Wel benieuwd waar je Paracetamollen neerzet, dat vind ik de enige goede van Flemming. Had hem ergens al verwacht maar die zit dus niet eens bij de eerste 20 bingo's!quote:Op maandag 20 januari 2025 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
We krijgen bijvoorbeeld nog 1x Snelle, Claudia de Breij, Jaap Reesema is nog helemaal niet geweest, Hannah Mae moet nog 2x komen, Suzan en Freek moeten nog 4x komen, Maaike Ouboter is nog niet geweest, Roxy Dekker zit nog in de wachtkamer, Maywood had iemand de schurft aan begreep ik. Normaal moet ook nog een aantal keer en Flemming is ook nog niet klaar. Qua buitenlandse bijdrage: op Afric Simone zit iemand al weken te wachten en er is nog een sloot aan Imagine dragons en Bruno Mars te gaan.
Dat zijn artiesten waarvan ik denk dat velen van jullie alles moeiteloos onder het gros van dit blokje zetten. Overigens heb ik in 2 gevallen wel een foutje gemaakt bij het ranken denk ik, eentje had nu wel al geweest moeten zijn en een ander nummer dat veelvuldig genoemd is had hier wel ongeveer terecht gestaan maar staat nog wel iets hoger.
Ik had bij jou die Zweden nog wel verwachtquote:Op maandag 20 januari 2025 19:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Zowaar behoorlijk eens met deze batch! Wel weer 1 notering uit mijn top 1000, van Coldplay uiteraard, maar afgezien daarvan niets wat ook maar in de buurt zou komen van het linkerrijtje.
2001/2002 was natuurlijk een beetje het TMF-tijdperk, de periode dat ik voor het eerst echt een eigen muzieksmaak begon te ontwikkelen. Als ik popmuziek uit die tijd hoor heeft dat voor mij dus altijd meteen wat nostalgische vibes, maar bij Fallin en Let's Get Loud voel ik allebei helemaal niets. Laat wel zien dat die hier terecht staan. De beide kerstnummers hier vind ik ook niks, Hazes natuurlijk sowieso niet, Volumia ook niet. A Boy Named Sue is ook veel te veel schijtlolligheid. Nee, weinig op aan te merken
Ace of Base? Meh, grijze middenmoot ergens denk ik. Wel de op 1 na beste van deze batch denk ik ja. Misschien op 2 na, die van Astrid Nijgh is ook nog wel oké.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had bij jou die Zweden nog wel verwacht
Hij denkt zelf dat het ook anders kan.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:56 schreef DecoAoreste het volgende:
dat vind ik de enige goede van Flemming
All I Need is wel gewoon bekend, die stond er ook vrij vroeg al in.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.
En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
Pure Shores vind ik ook een heerlijk nummer, met name dankzij de geweldige William Orbit-productie. Geen idee waarom dat nooit écht een grote hit is geworden, al hoor je het vooral in de zomer nog wel eens op de radio voorbijkomen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.
En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
The Weather Girls niet noemenquote:Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?
Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Meidengroepen zijn bij voorbaat al vrij kansloos is een dergelijke lijst. Dan moet je wel een enorme klassieker gemaakt hebben om niet over het hoofd te worden gezien door de stemmers.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?
Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
Ik heb ook altijd het idee gehad dat dit het was. De meer gemiddelde stemmer kan vaak dingen niet los van elkaar zien. Dat geldt trouwens niet alleen voor meidengroepjes, maar voor elke artiest. Als er 10 dingen/liedjes niet je smaak zijn, moet je eigenlijk niet de elfde ook afkeuren puur vanwege die andere tien. Maar dat is denk ik wel menselijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?
Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
Ik zou liever gewoon Tubeway Army zien, al is die mashup wel echt lekker.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.
Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
SPOILER: 4447-4426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |