Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nlquote:Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon.

En die advertentie staat op wissel?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nl

Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En die advertentie staat op wissel?
Dat wat jij schrijft nu, zou in de advertentie moeten worden vermeld.
Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?
Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.

Ik lees prima en zoals ik het lees is het misleiding. Ik denk dat de RCC daar wel in mee zou gaan. Het is ook behoorlijk krom dat je dingen foutief kan lezen..quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.

Zo werkt het niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En die advertentie staat op wissel?
Dat wat jij schrijft nu, zou in de advertentie moeten worden vermeld.
Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?
Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.

Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nlquote:Op maandag 20 januari 2025 11:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Je hebt een cadeaubon van de Action van ¤100. Die wissel je in op Wissel voor een cadeaubon van de Jumbo van ¤85. Jumbo doet daar nog 5% bij op. Je wisselt m dus om voor een Jumbo cadeaubon van ¤89,25 en die is bij de Jumbo uiteraard ook gewoon ¤89,25 waard.
 Snel verdiend en wel zo makkelijk, want het kost toch niets zo'n rekening. Veel gebruiken gaat ie m ook niet doen, net als ik overigens.   Via een paar verwijzigingen, heb ik zo toch al zo'n zo'n 430 euro binnengeharkt (en een deel daarvan ookweer teruggegeven aan degene die ik aangebracht heb als bonus voor hem/haar.
   Snel verdiend en wel zo makkelijk, want het kost toch niets zo'n rekening. Veel gebruiken gaat ie m ook niet doen, net als ik overigens.   Via een paar verwijzigingen, heb ik zo toch al zo'n zo'n 430 euro binnengeharkt (en een deel daarvan ookweer teruggegeven aan degene die ik aangebracht heb als bonus voor hem/haar. 

Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nl
Het zou al anders zijn als ze in plaats van 'actuale waarde' reppen over 'inkoopwaarde bij wissel.nl" maar goed, daar hoef het in het topic verder niet over te gaan wat mij betreft.

Dus we zijn het dus eens, want je schrijft "zodra je zo'n wissel actie start'. En dat is dus het misleidende ervan, want dat melden ze niet. Dat ze dat niet doen, ishet misleidende eraan. Dat moeten ze bij voorbaat al vooraf melden in de advertentie.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.
En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!

Goed punt inderdaad. Omdat ik Wissel ken, is het me dus niet eens opgevallen dat het logo er bijv. niet bij staat.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:17 schreef Elleska het volgende:
Ik denk inderdaad dat je achtergrondkennis meeneemt want ik kende wissel niet goed en moest naar de website gaan om erachter te komen wat het precies is dus ik ben het wel met Kamelenteen eens.
Zelfs op de website is het zoeken wat ze bedoelen met marktwaarde maar daar staat tenminste bovenaan duidelijk dat het in samenwerking is met wissel.nl. Ik weet niet of dat later is toegevoegd maar zoiets had de advertentie duidelijker gemaakt. Nu roept de hele advertentie Jumbo, het woord wissel wordt wel gebruikt maar staat maar mooi in de tekst verwerkt, geen logo van wissel.nl ofzo dus als je dat niet kent dan laat dat geen belletje rinkelen.

Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingen
Alleen dit kan iemand genot geven en dat is ook wat waard
Ik bedoel; zelf zou ik kunnen stoppen met allerlei smaakjes thee. Alleen zowel het uitzoeken van en het drinken van thee geeft me zoveel genot dat het winst op geluk is

Jepquote:Op maandag 20 januari 2025 12:31 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.

Kan wel schelen, ik ken wissel niet een las het ook niet zo.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.
En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!

Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).quote:Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde van een cadeaubon is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon en niet wat een ander ervoor wil geven.

ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaardequote:Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Serinde het volgende:
Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).

Gebruik je zakjes thee, of losse thee?quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep
Al houd ik het bij supermarkt thee... ivm de kosten

Zakjes, vind losse thee niet lekkerquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:15 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Gebruik je zakjes thee, of losse thee?

Dus jij koopt een bol.com bon van ¤100 van iemand anders over voor ¤100? In dat geval heb ik ook nog wel wat cadeaubonnen liggen die je van me mag kopen. Wel nog maar een paar dagen houdbaar maar dat maakt niet uit lijkt me, je kunt er nog steeds ¤100 aan spullen mee bestellen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaarde

De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:12 schreef Elleska het volgende:
Maar dat was het hele punt niet. Dat stuk over doorverkopen staat niet in de advertentie en zonder dat stukje is een waardebon van 100euro gewoon 100euro waard.
Dat hier discussie over is zegt al hoe onduidelijk de advertentie is. Er is achtergrondkennis nodig om tussen de regels door te kunnen lezen dat het om doorverkopen via wissel.nl gaat.

Of begrijpend lezen is moeilijk want Nizno zegt nergens dat het voorbeeld een overgekochte bol.com bon betreft.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:13 schreef FlyingFish het volgende:
De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.

dit dus inderdaadquote:Op woensdag 22 januari 2025 15:31 schreef Elleska het volgende:
Ga je een cadeaubon doorverkopen via wissel.nl dan snapt hopelijk iedereen dat je daar geen 100euro voor krijgt alleen dat detail van doorverkopen is niet uit de advertentie te halen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |