Ik vermoed morgen nogquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:17 schreef over_hedge het volgende:
zijn jullie nou nog aan het janken over die niet Hitler groet
Mensen gaan veel te snel over allerlei besluiten die meteen al zijn gemaakt, de mensen die waren uitgenodigd. Dat er bijvoorbeeld meteen al veranderingen te zien bij ook Meta.(En nee dan heb ik het niet over DEI).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou welke zaken zijn nog niet genoemd?
Maar wat geeft jou dan het idee dat die democratie voorbij is? Omdat er een president, democratisch, is gekozen die jou niet aanstaat?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb mijn democratie wel graag lief. Helaas heeft de VS veel invloed op ons als Nederland.
Het idee dat het nazi-gedachtegoed volledig is verdwenen, is helaas niet correct. Hoewel het Westen de Tweede Wereldoorlog heeft gewonnen, betekent dit niet dat de ideologieën die aan de basis stonden van het nazisme volledig zijn uitgeroeid. Integendeel, die ideeën zijn in sommige kringen nog steeds springlevend en vinden vaak een nieuwe vorm in moderne politieke bewegingen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ja, oorlog is over. Het westen heeft gewonnen en dat soort gedachtegoed komt echt nooit meer terug
Word het niet tijd om de collectieve ww2 trauma te helen?
Het zal hem vast ook nooit meer gebeuren.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je een beetje bekend bent op het internet weet je dat mensen nooit ergens over liegen, dus het kan nooit dat deze 'slimste man op aarde' zijn groet 'netjes' zou inpakken met 'ik bedank jullie vanuit mijn hart'. Hij heeft daar gewoon niet zo over nagedacht, zo slim dat ie is. Het is ook niet zo dat ie daar niet al dagen lang over aan het nadenken is dat moment, het zal hem vast overvallen zijn.
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort gedachtegoed is nooit weggeweest hoor. Genoeg mensen op deze aardbol die een andere bevolkingsgroep graag in een gaskamer zou stoppen.
Het feit dat social media bazen zo centraal worden neergezet en nu al lastig om op bepaalde hashtags te zoeken? Het feit dat de meest rijke mensen op aarde zoveel macht krijgen? Of het praten over Groenland of Canada op die manier? Ik zou maar voorzichtig zijn met de rechten die je hebt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar wat geeft jou dan het idee dat die democratie voorbij is? Omdat er een president, democratisch, is gekozen die jou niet aanstaat?
Sorry maar ik zie vooral een soort collectief angstsyndroom gebaseerd op niets.
En nee, ik loop niet blind achter Trump/Elon aan, voor we dat weer krijgen, maar ik zie voornamelijk echt totaal doorgesjeesde reacties incl allerlei verzonnen scenario's in dit topic.
Nogmaals, stel je niet zo aan, het leven gaat gewoon verder hoor.
Nog een ander voorbeeld zijn die extreemlinksen die From the river to the sea liepen te schreeuwen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het idee dat het nazi-gedachtegoed volledig is verdwenen, is helaas niet correct. Hoewel het Westen de Tweede Wereldoorlog heeft gewonnen, betekent dit niet dat de ideologieën die aan de basis stonden van het nazisme volledig zijn uitgeroeid. Integendeel, die ideeën zijn in sommige kringen nog steeds springlevend en vinden vaak een nieuwe vorm in moderne politieke bewegingen.
Een goed voorbeeld hiervan is de opkomst van partijen zoals de Alternative für Deutschland (AfD) in Duitsland, die zich openlijk inlaten met groepen en individuen met neo-nazistische sympathieën. Zo zijn er binnen de AfD prominente figuren die antisemitische, xenofobe en extreemrechtse standpunten verdedigen. De partij flirt regelmatig met nationalistische retoriek en heeft banden met extreemrechtse groepen.
Andere voorbeelden zijn de groei van extreemrechtse bewegingen en partijen in heel Europa en de VS, die vergelijkbare ideeën verspreiden onder de dekmantel van ‘patriottisme’ of ‘cultuurbescherming’. Denk hierbij aan:
Marsen en bijeenkomsten van neonazi’s, zoals de Charlottesville “Unite the Right”-mars in de VS (2017), waar openlijk nazi-symboliek werd gebruikt.
Het verspreiden van complottheorieën, zoals de “Grote Vervanging”-theorie, die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en echo’s heeft van nazi-ideologie.
Groeiende haatmisdrijven tegen minderheden, die vaak voortkomen uit dezelfde denkbeelden.
Kortom, het helen van collectief trauma uit de Tweede Wereldoorlog is belangrijk, maar dat kan niet zonder te erkennen dat deze ideologieën nog steeds aanwezig zijn en bestreden moeten worden. Zwijgen of negeren maakt het risico alleen groter.
Pardons voor capitoolbestormers, een mooi signaal aan de andere bruinhemden dat als je Trump steunt in woord en daad en daarvoor bereid bent de wet te overtreden, hij jou beschermt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen gaan veel te snel over allerlei besluiten die meteen al zijn gemaakt, de mensen die waren uitgenodigd. Dat er bijvoorbeeld meteen al veranderingen te zien bij ook Meta.(En nee dan heb ik het niet over DEI).
Two wrongs don't make a right.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nog een ander voorbeeld zijn die extreemlinksen die From the river to the sea liepen te schreeuwen.
Je zou bijna kunnen stellen dat alle extremisten ongewenst zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nog een ander voorbeeld zijn die extreemlinksen die From the river to the sea liepen te schreeuwen.
Je hele verdediging is gebaseerd op het idee dat iemand die democratisch gekozen is niet een gevaar voor de democratie kan zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar wat geeft jou dan het idee dat die democratie voorbij is? Omdat er een president, democratisch, is gekozen die jou niet aanstaat?
Sorry maar ik zie vooral een soort collectief angstsyndroom gebaseerd op niets.
En nee, ik loop niet blind achter Trump/Elon aan, voor we dat weer krijgen, maar ik zie voornamelijk echt totaal doorgesjeesde reacties incl allerlei verzonnen scenario's in dit topic.
Nogmaals, stel je niet zo aan, het leven gaat gewoon verder hoor.
Omdat het een president is die expliciet als verkiezingsbelofte gedaan heeft dat de democratie wordt afgebroken?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bevolkingsgroepen die elkaar uit willen roeien is zo oud als de mensheid. Er is een grote groep users met ernstige ptss symptomen omdat ze de ww2 trauma niet verwerkt hebben. Dat zorgt ervoor dat ze vergezochte links met de derde rijk zoeken. En als je lang genoeg zoekt, vind je altijd wel ietsquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort gedachtegoed is nooit weggeweest hoor. Genoeg mensen op deze aardbol die een andere bevolkingsgroep graag in een gaskamer zou stoppen.
Musk liegt ook nergens over dat scheeltquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je een beetje bekend bent op het internet weet je dat mensen nooit ergens over liegen, dus het kan nooit dat deze 'slimste man op aarde' zijn groet 'netjes' zou inpakken met 'ik bedank jullie vanuit mijn hart'. Hij heeft daar gewoon niet zo over nagedacht, zo slim dat ie is. Het is ook niet zo dat ie daar niet al dagen lang over aan het nadenken is dat moment, het zal hem vast overvallen zijn.
Er is geen sprake van een verdediging, ik stel een vraagquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hele verdediging is gebaseerd op het idee dat iemand die democratisch gekozen is niet een gevaar voor de democratie kan zijn.
Als je dat echt denkt is er wat mis met je geschiedenis educatie gegaan.
Oh, vandaar dat hij voter-ID wil invoeren om fraude bij verkiezingen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat het een president is die expliciet als verkiezingsbelofte gedaan heeft dat de democratie wordt afgebroken?
ja...quote:'Eigenlijk zagen we twee versies van Trump. Tijdens zijn inauguratiespeech was hij nog best ingetogen, maar daarna hield hij zich niet meer in', zegt Amerikacorrespondent Jan Postma. 'Trump werd in de loop van de dag steeds grimmiger.'
Jij hebt echt een bord voor je kop.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bevolkingsgroepen die elkaar uit willen roeien is zo oud als de mensheid. Er is een grote groep users met ernstige ptss symptomen omdat ze de ww2 trauma niet verwerkt hebben. Dat zorgt ervoor dat ze vergezochte links met de derde rijk zoeken. En als je lang genoeg zoekt, vind je altijd wel iets
Het afbreken van stemgeheim is juist het slopen van de democratie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:36 schreef HeatWave het volgende:
Oh, vandaar dat hij voter-ID wil invoeren om fraude bij verkiezingen tegen te gaan.
Echt, ik troll niet, ik snap alleen oprecht de angst niet.
Daar is links toch echt zelf verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:22 schreef Momo het volgende:
Je zou bijna denken dat het de bedoeling is dat iedereen het over de arm heeft alleen, zodat we het niet over andere zaken hoeven te hebben.
Nee, dat is dus niet the same difference.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:08 schreef Danny het volgende:
[..]
same difference. het is context die zijn bedoeling duidelijk maakt. Tenminste; voor iedereen die snapt wat 'context' betekent.
Stemgeheim is iets anders dan voter id Einstein.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het afbreken van stemgeheim is juist het slopen van de democratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |