abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216328433
quote:
Auteur: Lotte van Coevorden

Het stikstofprobleem staat opnieuw hoog op de agenda van het kabinet-Schoof, na een uitspraak van de Raad van State in december vorig jaar. ‘Terecht’, zegt Fahid Minhas, directeur van de Neprom, de branchevereniging voor projectontwikkelaars. ‘Deze wijziging heeft namelijk grote gevolgen voor de bouwsector, omdat het zorgt voor vertraging en extra onzekerheid.’

Voorheen konden bedrijven die minder stikstof uitstoten, de overgebleven ruimte gebruiken zonder dat ze een vergunning nodig hadden. 'Maar door de uitspraak van de Raad van State is nu met terugwerkende kracht besloten dat voor die ruimte ook een vergunning nodig is', zegt Minhas.

Volgens Minhas gaat het niet alleen om toekomstige bouwprojecten, maar ook om projecten die al in aanbouw zijn. 'Er is vooral veel onduidelijkheid ontstaan. Gemeentes hebben vergunningen verstrekt, maar de provincies weten niet altijd precies wat er speelt bij de verschillende gemeentes. Dit zorgt voor vertraging van bouwprojecten, en dat leidt vaak ook tot hogere kosten.' Bovendien is er een risico dat sommige bouwprojecten helemaal niet meer doorgaan.

Opleving

De bouwsector had gehoopt op een opleving van de nieuwbouw in 2025, nu de vergunningprocedures op orde zouden zijn. 'Maar de vergunningen gaan nog niet zo snel als we zouden willen. Het duurt gemiddeld tussen de vijf en tien jaar om een bouwproject te realiseren. Als we de procedures kunnen versnellen, helpt dat natuurlijk, maar deze stikstofkwestie is nu een nieuwe bottleneck', aldus Minhas.

De Neprom is momenteel bezig met het inventariseren van de risico's die deze stikstofkwestie met zich meebrengt. 'Als er belangengroepen opstaan die weer bezwaren maken tegen bouwprojecten, dan weet ik wat er gaat gebeuren. Dit zal de vertraging van bouwprojecten verder vergroten', zegt Minhas.

Minhas benadrukt dat de branchevereniging de minister van Landbouw al langer aanspoort om fatsoenlijke besluiten te nemen over natuurherstel en het terugdringen van stikstofuitstoot. 'En ook de minister van Volkshuisvesting ziet het belang van het bouwen van voldoende woningen wel in, maar ik roep het hele kabinet op om nu echt werk te maken van het terugdringen van stikstofuitstoot en natuurherstel.' Als dat niet gebeurt, komt de bouw nog verder op slot, waarschuwt Minhas. 'We zullen in overleg gaan met Kamerleden, want niemand is erbij gebaat als de broodnodige woningen die we zo hard nodig hebben, verder vertragen.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-nieuwe-bottleneck

5-10 jaar, en straks nog langer. hahahahaaahahaa
pi_216328441
Gewoon bouwen en minder vee. De boeren gaan dan maar lekker met hun kar op de snelweg staan.
pi_216328494
Het vorige kabinet was goed op weg natuurlijk. Aan alle provincies de opdracht gegeven om met gedetaileerde plannen te komen, begonnen met de uitkoop van boeren. En hadden een forse pot geld gereserveerd van 24 miljard euro, waarmee de transitie gemaakt kon worden.

Maar toen kwam de BBB, zijn alle provincie-plannen geannuleerd en hebben ze die 24 miljard weggegeven in de onderhandelingen. Want waarom zou je miljarden reserveren voor iets dat helemaal geen probleem is? :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 10:44:42 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216328768
Welke totaalidioot vond het ooit een goed idee om dit papieren probleem rechterlijk bindend te maken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216328841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef Nattekat het volgende:
Welke totaalidioot vond het ooit een goed idee om dit papieren probleem rechterlijk bindend te maken?
Het is geen papieren probleem natuurlijk. De verschraling van de bodem is gewoon feitelijk vast te stellen. Het verdwijnen van insecten en bepaalde fauna op zure gronden ook. Vogels die geen eieren kunnen leggen door gebrek aan calcium ook.

Of je het probleem groot genoeg vindt om de veestapel te reduceren is een andere vraag, maar het is zeker geen papieren probleem.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:52:53 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216328858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou mijn ongenoegen eerder richten op de totaalidioten die het een goed idee vonden (of nog steeds vinden) om een papieren oplossing te verzinnen voor een reëel probleem.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 11:21:47 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:51 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is geen papieren probleem natuurlijk. De verschraling van de bodem is gewoon feitelijk vast te stellen. Het verdwijnen van insecten en bepaalde fauna op zure gronden ook. Vogels die geen eieren kunnen leggen door gebrek aan calcium ook.

Of je het probleem groot genoeg vindt om de veestapel te reduceren is een andere vraag, maar het is zeker geen papieren probleem.
Dit boeit me dus niet. Je kan het verkopen als belangrijk, maar dat werkt bij mij niet. Er zijn wel belangrijkere dingen dan de Nederlandse nepnatuur.

Als dit gedram 2000 jaar geleden al had bestaan, was heel Nederland een onbewoonbaar moeras of misschien zelfs inmiddels een binnenzee. Gezien dat nu niet zo is, is er vrij weinig van waarde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:29:19 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216329105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit boeit me dus niet. Je kan het verkopen als belangrijk, maar dat werkt bij mij niet. Er zijn wel belangrijkere dingen dan de Nederlandse nepnatuur.

Als dit gedram 2000 jaar geleden al had bestaan, was heel Nederland een onbewoonbaar moeras of misschien zelfs inmiddels een binnenzee. Gezien dat nu niet zo is, is er vrij weinig van waarde.
Of iets aan jouw definitie van natuur voldoet of dat het in jouw boekje 'nepnatuur' is, heeft natuurlijk geen invloed op de ecologische waarde van een gebied. Of aan het belang van biodiversiteit, het belang van een gezonde leefomgeving, etc.
Huilen dan.
pi_216329111
quote:

[..]
Dit boeit me dus niet.
Ik heb een huis en woon op de veluwe. Zou graag zien dat de natuur opleeft. Derhalve boeit mij die huizen geen bal. Papieren probleem?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 11:32:40 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:30 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik heb een huis en woon op de veluwe. Zou graag zien dat de natuur opleeft. Derhalve boeit mij die huizen geen bal. Papieren probleem?
Dus jij vindt jouw uitzicht belangrijker dan dat de jongere generatie gewoon een leven op kan bouwen. Duidelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:39:44 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216329179
Gewoon boeren aanpakken en je kunt er op los bouwen.

Maar Carbonade van der Plas wil er niets van weten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216329200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:39 schreef Harvest89 het volgende:
Gewoon boeren aanpakken en je kunt er op los bouwen.

Maar Carbonade van der Plas wil er niets van weten.
:D

Die is zich trouwens om hele andere dingen druk aan het maken, namelijk wat er op tv komt:

twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216329233
quote:

[..]

Ja en op sommige plekken willen ze juist wel weer schrale grond omdat anders daar die natuur veranderd, het is ook nooit goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:46:52 #14
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329237
Minder veeteelt is de oplossing, het is toch niet normaal dat het meeste vee in Nederland export bedoelingen heeft. Een heel klein deel van de bevolking (de boeren) vervuilen en blokkeren een heel land en de rest moet eronder lijden.

Als de boeren alleen voor binnenlandse consumptie zouden produceren was er geen stikstof probleem. Laat die boeren maar verhuizen naar een land waar geen ruimte en stikstof problemen zijn.
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216329265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:46 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Minder veeteelt is de oplossing, het is toch niet normaal dat het meeste vee in Nederland export bedoelingen heeft. Een heel klein deel van de bevolking (de boeren) vervuilen en blokkeren een heel land en de rest moet eronder lijden.

Als de boeren alleen voor binnenlandse consumptie zouden produceren was er geen stikstof probleem. Laat die boeren maar verhuizen naar een land waar geen ruimte en stikstof problemen zijn.
De oplossing is vlees goedkoop maken zodat we het allemaal zelf op kunnen eten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:51:25 #16
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:17 schreef Lichtloper het volgende:
Het vorige kabinet was goed op weg natuurlijk. Aan alle provincies de opdracht gegeven om met gedetaileerde plannen te komen, begonnen met de uitkoop van boeren. En hadden een forse pot geld gereserveerd van 24 miljard euro, waarmee de transitie gemaakt kon worden.

Maar toen kwam de BBB, zijn alle provincie-plannen geannuleerd en hebben ze die 24 miljard weggegeven in de onderhandelingen. Want waarom zou je miljarden reserveren voor iets dat helemaal geen probleem is? :')
Niks uitkoop, gewoon vergunningen intrekken. Ze hebben jarenlang genoeg verdient en vervuild
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216329277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
De oplossing is vlees goedkoop maken zodat we het allemaal zelf op kunnen eten.
We importeren toch juist vlees om het op te kunnen eten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 11:54:26 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329291
quote:

Je weet dat er ook nog zoiets is als een economie?

Vind ik ook wel zo prachtig altijd. Principes voor alles, zelfs als het ten koste gaat van de complete economie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:56:32 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216329315
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:D

Die is zich trouwens om hele andere dingen druk aan het maken, namelijk wat er op tv komt:
[ afbeelding ]
[ x ]
Familie valjoes.
Doet het altijd wel goed bij de onderbuik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216329364
quote:

Onderhand mee eens, ze dragen werkelijk niets bij en de winst gaat in eigen zak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216329376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vind ik ook wel zo prachtig altijd. Principes voor alles, zelfs als het ten koste gaat van de complete economie.
Als we de vleesverwerkende industrie inkrimpen kunnen we ook meteen van een hoop buitenlanders af.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:02:07 #22
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329384
quote:

[..]

Ja, ik snap de economische belangen, maar het is geen goed idee dat een klein deel van de bevolking zich verrijkt en de rest er last van heeft.

En als vegetariër vind ik het zowiezo geen goed idee om dieren te houden voor consumptie, maar dat is weer een ander verhaal.
pi_216329397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus jij vindt jouw uitzicht belangrijker dan dat de jongere generatie gewoon een leven op kan bouwen. Duidelijk.
Dat was nou sarcasme in de hoop jou een spiegel voor te houden.

Ik hoop dat mijn zoon over een jaar of 15 gewoon de deur uit kan.
Ik hoop ook dat hij in de tussentijd gewoon van natuur kan genieten. Liefst vinden we daadwerkelijk wat insecten tijdens de “zoek een insect” opdracht op het kabouterpad hier in het bos. Natuurlijk zijn insecten zoals de bij ook gewoon onmisbaar op vlakken die jou kennelijk wel boeien.
Tenslotte hoop ik dat de boeren eens duidelijkheid krijgen. Het zal ze her en der pijn doen, maar het zou fijn zijn voor ze als ze over 15 jaar weten waar ze aan toe zijn en rustig kunnen boeren met oog voor mens en natuur.
pi_216329427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
Gewoon bouwen en minder vee. De boeren gaan dan maar lekker met hun kar op de snelweg staan.
Boeren zijn het probleem niet. Stikstof (waar in principe helemaal geen probleem mee is) wordt slechts aangegrepen door verschillende partijen uit de progressief linkse hoek om de aanval op de landbouw en veeteelt in te zetten. En hier gaat een hele andere agenda achter schuil.
quote:

[..]
De natuur past zich gewoon aan, dat doet deze immers altijd. Het is niet voor niets dat veel Europese landen de uitstoot van stikstof niet eens rapporteren aan Brussel, daar doet men niet aan zulke onzin mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:08:27 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216329484
quote:

Hoezo is dat niet normaal? Goederen worden geëxporteerd en geïmporteerd. De wereld is geen groepje autarkische landen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216329486
quote:

Misschien moeten "we" maar eens af om een neuk te geven om stikstof.
Nederland is te klein (geworden) om daar zorgen over te maken.
pi_216329487
Wat is er nou concreet gebeurt sinds 2020? We rijden 100 wat eigenlijk geen ene fuck oplevert.

Dit land is verloren door het eindeloze overlegel en het rekening houden met iedere groep. Het wordt tijd om de vijand eens duidelijk aan te wijzen en ze ook als zodanig te behandelen. De boer is een parasiet die genoeg heeft geteerd op Nederlandse grond.
Graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 12:09:01 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:02 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Ja, ik snap de economische belangen, maar het is geen goed idee dat een klein deel van de bevolking zich verrijkt en de rest er last van heeft.

En als vegetariër vind ik het zowiezo geen goed idee om dieren te houden voor consumptie, maar dat is weer een ander verhaal.
Je wil een heel belangrijk exportproduct wegnemen, heb je enig idee hoe groot de impact daarvan is op de hele economie?

Het getuigt echt van een totaal gebrek aan kennis van hoe de economie werkt als je denkt dat er maar een klein groepje van profiteert.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216329507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je wil een heel belangrijk exportproduct wegnemen, heb je enig idee hoe groot de impact daarvan is op de hele economie?
Je hebt het wel over een regering die het liefste wil dat alle grenzen keihard dicht gaan en we uit de EU stappen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 12:12:17 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329527
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je hebt het wel over een regering die het liefste wil dat alle grenzen keihard dicht gaan en we uit de EU stappen?
Ho, stop. Je bent doelpalen aan het verschuiven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:12:41 #31
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329529
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoezo is dat niet normaal? Goederen worden geëxporteerd en geïmporteerd. De wereld is geen groepje autarkische landen.
Het is niet normaal omdat er in Nederland geen ruimte voor is. Laat ze maar verhuizen naar landen met meer ruimte
pi_216329551
quote:

[..]

Het getuigt echt van een totaal gebrek aan kennis van hoe de economie werkt als je denkt dat er maar een klein groepje van profiteert.
Voor wie is het dan een belangrijk exportproduct?

Het is nu niet bepaald een uniek exportproduct, en het trekt ook niet echt werkgelegenheid aan, los van Oost-Europeanen.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:16:23 #33
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329567
quote:

[..]

De impact voor wie? Vleesverwerkende bedrijven en een handje vol boeren.
Haal de veeteelt weg en je bent ook gelijk van een grote groep arbeidsimigranten af.

Je kan beter de economie moderniseren en je richten op minder vervuilende bedrijven.
pi_216329587
quote:

[..]

Op den duur gaan we het wel erg vinden, wanneer hele ecosystemen in z'n volledigheid op globaal niveau instorten.
pi_216329607
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:18 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Op den duur gaan we het wel erg vinden, wanneer hele ecosystemen in z'n volledigheid op globaal niveau instorten.
Dat gebeurd toch wel, stikstof of niet. Wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.
pi_216329624
quote:

[..]

Nou dat valt vies tegen
Slachtkippen Barneveld
Witte kippen (> 1,7 kg) incl btw
¤ 0,19
Bruine kippen (> 1,9 kg) incl btw
¤ 0,24
Moederdieren (> 3,5 kg) incl btw
¤ 0,64
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216329629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:02 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]

Integendeel. Dierlijk voedsel is essentieel voor de mens, het is dan ook niet voor niets dat dieren houden voor consumptie, al duizenden jaren wordt gedaan door de mens. Juist de drang en push voor veganisme is niet natuurlijk te noemen.

Tevens is dit geen ander verhaal 'ander verhaal', maar juist een van onderliggende redenen waarom men in bepaalde kringen zich zo drukmaakt om stikstof. Het vermeende stikstofprobleem dan ook als een kans gezien om de productie en consumptie van vlees en zuivel terug te dringen.

Het is hetzelfde verhaal als met klimaatverandering. Ja, het klimaat is aan verandering onderhevig en dit komt mede door de mens, maar zulke kwesties worden in bepaalde kringen graag aangegrepen om het tot 'crisis' te bombarderen en daarna als een Paard van Troje te gebruiken om de eigen politieke agenda er doorheen te krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:21:25 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216329635
quote:

[..]

Lol.

De economische bijdrage van boeren is maar zeer beperkt, en al helemaal als je dat afzet tegen het gebruikte landoppervlak (54%). Ook in absolute zin: ongeveer de helft van wat de culturele sector bijdraagt aan de Nederlandse economie. En niet onbelangrijk: die laatste doet dat zonder een hoop vervuiling te veroorzaken. Ik heb jou al vaker gevraagd wat we nou precies hebben aan al die export-gerichte productie (of beter: wie er nou daadwerkelijk van profiteert), maar het antwoord blijft uit...
Huilen dan.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:23:05 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216329664
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:12 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Het is niet normaal omdat er in Nederland geen ruimte voor is. Laat ze maar verhuizen naar landen met meer ruimte
Ik vind ook dat er geen ruimte is in Nederland. Maar als ik daar over begin, word ik weer uitgemaakt voor xenofoob.
Wat me trouwens onderhand worst zal zijn. :P

Sowieso; én klimaat én immigratie is gewoon een kansloze sessie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 12:24:51 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329687
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Voor wie is het dan een belangrijk exportproduct?

Het is nu niet bepaald een uniek exportproduct, en het trekt ook niet echt werkgelegenheid aan, los van Oost-Europeanen.
Heel het land dus.

Ik heb echt totaal geen zin om mensen economie op middelbare-school-niveau uit te leggen omdat ze verblind zijn door hun principes, dus lees je gewoon in hoe export in het algemeen belangrijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:26:07 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216329703
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heel het land dus.

Ik heb echt totaal geen zin om mensen economie op middelbare-school-niveau uit te leggen omdat ze verblind zijn door hun principes, dus lees je gewoon in hoe export in het algemeen belangrijk is.
Ah. Dus je roept maar wat en bent niet ter wille, of wellicht eerder 'in staat'?, om je stellingen van gewicht te voorzien door met toelichtingen te komen.

Helder: :R .
Huilen dan.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:28:42 #42
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216329729
quote:

[..]
Heel het land dus.

Volgens mij kan jij beter terug gaan naar de middelbare school voor een paar lessen toekomstgerichte en bestendige economie
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 12:32:25 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329757
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:28 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Volgens mij kan jij beter terug gaan naar de middelbare school voor een paar lessen toekomstgerichte en bestendige economie
Hoe is een totale industrie uitschakelen precies toekomstgericht?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216329770
quote:

[..]
Heel het land dus.

Probeer het toch maar eens uit te leggen anders; en dan niet export in het algemeen aangezien we het hier over een specifiek exportproduct hebben.
pi_216329776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe is een totale industrie uitschakelen precies toekomstgericht?
Niemand roept om het uit te schakelen; als je pakweg de helft zou produceren dan is er nog meer dan genoeg voor de bevolking, en wat export mocht je dan nog willen exporteren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 12:37:21 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216329808
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Niemand roept om het uit te schakelen; als je pakweg de helft zou produceren dan is er nog meer dan genoeg voor de bevolking, en wat export mocht je dan nog willen exporteren.
Je schakelt het uit voor de export. In één klap verliest de Nederlandse economie dus alles wat er normaal in ruil binnenkomt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216329812
quote:

[..]

Kun je ons eens vertellen hoeveel onze boeren dan bijdragen aan de economie en hoeveel het bouwen van 400.000 huizen incl infrastructuur zou bijdragen aan de economie.
pi_216329833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je schakelt het uit voor de export. In één klap verliest de Nederlandse economie dus alles wat er normaal in ruil binnenkomt.
Wat krijgen we daar - los van iets van 8-10 miljard in euros - voor terug?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:39:43 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216329844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jeetje. Klinkt heftig. Wat gaan we dan allemaal mislopen?
Huilen dan.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:42:46 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216329874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun je ons eens vertellen hoeveel onze boeren dan bijdragen aan de economie en hoeveel het bouwen van 400.000 huizen incl infrastructuur zou bijdragen aan de economie.
<crickets chirping>
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')