abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216363885
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon.
Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nl
  maandag 20 januari 2025 @ 10:17:11 #77
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216363922
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nl
En die advertentie staat op wissel?

Dat wat jij schrijft nu, zou in de advertentie moeten worden vermeld.

Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?

Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.

[ Bericht 31% gewijzigd door Kamelenteen op 20-01-2025 10:24:22 ]
pi_216364057
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?

Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.
Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:38:23 #79
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216364150
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.
Ik lees prima en zoals ik het lees is het misleiding. Ik denk dat de RCC daar wel in mee zou gaan. Het is ook behoorlijk krom dat je dingen foutief kan lezen..

Dat wat jij aangeeft, zou aangegeven moeten worden in de advertentie.

Waar vind je deze advertentie, meld ik n wel aan bij de RCC als het kosteloos kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kamelenteen op 20-01-2025 10:43:41 ]
  maandag 20 januari 2025 @ 10:40:46 #80
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216364182
Belsimpel heeft wederom de mogelijkheid om met geld toe te bellen en internetten: 150 euro cashback bij Belsimpel.

Verwijs nu maar even door naar Pepper ervoor. Dezelfde actie als verleden keer en je kan er als je creatief bent zelfs 58.50 euro op vooruit gaan als je de bundel na het ontvangen van de cashback direct verlaagd en voldoende hebt aan weinig data.

https://nl.pepper.com/aan(...)ly-abonnement-342170
  Moderator/colorchick maandag 20 januari 2025 @ 11:32:19 #81
382129 crew  Donna
pi_216364747
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zo werkt het niet.

Je hebt een cadeaubon van de Action van ¤100. Die wissel je in op Wissel voor een cadeaubon van de Jumbo van ¤85. Jumbo doet daar nog 5% bij op. Je wisselt m dus om voor een Jumbo cadeaubon van ¤89,25 en die is bij de Jumbo uiteraard ook gewoon ¤89,25 waard.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:45:40 #82
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216364893
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Zo werkt het niet.

Je hebt een cadeaubon van de Action van ¤100. Die wissel je in op Wissel voor een cadeaubon van de Jumbo van ¤85. Jumbo doet daar nog 5% bij op. Je wisselt m dus om voor een Jumbo cadeaubon van ¤89,25 en die is bij de Jumbo uiteraard ook gewoon ¤89,25 waard.
Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nl
Het zou al anders zijn als ze in plaats van 'actuale waarde' reppen over 'inkoop- of inruilwaarde bij wissel.nl" maar goed, daar hoef het in het topic verder niet over te gaan wat mij betreft.

Ik heb mn 2e referralbonus van 100 euro binnen via Revolut. Ook mn broer heeft een rekening daar geopend *O* Snel verdiend en wel zo makkelijk, want het kost toch niets zo'n rekening. Veel gebruiken gaat ie m ook niet doen, net als ik overigens. Via een paar verwijzigingen, heb ik zo toch al zo'n zo'n 430 euro binnengeharkt (en een deel daarvan ookweer teruggegeven aan degene die ik aangebracht heb als bonus voor hem/haar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kamelenteen op 20-01-2025 12:18:09 ]
  Moderator/colorchick maandag 20 januari 2025 @ 11:51:08 #83
382129 crew  Donna
pi_216364943
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nl
Het zou al anders zijn als ze in plaats van 'actuale waarde' reppen over 'inkoopwaarde bij wissel.nl" maar goed, daar hoef het in het topic verder niet over te gaan wat mij betreft.
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.

En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!
  maandag 20 januari 2025 @ 12:17:28 #84
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216365217
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.

En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!
Dus we zijn het dus eens, want je schrijft "zodra je zo'n wissel actie start'. En dat is dus het misleidende ervan, want dat melden ze niet. Dat ze dat niet doen, ishet misleidende eraan. Dat moeten ze bij voorbaat al vooraf melden in de advertentie. :)
pi_216365218
Ik denk inderdaad dat je achtergrondkennis meeneemt want ik kende wissel niet goed en moest naar de website gaan om erachter te komen wat het precies is dus ik ben het wel met Kamelenteen eens.

Zelfs op de website is het zoeken wat ze bedoelen met marktwaarde maar daar staat tenminste bovenaan duidelijk dat het in samenwerking is met wissel.nl. Ik weet niet of dat later is toegevoegd maar zoiets had de advertentie duidelijker gemaakt. Nu roept de hele advertentie Jumbo, het woord wissel wordt wel gebruikt maar staat maar mooi in de tekst verwerkt, geen logo van wissel.nl ofzo dus als je dat niet kent dan laat dat geen belletje rinkelen.
  Moderator/colorchick maandag 20 januari 2025 @ 12:19:48 #86
382129 crew  Donna
pi_216365246
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:17 schreef Elleska het volgende:
Ik denk inderdaad dat je achtergrondkennis meeneemt want ik kende wissel niet goed en moest naar de website gaan om erachter te komen wat het precies is dus ik ben het wel met Kamelenteen eens.

Zelfs op de website is het zoeken wat ze bedoelen met marktwaarde maar daar staat tenminste bovenaan duidelijk dat het in samenwerking is met wissel.nl. Ik weet niet of dat later is toegevoegd maar zoiets had de advertentie duidelijker gemaakt. Nu roept de hele advertentie Jumbo, het woord wissel wordt wel gebruikt maar staat maar mooi in de tekst verwerkt, geen logo van wissel.nl ofzo dus als je dat niet kent dan laat dat geen belletje rinkelen.
Goed punt inderdaad. Omdat ik Wissel ken, is het me dus niet eens opgevallen dat het logo er bijv. niet bij staat.
pi_216365376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingen
Alleen dit kan iemand genot geven en dat is ook wat waard

Ik bedoel; zelf zou ik kunnen stoppen met allerlei smaakjes thee. Alleen zowel het uitzoeken van en het drinken van thee geeft me zoveel genot dat het winst op geluk is
Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.
pi_216365422
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:31 schreef mhofstede95 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.
Jep
Al houd ik het bij supermarkt thee... ivm de kosten
pi_216365549
Er zijn maar een paar smaken van Pickwick die we graag drinken en daar probeer ik de aanbiedingen van in de gaten te houden om de voorraad aan te vullen. Verder is het hier voornamelijk clipper en zonnatura (beiden kopen we uiteraard alleen bij 1+1 gratis) en drinkt Symph een paar soorten Ahmad tea van de buitenlandse winkel en die zijn best goedkoop. Eerder hadden we ook veel thee van Lidl en Aldi, maar daar veranderen ze het assortiment en vooral de smaak zo vaak dat we dat nu nauwelijks meer drinken.
pi_216365830
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:

[..]

Kan wel schelen, ik ken wissel niet een las het ook niet zo.
Er staat ook nergens dat het via een dienst genaamd Wissel gaat. Als je die kent haal je het vast uit de url maar anders niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216366165
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde van een cadeaubon is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon en niet wat een ander ervoor wil geven.
Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).
Nominale waarde en marktwaarde zijn regelmatig verschillend.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 januari 2025 @ 14:02:48 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_216366222
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Serinde het volgende:
Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).

ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaarde
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_216387693
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep
Al houd ik het bij supermarkt thee... ivm de kosten
Gebruik je zakjes thee, of losse thee?
pi_216388152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:15 schreef mhofstede95 het volgende:

[..]
Gebruik je zakjes thee, of losse thee?
Zakjes, vind losse thee niet lekker
pi_216388607
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2025 14:02 schreef Nizno het volgende:

[..]
ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaarde
Dus jij koopt een bol.com bon van ¤100 van iemand anders over voor ¤100? In dat geval heb ik ook nog wel wat cadeaubonnen liggen die je van me mag kopen. Wel nog maar een paar dagen houdbaar maar dat maakt niet uit lijkt me, je kunt er nog steeds ¤100 aan spullen mee bestellen.

Marktwaarde is de doorverkoopwaarde, niet de daadwerkelijke waarde. Niemand koopt een cadeaubon voor het volle bedrag van een onbekende, want dan koop je liever in de winkel met meer zekerheid.
pi_216388958
Maar dat was het hele punt niet. Dat stuk over doorverkopen staat niet in de advertentie en zonder dat stukje is een waardebon van 100euro gewoon 100euro waard.

Dat hier discussie over is zegt al hoe onduidelijk de advertentie is. Er is achtergrondkennis nodig om tussen de regels door te kunnen lezen dat het om doorverkopen via wissel.nl gaat.
pi_216389620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:12 schreef Elleska het volgende:
Maar dat was het hele punt niet. Dat stuk over doorverkopen staat niet in de advertentie en zonder dat stukje is een waardebon van 100euro gewoon 100euro waard.

Dat hier discussie over is zegt al hoe onduidelijk de advertentie is. Er is achtergrondkennis nodig om tussen de regels door te kunnen lezen dat het om doorverkopen via wissel.nl gaat.
De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.

Verder wel eens dat het een onduidelijke advertentie is, sowieso omdat ze het compleet in jumbo huisstijl hebben gedaan terwijl het dus eigenlijk een advertentie voor een ander bedrijf is. Ook de url is wat dat betreft verwarrend en zeker omdat jumbo zelf ook cadeaukaarten verkoopt is het niet raar om te denken dat jumbo dit zelf omruilt. Maar het is wel heel lastig om een dergelijke promotie wel in duidelijke taal onder woorden te brengen, zonder dat het gelijk negatief klinkt. Zet je als voorbeeld neer dat je nu bijvoorbeeld ¤90 krijgt voor je ¤100 bon dan gaan mensen daar weer over zeiken als ze uiteindelijk maar ¤60 krijgen omdat hun bon morgen zou verlopen.

Maar overigens betekent deze actie dus wel dat je al je bonnen voor 5% meer kunt inwisselen, want van je jumbo cadeaubon kun je ook weer een andere cadeaubon kopen.

Desondanks doe ik er niks mee, ik vraag alleen specifieke cadeaubonnen, hoef ik ook niet bang te zijn dat ik zo’n restaurantbon krijg die ik nergens normaal in kan leveren. Alleen van m’n werk krijg ik dergelijke rommel soms nog, maar werk van m’n man is gelukkig al overgestapt op Primera.
pi_216390902
Mijn echtgenoot kiest bij het kerstpakket altijd een podiumcadeaukaart, hij gaat graag naar concerten dus die bon blijft nooit liggen. Vroeger kon hij ook een bon van de Hema kiezen, dat vond ik ook een prima keuze.
Als ik veel bonnen van bol.com heb dan koop ik daar nog wel eens kadobonnen van de Hema voor, gewoon op bol.com te koop, net als de fashioncheque.
pi_216390985
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:13 schreef FlyingFish het volgende:
De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.
Of begrijpend lezen is moeilijk want Nizno zegt nergens dat het voorbeeld een overgekochte bol.com bon betreft.
Met een 100euro bol.com cadeaubon kan je bij bol.com voor 100euro aan spullen kopen dus de "actuele marktwaarde" is daar 100euro. Hetzelfde met het eerdere voorbeeld van Kamelenteen met een Jumbo cadeaubon van 100euro.

Voor de waarde verschilt het nogal of je een bon bij de betreffende winkel inlevert of doorverkoopt. Het zou heel raar zijn als je bij de jumbo komt met een jumbo cadeaubon en de jumbo zegt: leuk dat daar 100euro op staat maar je krijgt 90euro aan boodschappen.
Ga je een cadeaubon doorverkopen via wissel.nl dan snapt hopelijk iedereen dat je daar geen 100euro voor krijgt alleen dat detail van doorverkopen is niet uit de advertentie te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-01-2025 15:46:16 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 januari 2025 @ 15:34:06 #100
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_216391004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:31 schreef Elleska het volgende:

Ga je een cadeaubon doorverkopen via wissel.nl dan snapt hopelijk iedereen dat je daar geen 100euro voor krijgt alleen dat detail van doorverkopen is niet uit de advertentie te halen.
dit dus inderdaad
er is amper te zien dat het niet bij de Jumbo zelf is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')