abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216326392
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee innovatie
Ok. En wat moet die innovatie realiseren?
pi_216326400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. En wat moet die innovatie realiseren?
Je moet niet bang zijn voor de wereld hoe die is:
De mens wil beter worden en de mate daarvan wordt in geld uitbetaald.
Cash is King.
Vakman pur sang
pi_216326426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus toch winstmaximalisatie als ultieme doel?

Of wat versta je anders onder innovatie?
Innovatie draait om verbetering. Dat kan op heel veel vlakken. Bv duurzaamheid. Een middel tegen kanker. Systeem in de auto waardoor het aantal verkeersslachtoffers daalt. En ja, het kan ook zorgen voor meer verdiencapaciteit. Maar dan nog heb je een keuze hoe je dat gaat inzetten.
pi_216326459
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet niet bang zijn voor de wereld hoe die is:
De mens wil beter worden en de mate daarvan wordt in geld uitbetaald.
Cash is King.
Dat bedoel ik, het gaat alleen om geld. Dus goede innovatie vergroot de winst, zodat je meer mogelijkheden hebt om te groeien, of de aandeelhouders te betalen. En vaak doen bedrijven dat door hun personeel minder te betalen, door bijvoorbeeld naar een goedkoper land te verhuizen. Qua innovatie vind ik dat niet heel schokkend. Dat is niet heel nieuw.
pi_216326496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, het gaat alleen om geld. Dus goede innovatie vergroot de winst, zodat je meer mogelijkheden hebt om te groeien, of de aandeelhouders te betalen. En vaak doen bedrijven dat door hun personeel minder te betalen, door bijvoorbeeld naar een goedkoper land te verhuizen. Qua innovatie vind ik dat niet heel schokkend. Dat is niet heel nieuw.
Ben ik niet met je eens.
De meest innoverende bedrijven zitten in westerse landen en betalen heel goed.
Vakman pur sang
pi_216326511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Innovatie draait om verbetering. Dat kan op heel veel vlakken. Bv duurzaamheid. Een middel tegen kanker. Systeem in de auto waardoor het aantal verkeersslachtoffers daalt. En ja, het kan ook zorgen voor meer verdiencapaciteit. Maar dan nog heb je een keuze hoe je dat gaat inzetten.
Ah, ok. Je gaat investeren in dingen die de grootste mogelijk geven tot een hogere winst. Dat kan dus ook door je te profileren als groen en milieubewust. Zodat je meer geld voor je diensten kunt vragen.

Maar hoe wordt jouw schoonmaker daar beter van?
pi_216326531
We moeten in Europa echt eens af van de gedachte; groei en winst is voor de elite, het is vies, bah.
Zo waren we ooit een regeerden de wereld. Nog even en de andere wereld regeert over ons.
Vakman pur sang
pi_216326559
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens.
De meest innoverende bedrijven zitten in westerse landen en betalen heel goed.
Ah, ASML en zo. Over hoeveel procent van de westerse bedrijven hebben we het nu? De boer die een boerderijwinkel is begonnen? De loonbedrijven die de landbouwmachines kopen? De administratief medewerker die het eindelijk voor elkaar heeft gekregen dat hij zijn gegevens niet iedere week hoeft over te typen van de website van zijn baas?

Of de medewerkers die het voor elkaar hebben gekregen dat er eindelijk weer iedere dag een warme hap is in de kantine, zodat ze met meer plezier hun werk kunnen doen?
pi_216326568
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
We moeten in Europa echt eens af van de gedachte; groei en winst is voor de elite, het is vies, bah.
Zo waren we ooit een regeerden de wereld. Nog even en de andere wereld regeert over ons.
Ja, in de tijd van de VOC. Oorlogen, slachtingen, slavernij en onderdrukking. Allemaal voor de heilige winstmaximalisatie.
pi_216326577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, ok. Je gaat investeren in dingen die de grootste mogelijk geven tot een hogere winst. Dat kan dus ook door je te profileren als groen en milieubewust. Zodat je meer geld voor je diensten kunt vragen.

Maar hoe wordt jouw schoonmaker daar beter van?
Van een beter milieu profiteert iedereen.

Ga eens kijken hoe het leven eruit zag in 1950. Jij zou echt niet willen ruilen. Ok, minder immigranten is wel een verbetering natuurlijk. ;)
pi_216326634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Van een beter milieu profiteert iedereen.

Ga eens kijken hoe het leven eruit zag in 1950. Jij zou echt niet willen ruilen. Ok, minder immigranten is wel een verbetering natuurlijk. ;)
Ik denk niet, dat jouw conclusies daar het gevolg van zijn. het zijn meer algemeenheden, in de trend van: kijk eens wat het kapitalisme allemaal voor ons gedaan heeft! En in 1950 hadden we net een heftige wereldoorlog achter de rug en waren we net heel sociaal bezig alles weer op te bouwen en beter te maken voor iedereen. Weinig kapitalisme en veel collectiviteit. Het zou gek zijn als het sindsdien net beter was geworden.

Ik zie het verband met immigranten ook niet.

En ik begrijp ook niet hoe alles beter wordt met met een compleet vrije markt, wat jij lijkt te prediken.

Maar we zijn het er zeker over eens, dat we goed voor de mensen moeten zorgen die door de mazen van het vangnet dreigen te vallen ;)
pi_216326654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik denk niet, dat jouw conclusies daar het gevolg van zijn. het zijn meer algemeenheden, in de trend van: kijk eens wat het kapitalisme allemaal voor ons gedaan heeft! En in 1950 hadden we net een heftige wereldoorlog achter de rug en waren we net heel sociaal bezig alles weer op te bouwen en beter te maken voor iedereen. Weinig kapitalisme en veel collectiviteit. Het zou gek zijn als het sindsdien net beter was geworden.

Ik zie het verband met immigranten ook niet.

En ik begrijp ook niet hoe alles beter wordt met met een compleet vrije markt, wat jij lijkt te prediken.

Maar we zijn het er zeker over eens, dat we goed voor de mensen moeten zorgen die door de mazen van het vangnet dreigen te vallen ;)
Ik pleit helemaal niet voor een compleet vrije markt.

Innovatie is een zeer belangrijke drijver voor welvaart. En welvaart geeft ons de mogelijkheden om goed te zorgen voor minderbedeelden, milieu, enz.

Dit zijn geen hele bijzondere uitspraken lijkt mij zo.
pi_216326733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik pleit helemaal niet voor een compleet vrije markt.

Innovatie is een zeer belangrijke drijver voor welvaart. En welvaart geeft ons de mogelijkheden om goed te zorgen voor minderbedeelden, milieu, enz.

Dit zijn geen hele bijzondere uitspraken lijkt mij zo.
Om innovatie aan te moedigen, lijkt het mij een hele goede zaak om feedback te vragen van je werknemers en ze daarvoor te belonen in plaats van te straffen. Dat zou bij de meeste bedrijven wel al een groot verschil maken.

Alhoewel veel verbetervoorstellen natuurlijk in het voordeel van de werknemers zijn en het lijkt er veel op dat de meeste bedrijven (managers) dat zien als geldverspilling die hun ROI benadeelt.

En als laatste kan ik je garanderen, dat managers zelden zitten te wachten op goede ideeën als die niet van hunzelf komen en ze meestal niet in staat zijn om te beoordelen wat de ideeën zijn waar ze zelf goede sier mee kunnen maken. Maar dat ligt ook aan mij, ik ben veel te slim om met de ratrace mee te mogen doen.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 05:53:41 #189
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216327219
1 Afrikaan kost een half miljoen over z'n hele leven 8)7
Welkom in Europa. Wir schaffen das.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216327532
Innovatie, groei is vooruitgang.
Geld uitsmeren, gelijkheid motiveren, controlerende overheid is communisme.
Vakman pur sang
pi_216327640
Niet dat ik niet geloof dat een immigrant uit Afrika gemiddeld een netto-ontvanger is, maar ik vind het verschil in schaal wel opvallend.

In Denemarken is het -20k, in Nederland -500k. Vrij groot verschil voor twee redelijk gelijke landen. Geeft de auteur van dit 'artikel' hier nog ergens duiding bij?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216327650
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 05:53 schreef matthijst het volgende:
1 Afrikaan kost een half miljoen over z'n hele leven 8)7
Welkom in Europa. Wir schaffen das.
“We mogen dit niet zo in geld uitdrukken” aldus pro-migratie fans.
pi_216327674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:07 schreef Ludachrist het volgende:
Niet dat ik niet geloof dat een immigrant uit Afrika gemiddeld een netto-ontvanger is, maar ik vind het verschil in schaal wel opvallend.

In Denemarken is het -20k, in Nederland -500k. Vrij groot verschil voor twee redelijk gelijke landen. Geeft de auteur van dit 'artikel' hier nog ergens duiding bij?
Denemarken heeft een veel restrictiever beleid tav asiel, hebben als enige een uitzondering bedongen destijds.
pi_216327709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Denemarken heeft een veel restrictiever beleid tav asiel, hebben als enige een uitzondering bedongen destijds.
Ja, maar het is overal zo he. De bijdrage van netto betalers is ook (ongeveer) een factor 50 kleiner dan bij ons. Dat zou dan weer niet samen moeten hangen met asielrestricties.
pi_216327715
quote:

https://eenvandaag.avrotr(...)eid-van-heel-europa/
  Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 08:20:10 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216327721
Hoe gaan we daarmee om? Gaan we daar goed mee om of slecht mee om?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:03:36 #197
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216327969
quote:

Geen voorrang op woningen wellicht, geen enorm toeslagensysteem misschien. Opvang efficiënter en goedkoper, minder bezwaarprocedures? Dan gaat het hard. Misschien rekenen wij ook bepaalde kosten als zorgkosten mee.

Hoe dan ook, Denemarken is het land om te volgen. Ons kabinet blinkt uit in incompetentie maar daar is links tot rechts het eens over de te volgen aanpak en het werkt.

Hier zitten we met sterke retoriek (PVV, VVD en BBB), milde retoriek (NSC, CDA, SGP) of regelrechte onwil en bagatelliseren (Denk, PvdD, CU, D66, GL/PvdA, VOLT).
pi_216327982
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Geen voorrang op woningen wellicht, geen enorm toeslagensysteem misschien. Opvang efficiënter en goedkoper, minder bezwaarprocedures? Dan gaat het hard. Misschien rekenen wij ook bepaalde kosten als zorgkosten mee.

Hoe dan ook, Denemarken is het land om te volgen. Ons kabinet blinkt uit in incompetentie maar daar is links tot rechts het eens over de te volgen aanpak en het werkt.
Wat ik eerder zeg: de as is over de hele breedte een stuk lager dan in Nederland. De bijdrage van netto-betalers is ook maar max 10k.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 12:27:00 #199
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_216329717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:54 schreef VEM2012 het volgende:
Als de politiek lang genoeg blijft wegkijken, dan komt er vanzelf verzet.

Sowieso onzinnig om te denken dat in een democratie waarin de meerderheid die immigratie niet wil er niets aan te doen zou zijn…
Als je oprecht (nog) gelooft dat wat de meerderheid wil in onze democratie ook echt wordt uitgevoerd wel ja.
Tussen wat de burger wil of meerderheid en echt wordt uitgevoerd als beleid zitten nog heel veel verdunlaagjes, if u know what i mean..
enkelband
pi_216331846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De cijfers zijn de cijfers. Het kost nou eenmaal wat het kost.

Maar waar het hem in zit is niet zo moeilijk aan te wijzen:
- asielprocedure is heel duur, denk aan juridische bijstand en de procedure an sich.
- verblijf in een asielzoekerscentrum is heel duur. Velen verblijven hier enkele jaren.
- ze komen bovengemiddeld vaak in een uitkeringssituatie terecht.
- diegenen die werken werken voornamelijk in laagbetaalde banen. Mensen met laagbetaalde banen kosten de maatschappij altijd geld. Ook autochtonen in laagbetaalde banen.
- maken meer aanspraak op sociale voorzieningen.
Dat geloof ik best en toch ben ik benieuwd. Zoals iemand anders ook al aangaf, een schoonmaker, aardbeienplukker, vuilnisman of zorgmedewerker zal weliswaar weinig economische of marktwaarde hebben, maar de maatschappelijke waarde ligt w.m.b. hoger dan bij vele andere banen die economisch hoger gewaardeerd worden. Door sec. te kijken naar economische waarde en dat andere niet mee te nemen bij het bepalen van type immigrant, ga je gewoon vastlopen als land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')