quote:
Op zondag 19 januari 2025 09:59 schreef roos94 het volgende:Als je bijv ergens in een onbekende omgeving bent en je weet niks van het restaurant. Gaan jullie dan vaak voor een veilige keuze dat altijd wel oke te nassen is, en welke keuze is dat dan?
Als ik een restaurant niet ken of shady vindt neig ik vaak naar de klassieke fish&chips (indien beschikbaar) of anders friet met salade en een hamburger oid. Gaat meestal wel oké. En anders de meest simpele pasta op de kaart.
Of bestel jij altijd gewoon iets mega interessants?

Kijk gewoon bij google of tripadvisor wat de reviews zeggen van restaurants in de buurt van waar je bent en bekijk hun menu online. Lees dan vooral de negatieve reviews want die zeggen het meest.
Als iemand klaagt dat ie een tafel had gereserveerd voor de verjaardag van schoonmama en de bediening, dan weet je dat deze nooit een positieve review had geschreven want die persoon had van te voren al helemaal geen zin daarheen te gaan.
Lees je over schimmel op de kopjes en schoteltjes met fotos erbij dan weet je dat je het moet mijden,
En ben je een Bassie Appelmoes (iemand die niets lust behalve kip patat en appelmoes) dan kan je maar beter helmaal niet uit eten gaan.
Vind ik een restaurant wat uitgebreid geloofd wordt over de authentieke Turkse, Cantoneese of Beierse whatever keuken is dat interessant. Een restaurant met de standaard varkenshaas mat champignon roomsaus en Schnitzel is het niet.