abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216333830
Om jullie een lang saai verhaal te besparen zal ik het to the point houden.

Ik heb een geschil met Interpolis over mijn woonhuisverzekering. Ik ben het niet eens met een geweigerde schade-uitbetaling na waterlekkage.

Dit is typisch een situatie waarin een rechtsbijstandverzekering (RBV) perfect zou passen. En gelukkig heb ik die.... bij dezelfde verzekeraar als de woonhuisverzekering 😞

Is een RBV altijd objectief of bijten de onderlinge afdelingen elkaar niet?
pi_216335436
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:18 schreef spmunk het volgende:
Om jullie een lang saai verhaal te besparen zal ik het to the point houden.

Ik heb een geschil met Interpolis over mijn woonhuisverzekering. Ik ben het niet eens met een geweigerde schade-uitbetaling na waterlekkage.

Dit is typisch een situatie waarin een rechtsbijstandverzekering (RBV) perfect zou passen. En gelukkig heb ik die.... bij dezelfde verzekeraar als de woonhuisverzekering 😞

Is een RBV altijd objectief of bijten de onderlinge afdelingen elkaar niet?
Iets met een slager die z'n eigen vlees keurt....Interpolis :N
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216336781
Verzekeringen en banken zijn het gezwel van de samenleving :r sorry moest er ff uit.
Mooi stukje erover.
Succes verder

Bekijk deze YouTube-video
No bitch to me
pi_216336805
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:18 schreef spmunk het volgende:
Om jullie een lang saai verhaal te besparen zal ik het to the point houden.

Ik heb een geschil met Interpolis over mijn woonhuisverzekering. Ik ben het niet eens met een geweigerde schade-uitbetaling na waterlekkage.

Dit is typisch een situatie waarin een rechtsbijstandverzekering (RBV) perfect zou passen. En gelukkig heb ik die.... bij dezelfde verzekeraar als de woonhuisverzekering 😞

Is een RBV altijd objectief of bijten de onderlinge afdelingen elkaar niet?
Kan je aangeven waar je het niet over eens bent? Wat zeggen de voorwaarden?
pi_216337546
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:18 schreef spmunk het volgende:
Is een RBV altijd objectief of bijten de onderlinge afdelingen elkaar niet?
Meestal is het enige waar een RBV naar kijkt: schade minimalisatie. Dus als je claim klein is, is de kans groot dat ze een voorstel doen om er vanaf te zijn, waarbij geldt dat wanneer je het niet accepteert je RBV geen verdere vergoeding geeft.
pi_216337910
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:18 schreef spmunk het volgende:
Is een RBV altijd objectief
Reken daar maar niet op :N

Ja, in naam, in theorie, voor de bühne.
In de praktijk ben je speelbal tussen Interpolis en SAR en delf je gegarandeerd het onderspit (of je moet van heel goede huize komen en een héééééél lange adem hebben).

FYI: ik kan daar inmiddels boekdelen over schrijven :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216339151
In theorie zijn het gescheiden ondernemingen, met gescheiden bestuur en gescheiden werknemers, dus zouden ze netjes je schade moeten afhandelen. In de praktijk kan het anders uitpakken.

Ik zou ze gewoon inschakelen, dan merk je vanzelf of ze hun werk goed doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216340233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
In theorie zijn het gescheiden ondernemingen, met gescheiden bestuur en gescheiden werknemers, dus zouden ze netjes je schade moeten afhandelen. In de praktijk kan het anders uitpakken.

Ik zou ze gewoon inschakelen, dan merk je vanzelf of ze hun werk goed doen.
Dit

Tussen SUR en Unive heb ik hier goede ervaringen mee.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 januari 2025 @ 12:05:17 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_216340262
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:18 schreef spmunk het volgende:
Om jullie een lang saai verhaal te besparen zal ik het to the point houden.

Ik heb een geschil met Interpolis over mijn woonhuisverzekering. Ik ben het niet eens met een geweigerde schade-uitbetaling na waterlekkage.

Dit is typisch een situatie waarin een rechtsbijstandverzekering (RBV) perfect zou passen. En gelukkig heb ik die.... bij dezelfde verzekeraar als de woonhuisverzekering 😞

Is een RBV altijd objectief of bijten de onderlinge afdelingen elkaar niet?
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de schade en oorzaak
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_216345372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:09 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Kan je aangeven waar je het niet over eens bent? Wat zeggen de voorwaarden?
1. halverwege 2024 krijg ik lekkage op de begane vloer vanuit het plafond m.a.g. meterkast schade

2. interpolis zegt pas te willen vergoeden als men de oorzaak weet

3. een week later hoor ik dat mijn buren een waterlekkage hebben gehad in dezelfe week dat ik mijn lekkage ook had, ik heb niet een sterke band met deze mensen en we spreken elkaar dan ook niet wekelijks.

4. ik schakel een lekdetectiespecialist in van 500e en die vind niets dan wat slecht kitwerk. Echter was de lekkage inmiddels al een maand verdwenen.
Het is hem ondanks veel moeite niet gelukt de lekkage te reproduceren en heeft met diverse kleuren (wc wasbakken douchegoot) kleurstoffen gewerkt om evt lekkage te kunnen herleiden.
Omdat 500e niet niets is, wordt in het rapport erg de nadruk op 2 minder mooie kit/voegdelen gelegd en (niet echt relevant maar slordig) staan naast mijn fotos ook nog per ongeluk een onzin foto van tiktok en fotos van een heel ander huis.

5. interpolis beroept zich met dit rapport op het feit dat voeg/kitwerk niet gedekt wordt. De badkamer was echter net 2 jaar geleden door vakmannen aangelegd Ik geef aan dat de lekkage door de buren had moeten komen en hierop geeft Interpolis aan kosteloos een eigen expert te sturen (waarom boden ze dat niet gelijk aan om mij die 500e te besparen???)

6 expert van Domus bouw Zwolle is langs geweest met voorkennis van het rapport van de lekdetectiespecialist. Ik was zelf aan het werk en hij wilde niet naar mijn vrouw luisteren mbt de lekkage van de buren. Het stond voor hem vast dat de lekdetectiespecialist gelijk had en verklaarde het verhaal van de kanaalplatenvloeren die in elkaars verlengde liggen als een sprookje wat niet mogelijk is.

7 ik belde kwaad naar interpolis dat deze man totaal niet objectief was en na een half uur discusiëren kwam mevrouw dat ze 50% wilden vergoeden. Ik was het daar niet mee eens en vervolgens willen ze niets vergoeeden, want voegen en kitten zijn voor eigen verantwoording =( =( =(

Ik ben al 10 jaar bij interpolis met een heel compleet pakket (RBS glas huis brand 2 autos 1 motor 2x zorgverz.) nooit hoeven claimen behalve lautoschade. Dit betrof 1x een domme foute en 1x een fietster die tegen mijn auto aanfietste terwijl deze op de parkeerplaats stond en ik zelf aan tafel zat te eten. Leverde gelijk een premieverhoging op, want beschermde weggebruiker.
pi_216346204
Klacht bij het Kifid indienen
Edensnator over 'n out
pi_216347065
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:

[..]
1. halverwege 2024 krijg ik lekkage op de begane vloer vanuit het plafond m.a.g. meterkast schade

2. interpolis zegt pas te willen vergoeden als men de oorzaak weet

3. een week later hoor ik dat mijn buren een waterlekkage hebben gehad in dezelfe week dat ik mijn lekkage ook had, ik heb niet een sterke band met deze mensen en we spreken elkaar dan ook niet wekelijks.

4. ik schakel een lekdetectiespecialist in van 500e en die vind niets dan wat slecht kitwerk. Echter was de lekkage inmiddels al een maand verdwenen.
Het is hem ondanks veel moeite niet gelukt de lekkage te reproduceren en heeft met diverse kleuren (wc wasbakken douchegoot) kleurstoffen gewerkt om evt lekkage te kunnen herleiden.
Omdat 500e niet niets is, wordt in het rapport erg de nadruk op 2 minder mooie kit/voegdelen gelegd en (niet echt relevant maar slordig) staan naast mijn fotos ook nog per ongeluk een onzin foto van tiktok en fotos van een heel ander huis.

5. interpolis beroept zich met dit rapport op het feit dat voeg/kitwerk niet gedekt wordt. De badkamer was echter net 2 jaar geleden door vakmannen aangelegd Ik geef aan dat de lekkage door de buren had moeten komen en hierop geeft Interpolis aan kosteloos een eigen expert te sturen (waarom boden ze dat niet gelijk aan om mij die 500e te besparen???)
Even een generaliserende vraag: hoeveel bedraagt de opgelopen schade, hoeveel is er uitgegeven aan diverse lekdetectiebedrijven en en door wie wat/hoeveel wil je nou vergoed hebben van Interpolis?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216347218
Gaat om iets van ¤1100,-, maar dat mogen ze houden. Het lukt me niet vrede te krijgen met het idee dat een maatschappij waar ik maandelijks ¤575,- aan betaal zo met klanten om gaat.
pi_216347497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:58 schreef spmunk het volgende:
Gaat om iets van ¤1100,-, maar dat mogen ze houden. Het lukt me niet vrede te krijgen met het idee dat een maatschappij waar ik maandelijks ¤575,- aan betaal zo met klanten om gaat.
Het gaat "ze" niet om de klant, het gaat "ze" er om dat je betaalt en zij zo min mogelijk uitkeren.

Overigens hartelijk dank dat je je verhaal hier deelt. Leerzaam!!

Mijn idee zou zijn: Interpolis melden dat je z.s.m. naar andere maatschappijen (meervoud) overstapt. Dat hele gedoe van een "Slager....keurt" zint me niet. Wij hebben alle verzekeringen ook over een half dozijn maatschappijen verdeeld. Mijn partner zit bij een andere ziektekostenverzekering dan ik. RBV via de vakbond.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 18-01-2025 21:39:20 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216349144
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:12 schreef Edensnator het volgende:
Klacht bij het Kifid indienen
Het o zo “onafhankelijke” Kifid :')
Die moeite kan TS zich besparen …. vrijwel zinloos.
pi_216349457
Kifid is in mijn ogen idd kansloos. Helaas denk ik dat een RBV hier niet de oplossing gaat bieden.

Zo'n conclusie van kit-werk is idd killing. Het is logisch dat de verzekeraar achterstallig onderhoud niet wil dekken in schade. Dus je hebt idd een hardere conclusie nodig dat het vanuit de buren komt of dat je die vakmannen aansprakelijk stelt.
Je hebt echt die hardere oorzaak nodig om te weten waar je claim terecht moet komen.
pi_216350560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
In theorie zijn het gescheiden ondernemingen, met gescheiden bestuur en gescheiden werknemers, dus zouden ze netjes je schade moeten afhandelen. In de praktijk kan het anders uitpakken.
Om hier nog iets aan toe te voegen. Ik meen dat de meeste verzekeringsmaatschappijen specifieke polissen bundelen en het risico dan doorschuiven naar gespecialiseerde onderverzekeraars. Het kan dus zijn dat de vergoedingen voor beide verzekeringen door verschillende derde partijen wordt gedaan en dat de uitkomst Interpolis minder interesseert dan we nu denken.

quote:
Ik zou ze gewoon inschakelen, dan merk je vanzelf of ze hun werk goed doen.
Dit lijkt me de meest logische stap. Als je een slecht gevoel hebt over het werk van de rechtsbijstand dan kun je alsnog een eigen advocaat inschakelen. Niet per se om de zaak meteen op te pakken, maar om te bespreken of je zelf je kansen realistisch of misschien te optimistisch inschat.
pi_216351813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:

[..]
1. halverwege 2024 krijg ik lekkage op de begane vloer vanuit het plafond m.a.g. meterkast schade

2. interpolis zegt pas te willen vergoeden als men de oorzaak weet

3. een week later hoor ik dat mijn buren een waterlekkage hebben gehad in dezelfe week dat ik mijn lekkage ook had, ik heb niet een sterke band met deze mensen en we spreken elkaar dan ook niet wekelijks.

4. ik schakel een lekdetectiespecialist in van 500e en die vind niets dan wat slecht kitwerk. Echter was de lekkage inmiddels al een maand verdwenen.
Het is hem ondanks veel moeite niet gelukt de lekkage te reproduceren en heeft met diverse kleuren (wc wasbakken douchegoot) kleurstoffen gewerkt om evt lekkage te kunnen herleiden.
Omdat 500e niet niets is, wordt in het rapport erg de nadruk op 2 minder mooie kit/voegdelen gelegd en (niet echt relevant maar slordig) staan naast mijn fotos ook nog per ongeluk een onzin foto van tiktok en fotos van een heel ander huis.

5. interpolis beroept zich met dit rapport op het feit dat voeg/kitwerk niet gedekt wordt. De badkamer was echter net 2 jaar geleden door vakmannen aangelegd Ik geef aan dat de lekkage door de buren had moeten komen en hierop geeft Interpolis aan kosteloos een eigen expert te sturen (waarom boden ze dat niet gelijk aan om mij die 500e te besparen???)

6 expert van Domus bouw Zwolle is langs geweest met voorkennis van het rapport van de lekdetectiespecialist. Ik was zelf aan het werk en hij wilde niet naar mijn vrouw luisteren mbt de lekkage van de buren. Het stond voor hem vast dat de lekdetectiespecialist gelijk had en verklaarde het verhaal van de kanaalplatenvloeren die in elkaars verlengde liggen als een sprookje wat niet mogelijk is.

7 ik belde kwaad naar interpolis dat deze man totaal niet objectief was en na een half uur discusiëren kwam mevrouw dat ze 50% wilden vergoeden. Ik was het daar niet mee eens en vervolgens willen ze niets vergoeeden, want voegen en kitten zijn voor eigen verantwoording =( =( =(

Ik ben al 10 jaar bij interpolis met een heel compleet pakket (RBS glas huis brand 2 autos 1 motor 2x zorgverz.) nooit hoeven claimen behalve lautoschade. Dit betrof 1x een domme foute en 1x een fietster die tegen mijn auto aanfietste terwijl deze op de parkeerplaats stond en ik zelf aan tafel zat te eten. Leverde gelijk een premieverhoging op, want beschermde weggebruiker.
niet wat je gaat willen horen, maargoed

interpolis is een prima maatschappij maar wel eenheidsworst. loopt via een wat ondoorzichtig stelsel half via de rabobank, half via interpolis. ik heb er 20 jaar bijgezeten, de ene schade was binnen 4 minuten geregeld en betaald, de andere schade was een gebed zonder einde. kon er geen pijl op trekken.
dat helpt je verder niets..

mijns inziens;
-je RBV inschakelen heeft zeker nut. daar is deze voor. aangezien het bedrag laag is is er wel een kans dat ze gaan zeggen, joh, hier is geld hou je mond maar. het feit dat interpolis moet betalen voor de rbv betekend niet dat ze automatisch aan de kant van interpolis staan. dat heb je wel gemerkt aan je lekdetectiespecialist ;)
-dat interpolis zegt ho eens even, ik ga pas betalen als we de oorzaak van dat lek weten lijkt me niet meer dan logisch. zeker als het een bijzonder lek is, waar komt dat water vandaan op de begane grond?
-dat je lekdetectie specialist prutswerk afleverd tja, daar moet je hem op aanspreken, niet interpolis. ik had mezelf overigens wel achter de oren gekrabt om een expert van 500 euro in te schakelen voro een schade van 1100 euro maargoed. dat had ik toch even wat er verder met interpolis uit onderhandeld.
-wat is de tijdslijn tussen de dat je hoort dat de buren waterlekkage hebben gehad en dat jij die expert inschakelt? zoals het nu klinkt weet je dat de buren lekkage hadden, en heb je daarna die specialist ingeschakeld. dat is raar. waar kwam die lekkage bij de buren dan vandaan? wellicht kwam die lekkage wel bij jou vandaan? hier mist info.
-ongeacht je mening van het rapport, staat er dus in het rapport, hoe slordig dan ook, dat de oorzaak wel eens kit/voegwerk kan zijn. heeft die expert niet met de buren gepraat? hoe zit die tijdslijn?
-ik vind het schappelijk dat interpolis dan nog eens een second opinion doet. ze hebben al een rapport wat jij hebt betaald waarin staat dat het ligt aan kit/voegwerk, en alsnog sturen ze een expert. dat kon minder.
-ook je mening over die expert mag je hebben, maar er zijn dus 2 experts geweest die beiden wisten van de lekkage van de buren, en die toch wijzen naar de kit en voegen?
-interpolis doet een handreiking naar jou als trouwe klant, waarbij ze 2 rapporten hebben waarin staat dat ze niets hoeven te vergoeden, en alsnog ben je ontevreden?

tja, ik denk dat ik hier wat mis want ik zie niet echt wat interpolis fout doet..
je kunt je rbv inschakelen maar ik vermoed dat het kansloos is. niet omdat ze door interpolis betaald worden, maar omdat je casus bijzonder slecht is. uitgangspunt van interpolis en de rbv is nu:
@spmunk had een lekkage, heeft op eigen kosten een expert ingeschakeld en die expert zegt, slecht kitwerk/voegwerk.
dan is de discussie voor hun klaar toch?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216352256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:

3. een week later hoor ik dat mijn buren een waterlekkage hebben gehad in dezelfe week dat ik mijn lekkage ook had, ik heb niet een sterke band met deze mensen en we spreken elkaar dan ook niet wekelijks.

en

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:

4. ik schakel een lekdetectiespecialist in van 500e en die vind niets dan wat slecht kitwerk. Echter was de lekkage inmiddels al een maand verdwenen.
Het is hem ondanks veel moeite niet gelukt de lekkage te reproduceren en heeft met diverse kleuren (wc wasbakken douchegoot) kleurstoffen gewerkt om evt lekkage te kunnen herleiden.
Omdat 500e niet niets is, wordt in het rapport erg de nadruk op 2 minder mooie kit/voegdelen gelegd en (niet echt relevant maar slordig) staan naast mijn fotos ook nog per ongeluk een onzin foto van tiktok en fotos van een heel ander huis.
Maar goed, de oorzaak kan dus niet het slechte kitwerk zijn, maar ligt aannemelijk bij je buren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216355382
Ter verduidelijking:
1. lekkage (drupt uit het plafond van de meterkast, staat tegen meterkast van de buren

2. (volgende dag) Verzekeraar gebeld welke een oorzaak nodig was dus lekdetective gebeld en afspraak gemaakt
NIET OM DE SCHADE VAN 1100 VERGOED TE KUNNEN KRIJGEN, IK WILDE GRAAG WETEN WAAR HET VANDAAN KWAM

3. (ongeveer 5 dagen later) lekkage vanzelf gestopt

4. (week erna) met buren gesproken en die gaven aan lekkage te hebben gehad; het water kwam bij hen uit het plafond naar beneden

5. (1,5 week erna) lekdetective aan het werk, heeft geen lekkage vast kunnen stellen, was onzeker en kon alleen maar 2 scheurtjes in het kitwerk/voegwerk kunnen vinden. Heeft de douchekop er langdurig op gezet en ook met verschillende kleurstoffen gewerkt, maar geen lekkage. Na het pinnen van die ¤500,- begon hij erover dat het ook nog aan de buitenmuur kon liggen maar dat het bij de buren vandaan kwam geloofde hij absoluut niet.

6. zijn rapport heb ik naar interpolis gemaild in veronderstelling dat hiermee de schade vergoed zou worden, deze komen gelijk met de conclusie dat deze schade niet gedekt wordt. achterstallig onderhoud.De badkamer was 2 jaar oud en hiervoor ¤20k uitgegeven dus achterstallig onderhoud? Ik geef aan dat deze lekdetective niet de moeite heeft genomen om met de buren te praten en dat wanneer het kitwerk echt de reden is, er nog steeds lekkage moet zijn. Hierop beloven ze iemand te sturen die gaat onderzoeken of het bij de buren vandaan kon komen.

7. helaas moest ik werken en de zogenaamd neutrale specialist heeft niet eens de kraan aangezet. Hij controleerde of er inderdaad een scheurtje in het kit/voegwerk zat en daarmee een stempel op het feit dat de schade niet vergoed hoefde te worden...

8. Gerenomeerd badkamerbedrijf is inmiddels langsgeweest om de scheurtjes te herstellen al had ik deze graag laten zitten om in de toekomst als bewijs te laten dienen dat hiermee geen lekkage aanwezig is

[ Bericht 12% gewijzigd door spmunk op 19-01-2025 14:29:57 ]
pi_216355437
Zo gek vind ik Interpolis niet handelen in deze. Ze krijgen een paar rapporten die allebei zeggen 'kitnaden', en dat is niet verzekerd. Tja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216355504
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:22 schreef blomke het volgende:

[..]
en
[..]
Maar goed, de oorzaak kan dus niet het slechte kitwerk zijn, maar ligt aannemelijk bij je buren?
Yes, maar ik kan ze moeiljk vragen weer een lekkage te krijgen zodat er bewijs is dat het bij hen vandaan kwam. Daarbij zal interpolis dan hws zeggen dat de buren achterstallig onderhoud hebben en komen ze er weer zo mee weg :S
pi_216355698
Mijn ervaring met interpolis (wel van iets meer dan 10 jaar geleden) was super, die kwamen langs, namen schade op en zodra de aanschafbonnen binnen waren werd het binnen 3 dagen uitgekeerd. Nadat ze eerst binnen 3 uur na ontdekken schade een monteur hadden langsgestuurd om het te repareren.

Ze vergoedden zelfs schade die ik uit mezelf nooit had gedeclareerd (eettafel met wat schade aan de onderste cm van de poot volledig vergoed, bijvoorbeeld) en ze deden niet moeilijk over het feit dat er toevallig een complete campinguitset op de grond lag op de nacht dat het ging lekken. Nadat het droog was (ook dat hebben zij geregeld), kwam er iemand langs om het stuk vloer dat niet meer goed was te vervangen.

Dit verhaal verbaast mij dan ook. Komt wellicht omdat je zelf gelijk zo'n dure specialist had ingehuurd. Ik had eerst de verzekering gebeld om te vragen wie zij konden sturen, dat is de handigere route.


Nu vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan: 2 rapporten die wijzen naar het kitwerk en dan is het kitwerk ook nog eens al gerepareerd. Ik had die 50% met beide handen aangepakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216355874
Klopt, maar dat tweede rapport is gemaakt door iemand die op pad is gestuurd om niet uit te hoeven keren. En in het eerste rapport staat gewoon naast mijn huis een compleet ander huis met daarbij ook nog eens een tiktok foto. Misschien moet ik me er bij neerleggen. Het gaat me totaal niet om de centen, maar ik voel me genaaid. Men weet dat het niet aan het kitwerk ligt, maar het wordt gebruikt om ergens onderuit te komen.
pi_216356062
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:
2. interpolis zegt pas te willen vergoeden als men de oorzaak weet
En toen zei je vrolijk "oke" en werd het gesprek beëindigd (zonder door te vagen wat Interpolis als vervolgstap zag)?

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:24 schreef spmunk het volgende:
4. (week erna) met buren gesproken en die gaven aan lekkage te hebben gehad; het water kwam bij hen uit het plafond naar beneden
Goh, da's ook toevallig, net als bij jou: ook water uit het plafond, ook naar beneden.

Hoe weet je zo zeker dat het water van A naar B stroomde en niet andersom, van B naar A (dat de oorzaak juist bij jou zat en ten gevolge daarvan de buren ook lekkage hadden)?
pi_216356121
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:59 schreef spmunk het volgende:
Klopt, maar dat tweede rapport is gemaakt door iemand die op pad is gestuurd om niet uit te hoeven keren. En in het eerste rapport staat gewoon naast mijn huis een compleet ander huis met daarbij ook nog eens een tiktok foto. Misschien moet ik me er bij neerleggen. Het gaat me totaal niet om de centen, maar ik voel me genaaid. Men weet dat het niet aan het kitwerk ligt, maar het wordt gebruikt om ergens onderuit te komen.
Tja, dat die vent waar je 500 euro aan hebt gegeven een prutser is kan ik me goed voorstellen. Ik had dat dan ook aan interpolis overgelaten: die hebben niks aan een slechte reputatie, dat is belangrijker dan een keer niet uitkeren, en zullen dus echt geen prutser sturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 januari 2025 @ 15:20:27 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_216356162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:58 schreef spmunk het volgende:
Gaat om iets van ¤1100,-, maar dat mogen ze houden. Het lukt me niet vrede te krijgen met het idee dat een maatschappij waar ik maandelijks ¤575,- aan betaal zo met klanten om gaat.
Verzekeraars genoeg, vertrek en kies een ander, hoef je er niet meer wakker van te liggen dat zij elke maand jouw zuur verdiende centen ontvangen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216356331
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:13 schreef r_one het volgende:

[..]
En toen zei je vrolijk "oke" en werd het gesprek beëindigd (zonder door te vagen wat Interpolis als vervolgstap zag)?
[..]
Goh, da's ook toevallig, net als bij jou: ook water uit het plafond, ook naar beneden.

Hoe weet je zo zeker dat het water van A naar B stroomde en niet andersom, van B naar A (dat de oorzaak juist bij jou zat en ten gevolge daarvan de buren ook lekkage hadden)?
Omdat ze daar het doucheputje verstopt hadden zitten en een kind des huizes dat niet doorhad tijdens het douchen. Het water is bij hen uit de verdeeldozen naar beneden gekomen (betonnen kanaalplatenvloeren)
pi_216356366
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dat die vent waar je 500 euro aan hebt gegeven een prutser is kan ik me goed voorstellen. Ik had dat dan ook aan interpolis overgelaten: die hebben niks aan een slechte reputatie, dat is belangrijker dan een keer niet uitkeren, en zullen dus echt geen prutser sturen.
Geen ervaring ermee gehad dat ze hiervoor op voorhand een expert konden sturen en toen ik aangaf dat ik niet wist waar het water vandaan kwam boden ze ook geen expert aan. Ik heb ze in het eerste gesprek notabene verteld dat ik op zoek was naar een specialist. Wat ik hier ook niet vermeld had is dat zelfs de badkamerinstallateur nog is langsgeweest tussen het punt van lekkage en dat ik de lekdetective aan huis kreeg. Die konden de lekkage ook niet reproduceren...
pi_216356368
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:32 schreef spmunk het volgende:

[..]
Omdat ze daar het doucheputje verstopt hadden zitten en een kind des huizes dat niet doorhad tijdens het douchen. Het water is bij hen uit de verdeeldozen naar beneden gekomen (betonnen kanaalplatenvloeren)
En die informatie heb je (in antwoord op opmerking #2) dus ook aan Interpolis gemeld? Waarmee de vraag
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef spmunk het volgende:
2. interpolis zegt pas te willen vergoeden als men de oorzaak weet
beantwoord toch duidelijk zou moeten zijn?

Vervolgvraag: waarom dan in hemelsnaam nog een lekdetectiespecialist invliegen, als je de bron al kent?
pi_216356379
@r_one, omdat ik pas van de buren hoorde dat ze lekkage hadden toen ik de lekdetective al had besteld...
En ja, ik heb Interpolis daarover gelijk geïnformeerd...
Daar gaat het hele punt hier over:)
pi_216356387
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:37 schreef spmunk het volgende:
@:r_one, omdat ik pas van de buren hoorde dat ze lekkage hadden toen ik de lekdetective al had besteld... Daar gaat het hele punt hier over.
Dan bestel je 'm af en koppel je de nieuwe informatie terug naar Interpolis.
pi_216356392
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:37 schreef spmunk het volgende:
@:r_one, omdat ik pas van de buren hoorde dat ze lekkage hadden toen ik de lekdetective al had besteld... Daar gaat het hele punt hier over.
Die had je besteld, maar was er nog niet geweest? Dan had ik die altijd afgebeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216356413
Ik had m af kunnen bellen, maar interpolis wilde de oorzaak weten.
Op dat moment was ik nog in de veronderstelling dat de kosten vergoed zouden worden EN Interpolis een rapport van oorzaak nodig was alvorens uit te kunnen keren
pi_216356444
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:41 schreef spmunk het volgende:
Ik had m af kunnen bellen, maar interpolis wilde de oorzaak weten.
Die oorzaak wist je na een gesprek met je buren; dan valt er weinig nog te "detecteren".als de oorzaak zo duidelijk aan het licht is gekomen.

Wil Interpolis dan alsnog een formeel rapport, een (contra-) expertise, dan vliegen ze in hun eigen opdracht maar iemand in.
quote:
Op dat moment was ik nog in de veronderstelling dat de kosten vergoed zouden worden EN Interpolis een rapport van oorzaak nodig was alvorens uit te kunnen keren
Voortaan minder veronderstellen maar meer zeker weten (lees: door Interpolis laten regelen en afspraken laten
bevestigen)

[ Bericht 14% gewijzigd door r_one op 19-01-2025 15:49:30 ]
pi_216360320
Nog los van de inhoud van je verhaal, over Interpolis zelf het volgende.

Wij zitten ook bij Interpolis met zowel verzekeringen als rechtsbijstand. Vrouwlief heeft ooit schade gehad door een aanrijding die Interpolis dreigde niet te vergoeden. Alleen al dreigen met de rechtsbijstand (die dus ook bij Interpolis loopt) was genoeg om de schade alsnog binnen een week uitgekeerd te krijgen. Kortom, hier prima ervaring.

En een premieverhoging doordat een fietser tegen jouw geparkeerde auto aanreed? Dat vind ik echt een heel gek verhaal en zou echt niet mogen. Als een fietser, kind, scooter of welke andere beschermde weggebruiker dan ook schade toebrengt aan jouw auto terwijl de motor niet draait, dan is diegene (of diens ouder) altijd verantwoordelijk voor deze schade en niet jij als autobezitter.
pi_216361166
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:49 schreef Schanu het volgende:
En een premieverhoging doordat een fietser tegen jouw geparkeerde auto aanreed? Dat vind ik echt een heel gek verhaal en zou echt niet mogen. Als een fietser, kind, scooter of welke andere beschermde weggebruiker dan ook schade toebrengt aan jouw auto terwijl de motor niet draait, dan is diegene (of diens ouder) altijd verantwoordelijk voor deze schade en niet jij als autobezitter.
Inderdaad :Y
pi_216362923
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:49 schreef Schanu het volgende:
En een premieverhoging doordat een fietser tegen jouw geparkeerde auto aanreed? Dat vind ik echt een heel gek verhaal en zou echt niet mogen. Als een fietser, kind, scooter of welke andere beschermde weggebruiker dan ook schade toebrengt aan jouw auto terwijl de motor niet draait, dan is diegene (of diens ouder) altijd verantwoordelijk voor deze schade en niet jij als autobezitter.
Dat is ook zo, als je gewoon aan tafel zit te eten is er sprake van disculperende stilstand en ben je niet aansprakelijk als een fietser tegen je auto aanfietst.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216362971
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:31 schreef spmunk het volgende:

[..]
Yes, maar ik kan ze moeiljk vragen weer een lekkage te krijgen zodat er bewijs is dat het bij hen vandaan kwam. Daarbij zal interpolis dan hws zeggen dat de buren achterstallig onderhoud hebben en komen ze er weer zo mee weg :S
Kan me niet voorstellen dat achterstallig onderhoud, N.B. bij de buren, voor Interpolis juridisch houdbaar is om onder de claim uit te komen. Interpolis kan dat dan weer bij de (AVP-verzekering van) de buren verhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-01-2025 07:51:08 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216385540
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat achterstallig onderhoud, N.B. bij de buren, voor Interpolis juridisch houdbaar is om onder de claim uit te komen. Interpolis kan dat dan weer bij de (AVP-verzekering van) de buren verhalen.
Verzekeraar gaat geen regres plegen
pi_216385577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:51 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Verzekeraar gaat geen regres plegen
Moeten ze zelf weten. Dat laat onverlet dat ze wel de plicht hebben om TS schadeloos te stellen.
pi_216385631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Moeten ze zelf weten. Dat laat onverlet dat ze wel de plicht hebben om TS schadeloos te stellen.
Niet zelf weten, dat is zo afgesproken.
pi_216385660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 22:58 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Niet zelf weten, dat is zo afgesproken.
Tussen verzekeraars, boeiuh, niet het probleem van TS.
pi_216385956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Iets met een slager die z'n eigen vlees keurt....Interpolis :N
Blijft lastig he, kennis van zaken hebben.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 09:05:46 #45
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_216410359
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:32 schreef spmunk het volgende:

[..]
Omdat ze daar het doucheputje verstopt hadden zitten en een kind des huizes dat niet doorhad tijdens het douchen. Het water is bij hen uit de verdeeldozen naar beneden gekomen (betonnen kanaalplatenvloeren)
Hebben hun dit niet opgegeven aan hun verzekeraar?

Ik vermoed dat dit gewoon bij hun verzekerd is, de schade bij jou kun je ook door hun lekkage verhalen op hun verzekeraar meestal.

https://besured.nl/voorde(...)-door-lekkage-bij-de
winter is comming!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')