
Zo groot is Nederland niet.
pi_216419894
Is Nieuwe Mensen Leren Kennen al genoemd?

Ik zag 2 ideeen al langskomen die ook in mijn hoofd zaten :)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 25 januari 2025 @ 09:50:51 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_216422539
Ga naar de dancing.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_216439447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Maarre dit weekend al plannen gemaakt om hier wat aan te doen?
Nee dit weekend nog niet, nog een beetje aan het observeren welke stap ik wil gaan zetten en opzoek naar wat ervaringen op het internet met die platformen. Blijft ergens ook nog wel een soort van spannend haha.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 19:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar nogmaals, je geeft aan dat je sociale omgeving relaties heeft etc. Dat zijn dus ook verjaardagen waar je komt etc, zijn daar geen mogelijkheden? Die mensen zijn in ieder al 'bekend' dus dat is niet volledig nieuw zeg maar.
Die zijn een tikkeltje doodgebloed ook, zeker omdat ik met werk een andere stap gezet had. De laatste keer dat er wat gedaan was, was op mijn initiatief voor Corona, en dan in die periode nog eens op kraamvisite geweest, maar toen merkte ik al wel een beetje dat het allemaal wat minder was met klik met diegene. Kortom, niet zoveel.
pi_216446721
quote:
Ik doe dus eigenlijk sinds die periode heel weinig buiten de deur, en ik zou dit graag gaan veranderen.
Heb je zelf een beeld welke activiteiten je dan zou willen ondernemen?

Sportief? Cultureel? Theater? Film? Dagje weg?

het is een stuk makkelijker mensen te leren kennen die bij je passen en dezelfde wensen hebben qua contacten en activiteiten, als je zelf ook duidelijkheid hebt wat je precies zoekt en natuurlijk zelf aanbied qua interesses
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_216447100
quote:
sinds die periode heel weinig buiten de deur, en ik zou dit graag gaan veranderen.
Hoe hangt dit in jouw ogen samen met de wens om ook nieuw contacten op te doen?

M.a.w. onderneem je wel eens iets alleen?

Ondanks dat ik contacten genoeg heb, ben ik ook graag alleen en voel ik me daarbij prettig. Zo maak ik regelmatig alleen lange wandelingen. Het fijne is, dat ik juist op die dagen ook wel aanspraak heb en contact leg met anderen.
pi_216449880
tvp
Do what you love, love what you do!
  Spellchecker maandag 27 januari 2025 @ 18:04:44 #29
197773 crew  maily
pi_216452078
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 16:58 schreef Boosteloos het volgende:

[..]
Nee dit weekend nog niet, nog een beetje aan het observeren welke stap ik wil gaan zetten en opzoek naar wat ervaringen op het internet met die platformen. Blijft ergens ook nog wel een soort van spannend haha.
[..]
Die zijn een tikkeltje doodgebloed ook, zeker omdat ik met werk een andere stap gezet had. De laatste keer dat er wat gedaan was, was op mijn initiatief voor Corona, en dan in die periode nog eens op kraamvisite geweest, maar toen merkte ik al wel een beetje dat het allemaal wat minder was met klik met diegene. Kortom, niet zoveel.
Kom je weleens bij de hema?
Die hebben nu iets leuks:

klanten zijn ducking enthousiast over iniatief in hema-restaurant
pi_216453315
Koop een hont en ga naar hartelust wandelen met dat beest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_216453326
Je komt vanzelf medestanders tegen en hebt meteen een gespreksonderwerp. De honten in kwestie.
vosss is de naam,
pi_216453343
Zo ben ik mijn 17 jaar jongere inmiddels vrouw ook tegengekomen.
vosss is de naam,
  dinsdag 28 januari 2025 @ 09:27:52 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216456990
Een hond nemen om mensen te ontmoeten? Lijkt me wat zielig voor de hond als dat zijn primaire doel is. Een hond moet je nemen als je van honden houdt.

