Geen idee.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef AnneX het volgende:
Niet Cul! Dus vorig jaar Negen tulpen in een bos.
Dit tulpenseizoen start met twee bossen voor ¤ 6 en dan wel Zeven tulpen per bos.
Is at bij jullie in stad/dorp/markt/bloemist ook het geval?
Haal je die bij de supermarkt? Volgens mijn man ligt dat aan de contracten tussen de supermarkten en de kwekers.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef AnneX het volgende:
Dit tulpenseizoen start met twee bossen voor ¤ 6 en dan wel Zeven tulpen per bos.
Dat kan veranderen 😎 Heel lang heb ik tulpen het toppunt van burgerlijkheid gevonden en dat ze gingen hángen in de vaas in korte tijd.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee.
Als ik met tulpen thuis kom, dan heb ik oorlog en de biobak een verse vulling…
Bij de jumbo staan altijd kakelverse bloemen. De leverancier is - dacht ik - individueel. Dit filiaal is een franchise.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Haal je die bij de supermarkt? Volgens mijn man ligt dat aan de contracten tussen de supermarkten en de kwekers.
Vorig jaar was het qua weer een ongunstig jaar voor de bollen, wat resulteert in minder aanbod en dus een hogere prijs.
Hier op de markt gisteren 50 voor 15 euro.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat kan veranderen 😎 Heel lang heb ik tulpen het toppunt van burgerlijkheid gevonden en dat ze gingen hángen in de vaas in korte tijd.
Nu vind ik ze zelfs mooi als de bloemen zijn uitgedroogd. En laat ze nog een dagje extra staan. 🙃
P.S. dus je gaat dit weekend ook niet naar het Museumplein: gratis plukken…
[..]
Bij de jumbo staan altijd kakelverse bloemen. De leverancier is - dacht ik - individueel. Dit filiaal is een franchise.
Dus dat zal best kunnen.
Bij tulpen punt nl zijn het tien voor een ¤ 16,95 in een brievenbuspakket.
Lang geleden kregen we als bedankje voor het organiseren van een conferentie in Noordwijk een enorme emmer met tulpen en in die tijd had ik er net zo’n hekel aan als @AnneX Heel veel uitgedeeldquote:Op zondag 19 januari 2025 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier op de markt gisteren 50 voor 15 euro.
Wow.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier op de markt gisteren 50 voor 15 euro.
Ohhhhh wat een ervaringquote:Op zondag 19 januari 2025 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Man, man, man. We hadden toch zo'n bijzondere avond gisteren. Het is moeilijk uit te leggen. Het was zo enorm uniek allemaal. Echt iets dat we nooit meer op deze manier mee zullen maken. En alles was perfect.
We waren dus gabbers in de jaren 90. Sommigen zeggen dat je dat je hele leven bent. Ik persoonlijk doe er in het dagelijks leven al heel lang niets meer mee. Maar het gaat nooit echt uit je bloed. Dat speciale gevoel, die verbondenheid die we collectief voelden al die jaren geleden, bestaat nog steeds.
Begin jaren 90 begon DJ Rob te draaien in de Rotterdamse discotheek Parkzicht. Dat is waar de dance zich snel ontwikkelde en de gabberscene ontstond. Typisch Rotterdams, al spreidde het heel snel door de rest van Nederland. DJ Rob, draait nog steeds, dik 30 jaar later. Elk weekend zijn er duizenden veertigers en vijftigers die nog naar de muziek van toen komen luisteren op uitverkochte events. Mijn vriend en onze vrienden gaan daar ook regelmatig heen, ik helaas niet meer.
Rob heeft een nichtje. Dat nichtje voetbalt in Papendrecht, vlakbij Rotterdam. Eens in het jaar, zet Rob in de voetbalkantine van Papendrecht de boel op stelten door een uurtje te draaien. Gewoon zonder vergoeding, voor zijn nichtje. Entree is ook gratis. Dus wij gingen daar naartoe met een groep van 10. Dikke pret daar in die piepkleine kantine. Aan een tafel zaten nog wat 70 plussers van de bitterballen te genieten.
Na een uur pakte Rob snel in en wij (met zijn vieren) sprongen ook in de auto. We gingen naar het Oude Luxor Theater in Rotterdam, naar de voorstelling Gabbers Waren We. Over gabbers dus. De hele Kruiskade stond vol met onze mensen. Veel in de outfits van toen. Ik heb nog altijd spijt dat ik dat niet meer heb. We zagen ziet tientallen mensen die er bekend uitzien, dikke kans dat we er vroeger een dansje mee hebben gedaan.
In de theaterzaal werd het pas echt vreemd. Een enorme cultuur clash. Wij waren hier echt een uitzondering, dit waren voor het overgrote deel mensen die nooit in het theater komen. Drukte, joelen, veel mensen met bier in hun hand, regelmatig klonk er gebroken glas. Tijdens de voorstelling werd er gewoon doorheen gepraat. Voornamelijk door mensen die het niet zo begrepen. De voorstelling was namelijk wel echt theater. Je moest wel bij de les blijven om het niet chronologische verhaal te begrijpen. Het publiek en de voorstelling pasten niet enorm goed bij elkaar. Wij hebben het er in elk geval wel mee naar ons zin gehad. En getuige de staande ovatie aan het eind, wel meer mensen. Al had dat misschien niet met de voorstelling an sich te maken maar met de muziek en de hakkwaliteiten van de acteurs.
Maar, en dit is waarvoor de meeste mensen vermoedelijk kwamen, DJ Rob was dus ook bij het theater. We waren hem zelfs nog tegengekomen in de parkeergarage bij aankomst. Rob verzorgde een afterparty in de foyer van het theater. Het was propvol, alle trappen waren bezet en nog konden er veel mensen niet mee doen. Maar wij kwamen bij puur toeval vooraan te staan. 5 Kwartier hakken met allemaal blije mensen. Je kijkt steeds een nieuwe wildvreemde aan met een grote grijns en je weet dat je allebei hetzelfde gevoel hebt. Dat gevoel dat nooit meer weg gaat, dat gevoel van toen.
Het was echt ultiem bijzonder. Zo tof dat we er bij waren. Om nooit te vergeten.
Met speciale mention voor @:mascaraklodder want die had dit ook tof gevonden.
Aan huis heb ik nooit verkocht, maar ik teelde pompoenen en kalebassen bij mn opa en oma. Ik ging met mn skelter bij mensen aan huis langsquote:Op zondag 19 januari 2025 15:07 schreef flipsen het volgende:
Toen flipsen nog een flipsentje van 15 jaar oud was, verkocht hij bloemen huis aan huisWas erg suf, maar verdiende (voor die leeftijd) als een straaljager en de laatste bos mocht je houden (was moeders altijd blij mee).
Mooi gleufje aan de onderkantquote:Op zondag 19 januari 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Mijn brood
[ afbeelding ]
Had zomaar een mooi onderkantje ook
[ afbeelding ]
Vanaf woensdag, tulpen voor ¤ 2,99 https://www.aldi.nl/aanbi(...)378-1-0.article.htmlquote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef AnneX het volgende:
Wowiequote:Op zondag 19 januari 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Mijn brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Crumbshot?quote:Op zondag 19 januari 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Mijn brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dit klinkt lekker. Would eat.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik at net een boterham met een cm dikke laag coleslaw en een dikke kwak pindasaus erop.![]()
![]()
![]()
Fantastisch nieuw recept gevonden of ben ik nou overmatig hormonaal...
Die vraag liet ik aan jou.😎quote:
Voor Aldi moet ik drie dorpen en een stad verderop, de Lek over. 😢quote:Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vanaf woensdag, tulpen voor ¤ 2,99 https://www.aldi.nl/aanbi(...)378-1-0.article.html
EDIT Narcissen zijn helemaal spotgoedkoop https://www.aldi.nl/aanbi(...)008-1-0.article.html
Zou ik zeker eten. Al heb ik een kater (ik kan dat nuchter), dat heeft mogelijk wat invloed.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik at net een boterham met een cm dikke laag coleslaw en een dikke kwak pindasaus erop.![]()
![]()
![]()
Fantastisch nieuw recept gevonden of ben ik nou overmatig hormonaal...
quote:Op zondag 19 januari 2025 16:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhhhh wat een ervaring![]()
En mooi geschreven ook.
Moet traantje wegpinken
Krijg gelijk weer zin in een feestje ook.
Maar in 2019 heb ik besloten te stoppen met feesten en heb een Teckel genomen. Elke dag feest met haar
Gelukkig heb ik mijn hardcore for life tatoeage nog.
Je blijft het nl je hele leven
Prachtig brood, kompliment.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Mijn brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |