Dat zijn wel heuuuuuuuuuuul veul aannames in 1 alineaquote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
1) Jij hebt wellicht nog nooit een baby in je klauwen gehad
2) of enigszins in de buurt gezien,
3) ik vergeef jou je onwetendheid.
4) Baby's hebben het al heel snel te warm
5) en nog veel sneller veel te koud.
6) In combinatie met leven in een natte tent,
7) zonder beschutting
8) in de kou
9) beperkt voedsel
10) en door de oorlog en explosies wellicht ook te vroeg geboren én te laag geboortegewicht,
is het zeer goed mogelijkdat een paar baby's overleden zijn
![]()
Niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:19 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Volgens de amerikanen ,die al jaren bezig zijn met een culturele ommezwaai , is het bijna kansloos om hier verandering in te krijgen.
In de cultuur daar, Iran ,Pakistan, Afghanistan, draait het om "eer'. Als iemand jouw eer aantast moet je wraak nemen, wraak gaat meestal gepaard met bloed.
Hoe ga je de cultuur van een land veranderen?
Mooi gesproken ❤quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gaza had allang een 2e Dubai kunnen zijn met al het geld wat daar de afgelopen decennia's naartoe is gestuurd....
Maar alles door hamas opgeëist...
Er kan best een baby zijn overleden door kou maar er werd gesteld dat er baby's waren doodgevroren en dat is simpelweg onmogelijk als de temperatuur niet in de buurt van het vriespunt is geweest.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij hebt wellicht nog nooit een baby in je klauwen gehad of enigszins in de buurt gezien, ik vergeef jou je onwetendheid. Baby's hebben het al heel snel te warm en nog veel sneller veel te koud. In combinatie met leven in een natte tent, zonder beschutting in de kou, beperkt voedsel en door de oorlog en explosies wellicht ook te vroeg geboren met een te laag geboortegewicht, is zo'n wezen extra kwetsbaar. Dan is het zeer goed mogelijk dat een paar baby's overlijden.
In dezelfde tijd, zelfs dezelfde dag, een paar kilometer verderop stierf een volwassen man in het land van God. Dat was in de plaats Hedera, heb je vast wel eens van gehoord. Het kan. Je kan de bron proberen aan te vallen als een self-hating Jew, dat mag natuurlijk. Je mag alles aanpakken om het te ontkennen.
[ x ]
Waarom zou je het eigenlijk wille. ontkennen? Je kan hele epistels opstellen dat de Palestijnen het allemaal verdienen en al 150 jaar altijd als eerste slaan. Mensen gaan dood in een oorlog, je leert het ons allemaal. Dan hadden 'ze' 7 oktober maar niet moeten doen. Enzulks. Dan hoort dit er toch bij? Israël kan er toch allemaal niks aan doen? Baby's gaan dood, kijk niet weg
Als we weerberichten gaan ontkennen of iets debiels dat mensen daar in tenten wonenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zijn wel heul veul aannames in 1 alinea
Als iemand op Facebook dat zegt dan zit die persoon inderdaad klinkklare nonsens te verkopen. Of waar heb je dat gelezen dan want ik opende daarnet nog een BBC artikeltje en daar hebben ze het over onderkoeling en hoe dat bij dat soort temperaturen kan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er kan best een baby zijn overleden door kou maar er werd gesteld dat er baby's waren doodgevroren en dat is simpelweg onmogelijk als de temperatuur niet in de buurt van het vriespunt is geweest.
Dat is ook zo'n kreet die steeds maar herhaald en van elkaar overgenomen wordt. Ik zou dit graag eens gefactcheckt willen zien.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gaza had allang een 2e Dubai kunnen zijn met al het geld wat daar de afgelopen decennia's naartoe is gestuurd....
Maar alles door hamas opgeëist...
Aan de andere kant was Gaza ook prachtig en fantastisch tot de IDF het vorig jaar in puin gooide als ik de verhalen moet geloven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n kreet die steeds maar herhaald en van elkaar overgenomen wordt. Ik zou dit graag eens gefactcheckt willen zien.
Ik denk namelijk dat het vanzelfsprekend een stuk beter zou zijn geweest als al die Hamas-kopstukken het geld niet naar zichzelf hadden doorgesluisd en het niet hadden besteed aan het verstevigen van hun eigen positie en aan wapentuig. Denk ook aan hoe na de Israëlische invoerbelasting, Hamas goederen nog eens extra belastte. Daar zijn ook miljarden in opgegaan die niet zijn besteed aan bijvoorbeeld gezondheidszorg, innovatie en architectonische hoogstandjes.
Aan de andere kant is het vrij moeilijk om te geloven dat er een paradijs op aarde gesticht kan worden in een stuk land waar nog niet eens koriander ingevoerd mag worden van Israël, waarvan het vliegveld met opzet gesloopt is, dat geen vrije toegang heeft tot de zee en noem maar op.
Het beeld van een concentratiekamp dat veel geschetst werd klopt van geen kanten, maar Imshin bijvoorbeeld, een Twitterkanaal dat vooral bestond uit het laten zien van de decadentie daar, was ook zeer gekleurd natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aan de andere kant was Gaza ook prachtig en fantastisch tot de IDF het vorig jaar in puin gooide als ik de verhalen moet geloven.
Iran heeft net gewonnen van Israël. Zij kunnen dwingen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Dwing Iran maar tot herstelbetalingen.
Onze regering steunt Israel.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze zoeken het maar uit daar, de rekening kan naar Israël.
Het is ook een metafoor he?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n kreet die steeds maar herhaald en van elkaar overgenomen wordt. Ik zou dit graag eens gefactcheckt willen zien.
Ik denk namelijk dat het vanzelfsprekend een stuk beter zou zijn geweest als al die Hamas-kopstukken het geld niet naar zichzelf hadden doorgesluisd en het niet hadden besteed aan het verstevigen van hun eigen positie en aan wapentuig. Denk ook aan hoe na de Israëlische invoerbelasting, Hamas goederen nog eens extra belastte. Daar zijn ook miljarden in opgegaan die niet zijn besteed aan bijvoorbeeld gezondheidszorg, innovatie en architectonische hoogstandjes.
Aan de andere kant is het vrij moeilijk om te geloven dat er een paradijs op aarde gesticht kan worden in een stuk land waar nog niet eens koriander ingevoerd mag worden van Israël, waarvan het vliegveld met opzet gesloopt is, dat geen vrije toegang heeft tot de zee en noem maar op.
Bijzondere take. Iran is decennia aan investeringen kwijtgeraakt met de vernietiging van hun proxies, al hun luchtverdediging is gesloopt, alle invloed in Syrië kwijt en ze staan op het punt van een economische ineenstorting. Klinkt echt als winnen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Iran heeft net gewonnen van Israël. Zij kunnen dwingen.
Israel heeft zich overgegeven aan Hamas, hun proxy. Die nog steeds bestaat en door kan gaan met moorden en hun doodscultuur opleggen. Wat de verliezen ook zijn geweest, dat is een overwinning.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bijzondere take. Iran is decennia aan investeringen kwijtgeraakt met de vernietiging van hun proxies, al hun luchtverdediging is gesloopt, alle invloed in Syrië kwijt en ze staan op het punt van een economische ineenstorting. Klinkt echt als winnen.
Het is inderdaad zeer lastig te geloven dat bij 17 graden mensen omkomen van de kou. Maar inderdaad, zoals je zelf al aangeeft de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen zijn volledig verantwoordelijk voor de huidige situatie.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij hebt wellicht nog nooit een baby in je klauwen gehad of enigszins in de buurt gezien, ik vergeef jou je onwetendheid. Baby's hebben het al heel snel te warm en nog veel sneller veel te koud. In combinatie met leven in een natte tent, zonder beschutting in de kou, beperkt voedsel en door de oorlog en explosies wellicht ook te vroeg geboren met een te laag geboortegewicht, is zo'n wezen extra kwetsbaar. Dan is het zeer goed mogelijk dat een paar baby's overlijden.
In dezelfde tijd, zelfs dezelfde dag, een paar kilometer verderop stierf een volwassen man in het land van God. Dat was in de plaats Hedera, heb je vast wel eens van gehoord. Het kan. Je kan de bron proberen aan te vallen als een self-hating Jew, dat mag natuurlijk. Je mag alles aanpakken om het te ontkennen.
[ x ]
Waarom zou je het eigenlijk wille. ontkennen? Je kan hele epistels opstellen dat de Palestijnen het allemaal verdienen en al 150 jaar altijd als eerste slaan. Mensen gaan dood in een oorlog, je leert het ons allemaal. Dan hadden 'ze' 7 oktober maar niet moeten doen. Enzulks. Dan hoort dit er toch bij? Israël kan er toch allemaal niks aan doen? Baby's gaan dood, kijk niet weg
En dat is natuurlijk uitstekend te noemen. Gelukkig staat onze regering wat dit betreft aan de juiste kant van de geschiedenis. Moet je nagaan dat men de Palestijnse terreurgroeperingen zou steunen, dat zou pas zorgwekkend zijn.quote:
Voor een beter bestaan daar in gaza...quote:
9. Geen 17 maar 9 graden celcius. Het stond zelfs in je eigen post. Mooi geprobeerquote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad zeer lastig te geloven dat bij 17 graden mensen omkomen van de kou.
Ik ben tegen het pesten van kindjes en ook tegen het doden van kindjes. Kindjes is in het geval van Gaza tot 12 jaar, in andere landen ligt die leeftijd wel wat hoger want Palestijnen zijn niet echt een onschuldig volk (zo ver je iedereen over een kam mag of kan scheren)quote:En vervolgens zouden wij in het Westen ons druk moeten maken over deze mensen? Bekijk het even. Ik doe dat liever over mensen die daadwerkelijk onschuldig zijn zoals de Israëliërs, Jemenieten of Soedanezen.
Haar echtgenoot is een Arabier, dat zal meespelen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp dan niet waarom zo iemand als Kaag dat wil. Wat is haar motivatie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |