Hij denkt zelf dat het ook anders kan.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:56 schreef DecoAoreste het volgende:
dat vind ik de enige goede van Flemming
All I Need is wel gewoon bekend, die stond er ook vrij vroeg al in.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.
En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
Pure Shores vind ik ook een heerlijk nummer, met name dankzij de geweldige William Orbit-productie. Geen idee waarom dat nooit écht een grote hit is geworden, al hoor je het vooral in de zomer nog wel eens op de radio voorbijkomen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:32 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd dat Pure Shores van All Saints nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan. Leek mij best een bekend nummer en er staan obscuurdere dingen in, zoals Air en Portishead.
En Mijn Houten Hart vind ik wel een mooi nummer. Heb denk ik ook niet zo'n hekel aan Martin Buitenhuis. En Hou Me Vast is ook zeker niet het vervelendste nederpopnummer. Had die nog wel boven alles van Arno Krabman, Roxy Dekker, Maaike Ouboter, Jake Reese en Claudia gezet.
The Weather Girls niet noemenquote:Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?
Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad. Meidengroepen zijn bij voorbaat al vrij kansloos is een dergelijke lijst. Dan moet je wel een enorme klassieker gemaakt hebben om niet over het hoofd te worden gezien door de stemmers.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is toch helemaal niet raar? Natuurlijk is het wel een goede plaat, maar groepjes volledig bestaand uit vrouwen zijn toch al 26 edities lang schaars in de lijst, toch? Vroeger had je nog wat Motown en wat Philly International groepjes, maar die zijn allemaal afgeschaft. In de afgelopen editie had je 1 Spice Girls, 1 Dolly Dots en met goede wil 1 Bangles. En dat was het volgens mij., maar ik mis er vast 1?
Er was er zelf eentje (zo'n groepje) op tournee vorig jaar die ook nog eens aan alle inclusiviteitseisen voor de liefhebber voldoet, maar zelfs dat en elk festival en de moeder optreden in een jaar is al niet genoeg om voldoende stemmen te winnen. Dus dan zijn andere groepen al helemaal kansloos.
Ik heb ook altijd het idee gehad dat dit het was. De meer gemiddelde stemmer kan vaak dingen niet los van elkaar zien. Dat geldt trouwens niet alleen voor meidengroepjes, maar voor elke artiest. Als er 10 dingen/liedjes niet je smaak zijn, moet je eigenlijk niet de elfde ook afkeuren puur vanwege die andere tien. Maar dat is denk ik wel menselijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef Fred_B het volgende:
Meidengroepen kunnen best grote hits scoren, maar in dit soort verkiezingen wordt er altijd maar weinig op gestemd. Op het ESF hebben ze het ook altijd moeilijk bijvoorbeeld.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien komt de meestal vrolijke muziek van een meidengroep niet serieus genoeg over als er ook Dire Straits of Supertramp gekozen kan worden? Of misschien is een solozangeres sexueel aantrekkelijker dan wanneer er nog een stel jaloerse groepsgenoten omheen staan?
Het is hoe dan ook bijzonder dat zoiets als de Sugababes nooit de lijst gehaald heeft.
Ik zou liever gewoon Tubeway Army zien, al is die mashup wel echt lekker.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Sugababes mis ik niet zo, die ontstijgen het niveau 'wel aardig' eigenlijk nergens wat mij betreft.
Mijn favoriete act die uit uitsluitend vrouwen bestaat is en blijft Warpaint, maar die zal de Top 2000 niet zo snel halen vrees ik.
SPOILER: 4447-4426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Die zou ook wel in de top 2000 mogenquote:Hannah Montana does the African Savannah.
Sorry Rob, dat duurt nog wel effe. Ik vind dat in de basis best een mooi nummertje.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Schandalig lage noteringen voor Cold as Ice en warm bad How 'bout Us.
Naja, dat heft elkaar dan wel weer op.
Ook is de Frits Sissing stemactie nog niet geweest, benieuwd wanneer die eens komt.
De zus van Egbert Douwe heeft in 2009 een keer in de lijst gestaan.quote:
Moet dat niet zussen zijn dan? Ik kan niet heel goed tegen musicalmuziek, maar in essentie niet het slechtste wat in de lijst staat nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De zus van Egbert Douwe heeft in 2009 een keer in de lijst gestaan.
Moet je nagaan als er allemaal kutplaten in de top 200 staan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:36 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tja, Mexicanië is soms toch best een smakeloos land...
Mercy is ook een gedrocht.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:36 schreef MTheBassman het volgende:
Madness is idd echt een van de matigste platen die Muse heeft gemaakt naar mijn mening. Zeer mee eens, zou hem denk ik van alle nummers van Muse in de lijst ook het laagst zetten.
Maar goed ik ben een fan van oudere Muse dus zal wel aan mij liggen.
Ik leg de Miley-lat na Wrecking Ball ipv voor.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:
Wrecking Ball is gewoon prima, sowieso is Miley uitstekend.![]()
LP en Foreigner vind ik eerlijk gezegd ook wel bovenste 2000-waardig.
Heb geen hekel aan Muse. Zeker een paar mooie nummers gemaakt. Een keer naar een concert geweest van ze. Leuk maar niet fantastisch.quote:
Hij slist echt heel erg bij het zingen ja, als je daarop echt gaat letten is het lastig luisterenquote:Op woensdag 22 januari 2025 00:20 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Heb geen hekel aan Muse. Zeker een paar mooie nummers gemaakt. Een keer naar een concert geweest van ze. Leuk maar niet fantastisch.
Iemand zei me later: die vent van Muse haalt opzichtig adem voor elke zin die hij zingt. En dat is zo. Kan t niet meer niet horen.😆
Ik denk wel een stukje daarna dan, niet de eerstvolgende maar de eerstvolgende in lijstjescontext?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik leg de Miley-lat na Wrecking Ball ipv voor.
4x4 is een heerlijk nummer en dat was vlak erna.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk wel een stukje daarna dan, niet de eerstvolgende maar de eerstvolgende in lijstjescontext?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |