De link werkte niet. Voor mij niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Wel teleurstellend dat het summum van culinaire expertise geen enkele tip oplevert voor kaasraspen
In de jaren 50 is er een grote aardbeving geweest op het eiland. Alle cultuur en historie werden daarmee weggevaagd. Inmiddels is het echt alleen maar een toeristische attractie voor Nederlanders in laagseizoen en Britse pubers in het hoogzeizoen. Er zijn enkele leuke dingen te doen. Een rondvaart langs de kust is een optie, bij die schildpadden kan je je een uurtje vermaken, Zakynthos stad is wel geinig en deze olijvenkweker is enorm leuk. Er zijn ook wat leuke uitzichtpunten.quote:
Ik rasp mijn kaas in de foodprocessor. Zag op Instagram ook zo’n ding langskomen, wilde je erop wijzen maar die bleek nog duurderquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Wel teleurstellend dat het summum van culinaire expertise geen enkele tip oplevert voor kaasraspen
Toen ik er was, waren wij (club ecolette van Hoteplan) bijna de enige Nederlanders, er waren wat scandinaviers en heel, heel veel britten inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In de jaren 50 is er een grote aardbeving geweest op het eiland. Alle cultuur en historie werden daarmee weggevaagd. Inmiddels is het echt alleen maar een toeristische attractie voor Nederlanders in laagseizoen en Britse pubers in het hoogzeizoen. Er zijn enkele leuke dingen te doen. Een rondvaart langs de kust is een optie, bij die schildpadden kan je je een uurtje vermaken, Zakynthos stad is wel geinig en deze olijvenkweker is enorm leuk. Er zijn ook wat leuke uitzichtpunten.
De natuur is wel ok. Best vervuild. Overal waar je kijkt reclameborden en magere katten, dat wel. Boodschappen zijn gemiddeld een stuk duurder dan hier, ook bij de winkels waar Grieken komen. Er zijn enkele goede restaurants op het eiland maar die waren eind april nog gesloten. We hebben een enkel memorabel gerecht gegeten, verder was het eten niet wat we er van hadden voorgesteld.
We hebben heus een leuke vakantie gehad in een prachtige villa. Maar in een paar dagen heb je dat eiland gewoon 2 keer rondgereden en heb je het echt uitgespeeld.
Is ook wel afhankelijk van je energie. Als je weinig reserves hebt kan het waarlijk fantastisch zijn dat alles dicht bij elkaar is en er geen overweldigende hoeveelheid activiteiten is waar je uit moet kiezen omdat allemaal doen niet lukt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben heus een leuke vakantie gehad in een prachtige villa. Maar in een paar dagen heb je dat eiland gewoon 2 keer rondgereden en heb je het echt uitgespeeld.
Ik heb ooooook 2 microplanes en een hakmolen bij de Bamix. Maar, maar ..quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb twee Microplaneraspen en een hakmolen bij de staafmixer. Geen verstand van draairaspen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb eentje van Leifheit, maar ik ben er niet dol op. Je houdt van elke blok kaas die erin gaat zo’n plak over. En het is een onhandig ding om schoon te maken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Dit maar met magimix. Stukje kaas met de micro plane, een hele kaas met de Magimix.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb twee Microplaneraspen en een hakmolen bij de staafmixer. Geen verstand van draairaspen dus.
Laatst flink wat kazen geraspt en ingevroren. Schoot me gisteren te binnen, net voordat ik zou beginnen met raspenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit maar met magimix. Stukje kaas met de micro plane, een hele kaas met de Magimix.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, geraspte kaas kan in de vriezer, Kaatje?
Had ik toch de twee zakjes in de aanbieding mee kunnen nemen.![]()
Volgende week.
Bij de hema waren wij ook. Tis dat het huis vol is. Ook bij xenos: leuke spullen daaro.
Bij de keukenafdeling ook 10 kookwekkers op verschillende tijd ingesteld.
Die andere mevrouw en ik hebben gelachen.
#schooltijd #memories.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:28 schreef AnneX het volgende:
Naamloze kaasrasp. Als ik een tweede tegenkom, graag!
Deze is inmiddels wel gesleten. Té klein voor een gezin, vermoed ik.Ja! Precies die had mijn moeder. Die was wél fijn, door de wat grovere rasp vooral.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, geraspte kaas kan in de vriezer, Kaatje?
Had ik toch de twee zakjes in de aanbieding mee kunnen nemen.![]()
Volgende week.
Bij de hema waren wij ook. Tis dat het huis vol is. Ook bij xenos: leuke spullen daaro.
Bij de keukenafdeling ook 10 kookwekkers op verschillende tijd ingesteld.
Die andere mevrouw en ik hebben gelachen.
#schooltijd #memories.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:28 schreef AnneX het volgende:
Naamloze kaasrasp. Als ik een tweede tegenkom, graag!
Deze is inmiddels wel gesleten. Té klein voor een gezin, vermoed ik.Ongeveer zoeen zocht ik, maar dan niet van plastic want dat lijkt me te breekbaar. Wij hebben nu alleen de fijne rasp en dat is echt kak raspen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik moet zo toch spitskool snijden dus probeer dan wel wat kaas in de Bamix.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Die van plastic gaat dus al heeeeel lang mee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ongeveer zoeen zocht ik, maar dan niet van plastic want dat lijkt me te breekbaar. Wij hebben nu alleen de fijne rasp en dat is echt kak raspen.
Maar ik moet zo toch spitskool snijden dus probeer dan wel wat kaas in de Bamix.
Die domme bol links werken nietquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Bekijk Handrasp 'Pecorino' - Gefu op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Deze is ook mooi, en volgens mij een prima merk
Die is hequote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die domme bol links werken niet
Op merknaam geeft ook resultaat: https://www.vergelijk.nl/(...)sFilteringTarget=new
Koop liever een rasp van Microplane, heb je veel meer aan, en onverwoestbaar goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Bekijk Handrasp 'Pecorino' - Gefu op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Deze is ook mooi, en volgens mij een prima merk
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Koop liever een rasp van Microplane, heb je veel meer aan, en onverwoestbaar goed.
Dat vind ik geen aanbeveling.quote:Bij de Microplane Mandoline wordt een handbeschermer meegeleverd. Zo voorkomt u er mee dat er geen snijwonden worden opgelopen in de vingers.
Ik denk dat @sigme vooral doelde op voorkomen dat je geen snijwonden oploopt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een mandoline
[ afbeelding ]
en een rasp
[ afbeelding ]
Heb net met die rasp 8 dikke tenen knoflook geraspt, en met die mandoline 2 komkommers, maak Tzatziki, kortom, zo een rasp is bruikbaar voor meer dan alleen kaas. Wil iemand zo een kaasmolen kopen is dat prima hoor, no worries, maar ben zelf niet zo van de spullen die je maar voor 1 doel kan gebruiken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zoekt @:vanyel een trommelrasp. Die heeft microplane ook maar zo te zien, 1 dikte per rasp dus kan je de trommels niet verwisselen
Dat is bij een mandoline wel zo verstandig, als ik aardappels aan chips snij gebruik ik ook zo een save guard.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat @:sigme vooral doelde op voorkomen dat je geen snijwonden oploopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |