Volg gewoon het Kevin Hart principe en leg initieel de helft opzij voor de belasting.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
De Amerikaanse economie heeft me het afgelopen jaar meer geld opgeleverd dan wat ik in Nederland heb ontvangen aan loon over een heel jaar. En ik ben niet eens een Amerikaan. Dat zegt genoeg over het Nederlandse faalbeleid. Bijna alles gaat hier richting de belasting. En dan ook nog even Box 3 belasting aftikken over het rendement dat je hebt behaald met Amerikaanse aandelen....
Waarom ga je niet op tegenreacties vanuit het Witte Huis die ongetwijfeld over Europa worden heengestort? Als de VS zich dan volledig terugtrekt uit Europa, hoe gaan wij ons dan militair verdedigen tegen Rusland-China-Iran-N-Korea? In dit opzicht is Europa 100% afhankelijk van Amerikaanse militaire technologie inclusief GPS. Stoere praatjes uitkramen als je zwak staat is niet erg slim.quote:Op zondag 12 januari 2025 08:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.
Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Eindelijk een zin waar ik het met je eens ben, met mensen als Wilders, Le Pen, Meloni, Kickl en tegenwoordig helaas zelfs Tusk kun je het helaas geen beschaving mee noemen. Geldt trouwens nog erger voor de VS met Trump en Musk.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is 1 minuut voor 12 voor de Euroopese beschaving.
Nou ja Trump die volgens mij wel raad weet met zo'n tweedeling van huilende linkse wokies heeft in ieder geval gewonnen. Top.quote:Op zondag 12 januari 2025 08:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het Amerikaanse kiessysteem niet. Trump heeft minder dan 50% van de popular vote behaald en het verschil in de belangrijke swing states was zo klein dan 200.000 stemmen daar het verschil hebben gemaakt.
Het kan over vier jaar zo weer de andere kant op gaan als Trump zijn beloften over lagere prijzen niet nakomt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:40 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nou ja Trump die volgens mij wel raad weet met zo'n tweedeling van huilende linkse wokies heeft in ieder geval gewonnen. Top.
Oh echt? Nou gefeliciteerd met die overwinning dan maar alvast.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het kan over vier jaar zo weer de andere kant op gaan als Trump zijn beloften over lagere prijzen niet nakomt.
Sowieso is Trump over 4 jaar weg en een opvolger met hetzelfde charisma vinden gaat niet meevallen voor de republikeinen.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het kan over vier jaar zo weer de andere kant op gaan als Trump zijn beloften over lagere prijzen niet nakomt.
Het heeft niets met succesvol te maken. Als jij niet inziet dat hij een megalomane narcist en charlatan is, dan heb jij gewoon last van een Stockholm Syndroom.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien moet je eerst zelf eens iets bereiken voordat je gaat oordelen en afgeven op mensen die al succesvol zijn.
Het Nederlandse faalbeleid zorgt er o.a voor dat iedereen altijd gezondheidszorg krijgt. En dat is bijvoorbeeld het verschil tussen een ontwikkeld land en een derde wereld land zoals de Verenigde Staten.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Dat zegt genoeg over het Nederlandse faalbeleid. Bijna alles gaat hier richting de belasting.
Trump is, net als Musk, een megalomane charlatan. En daarbovenop een keiharde leugenaar (aangetoond). Het zegt iets over hoe zwakzinnig de VS is, dat de helft van het land achter zo'n idioot aanloopt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:40 schreef NatteLont het volgende:
Nou ja Trump die volgens mij wel raad weet met zo'n tweedeling van huilende linkse wokies heeft in ieder geval gewonnen. Top.
je irriteert je. Dat vind ik leuk.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Trump is, net als Musk, een megalomane charlatan. En daarbovenop een keiharde leugenaar (aangetoond). Het zegt iets over hoe zwakzinnig de VS is, dat de helft van het land achter zo'n idioot aanloopt.
Nee, hoor. Ben alleen steeds weer verbaasd hoe dom het merendeel van de mensheid werkelijk is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:06 schreef NatteLont het volgende:
[..]
je irriteert je. Dat vind ik leuk.
schaam je kapoetquote:Drie op de tien Tesla-rijders willen van auto af door Musk: ‘Als ik had geweten hoe hij nu is, had ik nooit Tesla genomen’
Vier op de tien Tesla-rijders schamen zich voor hun auto vanwege het omstreden gedrag van eigenaar Elon Musk. Ongeveer dertig procent van de autobezitters wil van de auto af.
Ellen van Gaalen 17-01-25, 03:00 Laatste update: 08:14
Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 26.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel. Van de respondenten rijden er 432 momenteel in een Tesla.
Maar daar zijn ze lang niet allemaal blij mee. Drie op de tien overwegen hun Tesla weg te doen of hebben dat zelfs al gedaan. ,,Musk misbruikt zijn macht. Als ik had geweten hoe hij nu is, had ik nooit een Tesla genomen”, zegt een respondent.
De grote baas van Tesla wordt gezien als omstreden. Musk komt in het nieuwe kabinet van de Amerikaanse president Trump. De techmiljardair stak veel geld in zijn campagne. Via zijn eigen platform X - voorheen Twitter - mengt Musk zich inmiddels ook in de Europese politiek. Ook verspreidt hij desinformatie en laat hij die toe op X.
Wil je 2 keer per week de Auto nieuwsbrief van AD ontvangen via e-mail?
Proteststicker
Uit protest ontwierp een stickerverkoper van Hawaï een anti-Musk bumpersticker met de tekst ‘Ik kocht deze voordat we wisten dat Elon gek was’. Andere bedrijven hebben hun eigen varianten gemaakt, met opschriften als: I bought a Tesla, not a Elon, maar ook: Where is the Stop Elon button on this thing? Ook Nederlandse Tesla-rijders overwegen zo’n sticker op hun bumper te plakken om te laten zien dat ze zijn gedrag niet goedkeuren, zo blijkt uit het onderzoek.
Al heeft het gedrag van Musk voor ongeveer de helft van de respondenten weinig effect op hoe ze over hun auto denken. Sterker, 40 procent is juist trots dat ze in een Tesla rijden. ,,Er zijn ook componisten die mooie muziek maken en slechte dingen deden, dat maakt hun muziek niet minder mooi”, verklaart een Tesla-rijder. Zij zien in Musk ook een ‘visionair’.
Musk is tevens eigenaar van berichtenplatform X - voorheen Twitter. Ook daarover zijn de meningen van respondenten verdeeld. Bijna de helft van de mensen die X gebruikt(e) is met het sociale medium gestopt of overweegt dat. Ze vinden X onder Musk een ‘giftig, haatdragend medium’ geworden, met ‘complotten en andere onzin’.
Minder leegloop Facebook en Instagram
Die leegloop is op de platforms van een andere techreus, Mark Zuckerberg van Facebook en Instagram, minder groot. Ook hij steunt Trump en stopte recentelijk met het gebruik van factcheckers op zijn platforms. Hoewel respondenten dat gedrag ‘opportunistisch’ vinden, zeggen ze de netwerken niet te willen opgeven omdat ze die zouden missen of gebruiken voor werk.
Bovendien is er ook een groep die vindt dat Musk en Zuckerberg positieve invloed hebben op social media. Ze zijn blij dat er nu ‘meer ruimte is om onderwerpen te bespreken’ en zien in X een ‘tegenhanger voor de mainstream media’.
Snel verkopen!quote:
Als je je geld wenst weg te gooien moet je vooral een 2e hands Tesla kopen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snel verkopen!
Druk die prijs maar. Wil er namelijk eentje kopen!
Geld weggooien doe je altijd bij het kopen van een auto dat nog een significante waarde heeft.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je je geld wenst weg te gooien moet je vooral een 2e hands Tesla kopen
Geld weggooien doe je ook als je op een tweede hands auto nog een paar K moet toeleggen vanwege reparatiekosten op de korte termijn. Maar be my guest.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geld weggooien doe je altijd bij het kopen van een auto dat nog een significante waarde heeft.
Dus wat is je punt?
Ik koop'm pas in de zomer. Dus ik haal er eentje vanaf 2021quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geld weggooien doe je ook als je op een tweede hands auto nog een paar K moet toeleggen vanwege reparatiekosten op de korte termijn. Maar be my guest.
Punt bij Tesla is dat die leasebakken niet zo vaak de garage zien. Want geen vast onderhoudsschema. Vanaf 2021 is de kwaliteit een stuk beter inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik koop'm pas in de zomer. Dus ik haal er eentje vanaf 2021
Zijn nagenoeg allemaal lease, dus ik neem aan dat de boekjes kloppen, en er zit 8 jaar garantie op.
jij hebt ervaring?
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.limburger.nl/opinie/cartoons/
Dat ben ik wel met je eens. Boosterdom.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ben alleen steeds weer verbaasd hoe dom het merendeel van de mensheid werkelijk is.
En dan weer bij Rusland aankloppen voor gas zekerquote:Op maandag 13 januari 2025 11:12 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
We kunnen beter heel USA boycotten en alleen Europese diensten en producten gebruiken.
Tsja, Nietzsche benoemde dit verschijnsel al, 'Overtuigingen zijn groter vijanden van de waarheid/werkelijkheid dan leugens'quote:Op zondag 19 januari 2025 02:30 schreef Eagles89 het volgende:
Musk is een held. Ik haat electrische auto’s maar zou er bijna een Tesla voor aanschaffen. Alleen al om de reacties te zien in de buurt als ik opeens een Tesla voor de deur heb, dan weten ze allemaal natuurlijk meteen voldoende
quote:Op zondag 19 januari 2025 17:24 schreef Digi2 het volgende:
En dan weer bij Rusland aankloppen voor gas zeker
quote:Op zondag 19 januari 2025 18:24 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
[..]
Nee zeer zeker niet, er zijn meerdere landen die gas exporteren.
Hier een kleine opsomming van landen die ik aan Copilot heb gevraagd:
Naast Rusland en de Verenigde Staten zijn er verschillende andere landen die gas exporteren. Hier zijn enkele van de belangrijkste gas-exporteurs:
-Qatar: Een van de grootste gas-exporteurs ter wereld, vooral bekend om zijn aardgasvelden.
-Norwegen: Exporteert veel aardgas naar Europa via pijpleidingen.
-Canada: Voornamelijk exporteert gas naar de Verenigde Staten via pijpleidingen.
-Australië: Exporteert aanzienlijke hoeveelheden gas, vooral in de vorm van vloeibaar aardgas (LNG).
-Algerije: Een belangrijke gas-exporteur naar Europa.
-Turkmenistan: Exporteert gas naar verschillende Aziatische landen.
-Nederland: Exporteert gas naar andere Europese landen.
-Maleisië: Exporteert gas naar verschillende Aziatische markten.
-Verenigd Koninkrijk: Exporteert gas naar Europa en andere markten.
-Azerbeidzjan: Exporteert gas naar Europa via pijpleidingen zoals de Southern Gas Corridor.
Deze landen dragen bij aan de wereldwijde gasvoorziening en hebben hun eigen pijpleidingen voor gasexport.
Het gaat om een enorme hoeveelheid LNG die de VS aan Nederland leveren. Alleen Qatar kan vanaf 2027 zoveel leveren, maar gaat/kan dat niet doen vanwege aansprakelijkheid tav mensenrechten in onze wetgeving. Dit nav recente EU richtlijnen.quote:
Afhankelijk zijn van Amerika is niet verstandig, Trump heeft al meerdere malen bewezen geen betrouwbare partner te zijn en wanneer het hem uitkomt stelt hij rare eisen of doet hij de prijzen omhoog.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat om een enorme hoeveelheid LNG die de VS aan Nederland leveren. Alleen Qatar kan vanaf 2027 zoveel leveren, maar gaat/kan dat niet doen vanwege aansprakelijkheid tav mensenrechten in onze wetgeving. Dit nav recente EU richtlijnen.
Aardgas
Er blijft weinig over buiten de VS gezien de benodigde hoeveelheden gas. Trump wil just dat de EU meer gas afneemt. Er zijn en worden daar miljarden in geïnvesteerd en zonder grote klant, weggegooid kapitaal. Qatar gaat enorme hoeveelheden LNG aan China leveren komende jaren, mensenrechten spelen daar geen rol. Uit de EU stappen (art 50) zodat we groning gas Alleen voor eigen gebruik mogen benutten zien velen denk ik ook Niet zitten. De grondslag van de EU is vrij verkeer van diensten en goederen, het is dus uitdrukkelijk niet toegestaan reserves strikt voor eigen gebruik te reserveren als land. Daarnaast zijn de groningse gasputten in okt 2024 met beton dichtgestort en worden de pompstations etc ontmantelt.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:08 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
[..]
Afhankelijk zijn van Amerika is niet verstandig, Trump heeft al meerdere malen bewezen geen betrouwbare partner te zijn en wanneer het hem uitkomt stelt hij rare eisen of doet hij de prijzen omhoog.
Van het gas af en inzetten op alternative energiebronnen (biogas, zon, zee, wind, kernenergie, ...) en als dat alles niet kan weer gas uit Groningen, maar niet voor de export (sorry Groningers)
nou nogniet helemaal hequote:Op zondag 19 januari 2025 20:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
. Daarnaast zijn de groningse gasputten in okt 2024 met beton dichtgestort en worden de pompstations etc ontmantelt.
quote:
quote:Gaswinning Groningen stopt definitief per 1 oktober
Wanneer worden de productielocaties in Groningen dan voorgoed gesloten?
Per 1 oktober 2024. Dan worden alle winningslocaties volledig en onomkeerbaar gesloten, zodat ook opnieuw opstarten in noodgevallen niet langer mogelijk is. Vanaf dat moment is het winnen van gas in het gebied zelfs verboden.
Nee, dat zijn toch echt twee woorden met een heel andere betekenis.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:26 schreef KingRadler het volgende:
Een ander woord voor desinformatie is de waarheid.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:26 schreef KingRadler het volgende:
Een ander woord voor desinformatie is de waarheid.
Op dit moment is X het beste platform ter wereld dat de waarheid vertelt, dankzij de Community Notes.
Europa wil niet naar de waarheid luisteren, daarom willen zij censureren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |