Flikker je je oude bankstel of bed in de berm: geen boetequote:NIJMEGEN - De proef met het strenger controleren op 'foute' vuilniszakken heeft in Nijmegen zo'n zestig boetes van 157 euro opgeleverd.
Dat meldt de gemeente Nijmegen.
Afvalverwerkingsbedrijf Dar en buitengewone opsporingsambtenaren (boa's) controleerden in een aantal Nijmeegse wijken of huisvuil wel in de toegestane groene of rode restafvalzak werd aangeboden. Was dat niet het geval dan werd in de 'foute' afvalzak naar een naam en/of adres van de Nijmegenaar die in de fout was gegaan. Dat leidde dus tot ongeveer zestig bekeuringen.
'Schonere omgeving'
"Met onze controles willen we zorgen voor minder zwerfafval, een schonere omgeving en betere afvalscheiding. Zo dragen we bij aan een eerlijke verdeling van de kosten, want iedereen betaalt mee", stelt wethouder openbare ruimte Jean-Paul Broeren.
De controles worden mede uitgevoerd vanwege de hoeveelheid klachten die binnenkomen bij de gemeente. Zo kwamen in 2023 en 2024 in totaal 836 meldingen binnen over gedumpt afval naast een container.
Ruim 600 boetes
In 2024 zijn in totaal 644 boetes uitgedeeld voor het verkeerd aanbieden van huisvuil. In 2023 waren dat er vier. Het verschil komt omdat de gemeente vanaf 2024 extra heeft ingezet op handhaving op dit onderwerp. Sinds dit jaar mogen er boetes worden uitgegeven bij controle van zakken.
De proef duurt in totaal drie maanden. Inmiddels wordt gecontroleerd in enkele andere wijken.
De boete van 157 euro die wordt opgelegd aan mensen die de verkeerde zakken aanbieden, staat gelijk aan wat zo’n 131 groene restafvalzakken samen kosten. Een rol van tien zakken kost 12 euro.
Hier zitten gewoon boetes aan vast, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Flikker je je oude bankstel of bed in de berm: geen boete
Autobanden of drugsafval in het bos: geen boete
Mc Donalds zak uit je raam flikkeren als het op is: geen boete
Inderdaad een hele bijzondere keuze om de 2 kleuren te kiezen waarvan kleurenblindheid het vaakst voorkomt. Laat wel het belang van een diversere politiek zien.quote:
Van die zwarte vuilniszakken?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik zie regelmatig foute vuilniszakken op fatbikes fietsen.
En mensen die op straat, in de trein of waar dan ook hun teringzooi zo maar achteloos overal weggooien of achterlaten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Beboet die figuren maar eens in die flats die alles gewoon over het balkon flikkeren.
Dit concept met dure verplichte zakken hebben ze al zeker 20 jaar in veel plaatsen in Nederland. En ook die boetes bestaan zolang al, want zonder die boetes is dat systeem zinloos.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)en-tientallen-boetes
[..]
Zet je de rode zak buiten ipv de groene: 157 ekkies aftikken
Nimwegen
Handig als je een godsgruwelijke pleurishekel hebt aan iemand witte wel.quote:in de 'foute' afvalzak naar een naam en/of adres van de Nijmegenaar die in de fout was gegaan.
Hoe dan? Door Steven Spielberg continue achter de camera te zetten?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Beboet die figuren maar eens in die flats die alles gewoon over het balkon flikkeren.
Een pan bami op z'n tijd moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alleen in Rotterdamquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een pan bami op z'n tijd moet kunnen toch?
Lekker dan. Alles filmen. En dan maar klagen over de inbreuk op je privacy.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
En mensen die op straat, in de trein of waar dan ook hun teringzooi zo maar achteloos overal weggooien of achterlaten.
Inclusief al die sigarettenpeuken die je echt overal vindt. 50 euro per peuk zou een goed begin zijn.
Hou je teringzooi lekker bij je.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)en-tientallen-boetes
[..]
Zet je de rode zak buiten ipv de groene: 157 ekkies aftikken
Nimwegen
quote:
De rode en groene zakken zijn allebei goed.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Inderdaad een hele bijzondere keuze om de 2 kleuren te kiezen waarvan kleurenblindheid het vaakst voorkomt. Laat wel het belang van een diversere politiek zien.
Dat hangt ervan af hoeveel BOA's hoelang in het afval hebben staan roeren tegen minimumloon om aan die 60 boetes te komen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:16 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar in hoeverre is deze werkwijze nu rendabel?
Of zwervende winkelwagentjes. Ik zie steeds meer van die dingen, achteloos achtergelaten in parken, parkeerplekken en gewoon op straat.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou liever zien dat ze wat doen aan rondslingerende leenbikes
Als ze er nou eens zeer groot "GROEN" en "ROOD" op drukken dan kan het gewoon allemaal grijs zijn. Mogelijk ook nog in het Engels. Waarom the holy fuck moet het een kleur hebben waar de kleur totaal niks zegt over het gebruik ervan.... Druk voor de echte duidelijkheid gewoon de bedoeling af in heldere tekst.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:14 schreef Viv het volgende:
Eerst was er alleen die groene, later kwam er een rode bij voor huishoudens met weinig afval.
Dus het probleem is gedumpte vuilniszakken naast de container, en de oplossing is controleren op de kleur van die zakken.quote:De controles worden mede uitgevoerd vanwege de hoeveelheid klachten die binnenkomen bij de gemeente. Zo kwamen in 2023 en 2024 in totaal 836 meldingen binnen over gedumpt afval naast een container.
Ja en ook aan dat rondzwervende volk wat hier helemaal niet thuis hoort!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
Rechtse droeftoeterquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja en ook aan dat rondzwervende volk wat hier helemaal niet thuis hoort!
[ afbeelding ]
Viel me op toen ik in Nijmegen was, die dingen liggen overal. Net als deelscootersquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
Klopt, erg irritantquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Viel me op toen ik in Nijmegen was, die dingen liggen overal. Net als deelscooters
Jawel, maar ook de ingezetende die sinds jaar en dag weten 'hoe het hoort'.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja en ook aan dat rondzwervende volk wat hier helemaal niet thuis hoort!
[ afbeelding ]
Kan me ook moeilijk voorstellen dat die organisatie die daar achter zit rendabel is, hoewel ze vaak wel allemaal nog heel zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Viel me op toen ik in Nijmegen was, die dingen liggen overal. Net als deelscooters
Als ik die Felix? Deelscooters zie staan ze altijd op rare plekken en of omgevallen/vol grafitti. Maar ik zie er nooit iemand op rijdenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan me ook moeilijk voorstellen dat die organisatie die daar achter zit rendabel is, hoewel ze vaak wel allemaal nog heel zijn.
En wie doet dat dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit. Die dingen liggen echt overal. Mijn mening
Nou ze staan dikwijls ook midden op de stoep of op een fietspad, best gevaarlijk bij donker en mistig weer als er z’n ding op het fietspad staatquote:
'Minder goed geintegreerd'quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:27 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, Nederland heeft ook nog heel veel opvoeding nodig.
En wie is daar dan verantwoordelijk voor? Jij niet. Ik ook niet. Maar ook niet de gemeenteschoonmaker.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou ze staan dikwijls ook midden op de stoep of op een fietspad, best gevaarlijk bij donker en mistig weer als er z’n ding op het fietspad staat
Ik snap je puntquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wie is daar dan verantwoordelijk voor? Jij niet. Ik ook niet. Maar ook niet de gemeenteschoonmaker.
Maar jouw of mijn buurman of buurvrouw.
Snap je een beetje mijn punt?
Nee hoor, heeft niks te maken met integratie. Volbloed Nederlanders zijn ook heel vaak net zulke aso's.quote:
Volgens mij rijdt er vooral volk op dat niet genoeg geld heeft voor een fatbike waarmee je wel een baasquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee hoor, heeft niks te maken met integratie. Volbloed Nederlanders zijn ook heel vaak net zulke aso's.
Zou ik best willen maar ik maak nooit gebruik van leenfietsen of leenscootersquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe er wat mee.
Geef het goede voorbeeld.
Ja de meeste mensen die op een fatbike rijden zijn echt een verrijking voor het verkeerquote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt er vooral volk op dat niet genoeg geld heeft voor een fatbike waarmee je wel een baaskunt zijn.
Gewoon links blijven stemmen, dan wordt het vanzelf beter.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:
Ja de meeste mensen die op een fatbike rijden zijn echt een verrijking voor het verkeer
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |