abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216409148
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Tis wel echt een afschuwelijk slechte week voor mijn portfolio dit.
Ah joh. bijna salaris
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 januari 2025 @ 23:33:08 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216409184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ah joh. bijna salaris
Ik begin vertrouwen te verliezen, dus het is niet meer een kwestie van dat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 23 januari 2025 @ 23:58:05 #253
18653 crew  D.
pi_216409327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik begin vertrouwen te verliezen, dus het is niet meer een kwestie van dat.
In crypto? Of in jouw portfolio?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 januari 2025 @ 08:35:06 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216410147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 23:58 schreef D. het volgende:

[..]
In crypto? Of in jouw portfolio?
In m'n strategie. Mijn portfolio dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216410880
Finance Industry Insider Says Banks Will Never Use XRP

quote:
XRP “Has Centralized Risk”
Soni’s main critique centers on XRP’s decentralization, citing that the American payment firm Ripple largely controls XRP. Specifically, he pointed out that Ripple holds approximately 50% of the total supply of XRP.

In his view, this heavy concentration of ownership leaves the cryptocurrency vulnerable to price manipulation and presents a major risk to potential users, especially financial institutions.

As a result, he concluded that “XRP is not decentralized,” asserting that banks do not want to be taken advantage of, as they are typically the ones who take advantage of others.

Furthermore, Soni claimed that Ripple has the ability to alter the XRP code and issue more coins if they choose, a claim many dub false. Soni argues that this “lack of true decentralization” makes XRP unattractive to banks. In his opinion, the idea that banks will adopt XRP is a misguided belief.

Meanwhile, Soni argued that a U.S. regulatory crackdown could hinder XRP’s price ascent. He claimed that aside from hopes that banks will eventually use it, many are not really interested in XRP. He recalled how the price of XRP tanked after the announcement of a lawsuit against Ripple in late 2020 to back his view.

Moreover, Soni claimed Ripple’s periodic sales of XRP contributed to the asset’s inability to reach an all-time high in seven years.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 10:46:04 #256
18653 crew  D.
pi_216411367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 08:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In m'n strategie. Mijn portfolio dus.
Goed moment om deze te herzien dan :Y
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 januari 2025 @ 10:54:27 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216412140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb een briljant idee: een token die wrapped coins wrapt. En dan allerlei verschillende wrapped coins ondersteunt. En dan noemen we de de "WrappedWalletCoin".

En dan zo een token maar dan een die "WrappedWalletCoins" wrapt, want die gaan natuurlijk in diverse smaken en op diverse chains ontstaan. En dat noemen we dan een "WrappedMetaWalletCoin"
Deze laddertjes bestaan al heel lang hoor, het is ook niet zo moeilijk om smartcontracts te nesten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216412419
quote:
XRP is een wat vreemde eend in de bijt. Het hele punt is dat XRP (de coin) voor banken niet interessant is, maar Ripple (het netwerk) dat wel kan zijn. Dat Ripple (het bedrijf) naar believen nieuwe coins kan minten is daarom ook niet zo relevant.

Het Ripple netwerk is een protocol dat in feite op een hele efficiente manier voortdurend saldi vereffent waardoor het een goedkope en snelle infrastructuur biedt voor PSP's, banken en andere financiele instellingen. Het netwerk houdt geen blockchain bij en daarom is het i.m.o. ook geen crypto.

Het Ripple netwerk is bruikbaar voor banken, met name voor transacties (in willekeurig welke currency) waar meerdere banken bij betrokken zijn, en daar wringt dan ook meteen de schoen: alle betrokken banken moeten dan wel aangesloten zijn, net zoals bij bijvoorbeeld Swift. Dat de governance niet decentraal is, is niet zo belangrijk, dat is bij Swift ook het geval. Dat liefst veel partijen mee moeten doen om van efficientievoordelen te profiteren, en dat dat een enorme drempel opwerpt lijkt me een veel belangrijker argument.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2025 12:26:54 ]
pi_216413015
Gelooft iemand überhaupt nog in al die "use-cases" die er zijn voor coins?
pi_216413573
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 12:20 schreef recursief het volgende:

[..]
XRP is een wat vreemde eend in de bijt. Het hele punt is dat XRP (de coin) voor banken niet interessant is, maar Ripple (het netwerk) dat wel kan zijn. Dat Ripple (het bedrijf) naar believen nieuwe coins kan minten is daarom ook niet zo relevant.

Het Ripple netwerk is een protocol dat in feite op een hele efficiente manier voortdurend saldi vereffent waardoor het een goedkope en snelle infrastructuur biedt voor PSP's, banken en andere financiele instellingen. Het netwerk houdt geen blockchain bij en daarom is het i.m.o. ook geen crypto.

Het Ripple netwerk is bruikbaar voor banken, met name voor transacties (in willekeurig welke currency) waar meerdere banken bij betrokken zijn, en daar wringt dan ook meteen de schoen: alle betrokken banken moeten dan wel aangesloten zijn, net zoals bij bijvoorbeeld Swift. Dat de governance niet decentraal is, is niet zo belangrijk, dat is bij Swift ook het geval. Dat liefst veel partijen mee moeten doen om van efficientievoordelen te profiteren, en dat dat een enorme drempel opwerpt lijkt me een veel belangrijker argument.
Klopt op zich. Daarom is het ook maar de vraag in hoeverre XRP als coin zelf meeprofiteert van het gebruik van Ripple.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:17 schreef MaximumRush het volgende:
Gelooft iemand überhaupt nog in al die "use-cases" die er zijn voor coins?
In de basis kan alles wat er nu bestaat als blockchain / coin / token ook als laag / "piggy back" op bitcoin geïmplementeerd worden.
En dan is het echt decentraal te maken.

Dat dat niet gedaan wordt, is met name omdat projecten als excuus gebruikt worden om veel geld op te halen (met pre-sales), wat niet zo goed werkt als je voor bitcoin kiest.

En dan heb ik het verder niet over pump-en-dumps / memecoins natuurlijk, die sowieso geen nut hebben.
pi_216413803
Phishing SMS ontvangen vanaf het echte Bitvavo telefoon nummer.

quote:
U bent succesvol ingelogd vanuit Berlijn (Duitsland). 19:50, 23-01-2025. Bent u dit NIET, bel ons dan op +31 800 023 4038
Ze spoofen dus het echte Bitvavo nummer waar ik eerder wel echte Bitvavo berichten van heb ontvangen waardoor het best echt lijkt.
pi_216413910
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ze spoofen dus het echte Bitvavo nummer waar ik eerder wel echte Bitvavo berichten van heb ontvangen waardoor het best echt lijkt.
Ik werd laatst dus gebeld door Bitvavo ivm verdachte activiteiten op mijn account. Heb ze even te woord gestaan aangezien ik helemaal geen Bitvavo account heb. Vond het wel echt bizar, spraken perfect Nederlands. Ik kan het me ergens wel voorstellen dat er mensen zijn die hier in trappen.
pi_216414049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:36 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ik werd laatst dus gebeld door Bitvavo ivm verdachte activiteiten op mijn account. Heb ze even te woord gestaan aangezien ik helemaal geen Bitvavo account heb. Vond het wel echt bizar, spraken perfect Nederlands. Ik kan het me ergens wel voorstellen dat er mensen zijn die hier in trappen.
lol. En wat moesten ze van je ? Remote access software op je pc installeren ?

Maar inderdaad ja. Het ziet vrij echt uit. De SMS die ik kreeg was ook in het Nederlands wat juist gek is want de systeemtaal van mijn telefoon staat op Engels ingesteld, eerdere officiële Bitvavo berichten die ik van dat nummer ontvangen heb waren dan ook in het Engels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 24-01-2025 14:59:20 ]
pi_216414089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:36 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ik was het alweer vergeten maar ik ben eind vorig jaar ook gebeld door "Bitvavo" terwijl ik daar helemaal geen account heb.
pi_216414406
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
lol. En wat moesten ze van je ? Remote access software op je pc installeren ?

Maar inderdaad ja. Het ziet vrij echt uit. De SMS die ik kreeg was ook in het Nederlands wat juist gek is want de systeemtaal van mijn telefoon staat op Engels ingesteld, eerdere officiële Bitvavo berichten die ik van dat nummer ontvangen heb waren dan ook in het Engels.
Geen idee. Ik verander bij scam belletjes altijd in een klein kind en ga gniffelend rare geluiden maken.
pi_216420417
Ik overweeg mijn hele beleggings portefeuille te verkopen en alles in Bitcoin te stoppen.

Dit is echt zo'n uniek momentum dat ben je eigenlijk verplicht om te pakken.
blablablabla
pi_216420425
Ross Ulbricht _O_
  zaterdag 25 januari 2025 @ 00:09:49 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216420582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 23:34 schreef Elan het volgende:
Ik overweeg mijn hele beleggings portefeuille te verkopen en alles in Bitcoin te stoppen.

Spreiden blijft het beste. Het is erger om van je 150.000 euro er 100.000 te verliezen dan het fijn is om van 150.000 350.000 te maken. Ook qua effect op je leven
The End Times are wild
pi_216423479
quote:
Mijn X-tijdlijn staat in de hens, met geen goed woord over de digital asset stockpile, Michael "crypto renaissance" Saylor en Ripple. En dan is er ook nog het recente fiasco van THORChain. (Het verbaast me dat niemand het nog over dat laatste heeft gehad.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_216423591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe ze aan je nummer komen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_216423868
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoe ze aan je nummer komen?
Die hoeven ze niet eens te hebben.
Ze kunnen die SMS'jes random naar telefoonnummers sturen.

Wie geen account heeft zal het negeren en wie wel een account heeft zal er mogelijk intrappen.

Bitvavo heeft tot 1 miljoen klanten in Nederland dus redelijke kans op succes.
pi_216425272
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn X-tijdlijn staat in de hens, met geen goed woord over de digital asset stockpile, Michael "crypto renaissance" Saylor en Ripple. En dan is er ook nog het recente fiasco van THORChain. (Het verbaast me dat niemand het nog over dat laatste heeft gehad.)
Dus dat Thorchain is eigenlijk gewoon een bank en ook nog eens niet decentraal, tjah weinig medelijden mee.
pi_216425289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 23:34 schreef Elan het volgende:

Ik zou in ieder geval meerderheid in Bitcoin houden, ik moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd ben van Solana als techniek.
pi_216425460
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 12:20 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit probleem overschat, voor banken is het realtime settlen helemaal niet zo belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')