quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik risotto met ui, knoflook, kastanjechampignons, tuinerwten en Parmezaanse kaas. Met daarbij varkenshaas uit de sous vide en daarna even kort gebakken in de koekenpan.
Dat werden gekruide kipdrumsticks. 2 grote per persoon. Yoghurt met stoofpeertjes en kaneel toe.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren had ik haverrijst met tomatengoulash. Het was wel ok, maar niet voor herhaling vatbaar.
Vanavond bij ouders krootjes en gebakken uienstamppot met vlees (wat voor vlees weet ik niet).
quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:50 schreef golfer het volgende:
Avondeten wordt: een pitabroodje met kippendij-shoarma met knoflook, ui, paprika en ijsbergsla.
En ik doe er zelfgemaakte knoflooksaus bij.
Is dat wat, die bietenchips? Klinkt nogal wat naar iets wat gekocht wordt omdat het gezond is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:43 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus maar weer een bakje groentesoep uit de vriezer gehaald, broodjes en een frans kaasje erbij en ik heb nog een zak bietenchips en hj pilsjes
[ afbeelding ]
tis gewoon van aardappel maar dan met bietensmaak,er is ook een wasabi versie die is een stuk lekkerderquote:Op donderdag 16 januari 2025 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat wat, die bietenchips? Klinkt nogal wat naar iets wat gekocht wordt omdat het gezond is.
Dit was heerlijk!quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond: fusilli met een romige prei-, courgette- en spekblokjes-saus.
Ik verheug me nu alweer op onze vakantie naar Zakynthos in mei als ik jou zo leesquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij de Griek, Tzaziki gegrilde feta met knoflook, calamaris, lamsfilet en gyros
De Griek waar wij meestal naar toe gaan (Korfu in Kleve, op de dijk tegenover Emmerich, is erg goed meestal, maar gisteren was het nog een puntje beter, Lam boterzacht, de inktvis mals en spartelvers, de gyros krokant en sappig,quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik verheug me nu alweer op onze vakantie naar Zakynthos in mei als ik jou zo lees
Van verse aardappels?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:43 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus maar weer een bakje groentesoep uit de vriezer gehaald, broodjes en een frans kaasje erbij en ik heb nog een zak bietenchips en hj pilsjes
[ afbeelding ]
"Verbeterd recept" is de mooistequote:Op donderdag 16 januari 2025 22:09 schreef Karzai het volgende:
ze zetten de grootste onzin op verpakkingen
Of wanneer er staat “nu zonder X” waarbij X niet per se iets positiefs is. Dat je denkt oke ik heb het dus jarenlang mèt X gegetenquote:
het is een rustiek afbakstokbroodje, bij de picnic gekochtquote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:51 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Dat stokbrood ziet er lekker uit! Waar komt dat vandaan?
Dankjewel 😃quote:Op vrijdag 17 januari 2025 17:49 schreef Karzai het volgende:
[..]
het is een rustiek afbakstokbroodje, bij de picnic gekocht
Zelfgemaakte ontbijtkoek, wat leuk!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:09 schreef Prego het volgende:
Koffie en een plak zelfgemaakte ontbijtkoek
ik heb volkorenmeel gebruikt dit keerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zelfgemaakte ontbijtkoek, wat leuk!
Bak je dat met roggemeel?
Ik ga vanavond ook iets vergelijkbaars maken, maar dan met rijstnoodles en kerriepoederquote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:54 schreef SoS87 het volgende:
Pilsje.
Ik ga zo wokken, noodles, ui, champignons, kip, broccoli met een sausje van soja, rode peper, knoflook en oestersaus.
Vind ik ook. De salted caramel variant van Bis vind ik ook lekkerder dan pistache.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:47 schreef Curiosity het volgende:
Broodjes kalkoen shoarma gegeten en onderstaand als toetje.
[ link | afbeelding ]
De variant op het stokje vind ik lekkerder.
Lekker he soms een Snickersquote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:22 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb net een Snickersreep op, wauw dat was tig jaar geleden![]()
(Ben totaal geen zoetekauw, dus wel heftig kwa zoet)
Vanavond restjes opeten van de boerenkoolstamppot en tortellini met spruitjes, niet kokkerellen dus
Slinger wel even die gnocchi in een zakje en doe daar de olie bij.voor je ze op de plaat stort.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Ga dit maken zo, met extra groenten. Zin in!
https://youtube.com/shorts/AC48qPmmeiM?si=l36BMgGroD-A4FWa
Toe Lohilo chocolade ijs met zure kersen en mango.
Oldskool vlindersquote:Op zondag 19 januari 2025 16:59 schreef Karzai het volgende:
Ik heb nog een bordje pasta
[ afbeelding ]
Ik wou ook beenham maar die hadden ze niet liggenquote:Op zondag 19 januari 2025 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
Hier ook witlof met ham en kaas uit de oven, met mosterd en tijm. Beenhammetje en wafelfriet erbij
Die had ik dus weggekaaptquote:Op zondag 19 januari 2025 18:53 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik wou ook beenham maar die hadden ze niet liggen![]()
Waarom staat daar in godesnaam expliciet 'zoete' bij?quote:Op zondag 19 januari 2025 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij plus bananenschuim gevonden vanmiddag
[ afbeelding ]
Niet meer gegeten sinds de lagere school,
Helemaal mee eens. Belangrijk ook, hebben de structuur van sinterklaas schuim, niet dat taaie zachte van Hariboquote:Op zondag 19 januari 2025 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom staat daar in godesnaam expliciet 'zoete' bij?![]()
Kneiterzoet die meuk, uit nostalgisch verlangen wel lekker op zijn tijd. Eens per decennium ofzo
Ik had bami.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoop dat je verse rijst kookt en niet die van vrijdag opwarmt.
Nee, en ik heb het al 10-tallen jaren opgewarmd zonder ergens last van te hebben.quote:
Ik warm chinees enzo ook rustig opnieuw op, ik leef ook nogquote:Op zondag 19 januari 2025 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, en ik heb het al 10-tallen jaren opgewarmd zonder ergens last van te hebben.
Ik had groenten eerst gewokt met wat pestosaus en tomatenblokjes. Toen in de ovenschaal, gnocchi erdoor geroerd zodat het vochtig genoeg was. Had alleen de kip ook ertussen kunnen doen, want was nu beetje kauwwerk. Geeft niet, het is filet. Maar zeker goed om vaker te eten. Gnocchi is zo lekker en heel makkelijk te eten.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Slinger wel even die gnocchi in een zakje en doe daar de olie bij.voor je ze op de plaat stort.
Anders worden ze keihard en droog in de oven
Eetse!
Vond 't lekker! Recept van PG.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik bladerdeegpakketjes met scholfilet, puntpaprika, taugé, sojasaus, rijstnoedels en bosuitjes.
Wat is eigenlijk PG?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Vond 't lekker! Recept van PG.
[ link | afbeelding ]
Ah, dankje!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.projectgezond(...)6ZpDQ0caAkRyEALw_wcB
Zeker! Maar die hoeveelheden!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, dankje!
Wist wel dat jullie daarmee bezig zijn natuurlijk, maar vroeg me af waar het precies voor staat
Best lekkere en veelzijdige recepten trouwens
Meten is weten.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zeker! Maar die hoeveelheden!![]()
Als ik bijv. een plaattaartje van PG wil maken voor mezelf (ik woon niet samen) dan moet er 5 gram (!!!!) courgette op.. Wat is dat? 1 plakje?
https://www.projectgezond.nl/recepten/italiaanse-plaattaart
5 gram, kom op zeg?! Dat kan echt hooguit 2 hele dunne plakjes zijn. Waarschijnlijker is het er maar 1 ofzoquote:Op maandag 20 januari 2025 20:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Meten is weten.![]()
Onze weegschaal maakt ook overuren.
De meeste ingrediënten komen in 1 week nog een keer voorbij. Dus bewaren in de groentenla en wachten tot het 1 of 2 of 3 dagen later nog een keer gebruikt kan worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat doe je met de rest van die courgette?
Ten eerste is mijn diepvries niet erg groot
Ten tweede lijkt ingevroren courgette me nogal slappe hap..
Als ik die boodschappenlijsten zie raak ik ook nogal ontmoedigd trouwens (véél erg nogal duur bij elkaar). Ook de tussendoortjes en het fruit (ene dag 6 druiven, andere dag 5 cashews, dag erna minibeetje chocola etc.): hoe dan?!.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:17 schreef golfer het volgende:
[..]
De meeste ingrediënten komen in 1 week nog een keer voorbij. Dus bewaren in de groentenla en wachten tot het 1 of 2 of 3 dagen later nog een keer gebruikt kan worden.
Partner erbij zoeken.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als ik die boodschappenlijsten zie raak ik ook nogal ontmoedigd trouwens. Overigens ben ik errst nog allemaal kersteten ah wegwerken (uit meerdere kerstpaketten, te veel gekocht en nog in diepvries etc.)
Heb inmiddels 2 boeken. Door jullie lofzang én omdat de recepten me inderdaad lekker leken. Maar voor 1 persoon lijkt het me toch allemaal érg lastig. Veel rekenen en met dagen schuiven enzo.
Heb ik al even. Wil ik houden ook. Maar woont niet echt om de hoekquote:
Weet niet hoeveel kcal je per dag hebt gekozen?quote:Op maandag 20 januari 2025 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ik die boodschappenlijsten zie raak ik ook nogal ontmoedigd trouwens. Overigens ben ik errst nog allemaal kersteten ah wegwerken (uit meerdere kerstpaketten, te veel gekocht en nog in diepvries etc.)
Heb inmiddels 2 boeken. Door jullie lofzang én omdat de recepten me inderdaad lekker leken. Maar voor 1 persoon lijkt het me toch allemaal érg lastig. Veel rekenen en met dagen schuiven enzo.
Kom uit tussen de 1500 en 1800 kcal. Zoals vrij veel mensen denk ik.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel kcal je per dag hebt gekozen?
Zo'n restant courgette kan je ook even grillen en bij andere restanten als rauwkostsalade eten.
Yups.. wij berekenden volgens hun methode 1650 en spelen dan een beetje met de 1500 kcal weken waarbij je dus ook niet zo heel precies hoeft te doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom uit tussen de 1500 en 1800 kcal. Zoals vrij veel mensen denk ik.
Ja, ik ookquote:Op maandag 20 januari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Yups.. wij berekenden volgens hun methode 1650 en spelen dan een beetje met de 1500 kcal weken waarbij je dus ook niet zo heel precies hoeft te doen.
Daarnaast hou ik af en toe ff de eetmeter bij gewoon voor check.
App van voedingscentrum.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik ook![]()
Dank![]()
Wat is de eetmeter? Als ik Google aanslinger krijg ik alleen de "hoeveel calorieën mag je eten"-berekenaar.
Werkt wel verhelderend als je PG een tijdje doet wat je eigenlijk allemaal naar binnen propt normaal en denkt dat het wel meevaltquote:
Ben heel benieuwd! Streef naar beginnen in de 1e volle week van februari. Maar hangt er ook vanaf hoeveel overgeleven "verleidingen" vd decemberperiode en (delen van) maaltijden uit de vriezer er dan zijn weggewerkt. Heb vriezerruimte nodig voor het project én ga wat er nu nog in de vriezer zit niet weggooienquote:Op maandag 20 januari 2025 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Werkt wel verhelderend als je PG een tijdje doet wat je eigenlijk allemaal naar binnen propt normaal en denkt dat het wel meevalt
Als je die verleidingen volgens die eetmeter berekent kan dat toch gewoon,bij PG eet je niet anders dan normaal en laat je geen dingen weg of zo.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd! Streef naar beginnen in de 1e volle week van februari. Maar hangt er ook vanaf hoeveel overgeleven "verleidingen" vd decemberperiode en (delen van) maaltijden uit de vriezer er dan zijn weggewerkt. Heb vriezerruimte nodig voor het project én ga wat er nu nog in de vriezer zit niet weggooien
Dus wellicht start ik halfslachtig (ontbijt en lunch en deel vd tussendoortjes via PG) avondmaaltijden (en andere tussendoortjes) "normaal".
Veel dank voor alle tips iig, ik zal het topic nu weer laten voor waarvoor het bedoeld is![]()
Dank!quote:Op maandag 20 januari 2025 20:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je die verleidingen volgens die eetmeter berekent kan dat toch gewoon,bij PG eet je niet anders dan normaal en laat je geen dingen weg of zo.
Tis 6x per dag gevarieerd die bepaalde kcal eten. Na 2, 3 weken heb je de gedachte erachter wel door.
Succes!!
OT: thee en salmiakdropjes![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik spaghetti met bolognesesaus en Italiaanse roerbakgroentes.
Dit keer niet, want ander merk.quote:
Lekker!!quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:48 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik voor het eerst in mijn leven shakshuka.
Voorbereidend snijwerk is al klaar:
[ link | afbeelding ]
🐮😃quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:17 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik zie een dier, de eieren zijn de ogen
Goed lekker eetdagje zoquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wilde soep en sinaasappels, even rustig aan na de late lunch en morgen high tea.
Staan ouders spontaan voor de deur met eten van de snackbar![]()
Dus werd mijn avondeten grote patat oorlog, van dobben kroket en 1/2 nasischijf.
Lekker zeker maar dit was wel te heftig merk ik.quote:
quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:00 schreef Blues het volgende:
Vanaaf rundertartaartjes, pastinaak/aardappelpuree en maïs.
Lekkerrrrr!quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:35 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus ik heb een borrelplankje gemaakt
dat bali kliekje bljift nog wel een dagje goed
studenten haver, kesbeke zuur, pruimtomaatjes en olijven,gronings en een fries worstje, blue stilton, boeren belegen kaas, oude alpen kaas en een stokbroodje![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:47 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sashimi van zalm van de Japanner.
Ja dat ziet er lekker uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik zal maar niet beginnen over het voetbal, maar dit ziet er heel lekker uit!quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:35 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus ik heb een borrelplankje gemaakt
dat bali kliekje bljift nog wel een dagje goed
studenten haver, kesbeke zuur, pruimtomaatjes en olijven,gronings en een fries worstje, blue stilton, boeren belegen kaas, oude alpen kaas en een stokbroodje![]()
[ afbeelding ]
Dit was errug lekkerquote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond K&K uit de keuken van de Appie.
en voor B. pompoenrisotto:
[ afbeelding ]
Bij Amazing geweest toevallig?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:14 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chinese garnalen en 3 soorten vlees,eend,char siu en spek.
Jij mag niet meer raden 😀quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bij Amazing geweest toevallig?
Leuke onderzettertjes heb je gemaaktquote:Op zondag 26 januari 2025 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gekocht bij wijngaard/cidermakerij Het Hamerstuk, erg lekker.
Dankjewelquote:Op zondag 26 januari 2025 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuke onderzettertjes heb je gemaakt
Wat roze, kan je de smaak benoemen?quote:Op zondag 26 januari 2025 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gekocht bij wijngaard/cidermakerij Het Hamerstuk, erg lekker.
Het is een heel bijzonder bier dus lastig te omschrijvenquote:Op zondag 26 januari 2025 17:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat roze, kan je de smaak benoemen?
Ik drink nu een Kasteel donker, 1 van mijn favo's.
quote:Op zondag 26 januari 2025 14:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond: stamppot rauwe andijvie met rundergehaktballen.
Zeg, eetbuddy, ik heb laatst de Dubaireep van De Bonte Koe als cadeautje gekregen. Of, eigenlijk, als cadeau. Want tenhemelschrijend duur.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Had onderweg bij Starbucks een grande cappuccino met amandelmelk.
Vanavond hele kip van Kippie en zoete aardappelfriet uit de oven met witte asperges. Toe Oppo ijs met cocktailvruchtjes
Ik weet niet of ik die heb geproefd maar ik denk het niet, want waarvan ik een stuk kreeg vond ik niks aan en die van jou klinkt geweldigquote:Op maandag 27 januari 2025 14:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeg, eetbuddy, ik heb laatst de Dubaireep van De Bonte Koe als cadeautje gekregen. Of, eigenlijk, als cadeau. Want tenhemelschrijend duur.
Heer-lijk!!! Precies goed qua knapperig en pistache en zeker niet te zoet, tussen de héérlijke Bonte Koe chocolade zelf![]()
Ook de candy floss pistachereep heb ik verorberd.
Beide ècht echt superlekker maar wel echt debiele prijzen dus ik ga die zéker zelf niet kopen door de pegels die ze ervoor vragen
Was lekkerrr!quote:Op maandag 27 januari 2025 14:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het met yoghurt, ketjap en kruiden gemarineerde kippenvleugels uit de oven, met gebakken met panko omhulde aardappelschijfjes en met een vinaigrette aangemaakte kropslamelange.
Alles heerlijk behalve de kapsijners (zoals mijn moedertje zaliger altijd zei)quote:Op maandag 27 januari 2025 18:34 schreef Kanaroe het volgende:
Kapucijnerpan, met wortel, prei, ui, zoete aardappel, gerookt spek, rookworst, rode peper en wat geraspte komijnenkaas
En veel kruiden en specerijen, lekker verwarmend
Ooh, ik ben gek op kapsijners, had ze vroeger ook in mijn volkstuintje, blauwschokkers. En dan vers eten, heerlijk!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Alles heerlijk behalve de kapsijners (zoals mijn moedertje zaliger altijd zei)
(Ze zei ook altijd makronie)
Rookworst, of is ie zo dik dat je er met je vinger je naam in kan schrijven?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:25 schreef hemarookworst het volgende:
Vanavond erwtensoep met mijn naam erin
Allebeiquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:28 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Rookworst, of is ie zo dik dat je er met je vinger je naam in kan schrijven?
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pilav-rijst, gebakken kipsaté-stukjes en geroosterde prei.
Wasquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik fusilli met daarbij een saus met knoflook, ui, spinazie, rundergehakt en lactosevrije yoghurt, geserveerd met rauwe plakken proscuitto di Parma.
Welk recept heb je gebruikt? Ik ben dol op foe yong hai maar nog nooit zelf gemaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had foe yong hai met garnalen gemaakt. Rijst erbij.
Nu thee en Pim’s
Dat wisten we al, golferquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:56 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond een grote ramesmaaltijd bij onze dorpstoko gehaald.
Spoel jij zoals in je link je kip onder de kraan of sla je die stap over?quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:04 schreef NoCigar het volgende:
Ajam boemboe Bali, sajoer lodeh en rijst. Lang geleden, en weer heerlijk. Om de een of andere reden verandert de keuken wel in een puinhoop.
Dat lees ik nu pas, weer, ik zal het eerder gelezen hebben maar in de loop der jaren vergeten zijn.. Ik gebruik kipdijfilet is ik in stukjes heb gesneden en niet gewassenquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:22 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Spoel jij zoals in je link je kip onder de kraan of sla je die stap over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Binnenkort maar naar de markt om kruiden e.d. te kopen, wil heel graag van koken een echte hobby makenNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Kip wassen moet je ook niet doen, je kip wordt er niet schoner van... en je keuken al helemaal nietquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat lees ik nu pas, weer, ik zal het eerder gelezen hebben maar in de loop der jaren vergeten zijn.. Ik gebruik kipdijfilet is ik in stukjes heb gesneden en niet gewassen
Tenzij je bleekmiddel gebruiktquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:13 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Kip wassen moet je ook niet doen, je kip wordt er niet schoner van... en je keuken al helemaal niet
quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:22 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Spoel jij zoals in je link je kip onder de kraan of sla je die stap over?
quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat lees ik nu pas, weer, ik zal het eerder gelezen hebben maar in de loop der jaren vergeten zijn.. Ik gebruik kipdijfilet is ik in stukjes heb gesneden en niet gewassen
NWS / 'Stop met het wassen van kip!'quote:
0 bacterietjes op mijn kippiequote:Op donderdag 30 januari 2025 22:11 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Beetje chloor erbij, en je kip is klaar voor gebruik
Ik zou kopen als ik OnlyFans hadquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:03 schreef SoS87 het volgende:
Ik verkoop mijn kip-badwater altijd via onlyfans.
Ontopic: pilsje
En wat is het allemaal (van een deel kan ik het wel zien uiteraard)?quote:
Geniet ervan jullie!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:25 schreef golfer het volgende:
Lunch: een haring vers van het mes.![]()
Vanavond gaan we (weer) uit eten.
Mjam, dat maanzaadbrood ziet er overheerlijk uit. De rest ook trouwensquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:15 schreef Karzai het volgende:
Rondje markt gedaan
prosecco, 4 duitse biertjes, rogge jenever, maanzaad vlechtbrood, kaas/uienbrood, vega saucijzenbroodjes, haring met ui en zuur, makreel filet, pistache nootjes en wasabi nootjes , 4 soorten baklava, gatenkaas
[ afbeelding ]
Het goede levenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:15 schreef Karzai het volgende:
Rondje markt gedaan
prosecco, 4 duitse biertjes, rogge jenever, maanzaad vlechtbrood, kaas/uienbrood, vega saucijzenbroodjes, haring met ui en zuur, makreel filet, pistache nootjes en wasabi nootjes , 4 soorten baklava, gatenkaas
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |