abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216353002

In overleg met jullie, de FOK!molloten, is gebleken dat er behoefte is aan een plek waar de hele week door gekletst kan worden, over de afleveringen maar ook 'gewoon' gezellig. Op basis van deze poll proberen we het eens zo: Het livetopic blijft de hele week open en fungeert verder als plek waar de hele week zowel inhoudelijk over de afleveringen gekletst kan worden als tussendoor luchtig geSC't kan worden. De aloude 'Algemeen' reeks behoudt dan zijn functie als centrale plek om ook makkelijk nieuwtjes terug te kunnen lezen: Topicreeks: [WIDM] Algemeen & nieuwtjes

Het 25e (reguliere) seizoen van WIDM is opgenomen in Cambodja en wordt gepresenteerd door Rik van de Westelaken.
Wie is de Mol? is van 4 januari t/m 7 maart 2025 elke zaterdagavond om 20:30 te zien op NPO1.
Aansluitend wordt MolTalk uitgezonden, om 21:30 op NPO3. Dit jaar gepresenteerd door oud-deelnemers Marlijn Weerdenburg en Splinter Chabot. Elke zondag is ook de Wie is de Mol? podcast te beluisteren, waar Rik ons vertelt over onderwerpen en locaties uit de uitzending.

MOL / [WIDM 2025] De kandidaten op een rijtje.

Bridget Maasland (50, presentator)
Gabriël Martina (31, presentator)
Maaike Martens (48, acteur)
Nora Akachar (39, presentator/acteur)
Ray Klaassens (51, oud-commando)
Roos Moggré (43, journalist)
Sam Hagens (32, politiek verslaggever)
Sophie Frankenmolen (34, journalist)
Stijn de Vries (26, presentator/fotograaf)
Teun Luijkx (38, acteur)

WIDM FOK!topics
Topicreeks: [WIDM] Algemeen & nieuwtjes
Topicreeks: [WIDM] SC 'De Biecht' / Livetopic & kletspraat
Topicreeks: [WIDM] Het grote hints & theorieën topic!
Topicreeks: [WIDM] De pot - Follow the money..
Topicreeks: [WIDM] FOK! Wie is de Mol? (NL) Prono
Topicreeks: [WIDM] De WIDM-app (met FOK!-poule)
Topicreeks: [De Mol] Op zoek naar de Vlaamse Mol

En laat ons hier weten wanneer je WIDM bent gaan kijken! > MOL / Wanneer ben jij WIDM (NL) gaan volgen?

Vergeet ook niet dit te checken! MOL / Volg jij Wie is de Mol? Doe mee in de app en win een bordspel!
pi_216353017
Ik sloot de vorige met de link die ik elke zondagochtend van zus krijg :)

https://www.telegraaf.nl/(...)ontage-wie-is-de-mol
  zondag 19 januari 2025 @ 16:46:38 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216357315
Hebben Stijn en/of Bridget hun verkregen joker gisteren ingezet?
Of is dat in de chaos bij de vragenronde niet gebeurd, niet in beeld gebracht of heb ik het gemist?
Ik heb Sam wel een joker zien inzetten…
pi_216357416
Wat was nu eigenlijk de bedoeling van die tas met tablet op het vliegveld. Is daar verder nog iets mee gebeurd?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_216357541
Mijn vrouw en stiefdochter zitten nu ook geheel op Sophie. Niet onmiddellijk, maar wel na dreigementen over het niet uitkeren van respectievelijk leef- en zakgeld.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:10:46 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216357558
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Mijn vrouw en stiefdochter zitten nu ook geheel op Sophie. Niet onmiddellijk, maar wel na dreigementen over het niet uitkeren van respectievelijk leef- en zakgeld.
Wanneer was dat?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:14:48 #7
370431 drakin
vurig typje
pi_216358147
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:08 schreef Hugo_Treger het volgende:
Heb ik iets gemist?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 19 januari 2025 @ 18:28:29 #8
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216358335
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:10 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Wanneer was dat?
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:10 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Wanneer was dat?
De inmiddels welbekende user beschrijft zijn thuissituatie. :')
Niet iets wat in de afleveringen voorbij is gekomen…
  zondag 19 januari 2025 @ 18:44:53 #9
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216358442
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
De inmiddels welbekende user beschrijft zijn thuissituatie. :')
Niet iets wat in de afleveringen voorbij is gekomen…
:')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 19 januari 2025 @ 19:03:59 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216358592
Gisteren niet gekeken, maar net wel nog de aflevering gezien. Dit is wel weer een aflevering die me zoals voorgaande jaren weer doet twijfelen om verder te gaan kijken. Die eerste opdracht was heel leuk voor de kandidaten zelf, maar als kijker drie keer niks. Duurde ook weer veel te lang. Die tweede opdracht is op zich geen probleem, maar niet i.c.m. van die eerste, want zo is het allemaal wel erg suf. Plus dat je dit ook in Hilversum zou kunnen doen.

Die derde opdracht/de test was wel erg goed, maar had wel echt veel beter in beeld gebracht kunnen worden. Wat iemand al zei, geef het gewoon van te voren in plaats van 'oh ja, als iemand op de gong slaat komt er 50,- in de pot'.

De opdrachten van volgende week lijken wel weer een stuk creatiever, waarbij er i.i.g. eentje tussenzit waar de locatie ook echt een rol speelt. Hopelijk is het dan ook weer als geheel wat beter.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_216358641
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:46 schreef MadMaster het volgende:
Hebben Stijn en/of Bridget hun verkregen joker gisteren ingezet?
Of is dat in de chaos bij de vragenronde niet gebeurd, niet in beeld gebracht of heb ik het gemist?
Ik heb Sam wel een joker zien inzetten…
Ik heb de actie zelf niet gezien, maar in het busje bespraken ze wel dat ze hem zeker gingen inzetten dacht ik?
C’est Davie :o)
pi_216358669
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:56 schreef Gremen het volgende:
Wat was nu eigenlijk de bedoeling van die tas met tablet op het vliegveld. Is daar verder nog iets mee gebeurd?
Als Ray in aflevering 7 er nog in zit, en nog in het bezit is van de tablet, krijgt hij van de andere kandidaten die dan nog in het spel zitten het fragment van die kandidaat te zien waarin Rik verteld of ze wel of niet de mol zijn.
Zo legde Ray het in ieder geval uit, of het de waarheid is, zien wel in aflevering 7.
  zondag 19 januari 2025 @ 19:13:45 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216358708
Wat mij opviel aan de aflevering. Sophie die een liedje kiest waar het woord niet in zit (terwijl er toch genoeg zijn met Light) en dan maar Love door Lamp gaat vervangen. Vervolgens wordt het wel geraden en afgekeurd, wat je zou verwachten. Maar niet omdat ze het woord gebruikte i.p.v. iets anders, maar omdat ze naar de lampen zou wijzen :? Ik had niet de indruk dat de kandidaten het daardoor geraden hadden.

Verder bij Sam die met zijn vinger een soort draaigebaar maakte van 'ja bijna goed, maar net wat anders, ga door', maar dat is niet de reden waarom het afgekeurd wordt. Nee om een miniscuul knikje wat die zou maken :{ Wat dat betreft was zijn VAR opmerking wel terecht. Het leek er vooral op om die twee maar vooral verdacht te maken.

De mol zal in deze opdrachten slecht willen zingen of minder logische liedjes kiezen (al deed Gabriel dat juist en die vloog eruit, dus hoeft niks te zeggen), maar denk ik vooral verwarring willen veroorzaken bij het raden. Want daar is veel meer geld uit de pot te houden, dan bij je eigen nummers.

Daarna dan Ray die de waarheid sprak. Maar vooral in het begin vond ik hem dat nogal vreemd doen. Waardoor die al snel minder werd gelooft. En aan het eind kwam die dan nog met die extra info, waardoor die eigenlijk vooral veel te gretig over leek te komen. I.p.v. te focussen op de eerdere vragen.

Bij de testopdracht was het wel apart dat Roos de strijd aanging met Ray om als eerste op de gong te slaan, terwijl er geen enkel voor- of nadeel zat aan het eerst slaan. Maar vervolgens slaat ze dus zelf niet op de gong en loopt ze weg... Het lastige is dat je daar dan niet alles mee kan, want we hebben helemaal niet gezien wie er als tweede en derde op de gong sloeg.

Dat Roos bij het zitten voor de test de stoel innam van Sam vond ik wel echt een actie van een kandidaat.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 19 januari 2025 @ 19:14:13 #14
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216358713
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:08 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik heb de actie zelf niet gezien, maar in het busje bespraken ze wel dat ze hem zeker gingen inzetten dacht ik?
Bridget zag ik een joker inzetten, Stijn weet ik niet zeker.
  zondag 19 januari 2025 @ 19:15:59 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216358740
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:11 schreef Dave het volgende:

[..]
Als Ray in aflevering 7 er nog in zit, en nog in het bezit is van de tablet, krijgt hij van de andere kandidaten die dan nog in het spel zitten het fragment van die kandidaat te zien waarin Rik verteld of ze wel of niet de mol zijn.
Zo legde Ray het in ieder geval uit, of het de waarheid is, zien wel in aflevering 7.
Dat wordt inderdaad wel afwachten. Vind het overigens wel wat oneerlijk. De andere twee konden twee jokers verdienen, hij niks. En hij heeft niet al te best kunnen slapen (al heeft hij wel de mooiste ervaring ervoor teruggekregen). En het voordeel dat die die dan wel heeft, daarvoor moet die dan wel aflevering zeven halen.
pi_216359108
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:13 schreef Redefine het volgende:
Wat mij opviel aan de aflevering. Sophie die een liedje kiest waar het woord niet in zit (terwijl er toch genoeg zijn met Light) en dan maar Love door Lamp gaat vervangen. Vervolgens wordt het wel geraden en afgekeurd, wat je zou verwachten. Maar niet omdat ze het woord gebruikte i.p.v. iets anders, maar omdat ze naar de lampen zou wijzen :? Ik had niet de indruk dat de kandidaten het daardoor geraden hadden.
Bij Moltalk werden wel beide redenen aangedragen voor de afkeuring: woord verdraaid en wijzen.
Wel typisch dat in het lied dat ze koos ook de tekst “can anybody find me” zit.
pi_216359169
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:15 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat wordt inderdaad wel afwachten. Vind het overigens wel wat oneerlijk. De andere twee konden twee jokers verdienen, hij niks. En hij heeft niet al te best kunnen slapen (al heeft hij wel de mooiste ervaring ervoor teruggekregen). En het voordeel dat die die dan wel heeft, daarvoor moet die dan wel aflevering zeven halen.
Als hij daar wel komt, en die filmpjes te zien krijgt, weet hij dus wie de mol is, als ik z’n uitleg goed begreep. Al had ie het geloof ik wel over 2 kandidaten die hij mee mocht nemen, dus misschien krijgt hij dan alleen van hen het filmpje te zien?
Anders wil je als mol denk ik voorkomen dat een kandidaat de tablet krijgt, en zorg je er voor dat je zelf op dat vliegveld slaapt. Vervolgens hang je tijdens de opdracht een te gedetailleerd verhaal op en strijk je de kandidaten tegen de haren in door te zeggen dat ze betere vragen moeten stellen, zodat ze jou niet kiezen, en de opdracht mislukt.
‘t Is dat ik verder nog niet op Ray zit.
pi_216359195
Op de joker van Maaike (die Sam in het bezit heeft) staat de naam van Maaike ingegraveerd. Ben benieuwd of die geldig is als Sam hem in zou zetten.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:07:52 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216359326
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:54 schreef Dave het volgende:

[..]
Als hij daar wel komt, en die filmpjes te zien krijgt, weet hij dus wie de mol is, als ik z’n uitleg goed begreep. Al had ie het geloof ik wel over 2 kandidaten die hij mee mocht nemen, dus misschien krijgt hij dan alleen van hen het filmpje te zien?
Anders wil je als mol denk ik voorkomen dat een kandidaat de tablet krijgt, en zorg je er voor dat je zelf op dat vliegveld slaapt. Vervolgens hang je tijdens de opdracht een te gedetailleerd verhaal op en strijk je de kandidaten tegen de haren in door te zeggen dat ze betere vragen moeten stellen, zodat ze jou niet kiezen, en de opdracht mislukt.
‘t Is dat ik verder nog niet op Ray zit.
Dat laatste heb ik ook, al heeft hij wel een paar sleutelposities gehad. Ik denk overigens dat uit die beelden nog steeds niet alles te halen is. Ze zien de reactie in de lift na afloop. Het hangt er maar net vanaf of uit de reactie van de mol ook echt te halen dat diegene net te horen kreeg dat die de mol is. Plus dat als je op een bepaalde kandidaat zit en diegene reageert in de lift op een manier die op allerlei manieren te interpreteren is, je dan het naar je eigen gelijk gaat draaien.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:08:31 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216359332
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:48 schreef Dave het volgende:

[..]
Bij Moltalk werden wel beide redenen aangedragen voor de afkeuring: woord verdraaid en wijzen.
Wel typisch dat in het lied dat ze koos ook de tekst “can anybody find me” zit.
Dat leek mij ook een stuk logischer, maar wel erg raar dat dit niet in de uitzending te zien was of dat Rik niet het niet heeft gezegd.
pi_216359748
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:07 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat laatste heb ik ook, al heeft hij wel een paar sleutelposities gehad. Ik denk overigens dat uit die beelden nog steeds niet alles te halen is. Ze zien de reactie in de lift na afloop. Het hangt er maar net vanaf of uit de reactie van de mol ook echt te halen dat diegene net te horen kreeg dat die de mol is. Plus dat als je op een bepaalde kandidaat zit en diegene reageert in de lift op een manier die op allerlei manieren te interpreteren is, je dan het naar je eigen gelijk gaat draaien.
Oh, ik dacht dat hij het gesprek met Rik te zien zou krijgen, de reactie naderhand is minder veelzeggend inderdaad.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:53:04 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216359781
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:49 schreef Dave het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat hij het gesprek met Rik te zien zou krijgen, de reactie naderhand is minder veelzeggend inderdaad.
Nee. Je zag van hem ook alleen het stukje in de lift. Zou ook niet eerlijk zijn, dat je door een bepaalde opdracht net te winnen je 100% zeker weet wie de mol is.
pi_216360286
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:56 schreef Dave het volgende:
Op de joker van Maaike (die Sam in het bezit heeft) staat de naam van Maaike ingegraveerd. Ben benieuwd of die geldig is als Sam hem in zou zetten.
Nee, dat is al een paar keer gezegd. Alleen Maaike mag die inzetten
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 19 januari 2025 @ 22:05:36 #24
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_216360475
Zo eindelijk, pas net gekeken
Same shit, different day
SC hopper present
pi_216361110
Nora lijkt me niet het onzekere typ door wat de mol in het audiofragment zei, dus ik streep Nora weg.

Stijn, Sophie of Maaike, een van die drie is de mol :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')