abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216375727
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders dan direct het beleid bepalen.
Ahh, oké, dus dan is het ineens geen probleem meer. Daar gaan we al.

Het gaat je dus niet om de invloed van miljardairs, maar welke politieke voorkeur ze hebben. Als het aansluit bij jouw eigen progressief linkse gedachtegoed is het wel best, betreft het rechts en conservatief ingestelde mensen is het pas een probleem.

Kortom, Gates of een Soros is prima, maar een Musk of Adelson is problematisch. Got it.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 09:07:41 #32
8781 crew  Frutsel
pi_216375733
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Een ding is zeker. Wat mij betreft.
Musk verspeeld zijn hand en is straks wel exit op het wereldpodium en trekt zich terug in de techwereld.
De linker of de rechter?
pi_216375740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Maakt nog wel wat uit voor de aandacht dat een van de machtigste en rijke mannen ter wereld het doet op een moment dat miljoenen kijken dan een of andere activistische Gerda op een plein in Amstelveen he.
Daadwerkelijk antisemitisme moet je altijd afkeuren. Wat we nu zien is dat het gezocht wordt waar er eigenlijk geen sprake van is, er waar er wel sprake van is wordt het gebagatelliseerd of zelfs van weggekeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:08:54 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216375746
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 08:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dezelfde vraag geldt voor jou natuurlijk. Als je vindt dat Musk nu geen probleem is dan vind je ook dat het oude twitter-regime geen probleem was.
Dat is niet hetzelfde. Ik vind dit niet problematisch maar Musk zijn invloed op Twitter net zo problematisch als het oude Twitter regime. Je kan prima zaken scheiden. Of denk jij soms dat als mensen dit geen probleem vinden ze helemaal nergens een probleem kunnen hebben met Musk?
pi_216375750
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders dan direct het beleid bepalen.
Dat en controle over het grootse social media platform.
Dat is eng gevaarlijk.
pi_216375756
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Een ding is zeker. Wat mij betreft.
Musk verspeeld zijn hand en is straks wel exit op het wereldpodium en trekt zich terug in de techwereld.
Omdat die een romeinse groet brengt die willens en wetens verkeerd wordt uitgelegd :')

en over 4 jaar allemaal weer verbaasd zijn dat de normale man niet in dit soort domme frames trapt. |:(
pi_216375760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Maakt nog wel wat uit voor de aandacht dat een van de machtigste en rijke mannen ter wereld het doet op een moment dat miljoenen kijken dan een of andere activistische Gerda op een plein in Amstelveen he.
Ow dat is het opeens....

Actief met 1000'en tegelijk oproepen om Joden te vermoorden en daar je muil over houden als media. Gewoon buiten de talkshows en het nieuws houden. Maar dit, dit is opeens wel van belang. Terwijl het ene absoluut als dergelijk gebaar gezien kan worden met die leuzen er bij.

Yeah, right.
De totale hypocrisie, het druipt er gewoon vanaf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216375765
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaaaaaaaap. :O :O :O Wat ben jij toch een ontzettend vermoeiend figuur man.
Ik benoem slechts jouw hypocrisie. Misschien is het handig daar wat aan te doen en je niet selectief druk te maken over miljardairs die de politiek beïnvloeden als ze toevallig eens niet jouw geprefereerde gedachtegoed hebben.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:11:25 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216375772
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daadwerkelijk antisemitisme moet je altijd afkeuren. Wat we nu zien is dat het gezocht wordt waar er eigenlijk geen sprake van is, er waar er wel sprake van is wordt het gebagatelliseerd of zelfs van weggekeken.
Moeten we het altijd groot maken op social media als iemand onbekend ergens een op een plein zoiets doet? Dan maak je die mensen toch veel groter dan ze zijn?
pi_216375777
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik benoem slechts jouw hypocrisie. Misschien is het handig daar wat aan te doen en je niet selectief druk te maken over miljardairs die de politiek beïnvloeden als ze toevallig eens niet jouw geprefereerde gedachtegoed hebben.
Mijn vermeende hypocrisie is vooral een wens die in je hoofd zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:12:27 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216375780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij toont wel de enorme bak van linkse hypocrisie aan.
Nee het toont vooral aan dat je de aandacht van Musk wil afleiden en zijn gedrag wil goedpraten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216375785
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zie mezelf toch wel als weldenkend en ik zit al jaren, enigszins subjectief, op Musk te zeiken. Maar ik zie er geen hitler groet in. Daar ging het veel te snel voor. Het deed me wel denken aan de Romeinse groet en zeker omdat het twee keer gebeurd.

En wellicht is het niks en was Musk in zijn extreme enthousiasme gewoon onhandig. Ik wil dat best geloven. Ik ken dat niet, die extreme pieken van negaticiteit of vrolijkheid, maar die Elon Musk zat bij die speech echt in een wereld waar ik nog nooit ben geweest.

Het stoort me dat het bekende kamp maximaal inzet om de mensen die schrikken van wat er gebeurt aan te vallen en direct al te concluderen dat er helemaal niks aan de hand is. Ongeacht Musks geschiedenis. Ik begin me over die groep mensen die toch tamelijk groot is en groter wordt zorgen te maken. Die polarisatie bevalt me niet
Het deed je wel denken aan de Romeinse groet. Die lijkt er toch ook duidelijk op?

Waarom zou Musk de Romeinse groet brengen?
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_216375794
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:12 schreef Canopus het volgende:

[..]
Het deed je wel denken aan de Romeinse groet. Die lijkt er toch ook duidelijk op?

Waarom zou Musk de Romeinse groet brengen?
Omdat mannen enkel kunnen denken aan het Romeinse rijk. Dat is de meme...
pi_216375798
Musk stond te stuiteren als een kleuter, dat is misschien wel zorgwekkender.
pi_216375802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Omdat die een romeinse groet brengt die willens en wetens verkeerd wordt uitgelegd :')

en over 4 jaar allemaal weer verbaasd zijn dat de normale man niet in dit soort domme frames trapt. |:(
Romeinse groet :') Schei toch uit. Musk is een onvervalste anti-Semiet lol
pi_216375808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Aparte antisemiet is het dan

dinsdag 21 januari 2025 @ 09:15:17 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216375810
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow dat is het opeens....

Actief met 1000'en tegelijk oproepen om Joden te vermoorden en daar je muil over houden als media. Gewoon buiten de talkshows en het nieuws houden. Maar dit, dit is opeens wel van belang. Terwijl het ene absoluut als dergelijk gebaar gezien kan worden met die leuzen er bij.

Yeah, right.
De totale hypocrisie, het druipt er gewoon vanaf.
Je snapt toch wel dat als iemand bekend dat doet dat enorm anders is? Zeker als je een positie van macht hebt.
Hoezo is dat hypocriet? Waarom moeten mensen zich daar over uitspreken? Moeten anderen dan ook weer actief iets zeggen als de andere partij grenzen over gaat?
pi_216375814
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ahh, oké, dus dan is het ineens geen probleem meer. Daar gaan we al.

Het gaat je dus niet om de invloed van miljardairs, maar welke politieke voorkeur ze hebben. Als het aansluit bij jouw eigen progressief linkse gedachtegoed is het wel best, betreft het rechts en conservatief ingestelde mensen is het pas een probleem.

Kortom, Gates of een Soros is prima, maar een Musk of Adelson is problematisch. Got it.
Zo'n Gates of Soros zijn volgens mij niet bezig om groepen mensen tegen over elkaar te zetten, om een vuurtje te stoken en deze maximaal op te blazen.

De invloed van biljonairs vind ik niet correct, ik ben dan ook voor een enorm progressief belastingsysteem en een politiek systeem waar onafhankelijke rechtspraak is en in een democratie waar de minderheid beschermd wordt. Alleen waar de biljonairs voor staan dat maakt dat ik bij de een wel een probleem heb en de ander minder. Er is een gigantisch verschil tussen zo'n Gates of Musk en wat zij met Amerika en de rest van de wereld willen of zich voor inzetten. Essentieel verschil en dat heeft niks te maken met links, liberaal, rechts of achterlijk.

Je zag vorige week toch hoe Musk zich met de Britse politiek bemoeide? Onwaarheden, valse waarheden en gewoon onzin teksten maximaal publiceerde om mensen tegen over elkaar te zetten en politici met naam en toenaam direct benoemen met alle gevolgen van dien.

Wil jij die malloot, die toevallig extreem conservatief is, en zijn daden echt vergelijken met een Gates die zich inzet voor maatregelen tegen klimaatverandering en gezondheid van arme kinderen overal ter wereld?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:16:57 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216375822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Nah... een megalomaan en aandachtshoer.
pi_216375828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Moeten we het altijd groot maken op social media als iemand onbekend ergens een op een plein zoiets doet? Dan maak je die mensen toch veel groter dan ze zijn?
Ik vind dat dit altijd aangepakt moet worden, jij niet dan?

En in de huidige tijd met sociale media zullen zulke dingen daar belanden, dat is moeilijk tegen te houden.
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lInKsE hYpOcRiSiE :O
Correct.

Aan die kant van het politieke spectrum zit zeer veel hypocrisie, goed dat je eigenlijk aan wat zelfreflectie doet. Hou dit vast 14.gif
pi_216375834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, zoek nu de anti-semitische tweets erbij ok? Zeg maar voor de juiste context.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 09:19:13 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216375839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Antisemiet of niet, het is in ieder geval mokerdom.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:20:03 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216375855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Antisemiet of niet, het is in ieder geval mokerdom.
Hoezo is het dom?
pi_216375861
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zo'n Gates of Soros zijn volgens mij niet bezig om groepen mensen tegen over elkaar te zetten, om een vuurtje te stoken en deze maximaal op te blazen.

De invloed van biljonairs vind ik niet correct, ik ben dan ook voor een enorm progressief belastingsysteem en een politiek systeem waar onafhankelijke rechtspraak is en in een democratie waar de minderheid beschermd wordt. Alleen waar de biljonairs voor staan dat maakt dat ik bij de een wel een probleem heb en de ander minder. Er is een gigantisch verschil tussen zo'n Gates of Musk en wat zij met Amerika en de rest van de wereld willen of zich voor inzetten. Essentieel verschil en dat heeft niks te maken met links, liberaal, rechts of achterlijk.

Je zag vorige week toch hoe Musk zich met de Britse politiek bemoeide? Onwaarheden, valse waarheden en gewoon onzin teksten maximaal publiceerde om mensen tegen over elkaar te zetten en politici met naam en toenaam direct benoemen met alle gevolgen van dien.

Wil jij die malloot, die toevallig extreem conservatief is, en zijn daden echt vergelijken met een Gates die zich inzet voor maatregelen tegen klimaatverandering en gezondheid van arme kinderen overal ter wereld?
Ook mensen zoals Gates beïnvloeden de wereldpolitiek, dan kun je daar smoesjes voor bedenken dat het in die gevallen wel acceptabel en goed is, maar dat is een subjectief waardeoordeel. Je bent óf van mening dat miljardairs dit mogen doen óf je keurt het in alle gevallen af. Allerlei rare dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging waarom het de ene keer wel goed zou zijn en en de andere keer niet, geeft blijk van hypocrisie.

Ik zou het liever ook niet zien, maar je houdt het simpelweg niet tegen. Hele rijke mensen hebben in de huidige wereld die invloed nu eenmaal, als Gates het dus mag doen, mogen Musk, Soros en Adelson het ook.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:20:49 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216375863
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat dit altijd aangepakt moet worden, jij niet dan?

[..]

Een Nazi groet is officieel niet strafbaar volgens mij in Nederland. Echt aanpakken kun je het dan niet echt. Mensen kunnen er hun mening over geven. Hoeveel waarde heeft een ophef op social media in een bepaalde bubbel? Er zijn zoveel dingen waar je je druk over kan maken. Moet je bij elke moord/verkrachting/ramp etc. iets op social media plaatsen dat je het afkeurt en vreselijk vind, anders ben je hypocriet?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:21:02 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216375864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee het toont vooral aan dat je de aandacht van Musk wil afleiden en zijn gedrag wil goedpraten.
:')

Musk leidt vooral de aandacht van zichzelf af. Genoeg dingen om je zorgen over te maken bij die vent:
-Hij is extreem snel op zijn pik getrapt en wisselt van politieke kleur als die een keer niet wordt uitgenodigd
-Hij runt Twitter als zijn privé koninkrijk
-Hij heeft ongekend veel politieke macht
-Zijn bedrijven hebben niks met werknemersrechten
-Hij staat een soort dystopische tech samenleving voor
-Hij wil overal alleen de credits voor ook als hij niet de enige bedenker is van iets
-Hij roept steeds gekkere dingen, o.a. over Engeland

Maar een armgebaartje is het probleem?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:21:02 #57
38496 Perrin
pi_216375866
Een crosspostje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De rijkste en 'slimste mens op aarde', die 'per ongeluk' en 'uit enthousiasme' twee keer de Hitlergroet brengt, met een tekst die erg klinkt als 14 words en 'this is what victory looks like' (wat betekend sieg heil eigenlijk? ;)). Zegt eerder deze maand dat de AFD de enige is die Duitsland kan redden, een zeer extreemrechtse partij. Nee, ging echt per ongeluk hoor!
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:21:38 #58
38496 Perrin
pi_216375874
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
:')

Musk leidt vooral de aandacht van zichzelf af. Genoeg dingen om je zorgen over te maken bij die vent:
-Hij is extreem snel op zijn pik getrapt en wisselt van politieke kleur als die een keer niet wordt uitgenodigd
-Hij runt Twitter als zijn privé koninkrijk
-Zijn bedrijven hebben niks met werknemersrechten
-Hij staat een soort dystopische tech samenleving voor
-Hij wil overal alleen de credits voor ook als hij niet de enige bedenker is van iets
-Hij roept steeds gekkere dingen, o.a. over Engeland

Maar een armgebaartje is het probleem?
Voor jou is dat armgebaartje duidelijk geen probleem.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:22:56 #59
38496 Perrin
pi_216375885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Jij hebt het maar druk met wat handgewapper.
Zo houden we elkaar lekker bezig. Ik voel me een stuk comfortabeler aan de zijde van de lui die dit gedrag veroordelen. Jij blijkbaar aan de andere kant.
pi_216375887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah nog meer persoonlijke beschuldigingen.
Ik begon hier niet met het aanvallen van users hé?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')