abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216307215
Ik vind het een raar geschreven artikel. Je kan vooraf al nagaan dat dit mensen die de inflatie voelen tegen de borst stuit.

Men had het moeten laten bij het uit de doeken doen van de producten of diensten waarbij het speelt of juist niet.
pi_216307227
Dit artikel staat vol met open deuren en gelegenheidsargumenten.

quote:
Maar in werkelijkheid hebben burgers een verschillend uitgavepatroon en ook verschillende lasten. De een ervaart daardoor meer inflatiepijn dan de ander.
Echt? Goh.

quote:
"Dat je in de supermarkt nog steeds schrikt van hoge prijzen komt niet doordat ze in de laatste maand veel zijn gestegen. Het komt doordat mensen de prijzen van een paar jaar geleden nog steeds als normaal beschouwen."
Werkt dat ook andersom? Dat een veel hoger loon vragen eigenlijk helemaal niet te hoog is, maar dat het komt doordat werkgevers de lonen van een paar jaar geleden nog als normaal beschouwen?

quote:
Wanneer mensen de inflatie overschatten geven ze meer geld uit, omdat ze denken dat hun geld morgen minder waard zal zijn. "Dat leidt alleen maar tot nog meer inflatie.
We zitten hier toch niet in de Weimarrepubliek in de vorige jaren 20? Volgens mij is niemand zo gek om heel veel meer boodschappen te doen omdat je levensbehoeften letterlijk morgen merkbaar duurder zijn.
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:24:46 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216307500
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.

Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
Je hebt vast een partner, en laat me raden: die werkt fulltime en verdiend een stuk meer dan jou.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:26:00 #54
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216307514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Roken in 2025 :') Hoe dom kan iemand zijn.
Kijk in een spiegel en daar heb jij je antwoord.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:43 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kanker is een Luxemburg nog wel betaalbaar, gelukkig maar.
Nou en of, ze zijn daar erg dankbaar voor die Nederlandse euro's.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:28:38 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216307550
"Als je Californië even buiten beschouwing laat, en je kijkt verder gewoon alleen naar dit jaar, dan komen bosbranden eigenlijk bijna niet voor".
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 13:30:55 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216307580
Het gekrijs van het grote geld is me een deugd in de oren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:44:07 #57
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216307710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of je leeft naar je stand en niet daar boven?

Koopkracht en inkomen zijn wat anders, ik denk dat mijn koopkracht hoger is dan voor sommigen.
Maar mijn inkomen valt onder beneden modaal. Dus dat mijn koopkracht hoger is heeft puur te maken met hoe ik omga met geld.

Ik werk parttime, dus ik kan gemakkelijk mijn uren opdelen en daardoor ruimer op vakantie.
[..]
Nee, natuurlijk niet :')
Buiten dat vakantie in NL veel duurder is dan in het buitenland.
Als je net zo gezellig doet als hier, dan geef je vast ook nooit een rondje en kost het je geen geld op kringverjaardagen want daar word je niet uitgenodigd.

Verder worden de prijzen zowat maandelijks verhoogd in de supermarkt. Dat jij daar zogenaamde niks van merkt met je calvinistische levensstijl (maar wel 3 keer op vakantie) betekent niet dat het niet zo is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:00:20 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216307892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.

Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
Hoe oud ben jij? Iemand van 30 die nu modaal verdient kan nooit meer een betaalbare woning vinden.

Had je daar al over nagedacht of denk je altijd alleen maar vanuit "ik"?
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:01:14 #59
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216307905
Gewoon minder eten en gezond, dan heb je minder last van inflatie
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:05:12 #60
396550 Richestorags
pi_216307943
Deze economen zijn niets anders dan trouwe dienaren van het grootkapitaal (Mamon) die in ruil voor het verkopen van hun ziel in een twee onder één kapje met een Tesla voor de deur mogen wonen en af en toe een nieuw paar van Bommeltjes. For what is a man worth, if he gains the whole world but forfeits his soul? Nou, de hele wereld hebben ze nog geeneens.

Gaslighten en het geloof inprenten onder de slaven dat het aan hen ligt en dat aan een loonsverhoging vooral maar niet moet worden gedacht.
pi_216308680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:01 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon minder eten en gezond, dan heb je minder last van inflatie
De goedkopere voedzame voeding eten de inmiddels vele boeren toch allemaal zelf op? Dat brengen de boeren echt niet naar de verstedelijkte gebieden.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 15:25:32 #62
pi_216308718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:05 schreef Richestorags het volgende:
Deze economen zijn niets anders dan trouwe dienaren van het grootkapitaal (Mamon) die in ruil voor het verkopen van hun ziel in een twee onder één kapje met een Tesla voor de deur mogen wonen en af en toe een nieuw paar van Bommeltjes. For what is a man worth, if he gains the whole world but forfeits his soul? Nou, de hele wereld hebben ze nog geeneens.

Gaslighten en het geloof inprenten onder de slaven dat het aan hen ligt en dat aan een loonsverhoging vooral maar niet moet worden gedacht.
Ja dat zie je nu veel. Dat de lonen te veel zijn gestegen en dat dat (ook) een reden voor de inflatie is.

Het is allemaal zo doorzichtig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:26:52 #63
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216308731
Ah yes dat ik elk jaar een stukje loon in moet leveren ondanks loonverhoging en cao inflatie correctie zit inderdaad tussen mijn oren.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_216308738
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen. Klagen over inflatie vanaf je vakantieadres met je Iphone 16 pro max is ook wel heel Nederlands natuurlijk, maar bepaalde dingen zijn wel in rap tempo duurder geworden dan de salarissen zijn gestegen natuurlijk.
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:28:05 #65
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216308742
Achja huursverhoging van 5%? Als je daar last van hebt? Kan niet, dat zit gewoon tussen je oren.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:38:54 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216308819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef raptorix het volgende:
Ja we zijn achterlijke Henkie, kijk alleen maar naar Vlees, Koffie en Kaas, allemaal verdubbeld in prijs in 3 jaar tijd.
Onzin.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 15:45:45 #67
pi_216308876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:27 schreef Solispolar het volgende:
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen. Klagen over inflatie vanaf je vakantieadres met je Iphone 16 pro max is ook wel heel Nederlands natuurlijk, maar bepaalde dingen zijn wel in rap tempo duurder geworden dan de salarissen zijn gestegen natuurlijk.
En niet geheel onbelangrijk, de koopkracht bleef al jaren achter.
pi_216309043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:27 schreef Solispolar het volgende:
Niet relevant. Je spaargeld en pensioen is nog steeds weg, dat compenseer je niet met salarisstijging die sowieso achteraf is.

Dit is "you'll own nothing en kabinetshoer Van Mulligen komt je uitleggen waarom je daarmee happy zou moeten zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:27:24 #69
396550 Richestorags
pi_216309182
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Onzin.
Ben jij soms één van de aangehaalden?
pi_216309632
Als de economen het zeggen, zal het wel zo zijn. De gewone burger moet niet zo zeiken. Neem een voorbeeld aan de koning bijvoorbeeld of die 10% rijkste mensen in Nederland, die klagen toch ook niet over de stijgende kosten van een kaasje of vleesje?!
pi_216310798
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Onzin.
Ben je een downie ofzo? Vlees is allemaal verdubbeld, kijk wat je 3 jaar terug betaalde voor een kilo gehakt, of kip filet, is gewoon verdubbeld, ik betaalde 5 euro voor een kilo gehakt, daar haal ik nu net 400 gram voor. Voor kipfilet hetzelfde. Koffie echt gewoon ruim verdubbeld. Kaas, haalde 6 plakken kaas voor 1.70 nu 3.50. Wat lul je nou met onzin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 januari 2025 @ 18:42:00 #72
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216310830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die zaken zijn ook niet eens echt goedkoper geworden, je krijgt gewoon meer voor je geld
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 15 januari 2025 @ 18:45:35 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216310893
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.
Goed punt
The End Times are wild
pi_216310989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:31 schreef bianconeri het volgende:

Leef op een rustige en verstandige manier en NL is een paradijs.
Daar heb je deels wel een punt idd..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_216311010
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat valt denk ik wel mee, ik heb Miele en Bosch witgoed, maar dat draait allemaal gewoon al 10 jaar zonder probleem, en was denk ik nog relatief goedkoper. Ook mijn TV draait gewoon al een jaartje of 10 zonder problemen, en relatief goedkoper dan vroeger, nog maar niet te spreken dat ze veel zuiniger zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')