Echt? Goh.quote:Maar in werkelijkheid hebben burgers een verschillend uitgavepatroon en ook verschillende lasten. De een ervaart daardoor meer inflatiepijn dan de ander.
Werkt dat ook andersom? Dat een veel hoger loon vragen eigenlijk helemaal niet te hoog is, maar dat het komt doordat werkgevers de lonen van een paar jaar geleden nog als normaal beschouwen?quote:"Dat je in de supermarkt nog steeds schrikt van hoge prijzen komt niet doordat ze in de laatste maand veel zijn gestegen. Het komt doordat mensen de prijzen van een paar jaar geleden nog steeds als normaal beschouwen."
We zitten hier toch niet in de Weimarrepubliek in de vorige jaren 20? Volgens mij is niemand zo gek om heel veel meer boodschappen te doen omdat je levensbehoeften letterlijk morgen merkbaar duurder zijn.quote:Wanneer mensen de inflatie overschatten geven ze meer geld uit, omdat ze denken dat hun geld morgen minder waard zal zijn. "Dat leidt alleen maar tot nog meer inflatie.
Je hebt vast een partner, en laat me raden: die werkt fulltime en verdiend een stuk meer dan jou.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.
Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
Kijk in een spiegel en daar heb jij je antwoord.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Roken in 2025Hoe dom kan iemand zijn.
Nou en of, ze zijn daar erg dankbaar voor die Nederlandse euro's.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kanker is een Luxemburg nog wel betaalbaar, gelukkig maar.
Als je net zo gezellig doet als hier, dan geef je vast ook nooit een rondje en kost het je geen geld op kringverjaardagen want daar word je niet uitgenodigd.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of je leeft naar je stand en niet daar boven?
Koopkracht en inkomen zijn wat anders, ik denk dat mijn koopkracht hoger is dan voor sommigen.
Maar mijn inkomen valt onder beneden modaal. Dus dat mijn koopkracht hoger is heeft puur te maken met hoe ik omga met geld.
Ik werk parttime, dus ik kan gemakkelijk mijn uren opdelen en daardoor ruimer op vakantie.
[..]
Nee, natuurlijk niet
Buiten dat vakantie in NL veel duurder is dan in het buitenland.
Hoe oud ben jij? Iemand van 30 die nu modaal verdient kan nooit meer een betaalbare woning vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.
Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
De goedkopere voedzame voeding eten de inmiddels vele boeren toch allemaal zelf op? Dat brengen de boeren echt niet naar de verstedelijkte gebieden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:01 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon minder eten en gezond, dan heb je minder last van inflatie
Ja dat zie je nu veel. Dat de lonen te veel zijn gestegen en dat dat (ook) een reden voor de inflatie is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:05 schreef Richestorags het volgende:
Deze economen zijn niets anders dan trouwe dienaren van het grootkapitaal (Mamon) die in ruil voor het verkopen van hun ziel in een twee onder één kapje met een Tesla voor de deur mogen wonen en af en toe een nieuw paar van Bommeltjes. For what is a man worth, if he gains the whole world but forfeits his soul? Nou, de hele wereld hebben ze nog geeneens.
Gaslighten en het geloof inprenten onder de slaven dat het aan hen ligt en dat aan een loonsverhoging vooral maar niet moet worden gedacht.
Onzin.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef raptorix het volgende:
Ja we zijn achterlijke Henkie, kijk alleen maar naar Vlees, Koffie en Kaas, allemaal verdubbeld in prijs in 3 jaar tijd.
En niet geheel onbelangrijk, de koopkracht bleef al jaren achter.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:27 schreef Solispolar het volgende:
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen. Klagen over inflatie vanaf je vakantieadres met je Iphone 16 pro max is ook wel heel Nederlands natuurlijk, maar bepaalde dingen zijn wel in rap tempo duurder geworden dan de salarissen zijn gestegen natuurlijk.
Niet relevant. Je spaargeld en pensioen is nog steeds weg, dat compenseer je niet met salarisstijging die sowieso achteraf is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 15:27 schreef Solispolar het volgende:
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen. Klagen over inflatie vanaf je vakantieadres met je Iphone 16 pro max is ook wel heel Nederlands natuurlijk, maar bepaalde dingen zijn wel in rap tempo duurder geworden dan de salarissen zijn gestegen natuurlijk.
Ben je een downie ofzo? Vlees is allemaal verdubbeld, kijk wat je 3 jaar terug betaalde voor een kilo gehakt, of kip filet, is gewoon verdubbeld, ik betaalde 5 euro voor een kilo gehakt, daar haal ik nu net 400 gram voor. Voor kipfilet hetzelfde. Koffie echt gewoon ruim verdubbeld. Kaas, haalde 6 plakken kaas voor 1.70 nu 3.50. Wat lul je nou met onzin.quote:
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zaken zijn ook niet eens echt goedkoper geworden, je krijgt gewoon meer voor je geld
Goed puntquote:Op woensdag 15 januari 2025 18:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.
Daar heb je deels wel een punt idd..quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:31 schreef bianconeri het volgende:
Leef op een rustige en verstandige manier en NL is een paradijs.
Dat valt denk ik wel mee, ik heb Miele en Bosch witgoed, maar dat draait allemaal gewoon al 10 jaar zonder probleem, en was denk ik nog relatief goedkoper. Ook mijn TV draait gewoon al een jaartje of 10 zonder problemen, en relatief goedkoper dan vroeger, nog maar niet te spreken dat ze veel zuiniger zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |