Ik denk wel dat Collin heel goed toezicht houdt op het vestigen van de hypotheek. Die processen die lopen wel...quote:
Met een gerichte zoekactie kom je in een van de 404 eerdere topics waarschijnlijk wel wat tegen over defaults in het buitenland.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Dank .. begrijp ik, maar spreek je nu uit ervaring of werp je de vraag op of uitwinning van zekerheden in Belgie complexer is dan hier?
Is het niet een beetje verdekte zekerheid ook dat de lening vooral opgaat in de aanschaf van auto's waar je pandrecht op hebt?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:02 schreef Jaco078 het volgende:
Startende autodealer start bedrijf volledig met vreemd vermogen
https://www.collincrowdfund.nl/german-cars-b-v/
Er zijn in de CF wat negatieve ervaringen uit het verleden met dit soort handel.
Hiertegenover staat een ruim dekkende materiele zekerheid.
als ik het perceel waar de tweede hypothecaire inschrijving op plaatsvind AG nummer 9 dan lijkt dit een deel van het totale perceel te zijn. Totale terrein is nummer 9,10, 45 en 64.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:02 schreef Jaco078 het volgende:
Startende autodealer start bedrijf volledig met vreemd vermogen
https://www.collincrowdfund.nl/german-cars-b-v/
Er zijn in de CF wat negatieve ervaringen uit het verleden met dit soort handel.
Hiertegenover staat een ruim dekkende materiele zekerheid.
Ik dacht even dat dat mogelijk was omdat de schuur die er achter staat niet in de woz zal zijn opgenomen, maar als ik het goed zie hoort die helemaal niet bij 17A (is ook ander kadastraal perceel) maar bij 15, voor mij een wat speciale situatie wat betreft indeling percelen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De taxatiewaarde ligt wel ver van de woz waarde van 375k.
Op basis van de info bij wozwaardeloket trek ik voorlopig een iets andere conclusie, dan lijken 10,64.56 en 44 bij elkaar te horen (huisnummer 15) en zijn 45 (huisnummer 17) en 9 (huisnummer 17A) aparte bag entries.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:20 schreef Ricky86 het volgende:
Totale terrein is nummer 9,10, 45 en 64.
idem, op streetview lijkt het een aardig optrekje, maar via WOZwaardeloket zie je dat het een gedeeld woonhuis betreft en de schuur niet erbij hoort. De partner is lerares op een basisschool. Hij heeft al keurig een BVtje & Stakje opgericht. Nog ff zoeken naar zijn huidige ondernemersactiviteiten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De taxatiewaarde ligt wel ver van de woz waarde van 375k.
In Nederland is dat wel gebruikelijk dat afgeloste kredieten in het register blijven staan. Je gaat pas uit het register na verkoop pand of na actieve doorhaling in het kadaster (tegen kosten huiseigenaar). In Belgie gaat dat automatisch na 30 jaar. In deze casus zal dit geen probleem opleveren, maar is wel een verschil. Aflossingsvrije kredieten lopen vaak bv. langer dan 30 jaar.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:41 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Hypothecaire kredieten lopen dan ook normaliter maar 30 jaar. Een register van afgeloste kredieten lijkt me nutteloos.
Op zich eens dat de 600K misschien aan de hoge kant is, maar als je 308K + 175K + uitwinningkosten\rente 20K (?) rekent, dan is de vraag dus meer of de marktwaarde dan ook zwaar onder de 500K komt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:28 schreef peterc het volgende:
[..]
idem, op streetview lijkt het een aardig optrekje, maar via WOZwaardeloket zie je dat het een gedeeld woonhuis betreft en de schuur niet erbij hoort. De partner is lerares op een basisschool. Hij heeft al keurig een BVtje & Stakje opgericht. Nog ff zoeken naar zijn huidige ondernemersactiviteiten.
In het verleden heb ik een paar keer autohandel meegenomen waarvan er zeker 2 naar de galemiezen gingen. Nog ff goed nadenken.
Plus hij begeeft zich al in een business waarin veel concurrentie is en waar het onderscheiden moeilijk is.
Die zijn dan natuurlijk verkocht / verdwenenquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:15 schreef polquito1971 het volgende:
Buiten dat hij volgens mij ook nog altijd een vooraad auto's op de balans heeft staan toch.
Als hij ze heeft verkocht dan staat er toch geld op de bankrekening van de BV.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:22 schreef tnhb het volgende:
[..]
Die zijn dan natuurlijk verkocht / verdwenen
Ik vrees van wel.quote:
.....eh nee, daar hoef je niet meer van uit te gaan hoor @polquito1971, dat geld is dan allang weg....waar het ook naartoe moge zijn op dat moment. Als schuldeisers, deurwaarders, etc. achter je aan zitten, staat er vaak nog ¤0,01 op de rekeningen...quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef polquito1971 het volgende:
Als hij ze heeft verkocht dan staat er toch geld op de bankrekening van de BV.
Wat een mega getallen zeg....quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:27 schreef KrekelJapie het volgende:
AdCapital AG
¤ 3.900.000 | 9,0 % rente | 18 maanden |
Duits vastgoed met linkje
https://www.collincrowdfu(...)3897f19ff49732059efa
Wat als ze (veel) goedkoper zijn verkocht dan gekocht omdat de markt in elkaar is gezakt, daarnaast maakt een bedrijf ook kosten die ergens van betaald moeten worden. Bij bedrijven waar het mis gaat is het geld op en zijn de goederen verkocht en is er dus uiteindelijk vrijwel niets meer. Maar een pand waar hypotheek op rust kan niet zomaar verkocht worden en dat geeft dus een extra zekerheid.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:25 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Als hij ze heeft verkocht dan staat er toch geld op de bankrekening van de BV.
Wat je dan doet is je indekken tegen malafide praktijken toch?
En dat je dan voor een paar mio voor 9% via collin crowdfund moet gaan financieren. Je zou zeggen dat er wel een of ander family office bereid is om dat te lenen.quote:
Nee dat snap ik ook wel. Even voor de goede orde ... ik ga nergens all-in en met collin direct kun je ook een klein bedrag doen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:49 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat als ze (veel) goedkoper zijn verkocht dan gekocht omdat de markt in elkaar is gezakt, daarnaast maakt een bedrijf ook kosten die ergens van betaald moeten worden. Bij bedrijven waar het mis gaat is het geld op en zijn de goederen verkocht en is er dus uiteindelijk vrijwel niets meer. Maar een pand waar hypotheek op rust kan niet zomaar verkocht worden en dat geeft dus een extra zekerheid.
Miischien moeten we codes achterlaten bij twijfelgevallen, zodat we later kunnen terugzoeken of het uitgekomen isquote:Op donderdag 23 januari 2025 14:20 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel. Even voor de goede orde ... ik ga nergens all-in en met collin direct kun je ook een klein bedrag doen.
En ik zou een voorraad ook nooit als complete zekerheid nemen, maar als ik het gewoon als een degelijke onderneming zie die mogelijk later in de problemen komt, dan zie ik een lening die het eerste jaar net niet in de overwaarde past, maar dat dat risico ook wel gedeeltelijk gedekt worden door een voorraad.
Misschien naief, maar ik neem m voor een klein bedrag mee.
Risico's lastig in te schatten bij dit soort grote projecten vind ik (tevens Duits). Aan de andere kant de kans dat het geld niet terug komt lijkt mij ook erg klein gezien de grote van de onderneming.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |