SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar DecemberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lach met een schone bips![]()
![]()
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea![]()
![]()
![]()
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
RrDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
quote:
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
![]()
Ze smaken wel prima weer vandaag."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
ik drink altijd gewoon pilsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:31 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ich hab nummero 4 nu, maar wel gewone pils.![]()
![]()
![]()
Lekkerste wel vind ik dan, Grolsch of Hertog Jan heeft mijn voorkeur dan.quote:Lach met een schone bips![]()
die laatste heb ik vandaagquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lekkerste wel vind ik dan, Grolsch of Hertog Jan heeft mijn voorkeur dan.![]()
![]()
Lekker van die kouwe Jannen klappen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
![]()
![]()
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
juist kouwe Jan in je kop gieten en kut roepen naar de Buufquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lekker van die kouwe Jannen klappen.![]()
Al zit ik nu aan het snobistenbier van Moersleutel en Uiltje. Kost gelukkig maar 5 eu per blik
Lekker smooth pilsje, om door te drinken vind ik Grolsch wel fijn, iets bitterder en meer koolzuur. Drinkt sneller weg vind ik persoonlijk. Maar een Hertog loop ik niet van weg. Amstel en Bavaria dan drink ik liever water of cola als ze dat schenken.quote:Lach met een schone bips![]()
Wees blij dat het zo goedkoop is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al zit ik nu aan het snobistenbier van Moersleutel en Uiltje. Kost gelukkig maar 5 eu per blikI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Fogel
Nu in het hotel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ola, waar bende nu dan weer?I'm surrounded by morons!
Oh ja, ik spring een gat in de lucht van blijdschapquote:
Bavaria vind ik ook wel lekkerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lekker smooth pilsje, om door te drinken vind ik Grolsch wel fijn, iets bitterder en meer koolzuur. Drinkt sneller weg vind ik persoonlijk. Maar een Hertog loop ik niet van weg. Amstel en Bavaria dan drink ik liever water of cola als ze dat schenken.
Amstel
DommelschVitamineD
![]()
Grolsch ook heerlijk maar die drinkt wat minder lekker door na een pater of 10
Hertog Jan![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2025 00:36:38 ]![]()
Wanneer vliegt Fogel weer?Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, ik spring een gat in de lucht van blijdschap
Ik kan Warsteiner ook wel erg waarderen van de pilseners. Echt een lekkere doordrinker voor als het veel te warm is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lekker smooth pilsje, om door te drinken vind ik Grolsch wel fijn, iets bitterder en meer koolzuur. Drinkt sneller weg vind ik persoonlijk. Maar een Hertog loop ik niet van weg. Amstel en Bavaria dan drink ik liever water of cola als ze dat schenken.
Ja, het regent een beetje nu, en bruggen doen ze hier niet echt aan. Al een paar keer gewoon door een (nu relatief droge) rivier heen moeten rijden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Fijn dat je niet op straat slaaptI'm surrounded by morons!
Dommelsch had de kroeg waar mijn ouders vroeger een sta caravan hadden... Ook best vaak bezopen die kroeg uitgelopenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:36 schreef Harrie het volgende:
[..]
Bavaria vind ik ook wel lekker
Amstel
DommelschVitamineD
![]()
Grolsch ook heerlijk maar die drinkt wat minder lekker door na een pater of 10
Hertog Jan![]()
![]()
Over een dag of 5 pas weer geloof ik. Weet het even niet zeker.quote:I'm surrounded by morons!
Tegen die tijd even checkenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Over een dag of 5 pas weer geloof ik. Weet het even niet zeker.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik heb als @VitamineD nog ooit in 24 uur 1000 posts gedaan hier op het forumquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dommelsch had de kroeg waar mijn ouders vroeger een sta caravan hadden... Ook best vaak bezopen die kroeg uitgelopentegenwoordig doen ze dat standaard per dag
![]()
![]()
Net geen 10000 stappen gehaald
Warsteiner is veranderd, vroeger zat er meer smaak aan. Duitse collega vertelde me dat de vorige hoofdbestuurder daar de pijp uit ging of met pensioen en een ander het overnam en om in kosten te snijden er minder ingrediënten als voorheen ingingen en het daarom nu wateriger smaakt. Geen idee of dat waar is. Ik vind het als ik het nu een keer drink uit fles of blik het net Heineken. Uit tap geen idee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan Warsteiner ook wel erg waarderen van de pilseners. Echt een lekkere doordrinker voor als het veel te warm is.Lach met een schone bips![]()
Life ain't fair anymorequote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:38 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ik heb als @:VitamineD nog ooit in 24 uur 1000 posts gedaan hier op het forumtegenwoordig doen ze dat standaard per dag
.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Heb liever Veltinsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Warsteiner is veranderd, vroeger zat er meer smaak aan. Duitse collega vertelde me dat de vorige hoofdbestuurder daar de pijp uit ging of met pensioen en een ander het overnam en om in kosten te snijden er minder ingrediënten als voorheen ingingen en het daarom nu wateriger smaakt. Geen idee of dat waar is. Ik vind het als ik het nu een keer drink uit fles of blik het net Heineken. Uit tap geen idee.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
![]()
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr![]()
Dommelsch is tegenwoordig een B-merk. Duidelijk te zien aan de simpele verpakking ook. In de jaren 90 werd het nog in de markt gezet als premium pilsener (90% van de kroegen in Tilburg had het op tap ook). Maar Inbev vond dat ze teveel premium pilseners hadden en nu is het dus een b-merk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dommelsch had de kroeg waar mijn ouders vroeger een sta caravan hadden... Ook best vaak bezopen die kroeg uitgelopen
Precies hetzelfde bier als toen natuurlijk maar nu is het ineens bijna net zo goedkoop als de huismerkpils
MUZ / The Rolling Stones #5 # In 1982 in de Kuip voor 10 euro
De Rolling Stones waren hun tijd ver vooruit, als je bedenkt dat de euro pas in 2002 is ingevoerd
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr![]()
Oh kak, heb het al ff niet op. zou ik moeten proberen dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Warsteiner is veranderd, vroeger zat er meer smaak aan. Duitse collega vertelde me dat de vorige hoofdbestuurder daar de pijp uit ging of met pensioen en een ander het overnam en om in kosten te snijden er minder ingrediënten als voorheen ingingen en het daarom nu wateriger smaakt. Geen idee of dat waar is. Ik vind het als ik het nu een keer drink uit fles of blik het net Heineken. Uit tap geen idee."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
#3quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:43 schreef Homijn het volgende:
MUZ / The Rolling Stones #5 # In 1982 in de Kuip voor 10 euro
De Rolling Stones waren hun tijd ver vooruit, als je bedenkt dat de euro pas in 2002 is ingevoerd![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wist ik dus niet, weer wat geleerd. En ja dat was jaren 90quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dommelsch is tegenwoordig een B-merk. Duidelijk te zien aan de simpele verpakking ook. In de jaren 90 werd het nog in de markt gezet als premium pilsener (90% van de kroegen in Tilburg had het op tap ook). Maar Inbev vond dat ze teveel premium pilseners hadden en nu is het dus een b-merk.
Precies hetzelfde bier als toen natuurlijk maar nu is het ineens bijna net zo goedkoop als de huismerkpils
Oudste brouwerij van Nederlandquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dommelsch is tegenwoordig een B-merk. Duidelijk te zien aan de simpele verpakking ook. In de jaren 90 werd het nog in de markt gezet als premium pilsener (90% van de kroegen in Tilburg had het op tap ook). Maar Inbev vond dat ze teveel premium pilseners hadden en nu is het dus een b-merk.
Precies hetzelfde bier als toen natuurlijk maar nu is het ineens bijna net zo goedkoop als de huismerkpils![]()
Ik woon aan de grens dus easy voor mij, maar in de zomer haal ik graag net over de grens in DLD Becks Gold. Dat is een heerlijk fris biertje op warme dagen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh kak, heb het al ff niet op. zou ik moeten proberen dan.Lach met een schone bips![]()
Bavaria zou ik trouwens ook nooit kopen maar dat schenken ze dus in het Philips Stadion al jaren. En vreemd genoeg smaken ze daar wel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet, weer wat geleerd. En ja dat was jaren 90![]()
Zal wel komen omdat dat op heilige grond is."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Het is een nieuwe dagquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:42 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Gooi je stappenteller nog ff in de mixerDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik voel een nieuwe laatste pater aankomen hoor jongens.
Ik drink het niet, weiger ik echt. Maar gelukkig woon ik inmiddels ook te ver weg om naar wedstrijden te gaanquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bavaria zou ik trouwens ook nooit kopen maar dat schenken ze dus in het Philips Stadion al jaren. En vreemd genoeg smaken ze daar wel.![]()
Zal wel komen omdat dat op heilige grond is.Ik weet nog dat bijna heel Stratum (de uitgaansstraat daar) alleen maar Bavaria schonk. Drama wel
Maar toen dronk ik het, weet nu wel beter. Maar nu inmiddels wel meer keuzes daar.
wat vreemdquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik voel een nieuwe laatste pater aankomen hoor jongens.![]()
![]()
Hoe kun je anders slapen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik voel een nieuwe laatste pater aankomen hoor jongens.Lach met een schone bips![]()
Echt bizar ja!quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Toen het rood werd ipv zilver?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bier als toen natuurlijk maar nu is het ineens bijna net zo goedkoop als de huismerkpilsUw ADH vitamine Worst
de kratjes zijn nog steeds roodquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:51 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Toen het rood werd ipv zilver?![]()
![]()
Ow toen ik een jaar of 15 was schonken ze waar ik toen woonde Oranjeboom in de jongerensoos.... Wat was dat akelig de volgende dag.Lach met een schone bips![]()
Ik vind Bavaria niet per se slechter dan andere standaard pils, snap de haat niet echtUw ADH vitamine Worst
Bavaria moet echt ijskoud zijn, andersquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:52 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind Bavaria niet per se slechter dan andere standaard pils, snap de haat niet echt
ik ook nietquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:52 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind Bavaria niet per se slechter dan andere standaard pils, snap de haat niet echt
Oranjeboom was echt het slechtste wat er bestond net als Skol![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik voel een nieuwe laatste pater aankomen hoor jongens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Oranjeboom was gewoon het gedrocht van alle pilseners...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:53 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik ook niet
Oranjeboom was echt het slechtste wat er bestond net als Skol
Tuborg uit Denemarken vind ik dan wel weer echt goed te pruimen trouwens, regelmatig in de aanbieding ook bij drankenhandel hier net over de grens. 1 krat van 20 halve liter flessen voor 10 of 11 euro.Lach met een schone bips![]()
Dat wordt tegenwoordig ook niet meer verkochtquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:53 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik ook niet
Werd wel volop verkocht toen ik in Hongkong woonde
Uw ADH vitamine Worst
Even gekeken. De 23e ga ik pas weer vliegen.I'm surrounded by morons!
Meen je?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Dat wordt tegenwoordig ook niet meer verkocht
Werd wel volop verkocht toen ik in Hongkong woondeLach met een schone bips![]()
Weet ik niet precies maar de verpakking ziet er tegenwoordig echt heel 'simpel' uit. En het is dus qua prijs ook veel lager in de markt gezet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:51 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Toen het rood werd ipv zilver?
Marketing, het blijft een raar iets."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dommelsch blijft toch echt mijn jeugdliefdequote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weet ik niet precies maar de verpakking ziet er tegenwoordig echt heel 'simpel' uit. En het is dus qua prijs ook veel lager in de markt gezet.
Marketing, het blijft een raar iets.![]()
![]()
Ja en allerlei andere bieren van United Dutch Brewery uit Breda die allemaal ecportbieren brouwtquote:
Uw ADH vitamine Worst
Ik lig al en 9000 stappen is ook primaquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:48 schreef StevenHyde het volgende:
Hmmm zet de klok op je stappenteller een uur terugDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
En voor mij een gigantische kater, maar had meer te doen met de hoeveelheid dan het bier zelf wat best prima is/wasquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:57 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dommelsch blijft toch echt mijn jeugdliefde
![]()
Dat wist ik niet, leuk weetje dan weer. En ze dronken het ook echt?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ja en allerlei andere bieren van United Dutch Brewery uit Breda die allemaal ecportbieren brouwtLach met een schone bips![]()
![]()
waarom denk je dat ze daar allemaal met van die half dichtgeknepen ogen lopen in die regioquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, leuk weetje dan weer. En ze dronken het ook echt?![]()
![]()
Ik dacht dat ze dat deden omdat anders de rijst er aan de onderkant uitfloept en ze constant afknijpen... Little did I know.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:01 schreef Harrie het volgende:
[..]
waarom denk je dat ze daar allemaal met van die half dichtgeknepen ogen lopen in die regioLach met een schone bips![]()
ik heb ook geen idee verderquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat deden omdat anders de rijst er aan de onderkant uitfloept en ze constant afknijpen... Little did I know.![]()
Viel eigenlijk wel mee, andere merken zijn populair, dus was wel verbaasd om dat in bijna elke supermarkt te zienquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, leuk weetje dan weer. En ze dronken het ook echt?Uw ADH vitamine Worst
Mijn ogen zijn open nu na deze wijsheid.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:01 schreef Harrie het volgende:
[..]
waarom denk je dat ze daar allemaal met van die half dichtgeknepen ogen lopen in die regioLach met een schone bips![]()
Truste aan de slapers
Ik moet dan weer over Thailand zeggen waar ik dan weer bekender ben met de lokale bieren en internationale bieren. Daar zijn de echt grote merken wel Singha en Chang. Gevolgd door Leo beer en dan soms nog uit Singapore denk ik Tiger beer en uit Japan Asahi beer. Je ziet vooral buitenlanders op vakantie dan weer Heineken drinken omdat ze het kennen. Singha is voor mij daar het biertje to go. Hoewel Asahi uit de tap ook echt wel een top bier is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Viel eigenlijk wel mee, andere merken zijn populair, dus was wel verbaasd om dat in bijna elke supermarkt te zienLach met een schone bips![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:52 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind Bavaria niet per se slechter dan andere standaard pils, snap de haat niet echtquote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bavaria moet echt ijskoud zijn, andersff mijn anekdote over onze blinde pilsproeverij van een jaar of 10 geleden nog eens vertellen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 00:53 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik ook niet
Wij hadden een clubje waar we elke donderdag mee aan de kouwe rakkers gingen. En we hadden natuurlijk allemaal onze mening over wat de lekkerste pilsjes waren. Daar was nogal wat discussie over soms en op een gegeven moment gingen we een blinde proeverij doen.
Van tevoren mocht je op een formulier je favoriete pilseners opgeven en je minst favoriete. We hadden iets van 6 merken, die vantevoren bekend waren ook.
Elk pils werd in hetzelfde glas geserveerd en dan moesten wij dus dat gaan beoordelen met cijfers. Vriendin van een maat van me koos ze random uit.
De uitkomst bleek nogal verbazend, Oettinger scoorde gemiddeld het hoogste bij ons en we zaten er echt qua raden welk merk het was allemaal gigantisch naast. Blind gokken had betere resultaten op moeten leveren.
Ik had Jupiler als mijn minst favoriet pils opgeschreven en die had ik het hoogste cijfer gegeven. Met de kanttekening dat ik vantevoren al had gezegd dat mijn antipathie tegen Jupiler waarschijnlijk vooral voortkwam uit het feit dat het in Nederland in kleine kutflesjes wordt geserveerd.![]()
Maar ik had zelf ook wel verwacht dat ik bijvoorbeeld een Grolsch eruit zou kunnen halen of een Heineken. Niet dus.
Moraal van het verhaal: zijn er smaakverschillen tussen pilseners? Absoluut, maar die zijn doorgaans niet zo groot dat je ze er nog uithaalt als je meer dan 3 slokken op hebt."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik vond het niet eens vies toen ik het dronk in Hongkong, misschien is het wel anders gebrouwen. Vond het ook niet wauw lekker trouwensquote:Uw ADH vitamine Worst
Zit alleen al een groot verschil in smaak van hetzelfde pils uit Fles, blik, tap uit fust en tap uit een tank.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
[..]
ff mijn anekdote over onze blinde pilsproeverij van een jaar of 10 geleden nog eens vertellen.
Wij hadden een clubje waar we elke donderdag mee aan de kouwe rakkers gingen. En we hadden natuurlijk allemaal onze mening over wat de lekkerste pilsjes waren. Daar was nogal wat discussie over soms en op een gegeven moment gingen we een blinde proeverij doen.
Van tevoren mocht je op een formulier je favoriete pilseners opgeven en je minst favoriete. We hadden iets van 6 merken, die vantevoren bekend waren ook.
Elk pils werd in hetzelfde glas geserveerd en dan moesten wij dus dat gaan beoordelen met cijfers. Vriendin van een maat van me koos ze random uit.
De uitkomst bleek nogal verbazend, Oettinger scoorde gemiddeld het hoogste bij ons en we zaten er echt qua raden welk merk het was allemaal gigantisch naast. Blind gokken had betere resultaten op moeten leveren.
Ik had Jupiler als mijn minst favoriet pils opgeschreven en die had ik het hoogste cijfer gegeven. Met de kanttekening dat ik vantevoren al had gezegd dat mijn antipathie tegen Jupiler waarschijnlijk vooral voortkwam uit het feit dat het in Nederland in kleine kutflesjes wordt geserveerd.![]()
Maar ik had zelf ook wel verwacht dat ik bijvoorbeeld een Grolsch eruit zou kunnen halen of een Heineken. Niet dus.
Moraal van het verhaal: zijn er smaakverschillen tussen pilseners? Absoluut, maar die zijn doorgaans niet zo groot dat je ze er nog uithaalt als je meer dan 3 slokken op hebt.
dan heb je ook nog smaakverschillen door de tijd dat het in fles zit (of blik)
dus blind proeven is wel lastig al denk ik dat ik de meeste er wel uit haal (ook blind)![]()
Ik denk dat ik er veel ook uit zal halen...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:12 schreef Harrie het volgende:
[..]
Zit alleen al een groot verschil in smaak van hetzelfde pils uit Fles, blik, tap uit fust en tap uit een tank.
dus blind proeven is wel lastig al denk ik dat ik de meeste er wel uit haal (ook blind)
En Oetinger
ken ik niet en wil ik denk ik ook niet kennen niequote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er veel ook uit zal halen...
En Oetinger![]()
Alles kwam uit fles iig toen. En 'vers' uit de supermarkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:12 schreef Harrie het volgende:
[..]
Zit alleen al een groot verschil in smaak van hetzelfde pils uit Fles, blik, tap uit fust en tap uit een tank.
dus blind proeven is wel lastig al denk ik dat ik de meeste er wel uit haal (ook blind)
En zo dronken we ook altijd alles op onze avondjes, gewoon uit de krat. Dus wat dat betreft was de vergelijking iig zo fair als je 'm kan maken."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
We hebben daarna dus maanden lang Oettinger gezopenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er veel ook uit zal halen...
En Oetinger
hij is zeker wel fair en het is echt lastigquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alles kwam uit fles iig toen. En 'vers' uit de supermarkt.
En zo dronken we ook altijd alles op onze avondjes, gewoon uit de krat. Dus wat dat betreft was de vergelijking iig zo fair als je 'm kan maken.
maar ik heb inmideels natuurlijk wel een klein beetje ervaring![]()
![]()
1 krat ooit bij de Lidl meegenomen door mijn moeder. Dat was toen ze nog niet eens dement was en mijn pa ook nog leefde. We namen allebei 1 slok, keken elkaar aan en dat was dat. Alles door de gootsteen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:14 schreef Harrie het volgende:
[..]
ken ik niet en wil ik denk ik ook niet kennen nieLach met een schone bips![]()
Wij waren destijds ook niet bepaald rookiesquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:15 schreef Harrie het volgende:
[..]
hij is zeker wel fair en het is echt lastig
maar ik heb inmideels natuurlijk wel een klein beetje ervaring
die heb ik vaker gehoordquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wij waren destijds ook niet bepaald rookies![]()
![]()
![]()
Respect wanneer respect op zijn plaats isquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We hebben daarna dus maanden lang Oettinger gezopen![]()
Ik zou het niet kunnen.Lach met een schone bips![]()
Op een gegeven moment was het wel:"boeit me niet wat er uit die test kwam, koop maar weer gewoon Jannen...."quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Respect wanneer respect op zijn plaats is![]()
Ik zou het niet kunnen.
Gezellig visiteThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Hier in de regio ontkom je niet aan Bavianen en ik koop tegenwoordig gewoon wat er in de aanbieding is en af en toe eens wat ander dus dan Dommelsch, dan Jan, soms Grolsch en regelmatig een paar kistjes Baviaanquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was het wel:"boeit me niet wat er uit die test kwam, koop maar weer gewoon Jannen...."![]()
Die vond ik ook heel goed, maar opeens verkocht de Laidel het niet meerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We hebben daarna dus maanden lang Oettinger gezopenUw ADH vitamine Worst
Hertog jan altijdThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Toen ik jaar of 16 was zaten we altijd met groepje bij elkaar in de zomer bij recreatie plas. Man of 10 ofzo, grootste deel ging blowen, maar een paar lui en ik moesten daar niks van hebben dus kochten goedkoopste bier in blikken wat we toen konden vinden per tray van 24. Adelskronen, weet niet meer... Waarschijnlijk Korsakoffquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was het wel:"boeit me niet wat er uit die test kwam, koop maar weer gewoon Jannen...."En die tyfde we dan in dat net iets koudere water dan de buitenlucht en zopen we dan later weer op terwijl de andere helft stoned was waren wij dronken
Mooie tijden.
Was ook geen eigen merk volgens mij van de Laidl. Moet zeggen dat ik hun Kordaat ook wel een goede doordrinker vind als ie koud is en het warm isquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:20 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Die vond ik ook heel goed, maar opeens verkocht de Laidel het niet meer
De meeste van mijn vrienden en ik deden allebei, blowen en zuipen. En ik moet zeggen, als je een beetje ervaring kreeg in doseren van allebei was 'stronken' zijn toch wel echt een toppertjequote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Toen ik jaar of 16 was zaten we altijd met groepje bij elkaar in de zomer bij recreatie plas. Man of 10 ofzo, grootste deel ging blowen, maar een paar lui en ik moesten daar niks van hebben dus kochten goedkoopste bier in blikken wat we toen konden vinden per tray van 24. Adelskronen, weet niet meer... Waarschijnlijk KorsakoffEn die tyfde we dan in dat net iets koudere water dan de buitenlucht en zopen we dan later weer op terwijl de andere helft stoned was waren wij dronken
Mooie tijden.
Nee Oettinger is een echte Duitse brouwer die bekend staat nergens te adverteren of te sponsoren als een van de grote Duitse brouwers omdat ze echt budget bier makenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was ook geen eigen merk volgens mij van de Laidl. Moet zeggen dat ik hun Kordaat ook wel een goede doordrinker vind als ie koud is en het warm is
Echt de Aldi onder de bierenUw ADH vitamine Worst
Mijn broer blowde heel veel, en ik heb wel eens paar hijsjes gehad ervan. En ik kon niks meer, wilde alleen maar slapen. Het werkt voor mij gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste van mijn vrienden en ik deden allebei, blowen en zuipen. En ik moet zeggen, als je een beetje ervaring kreeg in doseren van allebei was 'stronken' zijn toch wel echt een toppertjeLach met een schone bips![]()
De Aldi had eerstquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:25 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Nee Oettinger is een echte Duitse brouwer die bekend staat nergens te adverteren of te sponsoren als een van de grote Duitse brouwers omdat ze echt budget bier maken
Echt de Aldi onder de bierenBrouwmeester
maar ergens in 2007 of 2008 zijn de daar mee gestopt en gingen ze Shultenbrau verkopen als alternatief
![]()
Ik ging altijd een paar kratjes tegelijk halen 8 of 10 maar van die Shultenbrau heb ik er maar 2 leeg gedronken en de rest weggegeven![]()
Schültenbrau komt gewoon uit de Bavaria fabriekquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:29 schreef Harrie het volgende:
[..]
De Aldi had eerstBrouwmeester
maar ergens in 2007 of 2008 zijn de daar mee gestopt en gingen ze Shultenbrau verkopen als alternatief
![]()
Ik ging altijd een paar kratjes tegelijk halen 8 of 10 maar van die Shultenbrau heb ik er maar 2 leeg gedronken en de rest weggegeven
2 jaar geleden op Awakenings nog eens een klein sticky gerookt met een maat van me. Heel voorzichtig want niks meer gewend natuurlijk, vond het FANTASTISCH! Uren lang plezier van gehad.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn broer blowde heel veel, en ik heb wel eens paar hijsjes gehad ervan. En ik kon niks meer, wilde alleen maar slapen. Het werkt voor mij gewoon niet.
dat klopt maar smaakt echt niet hetzelfdequote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Schültenbrau komt gewoon uit de Bavaria fabriek![]()
![]()
Ja, je zusje komt ook uit je moeder maar ik weet wel met wie ik liever in bed leg zeg ik altijd maar.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Schültenbrau komt gewoon uit de Bavaria fabriek"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik kan er echt niet tegen, zo rond mijn 18e kwam ik aanraking met Coke, XTC en ook Puur MDMA poeder. Dat was meer mijn ding toenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
2 jaar geleden op Awakenings nog eens een klein sticky gerookt met een maat van me. Heel voorzichtig want niks meer gewend natuurlijk, vond het FANTASTISCH! Uren lang plezier van gehad.Samen met bier uiteraard.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, je zusje komt ook uit je moeder maar ik weet wel met wie ik liever in bed leg zeg ik altijd maar.![]()
![]()
Ik ook als je mijn zusje zou kennenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, je zusje komt ook uit je moeder maar ik weet wel met wie ik liever in bed leg zeg ik altijd maar.
Dat heb ik dus letterlijk nooit gedaan. Ik vertrouwde mezelf daar niet mee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet tegen, zo rond mijn 18e kwam ik aanraking met Coke, XTC en ook Puur MDMA poeder. Dat was meer mijn ding toenSamen met bier uiteraard.
Nou ik zeg toch ook niet dat ik je zusje zou kiezen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ook als je mijn zusje zou kennen
Lijkt me ook heel verstandige keuze in dit gevalquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ik zeg toch ook niet dat ik je zusje zou kiezen.
Lekkerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet tegen, zo rond mijn 18e kwam ik aanraking met Coke, XTC en ook Puur MDMA poeder. Dat was meer mijn ding toenSamen met bier uiteraard.
♡♡♡♡![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel verstandige keuze in dit geval
Denk 20 of 21 dat ik was en zag dat de rest echt aan aftakelen was ben ik er gewoon mee gekapt. Ben half jaar in Kroatië gaan werken als reisleider en daarna die gasten ook nooit meer opgezocht.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus letterlijk nooit gedaan. Ik vertrouwde mezelf daar niet mee.Lach met een schone bips![]()
Reislijder klinkt niet goedquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Denk 20 of 21 dat ik was en zag dat de rest echt aan aftakelen was ben ik er gewoon mee gekapt. Ben half jaar in Kroatië gaan werken als reislijder en daarna die gasten ook nooit meer opgezocht.Uw ADH vitamine Worst
Al aangepastquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:36 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Reislijder klinkt niet goed
lijkt op rijstleiderquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:36 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Reislijder klinkt niet goed![]()
![]()
Oh dacht serieus dat het een bewuste woordgrap was omdat het niet leuk was oidquote:Uw ADH vitamine Worst
Ik ben er ook van overtuigd dat ik absoluut de juiste beslissing heb gemaakt om daar nooit aan te beginnen. Niet omdat ik anti-drugs ben maar alles in mij schreeuwde dat ik niet verder moest gaan dan blowen en zuipen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Denk 20 of 21 dat ik was en zag dat de rest echt aan aftakelen was ben ik er gewoon mee gekapt. Ben half jaar in Kroatië gaan werken als reislijder en daarna die gasten ook nooit meer opgezocht.![]()
Er zijn van de gasten die het wel maximaal deden ook wel een paar langs de afgrond gescheerd. Maar uiteindelijk allemaal goed terecht gekomen
Ja Brabantse snoepjesquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:39 schreef Harrie het volgende:
[..]
kan ik meestal ook niet als ik van dat soort snoepgoed heb gesnoeptUw ADH vitamine Worst
Met zonderquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:39 schreef Harrie het volgende:
[..]
kan ik meestal ook niet als ik van dat soort snoepgoed heb gesnoept
Kan nooit eigenlijk♡♡♡♡![]()
je maakt je nog behoorlijk druk voor een serieus Grolsch sessiequote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
Commaneukers jullie.... Ik heb Grolsch! Dat maakt typen ook niet beter.![]()
"Hee kut! Wilde gij pillen kopuh jonguh?"quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Heb nog nooit andere drugs gebruikt dan cafeïne en alcoholUw ADH vitamine Worst
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Hee kut! Wilde gij pillen kopuh jonguh?"![]()
![]()
Ik ben altijd een reislijder als ik moet vliegen en niet naar de dokter ben geweest om benzo's te halen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:36 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Reislijder klinkt niet goed![]()
#vliegpaniek
Ik was ook 35 geweest toen ik voor het eerst coke en speed en X en GHB heb geprobeerdquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:40 schreef hemarookworst het volgende:
Heb nog nooit andere drugs gebruikt dan cafeïne en alcohol![]()
je bent nooit te oud om te leren toch![]()
![]()
![]()
Ik las 'comaneukers' en realiseerde me daarna dat dat waarschijnlijk nog een niche pornocategorie is ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
Commaneukers jullie.... Ik heb Grolsch! Dat maakt typen ook niet beter.
Samequote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:41 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ik was ook 35 geweest toen ik voor het eerst coke en speed en X en GHB heb geprobeerd![]()
je bent nooit te oud om te leren toch
♡♡♡♡![]()
Trusten HC.quote:
Ik denk dat ik het nooit meer ga proberenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:41 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ik was ook 35 geweest toen ik voor het eerst coke en speed en X en GHB heb geprobeerd![]()
je bent nooit te oud om te leren toch
Uw ADH vitamine Worst
heel goedquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nooit meer ga proberen![]()
![]()
Gaat bij mij ook niet meer gebeuren. Denk dat dat ook echt beter is voor mijn mental state zeg maarquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nooit meer ga proberen
BrrrrDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik denk dat ik het wel had geprobeerd als twintiger als ik niet zo'n thuiszitter was geweestUw ADH vitamine Worst
Meeste van die lui wonen nog immer in hetzelfde god vergeten kutdorp waar de gemeente niet naar om kijkt, werken op de steenfabriek en doen nog ieder weekend hetzelfde als ruim 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben er ook van overtuigd dat ik absoluut de juiste beslissing heb gemaakt om daar nooit aan te beginnen. Niet omdat ik anti-drugs ben maar alles in mij schreeuwde dat ik niet verder moest gaan dan blowen en zuipen.![]()
Er zijn van de gasten die het wel maximaal deden ook wel een paar langs de afgrond gescheerd. Maar uiteindelijk allemaal goed terecht gekomenAlhoewel van een paar weet ik dat ze in de schuldsanering zitten voor de zoveelste keer, 1 leeft op straat en de anderen ja, die gaan van maand tot maand. Was een leuk groepje toen wel
Maar 1 ervan is nu wel Wetenschapper en Dokter en die doet het serieus goed. Daar heb ik nog wel regelmatig contact mee, en die verteld met ook over de rest aangezien hij daar nog wel woont en dus meer info heeft dan ik.
Het was toen een leuke tijd, maar nu zou ik daar niks meer mee te maken willen hebben de meesten van die gasten. Ze trekken je alleen maar mee omlaag.Lach met een schone bips![]()
Ziedend jaquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:39 schreef Harrie het volgende:
[..]
je maakt je nog behoorlijk druk voor een serieus Grolsch sessie
![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nooit meer ga proberen
De teringquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Meeste van die lui wonen nog immer in hetzelfde god vergeten kutdorp waar de gemeente niet naar om kijkt, werken op de steenfabriek en doen nog ieder weekend hetzelfde als ruim 20 jaar geledenAlhoewel van een paar weet ik dat ze in de schuldsanering zitten voor de zoveelste keer, 1 leeft op straat en de anderen ja, die gaan van maand tot maand. Was een leuk groepje toen wel
Maar 1 ervan is nu wel Wetenschapper en Dokter en die doet het serieus goed. Daar heb ik nog wel regelmatig contact mee, en die verteld met ook over de rest aangezien hij daar nog wel woont en dus meer info heeft dan ik.
Het was toen een leuke tijd, maar nu zou ik daar niks meer mee te maken willen hebben de meesten van die gasten. Ze trekken je alleen maar mee omlaag.![]()
De gasten die uit mijn vriendengroep van toen het slechtste terecht zijn gekomen zijn juist degenen die nooit aan de hardere spullen hebben gezeten. Nou ja, op één na dan."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
En die goed terecht zijn gekomen zijn Zuidas cokesnuivers?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De tering![]()
De gasten die uit mijn vriendengroep van toen het slechtste terecht zijn gekomen zijn juist degenen die nooit aan de hardere spullen hebben gezeten. Nou ja, op één na dan.
Uw ADH vitamine Worst
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:50 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
En die goed terecht zijn gekomen zijn Zuidas cokesnuivers?![]()
![]()
Afgelopen jaar nog in sociale woningbouw appartementen complex 1 van die lui opgepakt omdat ie met mes liep rond te zwaaien en alles zou opblazenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De tering![]()
De gasten die uit mijn vriendengroep van toen het slechtste terecht zijn gekomen zijn juist degenen die nooit aan de hardere spullen hebben gezeten. Nou ja, op één na dan.Niet lang ervoor had ie ander uit dat oude groepje onder invloed van drugs in de pens gestoken
Gaat prima met die lui... Ieder weekend is er wel weer iets.
Hoi hema!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:50 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
En die goed terecht zijn gekomen zijn Zuidas cokesnuivers?
Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
Neuh, maar die hebben allemaal wel een koophuis en een baan waar ze fatsoenlijk tot heel goed van kunnen levenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:50 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
En die goed terecht zijn gekomen zijn Zuidas cokesnuivers?
Ik herhaal: de teringquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Afgelopen jaar nog in sociale woningbouw appartementen complex 1 van die lui opgepakt omdat ie met mes liep rond te zwaaien en alles zou opblazenNiet lang ervoor had ie ander uit dat oude groepje onder invloed van drugs in de pens gestoken
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:,,Ik was net bezig met koken. Daar zal ook wel niets meer van terechtkomen”, zegt een van de bewoners die geëvacueerd is.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een paar jaar bij een Junk gewoond na mijn scheiding, daar stonden ze ook regelmatig coke uit te koken in amoniak enzo, altijd feest als de shit op was, heb daar vrouwen zien veranderen in roofdieren die een klauwhamer uit hun handtas trekken en aanhalen om een ander wijfke kapot te slaan omdat ze dacht dat ze nog 2 korrels hadquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Afgelopen jaar nog in sociale woningbouw appartementen complex 1 van die lui opgepakt omdat ie met mes liep rond te zwaaien en alles zou opblazenNiet lang ervoor had ie ander uit dat oude groepje onder invloed van drugs in de pens gestoken
Dat mis ik echt nog stees elke dag..... als kiespijn
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2025 01:58:24 ]![]()
Daar valt waarschijnlijk ook geen ene kut te doenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het gekke is, dat godvergeten kutdorp is eraan gewend geraakt.Uw ADH vitamine Worst
Klopt, dat kutdorp heeft niet eens een kroeg. En maar 1 supermarkt. Nabijgelegen dorp ligt pal aan de rijn, daar zijn een paar kroegen maar ook niet veel meer. Maar er is een kade. Hoe zou die grote hoeveelheden drugs nou daar terecht komenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Daar valt waarschijnlijk ook geen ene kut te doen
ik ga een paar uur slapen, moet om 10 uur al weer aan het bier zitten in die lange gele zuipkeet dus een paar uurtjes rust is dat wel lekker![]()
![]()
![]()
Basehoeren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 01:57 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar bij een Junk gewoond na mijn scheiding, daar stonden ze ook regelmatig coke uit te koken in amoniak enzo, altijd feest als de shit op was, heb daar vrouwen zien veranderen in roofdieren die een klauwhamer uit hun handtas trekken en aanhalen om een ander wijfke kapot te slaan omdat ze dacht dat ze nog 2 korrels had
Dat mis ik echt nog stees elke dag..... als kiespijn
Gewoon doortrekken is beter maat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:03 schreef Harrie het volgende:
ik ga een paar uur slapen, moet om 10 uur al weer aan het bier zitten in die lange gele zuipkeet dus een paar uurtjes rust is dat wel lekker
Nee maat, ik die geen hulpmiddels meer dus een beetje slaap is echt beterquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gewoon doortrekken is beter maat.![]()
![]()
Zullen we hoeren niet gaan demoniseren hierquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:04 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ja dat zijn de ergste soort die er zijn denk ik
basehoeren hebben we het over maatquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zullen we hoeren niet gaan demoniseren hier![]()
Blijven hoeren en die hebben ook recht op worst.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:06 schreef Harrie het volgende:
[..]
basehoeren hebben we het over maatLach met een schone bips![]()
Godverdomme zeg, kom ik langs de koelkast..... heb ik weer een fles Hertog Jan in mijn hand.
weer die laatste![]()
Geen idee wat een basehoer is trouwensquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:06 schreef Harrie het volgende:
[..]
basehoeren hebben we het over maat
ik dacht al zoietsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee wat een basehoer is trouwens![]()
Niks mis mee overigens.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:06 schreef Harrie het volgende:
Godverdomme zeg, kom ik langs de koelkast..... heb ik weer een fles Hertog Jan in mijn hand.
weer die laatsteLach met een schone bips![]()
Echt de laatste?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:06 schreef Harrie het volgende:
weer die laatsteIets met crack... (base = crack, toch?) = cocaine...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen idee wat een basehoer is trouwensOp maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@![]()
Vrouwelijke crackjunk dus?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:09 schreef Harrie het volgende:
[..]
die steken hun eigen moeder nog wel neer voor 2 kruimelsLach met een schone bips![]()
Deze man!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:06 schreef Harrie het volgende:
weer die laatste
En oh hoi...
Kon niet slapen
Maar doei, ga weer een poging doen na de plasbolk
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Nee base is geen crack.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Echt de laatste?
[..]
Iets met crack... (base = crack, toch?) = cocaine...Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
De laatste voor nu zekerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Echt de laatste?
[..]
Iets met crack... (base = crack, toch?) = cocaine...
Ja die![]()
Maar ik heb, nou ja, hád dus een maat die echt een hele toffe vent was altijd, wel een aparte maar de vrienden die ik heb die níét apart zijn zijn op één hand te tellen dus dat zegt niet zo veel. Gesjeesde student (zoals de helft van mijn vrienden) maar wel gewoon een slimme gast, kreeg een baan in de IT, dat kon toen destijds zonder papieren makkelijk. Verdiende gewoon netjes een stuk bovenmodaal maar maakte een tyfuszooi van zijn financiën.
Andere maat van me heeft zich daar heel erg mee bemoeid toen en daar kwam toen een mooie regeling uit van kwijtschelding en een stuk loonbeslag om de rest af te betalen. Leek weer even de goede kant op te gaan totdat hij ontslagen werd op zijn werk vanwege kut functioneren. In het kort: hij kwam altijd, maar dan ook altijd te laat, en dan niet 5 minuten en deed verder op zijn werk waar hij zin in had en sloeg alle instructies in de wind.
En toen ging het hard. Hij kwam bijna het huis niet uit, had in de eerste maanden niet eens een WW-uitkering aangevraagd (als je je WW niet aan vraagt krijg je hem dus ook niet maar je rechten verlopen wel gewoon per maan). Daarna deed hij niks om weer aan de bak te komen en begon hij financieel weer een puinhoop te maken. Toen werd hij ineens 'verliefd' op een Amerikaanse kenau op een trailer park die hij had leren kennnen via een gaar Freemium internetspel.
Zijn huis is uiteindelijk in de executieverkoop gegaan. Hield ie nog iets van 70K over en toen is hij naar Amerika vertrokken. Bijna geen contact meer mee te krijgen totdat zijn kersverse vriendin overleed aan een hersenbloeding. Streep door zijn rekening want hij wilde met haar trouwen voor een green card. Zijn oplossing: trouwen met haar oudere zus die HIV-positief, ex-verslaafde en borderline is.
Laatste wat we van hem hoorde was dat ze allemaal uit het trailerpark gezet zijn (vertelde niet waarom) en dat ze van motel naar motel trekken. En toen ging zijn telefoonnummer uit de lucht dus we weten niet eens of hij nog leeft
Hoiquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:10 schreef Sally het volgende:
En oh hoi...
Kon niet slapen
Maar doei, ga weer een poging doen na de plasbolkLach met een schone bips![]()
Oh K.quote:
Ben er niet in thuis.
Maar wel iets met drugs iig
ik weet het verschil tussen base-coke en crack ook nietquote:ik ken crack alleen van de term crackhoer
![]()
![]()
Toch een triest verhaal weerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik heb, nou ja, hád dus een maat die echt een hele toffe vent was altijd, wel een aparte maar de vrienden die ik heb die níét apart zijn zijn op één hand te tellen dus dat zegt niet zo veel. Gesjeesde student (zoals de helft van mijn vrienden) maar wel gewoon een slimme gast, kreeg een baan in de IT, dat kon toen destijds zonder papieren makkelijk. Verdiende gewoon netjes een stuk bovenmodaal maar maakte een tyfuszooi van zijn financiën.
Andere maat van me heeft zich daar heel erg mee bemoeid toen en daar kwam toen een mooie regeling uit van kwijtschelding en een stuk loonbeslag om de rest af te betalen. Leek weer even de goede kant op te gaan totdat hij ontslagen werd op zijn werk vanwege kut functioneren. In het kort: hij kwam altijd, maar dan ook altijd te laat, en dan niet 5 minuten en deed verder op zijn werk waar hij zin in had en sloeg alle instructies in de wind.
En toen ging het hard. Hij kwam bijna het huis niet uit, had in de eerste maanden niet eens een WW-uitkering aangevraagd (als je je WW niet aan vraagt krijg je hem dus ook niet maar je rechten verlopen wel gewoon per maan). Daarna deed hij niks om weer aan de bak te komen en begon hij financieel weer een puinhoop te maken. Toen werd hij ineens 'verliefd' op een Amerikaanse kenau op een trailer park die hij had leren kennnen via een gaar Freemium internetspel.
Zijn huis is uiteindelijk in de executieverkoop gegaan. Hield ie nog iets van 70K over en toen is hij naar Amerika vertrokken. Bijna geen contact meer mee te krijgen totdat zijn kersverse vriendin overleed aan een hersenbloeding. Streep door zijn rekening want hij wilde met haar trouwen voor een green card. Zijn oplossing: trouwen met haar oudere zus die HIV-positief, ex-verslaafde en borderline is.
Laatste wat we van hem hoorde was dat ze allemaal uit het trailerpark gezet zijn (vertelde niet waarom) en dat ze van motel naar motel trekken. En toen ging zijn telefoonnummer uit de lucht dus we weten niet eens of hij nog leeft
quote:Basecoke wordt vaak gemaakt door snuifcocaïne te koken met water en maagzout. Als er naar verhouding weinig water is gebruikt of het mengsel niet nogmaals gekookt wordt, blijven er restjes maagzout en versnijdingmiddel in de basecoke zitten. De basecoke wordt dan crack genoemd.
De maagzoutresten zorgen voor een knetterend geluid bij het roken. Hier komt de naam crack vandaan. De werking en risico’s van crack en basecoke zijn hetzelfde.Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
Ook lekker danquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Laatste wat we van hem hoorde was dat ze allemaal uit het trailerpark gezet zijn (vertelde niet waarom) en dat ze van motel naar motel trekken. En toen ging zijn telefoonnummer uit de lucht dus we weten niet eens of hij nog leeftOver slechte keuzes en leren van je fouten gesproken
![]()
Ja kutverhaal wel, maar wel leuk (semi dan) om te lezen dat ik niet alleen dat soort crazy shit in mijn omgeving meemaak of zie.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Soms denken mensen gewoon niet meer na, al is dit wel heel extreem ja.Lach met een schone bips![]()
Het is iig geen caustic sodaquote:
Maar zal wel natriumbicarbonaat zijn (zuiveringszout, baking soda)
Maar meestal wordt het gemaakt met ammonia.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is iig geen caustic soda
Maar zal wel natriumbicarbonaat zijn (zuiveringszout, baking soda)Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
Amoniak ff goed over de longen halen, topshowquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:15 schreef Harrie het volgende:
[..]
Amoniak dan heb je dat krakende geluid ook niet meer
quote:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:14 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ook lekker danOver slechte keuzes en leren van je fouten gesproken
Ja, bizar, was ook gewoon echt een goede maat binnen een vriendengroep vanaf de middelbare school. Hij wilde op een gegeven moment ook niks meer met ons te maken hebben toe ie in Amerika zat. Waarschijnlijk omdat hij er daar ook weer een puinhoop van aan het maken was in plaats van zijn droom aan het waar maken. Maar dat deed wel pijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja kutverhaal wel, maar wel leuk (semi dan) om te lezen dat ik niet alleen dat soort crazy shit in mijn omgeving meemaak of zie.
Soms denken mensen gewoon niet meer na, al is dit wel heel extreem ja.
Hield nog contact met één vriend en dat nu dus ook niet meer want zijn nummer is uit de lucht, ongetwijfeld omdat hij zijn rekening niet betaald heeft, geheel in stijl.
top spulquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:16 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Maar meestal wordt het gemaakt met ammonia.![]()
![]()
Een keer gerookt, niet m’n ding. Vind roken sowieso vies. Maakt niet uit wat het is.quote:Proud member of the IDGAF+FU2 community![]()
Ik gebruik het om de haren van mijn aars af te halen zodat het vegen makkelijker gaatquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:16 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dat gebruikt mijn buurman om zijn stoep onkruidvrij te houden
"Wat is maagzout of Natriumbicarbonaat"quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:16 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Maar meestal wordt het gemaakt met ammonia.
Tja, tijdens studie interesse in de (bio)chemieEn scheikunde was een favoriet vak
Maar wat is nu dat spul dan wat ik in de kast heb staan als 'schoonmaaksoda'?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:18 schreef Sally het volgende:
[..]
"Wat is maagzout of Natriumbicarbonaat"
Tja, tijdens studie interesse in de (bio)chemieEn scheikunde was een favoriet vak
Dat mag je nadrukkelijk niet consumeren staat erop maar voor zover ik kan ontdekken is het toch echt niks anders dan natriumbicarbonaat. Ik niet snap.
Mijn ding is het ook nietquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:18 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Een keer gerookt, niet m’n ding. Vind roken sowieso vies. Maakt niet uit wat het is.heb wel eens mee gerookt een kleine hijs maar als ik dan kijk hoe je andere mensen ziet verranderen dan hoeft het van mij allemaal niet
gaat nooit mijn ding worden nie
![]()
![]()
Het rare is, mensen die niet te redden zijn zullen je ook nooit om hulp vragen. Klinkt misschien kut, maar laat het gaan. Wellicht komt iemand tot inkeer en vraagt wel een helpende hand. Maar op wanneer iemand in zo'n "moment" zit zal hij/zij nooit iets vragen. Mocht dat moment komen dat er wel hulp gevraagd wordt, dan niet in geld doen maar in het zoeken naar instanties waar diegene terecht kan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, bizar, was ook gewoon echt een goede maat binnen een vriendengroep vanaf de middelbare school. Hij wilde op een gegeven moment ook niks meer met ons te maken hebben toe ie in Amerika zat. Waarschijnlijk omdat hij er daar ook weer een puinhoop van aan het maken was in plaats van zijn droom aan het waar maken. Maar dat deed wel pijn.
Hield nog contact met één vriend en dat nu dus ook niet meer want zijn nummer is uit de lucht, ongetwijfeld omdat hij zijn rekening niet betaald heeft, geheel in stijl.Lach met een schone bips![]()
Btw, verwar 'maagzout/ baking soda / natriumbicarbonaat' vooral niet met Kristalsoda (natriumcarbonaat, caustic soda).
Dat laatste kan je niet eten en is heel erg basisch... daarom werkt het ook zo goed als ontstopper en schoonmaakmiddel voor je vieze wasmachine...Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
I know, ik verbaasde me enkel over de gebruikte benaming. Dacht even dat ik m’n info van een Belgische site had gehaald.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:18 schreef Sally het volgende:
[..]
"Wat is maagzout of Natriumbicarbonaat"
Kan je caustic soda dan wel gebruiken om GHB te maken?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:21 schreef Sally het volgende:
Btw, verwar 'maagzout/ baking soda / natriumbicarbonaat' vooral niet met Kristalsoda (natriumcarbonaat, caustic soda).
Dat laatste kan je niet eten en is heel erg basisch... daarom werkt het ook zo goed als ontstopper en schoonmaakmiddel voor je vieze wasmachine...
heb mensen gewoon 400-500 euro op 1 avondje door die pijp heen zien wegroken![]()
de volgende dag nog geen euro meer om een brood te kopen![]()
Is het BI-carbonaat? Of alleen maar 'carbonaat'quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wat is nu dat spul dan wat ik in de kast heb staan als 'schoonmaaksoda'?
Dat mag je nadrukkelijk niet consumeren staat erop maar voor zover ik kan ontdekken is het toch echt niks anders dan natriumbicarbonaat. Ik niet snap.![]()
Zilversoda, Driehoeksoda... Kristalsoda...: Na-carbonaat. Niet eten.
Na-bicarbonaat kan je nog inderdaad door je deeg heen gooien en eten (sommige mensen nemen een lepeltje in de ochtend tegen maagzuur bijv. Of om te 'ontzuren')
Die kan geen kwaad - in gewone hoeveelheden.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Geen uitsprakenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Kan je caustic soda dan wel gebruiken om GHB te maken?
Die zouden van mij nog geen kruimel krijgen, waar ik een zwerver bij de supermarkt vaak nog wel wat eten doneer.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:23 schreef Harrie het volgende:
heb mensen gewoon 400-500 euro op 1 avondje door die pijp heen zien wegroken![]()
de volgende dag nog geen euro meer om een brood te kopenLach met een schone bips![]()
Hulp hebben we vaak zat binnen onze mogelijkheden aangeboden, ook doorverwezen naar instanties. Heeft nog kort bij een maat ingewoond voordat hij naar Amerika vertrok maar daar maakte hij ook gewoon misbruik van dus we zijn er wel klaar mee ook wat dat betreft. Tis alleen zonde van al die jaren vriendschap en dat hij dead set lijkt om zijn leven om zeep te halen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het rare is, mensen die niet te redden zijn zullen je ook nooit om hulp vragen. Klinkt misschien kut, maar laat het gaan. Wellicht komt iemand tot inkeer en vraagt wel een helpende hand. Maar op wanneer iemand in zo'n "moment" zit zal hij/zij nooit iets vragen. Mocht dat moment komen dat er wel hulp gevraagd wordt, dan niet in geld doen maar in het zoeken naar instanties waar diegene terecht kan.
Hij heeft ook gewoon een soort halve grootheidswaanzin, het was altijd "Als ik dit en dat en zus en zo dan loop ik binnen!". en dan komt het nooit tot dit en dat en zus en zo en is het weer een puinhoop
Als je er noodgedwongen bij in huis woont dan ga je tegen die mensen een nog veel grotere haat ontwikkelen dan veel mensen zich voor kunnen stellenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die zouden van mij nog geen kruimel krijgen, waar ik een zwerver bij de supermarkt vaak nog wel wat eten doneer.![]()
![]()
ff kijken hoorquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het BI-carbonaat? Of alleen maar 'carbonaat'![]()
Zilversoda, Driehoeksoda... Kristalsoda...: Na-carbonaat. Niet eten.
Na-bicarbonaat kan je nog inderdaad door je deeg heen gooien en eten (sommige mensen nemen een lepeltje in de ochtend tegen maagzuur bijv. Of om te 'ontzuren')
Die kan geen kwaad - in gewone hoeveelheden.
Ik doe niet aan drugsquote:![]()
Only Prescription Drugs. Maar ja, dat moet ik wel nemen van de dokter
Ik ken iemand die 20 jaar als begeleider in de verslavingszorg heeft gewerkt. Toen ik destijds vertelde dat Whitney Houston zwaar aan de crack zat geloofde ze het niet. Want crack was volgens haar troep. Dat gebruiken celebrities niet beweerde ze. Die hebben genoeg geld om snuifcoke te halen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:23 schreef Harrie het volgende:
de volgende dag nog geen euro meer om een brood te kopen
Ik denk dat je het verhaal gemist hebt van mijn broer die "tijdelijk" bij mij woonde.......quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:26 schreef Harrie het volgende:
[..]
Als je er noodgedwongen bij in huis woont dan ga je tegen die mensen een nog veel grotere haat ontwikkelen dan veel mensen zich voor kunnen stellenLach met een schone bips![]()
Rum smaakte goedThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ze moeten tegen die muur aanlopen voor ze het zien, en ik heb het van dichtbij meegemaakt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hulp hebben we vaak zat binnen onze mogelijkheden aangeboden, ook doorverwezen naar instanties. Heeft nog kort bij een maat ingewoond voordat hij naar Amerika vertrok maar daar maakte hij ook gewoon misbruik van dus we zijn er wel klaar mee ook wat dat betreft. Tis alleen zonde van al die jaren vriendschap en dat hij dead set lijkt om zijn leven om zeep te halen.
Hij heeft ook gewoon een soort halve grootheidswaanzin, het was altijd "Als ik dit en dat en zus en zo dan loop ik binnen!". en dan komt het nooit tot dit en dat en zus en zo en is het weer een puinhoopLach met een schone bips![]()
Hahahahahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:27 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 20 jaar als begeleider in de verslavingszorg heeft gewerkt. Toen ik destijds vertelde dat Whitney Houston zwaar aan de crack zat geloofde ze het niet. Want crack was volgens haar troep. Dat gebruiken celebrities niet beweerde ze. Die hebben genoeg geld om snuifcoke te halen.
Ja in de film snuiven ze coke en kunnen ze het betalen
Als ze aan de Base gaan dan stopt dat vanzelfs en dan gaat alles op maar dat zie je nooit![]()
![]()
ik bedoel dat je het meegemaat moet hebben om het te kunnen begrijpenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verhaal gemist hebt van mijn broer die "tijdelijk" bij mij woonde.......![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 18-01-2025 02:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. JustinK / 2577 / +82 / +0 / 8885 / 9452
2. Harrie / 994 / +18 / +8 / 2457 / 2769
3. _UserName_ / 739 / +33 / +0 / 1021 / 1262
4. Dr.Mikey / 488 / +28 / +1 / 901 / 1120
5. KillemWieft / 408 / +14 / +0 / 571 / 754
6. drakin / 362 / +0 / +2 / 1179 / 1385
7. ToT / 298 / +46 / +0 / 3135 / 3335
8. Lovely / 237 / +17 / +0 / 1993 / 2235
9. sinterklaaskapoentje / 230 / +13 / +0 / 1941 / 2169
10. hemarookworst / 224 / +18 / +5 / 1042 / 1194
11. mascara-klodder / 215 / +7 / +0 / 1337 / 1527
12. kree / 201 / +91 / +0 / 1808 / 1959
13. AardappelSchotel / 197 / +10 / +0 / 1567 / 1764
14. HappyCharly / 190 / +6 / +4 / 1407 / 1553
15. MizzezAmy / 170 / +4 / +0 / 1955 / 2155
16. roos94 / 144 / +1 / +0 / 419 / 499
17. maily / 130 / +5 / +1 / 1451 / 1596
18. gebrokenglas / 126 / +10 / +0 / 1373 / 1517
19. sp3c / 125 / +6 / +0 / 777 / 865
20. devzero / 109 / +3 / +0 / 387 / 435SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
overigens ken ik dat verhaal niet neequote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verhaal gemist hebt van mijn broer die "tijdelijk" bij mij woonde.......![]()
Nou, toedels.
Trusten en maak het niet te dol hè, j0ngs!
Man, hij is ondertussen al door 3 muren heen gelopenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ze moeten tegen die muur aanlopen voor ze het zien, en ik heb het van dichtbij meegemaakt.![]()
Maar goed, ik ben ondertussen ook 'emotioneel ontkoppeld' zeg maar."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
truste Salquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:31 schreef Sally het volgende:
Nou, toedels.
Trusten en maak het niet te dol hè, j0ngs!![]()
* Harrie gaat ook zo slapen![]()
![]()
Het was idd geen bicarbonaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:31 schreef Sally het volgende:
Nou, toedels.
Dan alleen je pannetjes en gootsteen en wasmachine ermee schoonmaken hè!quote:
Toch niet voordat je nog even de wijsheden van Wheeler Walker Jr. tot je genomen hebt hoop ik:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:31 schreef Harrie het volgende:
[..]
truste Sal![]()
* Harrie gaat ook zo slapen
Bekijk deze YouTube-video"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Wellicht die van Johnny wel...?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toch niet voordat je nog even de wijsheden van Wheeler Walker Jr. tot je genomen hebt hoop ik:
Bekijk deze YouTube-video
Ik bedoel dat een junk in huis, op welke manier dan ook gewoon niet goed is. En dan maakt het niet uit wat voor junk of waar diegene aan verslaafd is. Maar het goed praten van alles, en dat kan van joints zijn tot LSD tot aan het in psychose raken omdat diegene denkt dat ie lijntjes met de bovenwereld heeft. Ga daar maar mee om als je zelf al druk zat bentquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:29 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik bedoel dat je het meegemaat moet hebben om het te kunnen begrijpen![]()
Ik heb hem eruit gezet want ik trok dat niet meer, ook al was het mijn broer. En hij woont nu in een tent.Lach met een schone bips![]()
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:31 schreef Sally het volgende:
Nou, toedels.
Ik vind/vond het ook niet te suipûhquote:
Verstandige beslissing (Hoe hard dan ook)quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een junk in huis, op welke manier dan ook gewoon niet goed is. En dan maakt het niet uit wat voor junk of waar diegene aan verslaafd is. Maar het goed praten van alles, en dat kan van joints zijn tot LSD tot aan het in psychose raken omdat diegene denkt dat ie lijntjes met de bovenwereld heeft. Ga daar maar mee om als je zelf al druk zat bent![]()
Ik heb hem eruit gezet want ik trok dat niet meer, ook al was het mijn broer. En hij woont nu in een tent.
Ik had al wel ervaring met een verslaafde ex (vooral alcohol) maar dat was grotendeels nog wel te doen en die is gelukkig tot inkeer gekomen inmiddels (ruim 5 jaar clean) dus mijn kinderen hebben gewoon een goede moeder maar ik zou me nooit een voorstelling kunnen maken hoe erg mensen die zwaar aan de base pijp zitten er aan toe zijn als ik het nooit zelf had gezien.![]()
maar mijn Pater Jan is wederom leeg en ik ga nu echt verstandig doen
straks in de trein weer verderen tot straks
![]()
![]()
![]()
Bedankt allemaal voor de slappe klets, de mooie verhalen en die diepgaande emotionele ervaringen en tot de volgende![]()
![]()
Dat uw paters immer koud mogen zijn en de trein op tijd rijd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:41 schreef Harrie het volgende:
maar mijn Pater Jan is wederom leeg en ik ga nu echt verstandig doen
straks in de trein weer verderen tot straks
![]()
![]()
![]()
Bedankt allemaal voor de slappe klets, de mooie verhalen en die diepgaande emotionele ervaringen en tot de volgende"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dit is zo liefquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat uw paters immer koud mogen zijn en de trein op tijd rijd.![]()
![]()
Zo rollen we in DTS, enkel liefde.quote:
Naja, die base pijp heb ik nooit gedaan en zal nooit doen. Maar ik denk wel dat iedere verslaving je gewoon verder naar beneden duwt. En dan kan het met de ene verslaving sneller gaan dan met de andere. De uitkomst blijft meestal wel gelijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:38 schreef Harrie het volgende:
[..]
Verstandige beslissing (Hoe hard dan ook)
Ik had al wel ervaring met een verslaafde ex (vooral alcohol) maar dat was grotendeels nog wel te doen en die is gelukkig tot inkeer gekomen inmiddels (ruim 5 jaar clean) dus mijn kinderen hebben gewoon een goede moeder maar ik zou me nooit een voorstelling kunnen maken hoe erg mensen die zwaar aan de base pijp zitten er aan toe zijn als ik het nooit zelf had gezien.
En ja, die beslissing wat betreft mijn broer is goed geweest. Ik stond op punt om echt zelf in burn out te raken voor de 2e keer door al het gezeik met mantelzorg voor mijn moeder een poosje daarvoor dat ik gewoon gezegd heb. Dit is de grens en je moet weg. Was denk ik voor hem wel even slikken aangezien ie eigenlijk nergens voor mee hoefde te betalenMaar hij accepteerde het en is zonder ruzie gegaan. Hij heeft wel nog sleutel en doucht hier nog wel als ik op werk ben en kan zijn kleren wassen. Maar het contact is nu echt tot 5 minuten in de maand. En ik vind dat prima zo.
Pardon!?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oké dan eet ik nu jouw ding.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oké dan eet ik nu jouw ding.quote:Holy moly dingetjesquote:Lach met een schone bips![]()
Goed voor jezelf gekozen iig. En dat is wmb ook de enige juiste beslissing die je in zo'n geval kan maken. Niet makkelijk, maar wel correct.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, die base pijp heb ik nooit gedaan en zal nooit doen. Maar ik denk wel dat iedere verslaving je gewoon verder naar beneden duwt. En dan kan het met de ene verslaving sneller gaan dan met de andere. De uitkomst blijft meestal wel gelijk.
En ja, die beslissing wat betreft mijn broer is goed geweest. Ik stond op punt om echt zelf in burn out te raken voor de 2e keer door al het gezeik met mantelzorg voor mijn moeder een poosje daarvoor dat ik gewoon gezegd heb. Dit is de grens en je moet weg. Was denk ik voor hem wel even slikken aangezien ie eigenlijk nergens voor mee hoefde te betalenMaar hij accepteerde het en is zonder ruzie gegaan. Hij heeft wel nog sleutel en doucht hier nog wel als ik op werk ben en kan zijn kleren wassen. Maar het contact is nu echt tot 5 minuten in de maand. En ik vind dat prima zo.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
[..]
Holy moly dingetjes![]()
![]()
Je bent echt zo erg een lieve zorgzame manquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, die base pijp heb ik nooit gedaan en zal nooit doen. Maar ik denk wel dat iedere verslaving je gewoon verder naar beneden duwt. En dan kan het met de ene verslaving sneller gaan dan met de andere. De uitkomst blijft meestal wel gelijk.
![]()
![]()
Gatverquote:Op zaterdag 18 januari 2025 02:48 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Roti met mayo kan je krijgen!
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe dan?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: