Dat is natuurlijk zo en voor 2024 geldt voor mij hetzelfde. Komt nog bij dat je geen gebruik mag maken van de vrijstelling box 3.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is maar helemaal de vraag.
Het ligt er bijvoorbeeld aan hoe je je “overige bezittingen” hebt gespreid.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld het afgelopen jaar 2024 en specifiek crowdfinance dan klopt het fictief rendement vrij aardig. Kijk ik naar bijvoorbeeld mijn aandelen en ETF’s over het zelfde jaar dan zit ik daarmee op 18,7%. Zo in de mix (met mijn overige bellegingen erbij) is er voor mij weinig reden om over bijvoorbeeld 2024 bezwaar tegen te maken.
Hoe de vlag er in 2027 bijhangt kan ik nu nog helemaal niet inschatten.
kan je de inhoud hier posten zonder betaalmuur ?quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:31 schreef Slingervinger het volgende:
fictier rendement 2026 bekend https://www.telegraaf.nl/(...)d-jaar-belast-worden
En is het al definitief,dat we verder bestolen worden door de overheid?quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:43 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
kan je de inhoud hier posten zonder betaalmuur ?
Artikel Telegraafquote:Op woensdag 22 januari 2025 12:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat druk worden bij de belastingdienst met correctieaanvragen werkelijk rendement vanaf 2027
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door polquito1971 op 22-01-2025 13:53:28 ]
Het argument om het fictief rendement te verhogen vanwege opbrengstaspecten zal het denk ik niet halen bij de rechter. De fictieve rendementen zijn thans gebaseerd op de rendementen in de praktijk en alleen daarom is het principe acceptabelquote:Op woensdag 22 januari 2025 13:47 schreef quepos het volgende:
[..]
En is het al definitief,dat we verder bestolen worden door de overheid?
Over 2024 geldt voor mij hetzelfde.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is maar helemaal de vraag.
Het ligt er bijvoorbeeld aan hoe je je “overige bezittingen” hebt gespreid.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld het afgelopen jaar 2024 en specifiek crowdfinance dan klopt het fictief rendement vrij aardig. Kijk ik naar bijvoorbeeld mijn aandelen en ETF’s over het zelfde jaar dan zit ik daarmee op 18,7%. Zo in de mix (met mijn overige bellegingen erbij) is er voor mij weinig reden om over bijvoorbeeld 2024 bezwaar tegen te maken.
Hoe de vlag er in 2027 bijhangt kan ik nu nog helemaal niet inschatten.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:47 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Artikel Telegraafbedankt voor de niet betaalmuur versie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de laatste alinea staat dat de definitieve percentages over 2024 al bekend zijn. Dat is niet zo. Dat heeft die meneer zelf berekend. Hiervan circuleren bij de banken verschillende percentages (Van Lanschot bijv 1,47% bij sparen tov 1,44% in dit artikel), dus nog even wachten tot je de definitieve berekening erop loslaat.
Wat zal die jongen blij zijn als hij alles afbetaald heeftquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:45 schreef lykkefund het volgende:
Betaling l*ndtong vandaag netjes alsnog in de wallet.
Als je net als ik in de eerste lening zit zéér zeker.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Prima zekerheid als ik me goed herinner.
Op zich ook prima dat Collin dit nu blijkbaar handmatig verwerkt. Beter dit dan een automatische betaling in de wallet, dan een correctie en vervolgens een paar dagen later de herstelbetaling.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat zal die jongen blij zijn als hij alles afbetaald heeft![]()
Precies in de verkeerde tijd begonnen, tegenvallers, en dan toch al bijna 2/3 aan cashflow betaald.
Prima zekerheid als ik me goed herinner.
Beide zelfs....quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je net als ik in de eerste lening zit zéér zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:01 schreef Jaco078 het volgende:
Sportschool overname zonder hypothecaire zekerheden
CCF
LinkjeVan de zekerheden word ik niet heel erg wild eerlijk gezegd. Sowieso niet dekkend maar ook geen hypotheek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er wel eens een WAV-e verhaal kopje onder gegaan? Kan me zo niets voor de geest halen...terwijl er toch al de nodige projecten geweest zijn.
Die ouders zullen wel adoptieouders zijn neem ik aan
Pecunia non olet
Wel België. Toch lastiger dan Nederlands vastgoedquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:06 schreef polquito1971 het volgende:
Iemand hier een insiders linkje van:
https://www.collincrowdfund.nl/eevery-b-v/
3de hypotheek op ruime overwaarde
Kun je uitleggen waarom dat lastiger is?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wel België. Toch lastiger dan Nederlands vastgoed
- Andere regelsquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:55 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom dat lastiger is?
Dank .. begrijp ik, maar spreek je nu uit ervaring of werp je de vraag op of uitwinning van zekerheden in Belgie complexer is dan hier?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
- Andere regels
- Andere stappen die gezet moeten worden.
- Andere experts die ingeschakeld moeten worden.
- Mogelijk andersoortige bescherming van woningeigenaar.
- inschrijving registers anders dan in Nederland.
CCF is uitwinningexpert in Nederland. Niet zozeer in België.
Ik heb geen concrete informatie over hypotheken vanuit België. Je hebt als CCF daar geen netwerk. Je kan niet je vaste partners zoals notaris, incassobureau, advocaat, deurwaarder gebruiken en bent meer afhankelijk wie je daarvoor inschakelt en hoe lang trajecten duren en maakt vaak dubbele uitwinningskosten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:38 schreef obligataire het volgende:
Het zou langer kunnen duren om de uitwinning rond te maken. Wat op zich niet problematisch hoeft te zijn, als de overwaarde hoog genoeg is. De renteopbouw gaat gewoon door, bij weinig risico op de hoofdsom.
Zoals ik het lees is het hypotheekrecht in België heel sterk vergelijkbaar met dat van ons.
https://www.belgium.be/nl(...)/hypothecaire_lening
Beide partners moeten tekenen:
https://www.notaris.be/fa(...)jzondere-bescherming
Ook ooit een bakkerij mevrouw die na default naar België is verhuisd waarbij uitwinning HA op Nederlands pensioen niet meer mogelijk was.quote:Bij de notaris in België, voor het passeren van de hypotheek op de woning, duurt dit helaas langer. Het is een bekend gegeven dat een dergelijk traject in België langer duurt dan in Nederland, maar in dit geval duurt het helaas wel erg lang. De notaris in België zet hier vol gas druk op maar is helaas afhankelijk van derden, waaronder de bank.
Ik heb een vergelijkbaar project gehad en ik blijf voortaan weg bij Nedelandse platforms met hypothecair borg in Belgie of enig ander land. Dit was wel een KOM project, maar toch.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Dank .. begrijp ik, maar spreek je nu uit ervaring of werp je de vraag op of uitwinning van zekerheden in Belgie complexer is dan hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KOM is hun eigen jurisisch adviseur blijven gebruiken + een resem Belgische advocaten + deurwarder + ...
Dit was wel een project van iemand die uiteindelijk een groot charlatan bleek en waar er vanalles misging ook met de vestiging van de daadwerkelijke hypotheek.
Dit kan een prima project zijn, maar ik blijf er van weg. Komt binnenkort weer wel wat leuks voorbij.
Voor diegenen die nieuwschierig zijn geworden, failiessementsverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn eerste crowdfundingprojectGelukkig minimale inleg.
Hypothecaire kredieten lopen dan ook normaliter maar 30 jaar. Een register van afgeloste kredieten lijkt me nutteloos.quote:Een verschil met België is dat een hypotheek niet levenslang ingeschreven staat in registers. In België is dit maximaal 30 jaar. Met looptijden bij crowdfunding project normaliter geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |