abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216372257
Ik vind Fallin' oprecht een erg mooi nummer. Heeft m.i. fijne instrumentatie en samenzang.

All That She Wants en Let's Get Loud vind ik ook nog best lekkere platen, maar hier kan ik nog wel wat beter begrijpen waarom een ander ze niks vindt. Hier hangt toch wel een beetje jeugdsentiment aan in mijn geval.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_216372799
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:56 schreef DecoAoreste het volgende:
dat vind ik de enige goede van Flemming
Hij denkt zelf dat het ook anders kan.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 20 januari 2025 @ 22:32:31 #83
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216373503
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.

En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
  Redactie Sport maandag 20 januari 2025 @ 22:35:39 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216373520
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.

En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
All I Need is wel gewoon bekend, die stond er ook vrij vroeg al in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216373736
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:

Pure Shores vind ik ook een heerlijk nummer, met name dankzij de geweldige William Orbit-productie. Geen idee waarom dat nooit écht een grote hit is geworden, al hoor je het vooral in de zomer nog wel eens op de radio voorbijkomen.

En Black Coffee hoor je eigenlijk helemaal nooit meer, terwijl die bijna net zo goed is.
pi_216374091
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?

Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
pi_216374198
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?

Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
The Weather Girls niet noemen :N
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 00:01:14 #88
pi_216374244
The Weather Girls, First Aid Kit.

Pointer Sisters dit jaar RAUS helaas
pi_216375065
Weathergirls vind ik niet echt een groepje, maar vooruit, 5 dus. Dat is nog steeds wel heel karig. Als we er een kwartiertje op gaan zitten met z’n allen, dan hebben we zo 25 goede opties verzameld. En ik denk dat er in de top 4852 al minimaal 25 uit de huidige lijst voorbij zijn gekomen? Zegt genoeg dus.
pi_216376628
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:

Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Meidengroepen zijn bij voorbaat al vrij kansloos is een dergelijke lijst. Dan moet je wel een enorme klassieker gemaakt hebben om niet over het hoofd te worden gezien door de stemmers.
pi_216377255
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?

Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216377393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over
Ik heb ook altijd het idee gehad dat dit het was. De meer gemiddelde stemmer kan vaak dingen niet los van elkaar zien. Dat geldt trouwens niet alleen voor meidengroepjes, maar voor elke artiest. Als er 10 dingen/liedjes niet je smaak zijn, moet je eigenlijk niet de elfde ook afkeuren puur vanwege die andere tien. Maar dat is denk ik wel menselijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:15 #93
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216378187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?

Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.

Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 14:00:18 #94
pi_216378691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 13:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.

Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
Ik zou liever gewoon Tubeway Army zien, al is die mashup wel echt lekker.

Bij Warpaint op Pinkpop stonden 12 man, dat is volstrekt kansloos.
pi_216378878
Als ik er zelf 2000 zou uitkiezen, dan 1 of 2 Sugababes. Als we nu de slechtste 50 uit de echte Top 2000 zouden halen en er alleen maar zingende meiden drie-, vier- of vijftallen voor terug mochten zetten, dan moet 5x wel lukken.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 16:22:48 #96
pi_216380502
Intussen het volgende rondje, we gaan gewoon door.

4450 The New Seekers - Id Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony)

Opnieuw een deuntje van Greenaway & Cook, die we al tegenkwamen bij de fluitdeun. Daarna was het een jingle voor een colaatje, maar uiteindelijk namen de New Seekers dit op. Zoals de naam al wel zegt is dit een opvolging van de oude Seekers, en het niveau is vergelijkbaar met de oude Seekers met typische zeikfolk. In 1999 en 2000 stond dit erin.

4449 LP - Lost on You

De ukelele kan weer van stal bij deze single van LP, dus dan weet je het wel. Lekker verwarrend om dat te zeggen altijd. LP staat voor Laura Pergolizzi en dat is ondanks de naam gewoon een Amerikaanse. Daar flopte het, maar dan is er altijd nog Europa en daarmee Nederland, waar dit soort folkpop lekker scoorde. In 2017 kwam dit binnen in de Top 2000 en in 2024 staat het er nog steeds in, hoewel het vaak op het randje staat.

4448 Chef'Special - Afraid of the Dark

Afraid of the Dark is de grootste hit van de 'Cheffies', die we voor de tweede keer tegenkomen in dit lijstje. De band had op het begin echt wel een leuke fusion-stijl, maar die werd er per album afgeschaafd waarmee dit de grootste hit kon worden. Gewoon een slap halfbakken popnummertje wat ik veel te vaak heb gehoord. Toch staat dit niet het hoogst in de Top 2000: Amigo en In Your Arms staan nog altijd hoger, maar dit staat er wel sinds 2021 in.

SPOILER: 4447-4426
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:29:09 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216380563
LP, een van de weinige nummers uit de huidige tijd (laat ik mid 10's & later maar als zodanig rekenen) die de hitlijsten heeft gehaald en die hier ook gewoon gedraaid wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Eightyone op 21-01-2025 17:44:55 ]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:38:00 #98
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216380638
Madness als laagste Muse ;( Dat doet wel pijn, uiteraard bingo, de enige ook in dit blokje. Als Muse-fan zou ik zelf Undisclosed Desires en Feeling Good ergens in deze regionen plaatsen, dat vind ik voor een band van hun kaliber onthutsend matige nummers. Madness is echter een stuk minder populair nog onder Muse-fans dus in die zin is het ook weer geen totale verrassing.

Over Feeling Good gesproken, ik vind dit wel een uitstekende plek voor Michael Bublé. Veel saaier krijg je het niet en al zijn nummers zijn volkomen identiek. Ook Wrecking Ball en Bakker de Baksteen zou ik ongeveer hier zetten gok ik.
pi_216380721
Het is allemaal zo inwisselbaar hier. Wrecking Ball zou bij mij best nog een paar blokjes overleven, maar is het beter dan de gemiddelde Caplidl of de kleinzoon van Charlotte en Bas? Dat ontloopt elkaar allemaal niet zo veel. Dus eigenlijk wel eens.
pi_216380728
quote:
Hannah Montana does the African Savannah.
Die zou ook wel in de top 2000 mogen :)

Ik kan je deze keer geen like geven, want je onderwaardeert Madness van Muse te veel. Ik stem er ieder jaar op en het is nog steeds een van mjin favoriete Muse liedjes, zeker in de top 2000.
pi_216381276
Oeh LP, The Chi-Lites en Foreigner is 3x heerlijk wat mij betreft. De rest ja eehm.. niet
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_216381809
Madness is idd echt een van de matigste platen die Muse heeft gemaakt naar mijn mening. Zeer mee eens, zou hem denk ik van alle nummers van Muse in de lijst ook het laagst zetten.

Maar goed ik ben een fan van oudere Muse dus zal wel aan mij liggen.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:37:03 #103
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216381811
Schandalig lage noteringen voor Cold as Ice en warm bad How 'bout Us.
Naja, dat heft elkaar dan wel weer op.

Ook is de Frits Sissing stemactie nog niet geweest, benieuwd wanneer die eens komt.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 18:42:13 #104
pi_216381859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Schandalig lage noteringen voor Cold as Ice en warm bad How 'bout Us.
Naja, dat heft elkaar dan wel weer op.

Ook is de Frits Sissing stemactie nog niet geweest, benieuwd wanneer die eens komt.
Sorry Rob, dat duurt nog wel effe. Ik vind dat in de basis best een mooi nummertje.
pi_216381946
Over welk nummer gaat dat?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 18:53:01 #106
pi_216381977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:50 schreef Felagund het volgende:
Over welk nummer gaat dat?
De zus van Egbert Douwe heeft in 2009 een keer in de lijst gestaan.
pi_216382087
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De zus van Egbert Douwe heeft in 2009 een keer in de lijst gestaan.
Moet dat niet zussen zijn dan? Ik kan niet heel goed tegen musicalmuziek, maar in essentie niet het slechtste wat in de lijst staat nee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_216382113
Dit waren echt 5 van de meest fantastisch commentaren in de geschiedenis van deze reeks op een rij. Ik voel me heel erg thuis nu.
pi_216382519
Tja, Mexicanië is soms toch best een smakeloos land...
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 19:37:23 #110
pi_216382535
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:36 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tja, Mexicanië is soms toch best een smakeloos land...
Moet je nagaan als er allemaal kutplaten in de top 200 staan.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:12:47 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216383119
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:36 schreef MTheBassman het volgende:
Madness is idd echt een van de matigste platen die Muse heeft gemaakt naar mijn mening. Zeer mee eens, zou hem denk ik van alle nummers van Muse in de lijst ook het laagst zetten.

Maar goed ik ben een fan van oudere Muse dus zal wel aan mij liggen.
Mercy is ook een gedrocht.
pi_216383382
Wrecking Ball is gewoon prima, sowieso is Miley uitstekend. :{w

LP en Foreigner vind ik eerlijk gezegd ook wel bovenste 2000-waardig.
pi_216383396
Ook wel de nodige dingen die ik niet kende. Maar niets wat op het eerste gehoor verheffend klinkt.

Al verbaasde het me dat Johan Cruijff nog meer heeft opgenomen dan Oei Oei Oei, Dat Was Me Weer Een Loei.

Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 23:54:57 #114
pi_216386028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:
Wrecking Ball is gewoon prima, sowieso is Miley uitstekend. :{w

LP en Foreigner vind ik eerlijk gezegd ook wel bovenste 2000-waardig.
Ik leg de Miley-lat na Wrecking Ball ipv voor.
  woensdag 22 januari 2025 @ 00:20:15 #115
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_216386091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:12 schreef peaceman het volgende:

[..]
Mercy is ook een gedrocht.
Heb geen hekel aan Muse. Zeker een paar mooie nummers gemaakt. Een keer naar een concert geweest van ze. Leuk maar niet fantastisch.
Iemand zei me later: die vent van Muse haalt opzichtig adem voor elke zin die hij zingt. En dat is zo. Kan t niet meer niet horen.😆
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 22 januari 2025 @ 00:21:17 #116
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_216386094
Heb nog 3 dagen een abonnement, even hier kijken nog.🤪
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Redactie Sport woensdag 22 januari 2025 @ 08:28:25 #117
pi_216386889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 00:20 schreef lubje25 het volgende:

[..]
Heb geen hekel aan Muse. Zeker een paar mooie nummers gemaakt. Een keer naar een concert geweest van ze. Leuk maar niet fantastisch.
Iemand zei me later: die vent van Muse haalt opzichtig adem voor elke zin die hij zingt. En dat is zo. Kan t niet meer niet horen.😆
Hij slist echt heel erg bij het zingen ja, als je daarop echt gaat letten is het lastig luisteren
pi_216387331
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 23:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik leg de Miley-lat na Wrecking Ball ipv voor.
Ik denk wel een stukje daarna dan, niet de eerstvolgende maar de eerstvolgende in lijstjescontext?
pi_216387415
Die People Watching van Sam Fender, komt die erin volgend jaar?

(t staat er al in want het is basically Through the Looking Glass, maar daarmee staat het wel helemaal in het rijtje van de lijst)
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  Redactie Sport woensdag 22 januari 2025 @ 09:48:42 #120
pi_216387477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik denk wel een stukje daarna dan, niet de eerstvolgende maar de eerstvolgende in lijstjescontext?
4x4 is een heerlijk nummer en dat was vlak erna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')