Mensen ontmoeten kan op een goedkoperen en efficientere manier.
pi_216461853
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Heb je zelf een beeld welke activiteiten je dan zou willen ondernemen?

Sportief? Cultureel? Theater? Film? Dagje weg?

het is een stuk makkelijker mensen te leren kennen die bij je passen en dezelfde wensen hebben qua contacten en activiteiten, als je zelf ook duidelijkheid hebt wat je precies zoekt en natuurlijk zelf aanbied qua interesses
Wellicht neig ik nu naar wat sportiefs qua activiteit. Maar qua invulling moet ik wel echt even voor mezelf gaan ontdekken wat ik echt leuk vind daarin.

Sta nu wel echt op het punt om in april een een groepsvakantie/singlevakantie te boeken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:52 schreef Justinn het volgende:

[..]
Hoe hangt dit in jouw ogen samen met de wens om ook nieuw contacten op te doen?

M.a.w. onderneem je wel eens iets alleen?

Ondanks dat ik contacten genoeg heb, ben ik ook graag alleen en voel ik me daarbij prettig. Zo maak ik regelmatig alleen lange wandelingen. Het fijne is, dat ik juist op die dagen ook wel aanspraak heb en contact leg met anderen.
Niet echt natuurlijk, is vooral ook een situatie waar je ergens in rolt en zoals ik in de OP al zei het op een gegeven moment het wel goed vindt ofzo. Ben deze zomer bijvoorbeeld wel alleen naar het EK voetbal geweest, maar daar niet echt contacten opgedaan, maar verder onderneem ik tot dusver heel weinig.

En dat wil ik dus wel gaan veranderen.
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2025 @ 19:22:21 #35
197773 crew  maily
pi_216462097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 18:59 schreef Boosteloos het volgende:

[..]
Wellicht neig ik nu naar wat sportiefs qua activiteit. Maar qua invulling moet ik wel echt even voor mezelf gaan ontdekken wat ik echt leuk vind daarin.

Sta nu wel echt op het punt om in april een een groepsvakantie/singlevakantie te boeken.
[..]
Niet echt natuurlijk, is vooral ook een situatie waar je ergens in rolt en zoals ik in de OP al zei het op een gegeven moment het wel goed vindt ofzo. Ben deze zomer bijvoorbeeld wel alleen naar het EK voetbal geweest, maar daar niet echt contacten opgedaan, maar verder onderneem ik tot dusver heel weinig.

Als de wil er is kom je er al een heel eind :Y ^O^
  dinsdag 28 januari 2025 @ 23:17:00 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216465218
quote:

[..]

[..]

Maar als je van voetbal houdt. Kun je niet bij de supportersvereniging van je favoriete club gaan? Zeker als je naar uitwedstrijden gaat heb je al snel een basis om bij een hechte club mensen te horen.
pi_216534380
quote:

[..]

[..]

Ik zou me wel aan dingen houden die in mij comfortzone liggen. Het heeft geen nut om vriendschappen op te bouwen die verband houden met iets waar je na verloop van tijd mee afkapt.
pi_216541061
Ik ben zelf ook heel erg eenzaam, voel me ook echt alleen. Heb bijna niemand meer. Ben mentaal ook niet helemaal in orde de laatste tijd, dus helemaal alleen ben ik echter nooit. Vind het alleen merendeel van de tijd geen aangenaam persoon.
pi_216547644
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:47 schreef vosss het volgende:
17 jaar jongere
Boeie hoe oud ze is. :')
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:45:47 #40
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216548119
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:52 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ben mentaal ook niet helemaal in orde
Niemand is dat hier hoor, no worries
Le Diable
pi_216566937
Ken je BrabantMaatjes? Een initiatief om mensen die zich eenzaam voelen samen leuke activiteiten te laten ondernemen. Weet niet of je daar in de buurt woont, maar ze hebben leden uit het hele land. Ken iemand die wel eens mee was en hij was er positief over.
pi_216566988
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Niemand is dat hier hoor, no worries
Ehm... spreek voor jezelf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 06-02-2025 12:17:54 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: