abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216341178
Wel teleurstellend dat het summum van culinaire expertise geen enkele tip oplevert voor kaasraspen :{
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216341202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

Euh, heb je al betaald?
Euh, nee.
Duidelijk.
8-)
pi_216341337
Middag!

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar Vin mag z’n oog voorlopig nog even houden. *O* Druk in het oog is iets verhoogd, maar niet zodanig dat het echt glaucoomwaardig is. Hij is aan die zijde wel echt stekeblind. We houden hem op de NSAID en duimen dat het zo over controle blijft. Druppelen is ook een optie, maar voor nu levert het waarschijnlijk veel meer stress op dan dat het het waard is.

Hij komt binnenkort op de Facebookpagina van werk. Oogarts vond het leuk om ook een keer een konijn te laten zien. Dus wie een poot afdruk wil van een beroemd konijn moet straks even een gil geven 8-)

@vlindertje89 mooie stappen!

Hier weet ik niet zo goed of ik echt kinderen wil. De wens is nooit heel sterk geweest, maar soms ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het zou zijn. Maar vooralsnog zijn er veel teveel contra’s. Daarbij, C vind z’n neefjes leuk voor een dag, en dan is hij echt de toffe oom O+ maar hij vindt een hond al te beperkend en teveel gedoe na enkele dagen :+

@fietsie : mijn moeder en tante zorgen nu heel fijn samen voor mijn oma, het is prettig dat ze kunnen afwisselen. Maar voor mijn andere oma hebben mijn vader (enig kind) en moeder weer samen gezorgd.

In mijn geval woont mijn zusje in het buitenland, en hoewel ze regelmatig naar Nederland komt, zal het toch mogelijk meer op mij (en C) neerkomen. Hoewel mijn ouders ook wel veel zorg zullen inkopen vermoed ik, want ze willen ons niks verplichten :) (Ze zijn nu ook al allerlei zaken aan het uitzoeken mocht er iets gebeuren met een van de twee of een van hen naar een verzorgingshuis moeten. Zodat wij dat straks niet allemaal hoeven te doen.)

En wat mijn schoonouders betreft leunt mijn schoonmoeder nu al veel sterker op schoonzus dan op C. Maar dat komt ook omdat ze op de kleinkinderen past en daardoor al veel frequenter contact is.

Kortom; je weet toch niet hoe het gaat lopen. Beetje voorbereidend werk qua financiën/huisvesting/etc . biedt denk ik meer zekerheid aan uk dan een broer of zus. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 18-01-2025 14:22:53 ]
pi_216341366
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Wel teleurstellend dat het summum van culinaire expertise geen enkele tip oplevert voor kaasraspen :{
De link werkte niet. Voor mij niet.
Hier al 100 jaar een oranje achtig plastic Frans (?) ding met 3 soorten rasp die erin passen.
pi_216341375
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Euh, nee.
Duidelijk.
8-)
In de jaren 50 is er een grote aardbeving geweest op het eiland. Alle cultuur en historie werden daarmee weggevaagd. Inmiddels is het echt alleen maar een toeristische attractie voor Nederlanders in laagseizoen en Britse pubers in het hoogzeizoen. Er zijn enkele leuke dingen te doen. Een rondvaart langs de kust is een optie, bij die schildpadden kan je je een uurtje vermaken, Zakynthos stad is wel geinig en deze olijvenkweker is enorm leuk. Er zijn ook wat leuke uitzichtpunten.

De natuur is wel ok. Best vervuild. Overal waar je kijkt reclameborden en magere katten, dat wel. Boodschappen zijn gemiddeld een stuk duurder dan hier, ook bij de winkels waar Grieken komen. Er zijn enkele goede restaurants op het eiland maar die waren eind april nog gesloten. We hebben een enkel memorabel gerecht gegeten, verder was het eten niet wat we er van hadden voorgesteld.

We hebben heus een leuke vakantie gehad in een prachtige villa. Maar in een paar dagen heb je dat eiland gewoon 2 keer rondgereden en heb je het echt uitgespeeld.
Spoilers!
pi_216341390
Ik heb twee Microplaneraspen en een hakmolen bij de staafmixer. Geen verstand van draairaspen dus.
Spoilers!
pi_216341407
quote:
Ik rasp mijn kaas in de foodprocessor. Zag op Instagram ook zo’n ding langskomen, wilde je erop wijzen maar die bleek nog duurder
We have far more in common than that which devides us..
pi_216341475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
In de jaren 50 is er een grote aardbeving geweest op het eiland. Alle cultuur en historie werden daarmee weggevaagd. Inmiddels is het echt alleen maar een toeristische attractie voor Nederlanders in laagseizoen en Britse pubers in het hoogzeizoen. Er zijn enkele leuke dingen te doen. Een rondvaart langs de kust is een optie, bij die schildpadden kan je je een uurtje vermaken, Zakynthos stad is wel geinig en deze olijvenkweker is enorm leuk. Er zijn ook wat leuke uitzichtpunten.

De natuur is wel ok. Best vervuild. Overal waar je kijkt reclameborden en magere katten, dat wel. Boodschappen zijn gemiddeld een stuk duurder dan hier, ook bij de winkels waar Grieken komen. Er zijn enkele goede restaurants op het eiland maar die waren eind april nog gesloten. We hebben een enkel memorabel gerecht gegeten, verder was het eten niet wat we er van hadden voorgesteld.

We hebben heus een leuke vakantie gehad in een prachtige villa. Maar in een paar dagen heb je dat eiland gewoon 2 keer rondgereden en heb je het echt uitgespeeld.
Toen ik er was, waren wij (club ecolette van Hoteplan) bijna de enige Nederlanders, er waren wat scandinaviers en heel, heel veel britten inderdaad.
Toen was het echt een schoon eiland, schildpadden waren er niet te zien (niet het seizoen als ik het me goed herinner en dat centrum was er zeker niet).
pi_216341488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is ook wel afhankelijk van je energie. Als je weinig reserves hebt kan het waarlijk fantastisch zijn dat alles dicht bij elkaar is en er geen overweldigende hoeveelheid activiteiten is waar je uit moet kiezen omdat allemaal doen niet lukt.

Dat gezegd hebbende vond ik het ook pre slappedozigheid afschuwelijk om mijn vakanties vol te plannen met dingen die gezien en gedaan moeten worden, dus persoonlijke voorkeur speelt hier ook een rol. Al zou zelfs ik dan Zakynthos zonder kind wellicht ook wat klein hebben gevonden voor een volle week.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216341501
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb twee Microplaneraspen en een hakmolen bij de staafmixer. Geen verstand van draairaspen dus.
Ik heb ooooook 2 microplanes en een hakmolen bij de Bamix. Maar, maar ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 14:17:55 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216341517
quote:
Ik heb eentje van Leifheit, maar ik ben er niet dol op. Je houdt van elke blok kaas die erin gaat zo’n plak over. En het is een onhandig ding om schoon te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216341599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit maar met magimix. Stukje kaas met de micro plane, een hele kaas met de Magimix.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216341753
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit maar met magimix. Stukje kaas met de micro plane, een hele kaas met de Magimix.
Laatst flink wat kazen geraspt en ingevroren. Schoot me gisteren te binnen, net voordat ik zou beginnen met raspen :D
pi_216341959
Dank voor de Zakynthos reviews ^O^
Wij hebben een weekje Lefkas en Kefelonia ook precies genoeg gevonden, in feite hebben we 6 hele dagen stuk te slaan en g zit met nogal beperkende energie, als ie al verder dan 200 mtr kan lopen.
Dus het is prima voor ons zo te lezen. :)
pi_216342173
Naamloze kaasrasp. Als ik een tweede tegenkom, graag!
Deze is inmiddels wel gesleten. Té klein voor een gezin, vermoed ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, geraspte kaas kan in de vriezer, Kaatje?
Had ik toch de twee zakjes in de aanbieding mee kunnen nemen. |:(
Volgende week.

Bij de hema waren wij ook. Tis dat het huis vol is. Ook bij xenos: leuke spullen daaro.
Bij de keukenafdeling ook 10 kookwekkers op verschillende tijd ingesteld.
Die andere mevrouw en ik hebben gelachen.
#schooltijd #memories.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 15:31:34 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216342188
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:28 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Oh, geraspte kaas kan in de vriezer, Kaatje?
Had ik toch de twee zakjes in de aanbieding mee kunnen nemen. |:(
Volgende week.

Bij de hema waren wij ook. Tis dat het huis vol is. Ook bij xenos: leuke spullen daaro.
Bij de keukenafdeling ook 10 kookwekkers op verschillende tijd ingesteld.
Die andere mevrouw en ik hebben gelachen.
#schooltijd #memories.
Ja! Precies die had mijn moeder. Die was wél fijn, door de wat grovere rasp vooral.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216342216
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:28 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Ongeveer zoeen zocht ik, maar dan niet van plastic want dat lijkt me te breekbaar. Wij hebben nu alleen de fijne rasp en dat is echt kak raspen.
Maar ik moet zo toch spitskool snijden dus probeer dan wel wat kaas in de Bamix.
pi_216342272
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ongeveer zoeen zocht ik, maar dan niet van plastic want dat lijkt me te breekbaar. Wij hebben nu alleen de fijne rasp en dat is echt kak raspen.
Maar ik moet zo toch spitskool snijden dus probeer dan wel wat kaas in de Bamix.
Die van plastic gaat dus al heeeeel lang mee.
Opeens herinnerde ik mij, dat er tekst op stond ‘mouli grater’ en google vond deze ook.
Van metaal zie ik: https://www.bol.com/nl/nl(...)SDi-EuMaAtohEALw_wcB
Shut. Deze link werkt ook niet. Nou ja, kijk maar op ‘mouli grater’ er staan er meerdere…
Liefst zou ik zo’n grote blokrasp. Zag hem net ook bij de hema. Eerst een keukenkastje uitruimen.
pi_216342309
Ach, die had mijn moeder ook, zo’n rasp.

Ja, ik vries kaas vaker in, zeker wanneer er aanbiedingen zijn. Maar tegenwoordig rasp ik vaak het stukje wat je niet met de kaasschaaf kunt snijden zonder bloederig resultaat. En dat gaat dan in een zakje, allemaal door elkaar, belegen, jong belegen, oud. Prima over de pasta enzo
pi_216342337
Bekijk Handrasp 'Pecorino' - Gefu op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Deze is ook mooi, en volgens mij een prima merk
pi_216342356
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Bekijk Handrasp 'Pecorino' - Gefu op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Die domme bol links werken niet 8)7

Op merknaam geeft ook resultaat: https://www.vergelijk.nl/(...)sFilteringTarget=new

[ Bericht 14% gewijzigd door AnneX op 18-01-2025 15:57:25 ]
pi_216342477
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die domme bol links werken niet 8)7

Op merknaam geeft ook resultaat: https://www.vergelijk.nl/(...)sFilteringTarget=new
Die is he
  zaterdag 18 januari 2025 @ 16:24:42 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216342640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:

Koop liever een rasp van Microplane, heb je veel meer aan, en onverwoestbaar goed.
pi_216342657
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Koop liever een rasp van Microplane, heb je veel meer aan, en onverwoestbaar goed.
quote:
Bij de Microplane Mandoline wordt een handbeschermer meegeleverd. Zo voorkomt u er mee dat er geen snijwonden worden opgelopen in de vingers.
Dat vind ik geen aanbeveling.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216342662
Het is een Peugeot Partner geworden. Op diesel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 januari 2025 @ 16:34:24 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216342716
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:27 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]
Dat vind ik geen aanbeveling.
Een mandoline

en een rasp

pi_216342735
Volgens mij zoekt @Vanyel een trommelrasp. Die heeft microplane ook maar zo te zien, 1 dikte per rasp dus kan je de trommels niet verwisselen
pi_216342772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een mandoline

[ afbeelding ]

en een rasp

[ afbeelding ]
Ik denk dat @sigme vooral doelde op voorkomen dat je geen snijwonden oploopt.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 17:08:32 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216343130
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zoekt @:vanyel een trommelrasp. Die heeft microplane ook maar zo te zien, 1 dikte per rasp dus kan je de trommels niet verwisselen
Heb net met die rasp 8 dikke tenen knoflook geraspt, en met die mandoline 2 komkommers, maak Tzatziki, kortom, zo een rasp is bruikbaar voor meer dan alleen kaas. Wil iemand zo een kaasmolen kopen is dat prima hoor, no worries, maar ben zelf niet zo van de spullen die je maar voor 1 doel kan gebruiken.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 17:13:08 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216343193
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk dat @:sigme vooral doelde op voorkomen dat je geen snijwonden oploopt.
Dat is bij een mandoline wel zo verstandig, als ik aardappels aan chips snij gebruik ik ook zo een save guard.

Niet voor tere zieltjes

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')