abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2025 @ 13:30:30 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216365874
Ik ben maar een klein beetje woedend over het systeemloze gebruik van dikgedrukte tekst door de heer Knij N.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216365913
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben maar een klein beetje woedend over het systeemloze gebruik van dikgedrukte tekst door de heer Knij N.
:D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 20 januari 2025 @ 13:40:25 #273
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216365980
quote:
Waar?
  maandag 20 januari 2025 @ 13:45:12 #274
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216366027
quote:
Ik ben allang blij dat meer mensen een ploegenpresentatie doen, het was tot op heden nog een beetje karig!
  maandag 20 januari 2025 @ 13:51:33 #275
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_216366099
quote:
proberen iets te herstellen
  maandag 20 januari 2025 @ 13:55:29 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216366147
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Waar?
Hij heeft het godzijdank herstelt. Sommige voornamen niet dikgedrukt dus dan zie je ineens ROMO staan.

Afijn, heb mezelf ziekgemeld van werk om bij te komen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 20 januari 2025 @ 13:57:18 #277
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216366169
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:51 schreef knijn1985 het volgende:

[..]
proberen iets te herstellen
Je moet trouwens ook nog even je ondertitel en avatar herstellen want Einhorn is nu van mij :P
  Redactie Sport / Supervogel maandag 20 januari 2025 @ 14:10:41 #278
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216366291
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Hij heeft het godzijdank herstelt. Sommige voornamen niet dikgedrukt dus dan zie je ineens ROMO staan.

Afijn, heb mezelf ziekgemeld van werk om bij te komen.
Ik ook van jouw dt-fout.
  maandag 20 januari 2025 @ 14:14:42 #279
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216366337
quote:
8s.gif Op maandag 20 januari 2025 14:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ik ook van jouw dt-fout.
BURN
  maandag 20 januari 2025 @ 14:46:11 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216366621
quote:
8s.gif Op maandag 20 januari 2025 14:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ik ook van jouw dt-fout.
;(

Ik ga me schamen
pi_216366667
Ploegpresentatie; Met Oorluis naar de Babier

Een niet zo frisse teamnaam voor een nieuw en vers team. Ontstaan uit de overblijvselen van Team allergaartje p/b Duryea alles-binder gaan we 2025 vol motivatie tegemoet. Vanuit vorig jaar zijn er enkele renners mee overgestapt naar MONDB; Marijn van den Berg, Aleksadr Vlasov, Roger Adrià, Matteo Moschetti en Maikel Zijlaard.

De ploeg heeft een hoop sprinters, waarvan er een aantal breed inzetbaar zijn. Marijn van den Berg laat zien redelijk kort te komen in een vlakke sprint, maar floreert vooral als het iets lastiger is qua parcours. Ook in de eendagskoersen kan hij daarmee ver komen. Ook naamgevers Orluis Aular en Pierre Babier verwacht ik in eenzelfde rol, waarbij de een wat beter over de heuvels kan dan de ander.

In de categorie sprinters vinden we ook Italianen Giovanni Lonardi, Matteo Moschetti en de Amerikaan Luke Lamperti. Verwacht en hoop dat zij vooral in de vele kleinere koersen vele punten gaan scoren. Maikel Zijlaard voeg ik aan het lijstje toe als sprintaantrekker, die ook regelmatig voor zijn eigen kans mag gaan. Daarnaast kan hij ook goed tijdrijden en zal daar hopelijk ook punten pakken.

Dan de rijders van de hoop. Hopen dat ze punten gaan pakken om diverse redenen. Rune Herregodts is er daar één van. Hij heeft de overstap gemaakt naar UAE en hoop dat hij profijt heeft van de ketonen, uitlaatgassen of wat dan ook dat ze daar gebruiken. Voor Anthony Turgis is het een contractjaar en hoop dat hij daarom gaat schroeien. Al is hij voor een ietwat bovenmatige Fransoos waarschijnlijk al zeker van een plekje bij welke Franse ploeg dan ook.

Hoop is er ook voor de Zuid-Amerikaanse enclave; Harold Tejada en Jonathan Klever Caicedo die regelmatig mooie resultaten bij elkaar sprokkelen. Hopelijk kunnen ze dat dit jaar ook nog volhouden en liefst zelfs nog meer sprokkelen. Dat Astana dan punten nodig heeft zou in het voordeel kunnen spreken om Tejada in het team te hebben.

Dan de klassementsmannen. Waar een stukje hoop voor Aleksandr Vlasov ook geldt. Hij hoopt dat mede klassementsrenners Jay Hindley, Primoz Roglic en Florian Lipowitz op enig moment iets meemaken zodat hij absolute kopman kan zijn. Vorig jaar reed hij veel ereplaatsen bij elkaar en daar ga ik nu ook vanuit. Zelfde geldt voor zijn teamgenoot Roger Adrià die in kleine klassementen en eendagskoersen goed voor de dag komt.

Veel druk zit er op de schouders van de laatste renner van de ploeg Lennert van Eetvelt. Bij Lotto naar voren geschoven als één van de kopmannen van de ploeg en persoonlijk vind ik wel dat je dan moet leveren.

Doelstelling
Verwacht wordt dat we beter presteren dan vorig jaar. Toen plek 13 het eindstation was.

[ Bericht 0% gewijzigd door franklop op 20-01-2025 14:56:19 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_216372819
The Statesmen / Ride4Ferry pb The Saga of Finn Fisher Mac

Het roerige jaar 2024 is redelijk goed afgesloten dankzij Veelvraat Pogaçar die ons team zowaar in twee grote rondes aan een Monsterscore hielp, maar dankzij de valpartij van Jonas in Spanje is het daardoor wel een One Man Army geworden. We danken ook de verrassende optredens van Matteo Jorgensen, Finn Fisher Black, Rui Oliveira en Itamar Einhorn. Ondanks dat we de top5 niet haalden was de ene helft van de sponsor opnieuw tevreden: Brown Foreman Whiskey knoopte er graag nog een jaar aan vast, The Statesmen blijft dus in de naam. Helaas is dit het eerste jaar op eigen benen, nadat Schönbacher Cycling zich terugtrok na interesse van rijke sjeiks uit Arabië in zijn capaciteiten. Ehm, ja, we hebben hem verteld dat UAE, Bahrein en Saudi Arabië al een wielerploeg hebben en dat de links met emails en video's die hem werden gestuurd naar Nigeria leiden, maar het werd niet geloofd. "Das böse is immer und überall."

Onze naam is daarom een combi van de Sponsor naam, Familie (mn vader Ferry die ook weer een paar gekke ideeën opperde) en een van onze renners.
Finn Fisher Black is een Nieuw Zeelander, maar in een teambuilding uitje omtrent SAS Rogue Heroes dook dit fragment op verteld door Captain Robert Blair "Paddy" Maine. Die verdreef de tijd voor een aanval ooit met de saga over de Ierse volksheld Finn Mac Cool, kortweg Finn Mac, die als klein dienaartje van de bard en edelman Finnegas alle kennis vd wereld per ongeluk te pakken kreeg.

Bekijk deze YouTube-video

De UAE bonus was vorig jaar niet erg aanwezig voor onze Finn Fisher Mac aangezien de Bard "Finnegas" Pogacar alles opvrat voor hij überhaupt een flintertje te pakken kon krijgen. Het risico bestaat natuurlijk dat hij bij de Rasenball Wielrenners in de zelfde val zit met Primoz "Croissant" Rogliç als kopman. Maar wie weet kan hij net als de Ierse volksheld dit jaar weer een paar flintertjes kennis opzuigen zodat hij van twee Slovenen heeft kunnen leren hoe klassementen in kleine rondes en eendaags wedstrijden gereden moeten worden

Finn Mac is ook de eerste van vijf renners na 2024 weer bijtekenden, maar de loyaliteits bonus gaat opnieuw naar het Visma drietal en die ene UAE dissonant. Jonas Vingegaard, Sepp Kuss en Matteo Jorgensen tekenden opnieuw graag een jaartje bij. Grote kans dat Jonas en Sepp vaak in dezelfde speelrondes gaan opduiken. Matteo heeft nog een Vlaams voorjaar tussendoor.

We hebben Pogey wel een aanbieding gedaan maar daar lachte hij slechts om, "koop daar Rui maar voor". En inderdaad Rui Oliveira is de enige renner in ons team die in aanschafwaarde achteruit ging, maar in punten vooruit gang boekte. We hebben hem idd een salarisverhoging geboden, maar dat wou hij niet

Daardoor konden we ons concentreren op een paar tips van mijn vader de wielervolger. De eerste werd helaas voor onze neus weggekaapt, dat was nl. Arvid de Kleijn. Voor de tweede heb ik wel een biddingwar over, nl. Pavel Bittner die me als jonge sprinter in de ronde van Spanje positief opviel. En die konden we wel oppikken. Ook de derde tip, Pablo Castrillo, was verbazend makkelijk opgepikt, maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat hij van warm nest Equipo Kern Pharma naar rijdend kaartenhuis Movistar is geswitched. Benieuwd of ze hem voor de grote rondes sparen, of dat hij straks in elk klein klimkoersje moet komen opdraven voor de punten.

Als flauw grapje voor de perikelen die mn vader heeft met doktersafspraken koos ik als eerste "Naamtransfer" (renners met opvallende naam, niet kijkend naar hun talent) voor de mysterieuze Huub Artz, die vorig jaar veel espoir wedstrijden reed en zelfs Europees kampioen in zijn categorie werd. Maar Artz mocht ook in de Ronde van Oman en Noorwegen even aan het grotere werk ruiken. Is dit dan het beruchte breakout year of dat beruchte tweede jaar waarin je achteraan spartelt?

Om de sponsor te plezieren mikten we naast Kuss en Jorgensen op nog een derde Noord Amerikaanse renner. Helaas werd Matthew Riccitello voor onze neus weggekaapt, maar Derek Gee die in 2023 goed was, maar in 2024 alleen in de Dauphine en de Tour echt opviel, die kregen we wel te pakken. En in een impuls aankoop noteerden we ook Victor "Vocsnor" Campenaerts, gewoon omdat het kon en omdat we het hem gunnen. Punten verwachten we eigenlijk niet aangezien hij Jonas uit de wind moet houden, maar wie weet een top10 in een tijdrit?

Dan hebben we in de jacht op entree in een nieuw circuit een lijntje uitgegooid naar twee man in Franse dienst: Mathieu Burgaudeau en Felix Gall. Burgaudeau zit in het laatste jaar van zijn contract bij Total Energies dus we hopen dat hij daarom iig een paar top10 klasseringen pakt. Voor de tweede moeten we onze ex sponsor bedanken want door zijn vertrek kwam ineens Felix "Bankuberfall" Gall op de lijn. Zo zie je hem iedere wedstrijd in de aanval in 2023 en in 2024 sloop ie als een dief in de nacht door het seizoen. Wie weet biedt het kansen dat Ben O'Connor is vertrokken bij Decathlon, want "Das böse ist immer und ÜberGall".

En dan tot slot een renner die ik in de voorbereiding maar bleef vergeten én nog een tweede naamtransfer. Jonas Abrahamsen slaagde er vooral in veel in beeld te rijden, maar pakte toch een handvol tweede plaatsen en twee overwinningen. Ons experiment met Torsten Traeen liep niet zo goed af, slechts één keer punten gepakt maar wel meteen een etappe zege in Zwitserland. Eens zien of Abrahamsen iets meer voor elkaar krijgt. De laatste Naam Transfer gaat naar een nieuw gezicht bij Jayco dat vorig jaar nog voor Polti zijn ritjes afwerkte en in kleine koersjes punten schraapte: Paul Double. Gaat de dubbel ziende Brit zijn droom verder verwezelijken, of denkt hij "O'Connor kan ik niet de baas, let's break out the booze."

Kortom veel vragen, meer vraag dan antwoord eigenlijk op dit moment. Eén kopman, een lading knechtjes die ook hun eigen kleine programma hebben en een handvol vrijbuiters. Het lijkt op schieten met hagel, maar wie weet wat we raken dit jaar. Who Dares Wins!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 21-01-2025 10:01:11 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216373283
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik heb natuurlijk meteen de zwaarste loting in ronde 1, tegen @:skysherrif die meteen 10 van zijn 14 renners aan de start heeft :') . Bizar, niemand van de andere 31 deelnemers heeft er meer dan 5 en mijn tegenstander heeft er 10. Toch ben ik niet eens helemaal kansloos als Narvaez inderdaad zo goed gaat zijn als ik denk en hoop.

Down Under: Narvaez, Andresen vs. G Bennett, Busatto, Dehairs, Isidore, Lapeira
GP Castellon: - vs. Aranburu, Biermans, De Schuyteneer, Govekar
Classica Valenciana: - vs. Aranburu, Biermans, Govekar, Wenzel
Hahahha wtf

Sorry maat, dit slaat inderdaad helemaal nergens op.
pi_216373327
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik heb natuurlijk meteen de zwaarste loting in ronde 1, tegen @:skysherrif die meteen 10 van zijn 14 renners aan de start heeft :') . Bizar, niemand van de andere 31 deelnemers heeft er meer dan 5 en mijn tegenstander heeft er 10. Toch ben ik niet eens helemaal kansloos als Narvaez inderdaad zo goed gaat zijn als ik denk en hoop.

Down Under: Narvaez, Andresen vs. G Bennett, Busatto, Dehairs, Isidore, Lapeira
GP Castellon: - vs. Aranburu, Biermans, De Schuyteneer, Govekar
Classica Valenciana: - vs. Aranburu, Biermans, Govekar, Wenzel
Als Narvaez wint overigens...
  maandag 20 januari 2025 @ 23:22:59 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216374001
Terugblik 2024

Gerben Thijssen 7/10
Andrea Bagioli 2/10
Filippo Zana 5/10
Felix Engelhardt (1e seizoenshelft) 2/10
Fred Wright 5/10
Luke Lamperti 6.5/10
Victor Campenaerts (1e seizoenshelft) 4/10
Valentin Ferron 3/10
Franck Bonnamour (1e seizoenshelft) 0/10
Lars Boven 4/10
Gleb Syritsa 7.5/10
Jarne van de Paar 6.5/10
George Jackson (1e seizoenshelft) 1/10
Emils Liepins 5/10
Alex Baudin (2e seizoenshelft) 8.5/10
Fabio Christen (2e seizoenshelft) 8/10
Jake Stewart (2e seizoenshelft) 6/10
Henri Uhlig (2e seizoenshelft) 5/10

Als eerste een korte terugblik op 2024. Een matig jaar. De lijst met fenomenen als Sean de Bie, Guillaume van Keirsbulck, Szymon Sajnok, Harry Sweeny, Frederik Frison, Jonas Koch en Mihkel Raim vullen we dit jaar aan met George Jackson. Dit prutser heeft dus echt nergens iets laten zien. Ik was even vergeten dat ie een 2-jarig contract had gekregen.

We besloten aan het begin van het seizoen een statement te maken. Dat deden we door keihard te roepen hoe goed we waren en dat we de top 3 aan zouden gaan vallen. Nou, de top 3 werd, ja, niet aangevallen. Of de top 3 van onderen, als je het zo bekijkt. Even stonden we zelfs laatste, maar dankzij een typische Daan Luijkx-aankoop, Alex Baudin, eindigen we uiteindelijk nog net boven de streep.

Na een aardig 2023 met vooral dank aan Valentin Madouas, Florian Vermeersch Andrea Bagioli en Gerben Thijssen, leek het ons een verstandig idee om de kern rond mede-kopman Andrea Bagioli te versterken. Dat deden we door te investeren in Felix Engelhardt en mede-Italiaan Filippo Zana. Op die manier zouden we nog meer punten moeten kunnen halen. Het liep anders.

Het seizoen begon al uiterst moeizaam met Franck Bonnamour die dacht dat het een goed idee was mij te beflikkeren. Nadat de UCI hem had gewaarschuwd had ie best in stilte met pensioen mogen gaan. Dat deed die klootzak natuurlijk niet. Het was een fantastische Tour Down Under. Het lichtpuntje op dat moment was het sterke optreden van Lars Boven. Wat er in de maanden er na precies gebeurd is, heb ik niet kunnen achterhalen, maar het was bedroevend. Je zou iets als overtraining vermoeden.

Vervolgens door naar het Vlaamse werk. Zoals je eigenlijk mocht verwachten ging VocSnor nog meer knechten voor De Lie dan hij al deed, en droeg hij nauwelijks bij met eigen resultaten. Waar Fred Wright de benen van 2022 heeft gelaten was mij ook een raadsel. Dit jaar was het helemaal niveau Piet Allegaert. Gerben Thijssen was dit jaar oke, maar ook niet veel meer dan dat. Meermaals crashen ook, en tegen echte tegenstand nergens te vinden. We gaan het meemaken hoe hij doet met 4 kg minder (haha). Jarne van de Paar was behoorlijk sterk, maar kon het maar weinig laten zien. Zoals in zijn hele carrière lukte het hem niet om fit te blijven. Het seizoen voortijdig beëindigd wegens klierkoorts. Typisch weer. Je hebt het gevoel dat hij toch nog een keer een echte doorbraak gaat maken a la de altijd geblesseerde Stephen Williams, die nu ineens nooit meer geblesseerd is.

In het heuvelwerk was het echt om te janken. Zana ging voor een top 10 in een grote ronde, wat niet eens lukte. Stop daar eens mee. Engelhardt kon er ook ineens geen reet meer van. Bijzonder. En de grootste prutser dit jaar was kopman Bagioli. De overgang naar de andere ploeg bleek toch lastiger dan gedacht (volgens Bagioli). Hij was zo slecht dat hij zelfs amper fatsoenlijk knechtwerk deed voor Nys in finales. Het is me echt totaal onduidelijk wat de echte reden was. Taus was al een tijdje weg bij Pat.

Lichtpuntjes waren Gleb Syritsa en Luke Lamperti, en later Fabio Christen en Alex Baudin. Dat we het over dit kaliber renners hebben zegt genoeg. Als ploeg hebben we ook bijna niks gewonnen. Mooiste overwinning was van Jarne van de Paar in de GP Monseré (een 1.1 wedstrijd). Het was dus gewoon niet voldoende. Snel vergeten. Op naar een beter jaar.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 07:30:00 #286
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216374934
Meteen 2 renners bij een val.

En eentje als eerste over de streep
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 07:43:11 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216375022
Aaron Gate hengelt eerste puntjes binnen, Tronchon heeft snode plannen met zn boni's. Prima start
  dinsdag 21 januari 2025 @ 07:51:39 #288
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216375081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 07:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meteen 2 renners bij een val.

En eentje als eerste over de streep
Altijd tegen mij :'(
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 09:39:37 #289
pi_216376032
De eerste miskoop is een feit!

Altijd tegen mij.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 09:44:40 #290
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216376084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
De eerste miskoop is een feit!

Altijd tegen mij.
Mwa. Sleutelbeen valt meestal wel mee.
  Redactie Sport dinsdag 21 januari 2025 @ 09:48:39 #291
pi_216376113
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Mwa. Sleutelbeen valt meestal wel mee.
Tsja, moet toch over een maand er alweer staan. Maar had wel erger gekund ja.
Niet dat hij wel goed gaat rijden als hij wel fit is overigens, maar dan is de tegenstand wellicht bang!
pi_216376220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet dat hij wel goed gaat rijden als hij wel fit is overigens, maar dan is de tegenstand wellicht bang!
Van Baaljeal?
pi_216376242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In principe mist hij alleen het openingsweekend, de RVV en PR moet hij nog wel makkelijk gaan halen.

Niet dat hij daar iets gaat presteren, maar goed.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 10:10:27 #294
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216376270
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hahahha wtf

Sorry maat, dit slaat inderdaad helemaal nergens op.
En de eerste voorsprong is voor jou, maar ik ben ook meteen van de 0 af. 11-6. Moet zeggen dat ik iets meer had verwacht van Andresen, maar zoals gezegd is het belangrijkste voor mij dat Narvaez er ongeschonden doorheen lijkt te zijn gekomen.
pi_216376273
@baggerbaas met 3 man in de top 7

Altijd tegen mij
  dinsdag 21 januari 2025 @ 10:14:07 #296
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216376294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:10 schreef franklop het volgende:
@:Baggerbaas met 3 man in de top 7

Altijd tegen mij
En Jay Vine nog achter de hand _O-
pi_216376318
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En Jay Vine nog achter de hand _O-
Ja dat is niet zo Vine nee
pi_216376576
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:16 schreef franklop het volgende:

[..]
Ja dat is niet zo Vine nee
Voor mij is het dan weer een Pithie dat ik tegen Fretwork moet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_216377166
Rui Oliveira zet de eerste punten op het bord. mooi.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216377190
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Als Narvaez wint overigens...
Kans lijkt mij wel aanwezig!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')