abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2025 @ 19:56:33 #76
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216371290
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
We krijgen bijvoorbeeld nog 1x Snelle, Claudia de Breij, Jaap Reesema is nog helemaal niet geweest, Hannah Mae moet nog 2x komen, Suzan en Freek moeten nog 4x komen, Maaike Ouboter is nog niet geweest, Roxy Dekker zit nog in de wachtkamer, Maywood had iemand de schurft aan begreep ik. Normaal moet ook nog een aantal keer en Flemming is ook nog niet klaar. Qua buitenlandse bijdrage: op Afric Simone zit iemand al weken te wachten en er is nog een sloot aan Imagine dragons en Bruno Mars te gaan.

Dat zijn artiesten waarvan ik denk dat velen van jullie alles moeiteloos onder het gros van dit blokje zetten. Overigens heb ik in 2 gevallen wel een foutje gemaakt bij het ranken denk ik, eentje had nu wel al geweest moeten zijn en een ander nummer dat veelvuldig genoemd is had hier wel ongeveer terecht gestaan maar staat nog wel iets hoger.
Wel benieuwd waar je Paracetamollen neerzet, dat vind ik de enige goede van Flemming. Had hem ergens al verwacht maar die zit dus niet eens bij de eerste 20 bingo's!
  maandag 20 januari 2025 @ 19:57:25 #77
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216371302
All Saints _O_ Volgens de biopic van Robbie Williams had één lid een relatie met hem.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Redactie Sport maandag 20 januari 2025 @ 19:57:36 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216371307
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Zowaar behoorlijk eens met deze batch! Wel weer 1 notering uit mijn top 1000, van Coldplay uiteraard, maar afgezien daarvan niets wat ook maar in de buurt zou komen van het linkerrijtje.

2001/2002 was natuurlijk een beetje het TMF-tijdperk, de periode dat ik voor het eerst echt een eigen muzieksmaak begon te ontwikkelen. Als ik popmuziek uit die tijd hoor heeft dat voor mij dus altijd meteen wat nostalgische vibes, maar bij Fallin en Let's Get Loud voel ik allebei helemaal niets. Laat wel zien dat die hier terecht staan. De beide kerstnummers hier vind ik ook niks, Hazes natuurlijk sowieso niet, Volumia ook niet. A Boy Named Sue is ook veel te veel schijtlolligheid. Nee, weinig op aan te merken :)
Ik had bij jou die Zweden nog wel verwacht
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 20 januari 2025 @ 20:00:42 #79
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216371380
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik had bij jou die Zweden nog wel verwacht
Ace of Base? Meh, grijze middenmoot ergens denk ik. Wel de op 1 na beste van deze batch denk ik ja. Misschien op 2 na, die van Astrid Nijgh is ook nog wel oké.
  maandag 20 januari 2025 @ 20:09:20 #80
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216371522
En JLo had haar concert vorig jaar gecanceld, waarschijnlijk omdat er niet zoveel interesse was. En bekend van "I used to live here..."

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_216372257
Ik vind Fallin' oprecht een erg mooi nummer. Heeft m.i. fijne instrumentatie en samenzang.

All That She Wants en Let's Get Loud vind ik ook nog best lekkere platen, maar hier kan ik nog wel wat beter begrijpen waarom een ander ze niks vindt. Hier hangt toch wel een beetje jeugdsentiment aan in mijn geval.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_216372799
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:56 schreef DecoAoreste het volgende:
dat vind ik de enige goede van Flemming
Hij denkt zelf dat het ook anders kan.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 20 januari 2025 @ 22:32:31 #83
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216373503
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.

En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
  Redactie Sport maandag 20 januari 2025 @ 22:35:39 #84
pi_216373520
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.

En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
All I Need is wel gewoon bekend, die stond er ook vrij vroeg al in.
pi_216373736
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:

Pure Shores vind ik ook een heerlijk nummer, met name dankzij de geweldige William Orbit-productie. Geen idee waarom dat nooit écht een grote hit is geworden, al hoor je het vooral in de zomer nog wel eens op de radio voorbijkomen.

En Black Coffee hoor je eigenlijk helemaal nooit meer, terwijl die bijna net zo goed is.
pi_216374091
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?

Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
pi_216374198
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?

Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
The Weather Girls niet noemen :N
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 00:01:14 #88
pi_216374244
The Weather Girls, First Aid Kit.

Pointer Sisters dit jaar RAUS helaas
pi_216375065
Weathergirls vind ik niet echt een groepje, maar vooruit, 5 dus. Dat is nog steeds wel heel karig. Als we er een kwartiertje op gaan zitten met z’n allen, dan hebben we zo 25 goede opties verzameld. En ik denk dat er in de top 4852 al minimaal 25 uit de huidige lijst voorbij zijn gekomen? Zegt genoeg dus.
pi_216376628
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:

Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Meidengroepen zijn bij voorbaat al vrij kansloos is een dergelijke lijst. Dan moet je wel een enorme klassieker gemaakt hebben om niet over het hoofd te worden gezien door de stemmers.
pi_216377255
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?

Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216377393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over
Ik heb ook altijd het idee gehad dat dit het was. De meer gemiddelde stemmer kan vaak dingen niet los van elkaar zien. Dat geldt trouwens niet alleen voor meidengroepjes, maar voor elke artiest. Als er 10 dingen/liedjes niet je smaak zijn, moet je eigenlijk niet de elfde ook afkeuren puur vanwege die andere tien. Maar dat is denk ik wel menselijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:15 #93
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216378187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?

Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.

Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 14:00:18 #94
pi_216378691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 13:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.

Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
Ik zou liever gewoon Tubeway Army zien, al is die mashup wel echt lekker.

Bij Warpaint op Pinkpop stonden 12 man, dat is volstrekt kansloos.
pi_216378878
Als ik er zelf 2000 zou uitkiezen, dan 1 of 2 Sugababes. Als we nu de slechtste 50 uit de echte Top 2000 zouden halen en er alleen maar zingende meiden drie-, vier- of vijftallen voor terug mochten zetten, dan moet 5x wel lukken.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 16:22:48 #96
pi_216380502
Intussen het volgende rondje, we gaan gewoon door.

4450 The New Seekers - Id Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony)

Opnieuw een deuntje van Greenaway & Cook, die we al tegenkwamen bij de fluitdeun. Daarna was het een jingle voor een colaatje, maar uiteindelijk namen de New Seekers dit op. Zoals de naam al wel zegt is dit een opvolging van de oude Seekers, en het niveau is vergelijkbaar met de oude Seekers met typische zeikfolk. In 1999 en 2000 stond dit erin.

4449 LP - Lost on You

De ukelele kan weer van stal bij deze single van LP, dus dan weet je het wel. Lekker verwarrend om dat te zeggen altijd. LP staat voor Laura Pergolizzi en dat is ondanks de naam gewoon een Amerikaanse. Daar flopte het, maar dan is er altijd nog Europa en daarmee Nederland, waar dit soort folkpop lekker scoorde. In 2017 kwam dit binnen in de Top 2000 en in 2024 staat het er nog steeds in, hoewel het vaak op het randje staat.

4448 Chef'Special - Afraid of the Dark

Afraid of the Dark is de grootste hit van de 'Cheffies', die we voor de tweede keer tegenkomen in dit lijstje. De band had op het begin echt wel een leuke fusion-stijl, maar die werd er per album afgeschaafd waarmee dit de grootste hit kon worden. Gewoon een slap halfbakken popnummertje wat ik veel te vaak heb gehoord. Toch staat dit niet het hoogst in de Top 2000: Amigo en In Your Arms staan nog altijd hoger, maar dit staat er wel sinds 2021 in.

SPOILER: 4447-4426
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:29:09 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216380563
LP, een van de weinige nummers uit de huidige tijd (laat ik mid 10's & later maar als zodanig rekenen) die de hitlijsten heeft gehaald en die hier ook gewoon gedraaid wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Eightyone op 21-01-2025 17:44:55 ]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:38:00 #98
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216380638
Madness als laagste Muse ;( Dat doet wel pijn, uiteraard bingo, de enige ook in dit blokje. Als Muse-fan zou ik zelf Undisclosed Desires en Feeling Good ergens in deze regionen plaatsen, dat vind ik voor een band van hun kaliber onthutsend matige nummers. Madness is echter een stuk minder populair nog onder Muse-fans dus in die zin is het ook weer geen totale verrassing.

Over Feeling Good gesproken, ik vind dit wel een uitstekende plek voor Michael Bublé. Veel saaier krijg je het niet en al zijn nummers zijn volkomen identiek. Ook Wrecking Ball en Bakker de Baksteen zou ik ongeveer hier zetten gok ik.
pi_216380721
Het is allemaal zo inwisselbaar hier. Wrecking Ball zou bij mij best nog een paar blokjes overleven, maar is het beter dan de gemiddelde Caplidl of de kleinzoon van Charlotte en Bas? Dat ontloopt elkaar allemaal niet zo veel. Dus eigenlijk wel eens.
pi_216380728
quote:
Hannah Montana does the African Savannah.
Die zou ook wel in de top 2000 mogen :)

Ik kan je deze keer geen like geven, want je onderwaardeert Madness van Muse te veel. Ik stem er ieder jaar op en het is nog steeds een van mjin favoriete Muse liedjes, zeker in de top 2000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')