quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik risotto met ui, knoflook, kastanjechampignons, tuinerwten en Parmezaanse kaas. Met daarbij varkenshaas uit de sous vide en daarna even kort gebakken in de koekenpan.
Dat werden gekruide kipdrumsticks. 2 grote per persoon. Yoghurt met stoofpeertjes en kaneel toe.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren had ik haverrijst met tomatengoulash. Het was wel ok, maar niet voor herhaling vatbaar.
Vanavond bij ouders krootjes en gebakken uienstamppot met vlees (wat voor vlees weet ik niet).
quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:50 schreef golfer het volgende:
Avondeten wordt: een pitabroodje met kippendij-shoarma met knoflook, ui, paprika en ijsbergsla.
En ik doe er zelfgemaakte knoflooksaus bij.
Is dat wat, die bietenchips? Klinkt nogal wat naar iets wat gekocht wordt omdat het gezond is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:43 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus maar weer een bakje groentesoep uit de vriezer gehaald, broodjes en een frans kaasje erbij en ik heb nog een zak bietenchips en hj pilsjes
[ afbeelding ]
tis gewoon van aardappel maar dan met bietensmaak,er is ook een wasabi versie die is een stuk lekkerderquote:Op donderdag 16 januari 2025 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat wat, die bietenchips? Klinkt nogal wat naar iets wat gekocht wordt omdat het gezond is.
Dit was heerlijk!quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond: fusilli met een romige prei-, courgette- en spekblokjes-saus.
Ik verheug me nu alweer op onze vakantie naar Zakynthos in mei als ik jou zo leesquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij de Griek, Tzaziki gegrilde feta met knoflook, calamaris, lamsfilet en gyros
De Griek waar wij meestal naar toe gaan (Korfu in Kleve, op de dijk tegenover Emmerich, is erg goed meestal, maar gisteren was het nog een puntje beter, Lam boterzacht, de inktvis mals en spartelvers, de gyros krokant en sappig,quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik verheug me nu alweer op onze vakantie naar Zakynthos in mei als ik jou zo lees
Van verse aardappels?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:43 schreef Karzai het volgende:
voetballen op tv dus maar weer een bakje groentesoep uit de vriezer gehaald, broodjes en een frans kaasje erbij en ik heb nog een zak bietenchips en hj pilsjes
[ afbeelding ]
"Verbeterd recept" is de mooistequote:Op donderdag 16 januari 2025 22:09 schreef Karzai het volgende:
ze zetten de grootste onzin op verpakkingen
Of wanneer er staat “nu zonder X” waarbij X niet per se iets positiefs is. Dat je denkt oke ik heb het dus jarenlang mèt X gegetenquote:
het is een rustiek afbakstokbroodje, bij de picnic gekochtquote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:51 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Dat stokbrood ziet er lekker uit! Waar komt dat vandaan?
Dankjewel 😃quote:Op vrijdag 17 januari 2025 17:49 schreef Karzai het volgende:
[..]
het is een rustiek afbakstokbroodje, bij de picnic gekocht
Zelfgemaakte ontbijtkoek, wat leuk!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:09 schreef Prego het volgende:
Koffie en een plak zelfgemaakte ontbijtkoek
ik heb volkorenmeel gebruikt dit keerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zelfgemaakte ontbijtkoek, wat leuk!
Bak je dat met roggemeel?
Ik ga vanavond ook iets vergelijkbaars maken, maar dan met rijstnoodles en kerriepoederquote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:54 schreef SoS87 het volgende:
Pilsje.
Ik ga zo wokken, noodles, ui, champignons, kip, broccoli met een sausje van soja, rode peper, knoflook en oestersaus.
Vind ik ook. De salted caramel variant van Bis vind ik ook lekkerder dan pistache.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:47 schreef Curiosity het volgende:
Broodjes kalkoen shoarma gegeten en onderstaand als toetje.
[ link | afbeelding ]
De variant op het stokje vind ik lekkerder.
Lekker he soms een Snickersquote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:22 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb net een Snickersreep op, wauw dat was tig jaar geleden![]()
(Ben totaal geen zoetekauw, dus wel heftig kwa zoet)
Vanavond restjes opeten van de boerenkoolstamppot en tortellini met spruitjes, niet kokkerellen dus
Slinger wel even die gnocchi in een zakje en doe daar de olie bij.voor je ze op de plaat stort.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Ga dit maken zo, met extra groenten. Zin in!
https://youtube.com/shorts/AC48qPmmeiM?si=l36BMgGroD-A4FWa
Toe Lohilo chocolade ijs met zure kersen en mango.
Oldskool vlindersquote:Op zondag 19 januari 2025 16:59 schreef Karzai het volgende:
Ik heb nog een bordje pasta
[ afbeelding ]
Ik wou ook beenham maar die hadden ze niet liggenquote:Op zondag 19 januari 2025 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
Hier ook witlof met ham en kaas uit de oven, met mosterd en tijm. Beenhammetje en wafelfriet erbij
Die had ik dus weggekaaptquote:Op zondag 19 januari 2025 18:53 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik wou ook beenham maar die hadden ze niet liggen![]()
Waarom staat daar in godesnaam expliciet 'zoete' bij?quote:Op zondag 19 januari 2025 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij plus bananenschuim gevonden vanmiddag
[ afbeelding ]
Niet meer gegeten sinds de lagere school,
Helemaal mee eens. Belangrijk ook, hebben de structuur van sinterklaas schuim, niet dat taaie zachte van Hariboquote:Op zondag 19 januari 2025 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom staat daar in godesnaam expliciet 'zoete' bij?![]()
Kneiterzoet die meuk, uit nostalgisch verlangen wel lekker op zijn tijd. Eens per decennium ofzo
Ik had bami.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoop dat je verse rijst kookt en niet die van vrijdag opwarmt.
Nee, en ik heb het al 10-tallen jaren opgewarmd zonder ergens last van te hebben.quote:
Ik warm chinees enzo ook rustig opnieuw op, ik leef ook nogquote:Op zondag 19 januari 2025 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, en ik heb het al 10-tallen jaren opgewarmd zonder ergens last van te hebben.
Ik had groenten eerst gewokt met wat pestosaus en tomatenblokjes. Toen in de ovenschaal, gnocchi erdoor geroerd zodat het vochtig genoeg was. Had alleen de kip ook ertussen kunnen doen, want was nu beetje kauwwerk. Geeft niet, het is filet. Maar zeker goed om vaker te eten. Gnocchi is zo lekker en heel makkelijk te eten.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Slinger wel even die gnocchi in een zakje en doe daar de olie bij.voor je ze op de plaat stort.
Anders worden ze keihard en droog in de oven
Eetse!
Vond 't lekker! Recept van PG.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik bladerdeegpakketjes met scholfilet, puntpaprika, taugé, sojasaus, rijstnoedels en bosuitjes.
Wat is eigenlijk PG?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Vond 't lekker! Recept van PG.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |