Nee, ik benoem alleen mijn bezwaar en irritaties daarover. Net zoals jij bij mijn posts.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat als je ze nou wel ziet? Draait het universum zich dan binnenstebuiten of wat?
Je mist de kern van mijn betoog. Hema is geen politieke partij, maar een onderneming.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:27 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen ook wel normaal hoor: het omarmen van diversiteit en inclusie. Ik denk niet dat de HEMA zich met deze uiting wil richten op een paar bekrompen boomers. HEMA gaat mee met de tijd. Mensen die hierover zeuren zijn het probleem.
Die verdomde mannen ook!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoeft niemand met een ontbloot bovenlijf rond te lopen.
Qua billboards en posters in de openbare ruimte heb ik geen moeite met welk ontbloot bovenlijf dan ook. Probleem is eerder dat veel mannen niet om kunnen gaan met een vrouwelijk ontbloot bovenlijf en auto-ongelukken in een klein hoekje zitten wegens afgeleid door dergelijke posters of billboards
Ik denk dat dat wel klopt. De Cro-Magnonmens, een vroeg-moderne mensensoort, dacht bij het afslachten van de sabeltandtijger echt niet "goh, had ik maar een wijvenlichaam". Nee, in transitie gaan is een cultureel dingetje dat het resultaat is van de teloorgang van de Westerse beschaving.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Decadentie. Zeg maar dat men vroegâh toen we nog mammoeten dood moesten knuppelen en op ons dertigste doodgingen aan mazelen helemaal geen gelegenheid hadden om ons niet thuis te voelen in ons lichaam! Toen we nog demense waren, dat idee.
Nee joh, artsen gaan echt niet meewerken aan culturele dingetjes, excessen daargelaten. Het is een beetje als plastische chirurgie: de miljoenen ingrepen waarbij mensen de functie terugkrijgen van een ledemaat, daar heeft niemand het over maar de compleet verspookte celebs trekken alle clicks.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik denk dat wel klopt. De Cro-Magnonmens, een vroeg-moderne mensensoort, dacht bij het afslachten van de sabeltandtijger echt niet "goh, had ik maar een wijvenlichaam". Nee, in transitie gaan is een cultureel dingetje dat het resultaat is van de teloorgang van de Westerse beschaving.
Het is sowieso raar. Gisteren las ik nog een betoog van een kerel (nou ja, iemand van het mannelijk geslacht), die zich afvroeg of die wel naakt kon zijn bij zijn kinderen, want o wee als iemand denkt aan seksueel misbruik…quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de jaren 80 en 90 waren we goed op weg met de desekualisering van borsten. Maar door de conservatieve invloeden samen met social media shaming is dat weer teniet gedaan.
Klopt, de doelgroep van de HEMA zijn de traditioneel ingestelde Nederlanders die niet houden van poespas, ophef en moderne uitspattingen maar van degelijkheid en betrouwbaarheid. Avant-gardisme en vooral obsceniteit wordt door hen niet gewaardeerd. Deze vorm van marketingcommunicatie is dus zakelijk gezien een enorme flater.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mist de kern van mijn betoog. Hema is geen politieke partij, maar een onderneming.
Ondernemingen maken reclame om de omzet (significant) te verhogen. Hema blinkt uit in lage prijzen voor acceptabele kwaliteit. Geen poespas. Gewoon normaal.
Je zou dus verwachten dat je je daarop richt.
Maar de boodschap die deze reclame afgeeft is niet heel erg duidelijk. Meeste mensen zal het niet eens opvallen dat we hier te maken hebben met een biologische vrouw die een dubbele mastectomie heeft ondergaan.
Wie het wel op zal vallen zijn de uitgesproken voor- en tegenstanders van dit soort virtue signaling. De voorstanders zullen er niet extra van gaan kopen (immers, vrijwel ieder bedrijf doet aan virtue signaling momenteel), de tegenstanders gaan naar de concurrent.
Als ik de Hema was had ik de prijs groot vermeld, want dan kun je hebben dan mensen denken ‘dat is niet veel, ga ik binnenkort halen’.
Ja, er staat ook nog dat deze boxers goed blijven zitten ook al was je ze, maar dat vind ik zoiets als een autoreclame waarin je zegt: ook al rij je met deze auto iedere dag door de regen (zoals in Nederland…), de lak blijft er gewoon opzitten!
Dat denk ik ook wel. Heerlijke tijd trouwens waar mannen zich nog mannen voelden en niet onzeker waren over hun lijf.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:16 schreef Basp1 het volgende:
Een cro magnon vrouw was stukken sterker als de huidige mensen die zou een bassie48 doodknuppelen als hij haar zijn grot in trok.
Er zijn heel veel mensen met nogal verkrampte en bekrompen ideeën daarover. Bijvoorbeeld ook over het op de mond kussen van je kind(eren). Er zijn veel bekrompen lui die dat echt niet vinden kunnen, seksueel misbruik noemen. En er zijn inderdaad veel mensen die vooral van mannen maar een deel ook van vrouwen vinden dat je niet naakt kunt zijn bij je kinderen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is sowieso raar. Gisteren las ik nog een betoog van een kerel (nou ja, iemand van het mannelijk geslacht), die zich afvroeg of die wel naakt kon zijn bij zijn kinderen, want o wee als iemand denkt aan seksueel misbruik…
Bizarre gedachtengang.
Het ergste is dan ook nog dat in de reacties naast gelukkig veel ‘natuurlijk kan dat!’ er schokkend veel mensen lijken te vinden dat je als man (alleen als man ook… want op de een of andere manier geen volwaardige ouder) zoiets niet kan maken.
Heel vermoeiend.
Heb je met ze gesproken?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Heerlijke tijd trouwens waar mannen zich nog mannen voelden en niet onzeker waren over hun lijf.
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:15 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt, de doelgroep van de HEMA zijn de traditioneel ingestelde Nederlanders die niet houden van poespas, ophef en moderne uitspattingen maar van degelijkheid en betrouwbaarheid. Avant-gardisme en vooral obsceniteit wordt door hen niet gewaardeerd. Deze vorm van marketingcommunicatie is dus zakelijk gezien een enorme flater.
Ga jij lekker met een knuppeltje en gekleed in een berenvel in een grot wonen. Heerlijke tijd. Zelf je vlees jagen en hopen dat je een vrouw vindt die je vruchten en zaden bij elkaar wil verzamelen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Heerlijke tijd trouwens waar mannen zich nog mannen voelden en niet onzeker waren over hun lijf.
Daar moet je onze conservatieve medemens maar voor bedanken dat die alles wat in de jaren 70 80 en 90 genormaliseerd was weer terug naar de puriteinse periode aan het schoppen zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is sowieso raar. Gisteren las ik nog een betoog van een kerel (nou ja, iemand van het mannelijk geslacht), die zich afvroeg of die wel naakt kon zijn bij zijn kinderen, want o wee als iemand denkt aan seksueel misbruik…
Bizarre gedachtengang.
Het ergste is dan ook nog dat in de reacties naast gelukkig veel ‘natuurlijk kan dat!’ er schokkend veel mensen lijken te vinden dat je als man (alleen als man ook… want op de een of andere manier geen volwaardige ouder) zoiets niet kan maken.
Heel vermoeiend.
De doelgroep van de HEMA is mensen die voor niet te veel geld kwalitatief best goede artikelen willen die ook nog eens een beetje leuk zijn. Het grootste deel van de boycotters eindigt de boycot zodra ze iets van de HEMA willen hebben. Heel principieel zijn ze niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:15 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt, de doelgroep van de HEMA zijn de traditioneel ingestelde Nederlanders die niet houden van poespas, ophef en moderne uitspattingen maar van degelijkheid en betrouwbaarheid. Avant-gardisme en vooral obsceniteit wordt door hen niet gewaardeerd. Deze vorm van marketingcommunicatie is dus zakelijk gezien een enorme flater.
En bovendien denk ik dat de reclame haar doel heeft bereikt; aandacht vestigen op de Hema.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De doelgroep van de HEMA is mensen die voor niet te veel geld kwalitatief best goede artikelen willen die ook nog eens een beetje leuk zijn. Het grootste deel van de boycotters eindigt de boycot zodra ze iets van de HEMA willen hebben. Heel principieel zijn ze niet.
Dat sowieso. (f)ophef is ook aandacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En bovendien denk ik dat de reclame haar doel heeft bereikt; aandacht vestigen op de Hema.
Denk jij echt dat ze daar tijd voor hadden om aan ijdeltuiterij te doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als puberend jongetje vond ik het iig niet erg om op te groeien in de jaren 90.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar moet je onze conservatieve medemens maar voor bedanken dat die alles wat in de jaren 70 80 en 90 genormaliseerd was weer terug naar de puriteinse periode aan het schoppen zijn.
Als ik oude fotoalbums terug kijk dat ik als 3 jarig jongetje gewoon naakt over het strand rende wat niet gek gevonden werd in de jaren 70.
Je hoeft geen medelijden met mij te hebben want dat heb ik ook niet met jou.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Echt bizar dat je zo denkt. Ik heb gewoon oprecht medelijden met je. De HEMA was er allang niet meer geweest als ze niet mee waren gegaan met het Nederland van nu en niet de HEMA van 1950 waren gebleven.
Het is vooral ook zo jammer dat je als vader (of moeder, maar het ging hier om een vader) fysiek afstand gaat houden van je kinderen, omdat kinderen de geborgenheid die dat oplevert nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen met nogal verkrampte en bekrompen ideeën daarover. Bijvoorbeeld ook over het op de mond kussen van je kind(eren). Er zijn veel bekrompen lui die dat echt niet vinden kunnen, seksueel misbruik noemen. En er zijn inderdaad veel mensen die vooral van mannen maar een deel ook van vrouwen vinden dat je niet naakt kunt zijn bij je kinderen.
Preutsheid ten top. En deze mensen voeden hun kinderen ook weer zo op, waardoor die preutsheid verder doorgegeven wordt.
Waar bepalen transgenders het straatbeeld?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
.
Je doet nu net alsof de hele Nederlandse bevolking het fantastisch vindt dat transgenders het straatbeeld bepalen wat natuurlijk niet het geval is. Jouw bizarre voorkeuren worden slechts gedeeld door een hele kleine minderheid van de bevolking.
Tel daarbij op de vele, vele mannen die lijden onder de verkrampte interpretatie van mannelijkheid en mannelijke rollen en die zich daardoor niet gezond kunnen uiten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen met nogal verkrampte en bekrompen ideeën daarover. Bijvoorbeeld ook over het op de mond kussen van je kind(eren). Er zijn veel bekrompen lui die dat echt niet vinden kunnen, seksueel misbruik noemen. En er zijn inderdaad veel mensen die vooral van mannen maar een deel ook van vrouwen vinden dat je niet naakt kunt zijn bij je kinderen.
Preutsheid ten top. En deze mensen voeden hun kinderen ook weer zo op, waardoor die preutsheid verder doorgegeven wordt.
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking maakt het geen zak uit wat er in een folder of op reclameborden van de HEMA staat.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je hoeft geen medelijden met mij te hebben want dat heb ik ook niet met jou.
Je doet nu net alsof de hele Nederlandse bevolking het fantastisch vindt dat transgenders het straatbeeld bepalen wat natuurlijk niet het geval is. Jouw bizarre voorkeuren worden slechts gedeeld door een hele kleine minderheid van de bevolking.
Ben het grotendeels met je eens, behalve met je laatste zin. Want juist omdat er zulke bekrompen lui rondlopen is vals beschuldigd worden van seksueel misbruik dus bepaald niet nihil. In Nederland zal het nog wel loslopen vooralsnog, maar in de US is het denk ik echt wel zaak op te passen wat je doet en daar vooral niet heel erg open over te zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is vooral ook zo jammer dat je als vader (of moeder, maar het ging hier om een vader) fysiek afstand gaat houden van je kinderen, omdat kinderen de geborgenheid die dat oplevert nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen.
En ook het idee dat je dan een risico loopt om beschuldigd te worden van seksueel misbruik. Dezelfde idioterie als met metoo. Gedraag je normaal en de kans op een valse beschuldiging is nihil.
Dat is inderdaad ook een groot probleem. Ze groeien zo op en in de volwassenheid is het moeilijk daar nog verandering in te brengen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tel daarbij op de vele, vele mannen die lijden onder de verkrampte interpretatie van mannelijkheid en mannelijke rollen en die zich daardoor niet gezond kunnen uiten.
Geweldige troll dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Jij bent de minderheid die zich ontzettend druk maakt over wat iemand anders met zijn leven doet. Het mooie van Nederland was toch wel dat je hier kon en mocht zijn wie je bent, dat hebben figuren zoals jij wel vakkundig de nek omgedraaid.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het straatbeeld bepalen?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, dat iedereen mag doen wat hij wil of mag zijn wie je bent heeft niet veel goeds gebracht. Het klinkt wel leuk en braaf maar het slaat werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Jij bent de minderheid die zich ontzettend druk maakt over wat iemand anders met zijn leven doet. Het mooie van Nederland was toch wel dat je hier kon en mocht zijn wie je bent, dat hebben figuren zoals jij wel vakkundig de nek omgedraaid.
Oftewel je maakt Nederland iedere keer een stukje minder Nederland met je gedachtekronkels.
Ik ben dan ook van mening dat mensen als jij niet mogen zijn wie ze zijn en mogen doen wat je doet, namelijk zoveel gif spuien over onder andere transgenders. Dat brengt niet veel goeds. Dus beter hou je je mond verder.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, dat iedereen mag doen wat hij wil of mag zijn wie je bent heeft niet veel goeds gebracht. Het klinkt wel leuk en braaf maar het slaat werkelijk nergens op.
Ik spui geen gif, ik geef alleen aan dat ik er de kriebels van krijg. Dit is toch een forum waar meningen worden gedeeld ..... of alleen meningen die jij wil horen?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat mensen als jij niet mogen zijn wie ze zijn en mogen doen wat je doet, namelijk zoveel gif spuien over onder andere transgenders. Dat brengt niet veel goeds. Dus beter hou je je mond verder.
Terecht?
"Het straatbeeld bepalen" LOL. Dit is één posterquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je mag daar best op straat met iemand over discussiëren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:00 schreef Sapstengel het volgende:
Heb opzich geen probleem met deze advertentie, buiten dat het misschien een irritante virtue signal is en makkelijk publiciteit scoren voor HEMA over de rug van de LGBT gemeenschap onder het mom van inclusie en diversiteit.
Maar ik vind wel, als dit normaal is en getoond mag worden, dan mag er ook een normale discussie zijn over transitiespijt. Want het is niet het een of het ander.
Dat is tegenwoordig de norm op X.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat een schreeuwlelijk die X mevrouw.
Blijkbaar heeft dit model geen transitie spijt anders zou hij niet durven te poseren..quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:00 schreef Sapstengel het volgende:
Heb opzich geen probleem met deze advertentie, buiten dat het misschien een irritante virtue signal is en makkelijk publiciteit scoren voor HEMA over de rug van de LGBT gemeenschap onder het mom van inclusie en diversiteit.
Maar ik vind wel, als dit normaal is en getoond mag worden, dan mag er ook een normale discussie zijn over transitiespijt. Want het is niet het een of het ander.
Ik niet, maar gewoon in de media. Laatst was er een documentarie hierover op ik geloof NPO 3, daar bleek dus dat mensen die spijt hebben niet op universteiten mochten spreken of online zwart worden gemaakt of verketterd. En dit zijn dan mensen die zelf in transitie zijn geweest, niet een of andere mafkees zoals hier in de OP of iemand als JK Rowling die wat roept op Twitter.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:25 schreef Basp1 het volgende:
Met wie wil je de discussie over transitie spijt voeren en waarom.
X is gewoon de Two Minutes of Hatequote:
Heb al lang mijn account verwijderd. Is alleen maar gejank, bekvechten en negativiteit daar tegenwoordig. Niemand schiet er iets mee op.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:31 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
X is gewoon de Two Minutes of Hate
Dat is heel wat anders, daarom zeg ik ook 'dit soort'.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat als het iemand met een handicap was. Die 'verminking' heeft door een operatie. Mag het dan wel?
En bij welk binair bekrompen hokje hoort jou soort?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders, daarom zeg ik ook 'dit soort'.
Waarom is dit een verminking..quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat voor gebazel is dit nou weer?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij welk binair bekrompen hokje hoort jou soort?
Ik denk dat het overgrote deel van de mensen ook nog steeds voldoet aan dat beeld, maar door het geschreeuw online lijkt een klein deel ineens een stuk groter.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik mis het ouderwetse beeld dat in van Nederlanders had. Het beeld dat men het geen zak interesseerde wie of wat er in de etalage stond, zolang men hun bullen er maar goedkoop kon halen.
Waarom je in godsnaam druk maken over andere personen terwijl deze in principe weinig anders doen dan aanwezig zijn? Heel vermoeiend.
Donkere man: niks mis mee. Alleen maar donkere mannen om een diversiteits quota te halen: doe maar niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Donkere man. Blegh inclusie.
Dikke vrouw. Blegh ongezonde levensstijl promoten
Dunne vrouw. Blegh ongezonde levensstijl promoten.
Vrouw met hoofddoek. Blegh inclusie.
Gemixt stel. Blegh woke-links.
Omgebouwde vrouw. Blegh ongezonde levensstijl promoten.
Etc.
Waarom is dat anders?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt wat normaal is.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Donkere man: niks mis mee. Alleen maar donkere mannen om een diversiteits quota te halen: doe maar niet.
Dikke vrouw: bewust gekozen en een boodschap erbij dat het helemaal gezond en beautiful is: doe maar niet.
Vrouw met hoofddoek: niet nodig om onderdrukkende fascistische religieuze kenmerken in het openbaar te promoten.
Gemixt stel: is het een echt stel: prima. Is het bewust zo samengesteld om diversiteit uit te stralen en te doen alsof dit een norm is: doenmaar niet. En doe je het toch, kies dan in godsnaam eens voor een donkere vrouw met lichte man.
Omgebouwden: gewoon niet doen, normaliseren van geestelijke afwijkingen en zelfmutilatie hoort niet in de openbare ruimte waar ook kinderen komen.
Conclusie: doe gewoon normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |