Jij denkt dat mensen hun bezoekerspas voor hun tweede auto gebruiken?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:38 schreef Jahr00n het volgende:
Heel goed dat ze die mensen met meer dan 1 auto flink aanpakken
Gisteren reden er geen treinen hier.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:46 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Kunnen ze van het opgehaalde geld mooi het openbaar vervoer verbeteren
Je fietst van de ene kant naar de andere kant van Groningen in een halfuurtje.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:46 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Kunnen ze van het opgehaalde geld mooi het openbaar vervoer verbeteren
Bezoekers zonder auto, tja dan heb je ook geen bezoekerspas nodig hé! en tja... wij hebben de luxe van meerdere auto's... maar ook met meerdere adressen. Bij haar is het gratis parkeren maar dat was het bij mij niet en nu al helemaal niet meerquote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:38 schreef Jahr00n het volgende:
Heel goed dat ze die mensen met meer dan 1 auto flink aanpakken
Dat doen sommige dan ook, maar met 150 uur, en maximaal 650 bij kopen kun je alsnog niet het gehele jaar parkeren.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:44 schreef nietzman het volgende:
Jij denkt dat mensen hun bezoekerspas voor hun tweede auto gebruiken?
Als ze dat zouden doen, maar het verdwijnt waarschijnlijk weer in andere gaten die gevuld moeten worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:46 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Kunnen ze van het opgehaalde geld mooi het openbaar vervoer verbeteren
Bij ons geen overlast hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:42 schreef mschol het volgende:
ik zie geen probleem, auto's vullen de straten en veroorzaken daardoor overlast..
je kan niet magisch honderden plekken erbij maken
wees blij dat je nog mag parkeren voor de deur
Beetje jammer idd...quote:
Precies en duurder voor misbruikers zoals TSquote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:05 schreef Lienekien het volgende:
De bezoekerspas is juist een stuk goedkoper geworden voor mensen die aan 150 uur per jaar genoeg hebben.
Dat is niet ‘je auto’, maar in het geval van TS ‘je vriendin (die elders woont) haar auto’.quote:Op zondag 12 januari 2025 01:19 schreef Wantie het volgende:
Het is best wel maf dat het parkeren van je auto in je woonwijk als misbruik wordt beschouwd.
Anyway, wij hebben de bezoekerskaart opgezegd.
Ik vind hem teveel uitgekleed.
ja echt misdadig als je vriendin langskomtquote:Op zondag 12 januari 2025 08:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is niet ‘je auto’, maar in het geval van TS ‘je vriendin (die elders woont) haar auto’.
Ze kan natuurlijk prima op bezoek komen, maar als ze zo vaak op bezoek komt met haar auto, dan moet je af en toe een andere oplossing zien te vinden.quote:Op zondag 12 januari 2025 08:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja echt misdadig als je vriendin langskomt
ze zouden TS in de gevangenis moeten werpen
quote:Op zondag 12 januari 2025 08:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is niet ‘je auto’, maar in het geval van TS ‘je vriendin (die elders woont) haar auto’.
Echt te idioot voor woorden.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan natuurlijk prima op bezoek komen, maar als ze zo vaak op bezoek komt met haar auto, dan moet je af en toe een andere oplossing zien te vinden.
Wat is er zo idioot? Ik mis in je betoog totaal het reële probleem dat er in bepaalde wijken gewoon echt niet voldoende parkeerplaatsen zijn om ook forensen en huishoudens met meerdere auto’s onder te brengen.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Echt te idioot voor woorden.
En wat als ze gaat samenwonen, en beide hebben een auto nodig?
Want een tweede auto wordt ook aan banden gelegd.
Bovendien worden er nieuwe wijken gebouwd waarbij je helemaal geen auto aan huis hebt.
Nou kies je daar dan wel zelf voor door daar te wonen: maar dat schept wèl een precedent voor wijken met bewoners die daar zijn komen te wonen toen het vrij parkeren voor iedereen was.
De gemeente gebruikt het excuus dat ze het parkeren door forensen in de wijken willen tegengaan.
Dat is op zich nog te begrijpen.
Maar dat is gewoon een excuus om een voet tussen de deur te krijgen, om vervolgens stapsgewijs het autobezit aan banden te leggen.
Die problemen zijn er dan ook niet in bepaalde wijken met deze parkeerberking.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is er zo idioot? Ik mis in je betoog totaal het reële probleem dat er in bepaalde wijken gewoon echt niet voldoende parkeerplaatsen zijn om ook forensen en huishoudens met meerdere auto’s onder te brengen.
Ik woon ook in zo’n wijk en als ieder adres twee vergunningen zou mogen hebben, ontstaat er echt wel een probleem. Nu heb je al een probleem als je een keer laat thuiskomt. Dan mag je blij zijn als je twee of drie straten verderop nog een plekje vindt.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die problemen zijn er dan ook niet in bepaalde wijken met deze parkeerberking.
Ik woon zelf in zo'n wijk, en er is meer dan voldoende plek.
Mijn auto staat gewoon naast mijn huis. Soms aan de overkant.
Maar nooit een straat verderop.
En als ik door de wijk loop of fiets: overal is ruimte over voor autos.
En dan woon ik in een wijk op 10 min. afstand van het centrum, met meerdere flats zonder eigen parkeerterrein en slechts een paar woningen met een eigen oprit.
Kijk, dat forensen geweerd worden begrijp ik
Die kunnen ook kiezen voor openbaar vervoer of transferia rond de stad.
Daar kan een werkgever ook in faciliteren. Die van mij vergoedt bijvoorbeeld de OV fiets.
Nu zie je dat forensen een vouwfiets in de auto hebben, en de auto overdag in woonwijken parkeren.
Dat je dat aan banden legt met een systeem van vergunninghouders begrijp ik.
Maar dat sommige adressen 2 autos hebben: dat was nooit het probleem.
En nu opeens wel .
En dan wordt er een systeem opgeworpen, waarbij degenen met voldoende financiële middelen wèl in de wijk mogen parkeren, en de rest wordt weggepest.
Studenten en buitenlanders zijn geen mensen?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je fietst van de ene kant naar de andere kant van Groningen in een halfuurtje.
Dat er uberhaüpt zoveel bussen rijden in die stad is al absurd. Er zitten ook nooit mensen in behalve studenten en internationals.
Als dit, als dat ..quote:Op zondag 12 januari 2025 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik woon ook in zo’n wijk en als ieder adres twee vergunningen zou mogen hebben, ontstaat er echt wel een probleem.
Dus dan maar betalen voor het privilege om dichter bij huis te parkeren.quote:Nu heb je al een probleem als je een keer laat thuiskomt. Dan mag je blij zijn als je twee of drie straten verderop nog een plekje vindt.
De bezoekers van de bewoners.quote:Ik begrijp niet wat je bedoelt met je laatste alinea: die bezoekerspas? Dat is geen voorziening voor bewoners maar voor bezoekers van bewoners, dus wie wordt er dan weggepest.
Onbeperkt auto’s in de wijk parkeren. Hoe dan, als het aantal bewonersvergunningen beperkt is?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als dit, als dat ..
Heeft ieder adres in je woonwijk 2 autos?
[..]
Dus dan maar betalen voor het privilege om dichter bij huis te parkeren.
Wat niet gegarandeerd is, want als iedereen die vergunning koopt sta je nog steeds 2-3 straten verderop.
[..]
De bezoekers van de bewoners.
Met gevolgen voor die bewoners.
Bijvoorbeeld ouderen die afhankelijk zijn van mantelzorgers en wiens sociale leven enkel nog bestaat uit het bezoek van naasten.
Die worden nu op kosten gejaagd. Met als mogelijk gevolg dat hun sociale omgeving wordt ingeperkt.
Je krijgt een tweedeling.
Wie het zich kan veroorloven kan gewoon nog steeds onbeperkt autos in de wijk parkeren.
Omdat er gewoon betaald parkeren in de wijk geldt.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onbeperkt auto’s in de wijk parkeren. Hoe dan, als het aantal bewonersvergunningen beperkt is?
Ja, en 1000 uur kost 225 euro.quote:(Voor mantelzorgers bestaat blijkbaar een aparte vergunning die begint met 25 euro voor 600 uur.)
Dat is wel uitzonderlijk, als je uitgaat van iemand die permanent parkeert met betaald parkeren.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat er gewoon betaald parkeren in de wijk geldt.
[..]
Ja, en 1000 uur kost 225 euro.
Een flinke hap geld voor iemand die mantelzorg nodig heeft.
1000 uur is 20 per week.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is wel uitzonderlijk, als je uitgaat van iemand die permanent parkeert met betaald parkeren.
En 1000 uur parkeren voor mantelzorg is ook heel veel.
Als je het zo extreem maakt, ben ik wel een beetje uitgepraat.
Prima.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
1000 uur is 20 per week.
Dat is niets.
Ik heb jarenlang mantelzorg verricht, en dat was meer dan het dubbele per week.
En moet er niet aan denken dat daar ook nog eens de stress bij kwam mbt parkeer uren, in een wijk waar simpelweg voldoende parkeergelegenheid is.
Niet ongefundeerd onzin gaan posten SnodeSnuiter... IK maak er gebruik van, dus geen misbruik. Alles binnen de kaders die de gemeente heeft opgesteld... dus niets misbruiks aan...quote:Op zondag 12 januari 2025 00:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Precies en duurder voor misbruikers zoals TS
Correct!quote:Op zondag 12 januari 2025 08:52 schreef Lienekien het volgende:
Dat is niet ‘je auto’, maar in het geval van TS ‘je vriendin (die elders woont) haar auto’.
Je moest eens weten... hoe misdadig dat is man... tsjong...quote:Op zondag 12 januari 2025 08:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja echt misdadig als je vriendin langskomt
ze zouden TS in de gevangenis moeten werpen
Dat hebben we dus nu ook, al slaat het in mijn optiek nergens op. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk!quote:Op zondag 12 januari 2025 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan natuurlijk prima op bezoek komen, maar als ze zo vaak op bezoek komt met haar auto, dan moet je af en toe een andere oplossing zien te vinden.
Tja... wat als... maar zover gaan we nog niet, latten is de eerste tijd voor mij nog de enige optie... mogelijk in de toekomst samen maar dan zeker niet in de stad... Dan gaan we zeker buiten de stad wonen waar we rust en ruimte hebben en niet een hinderlijke gemeente die overal maar centjes uit probeert te trekken..quote:Op zondag 12 januari 2025 10:10 schreef Wantie het volgende:
Echt te idioot voor woorden.
En wat als ze gaat samenwonen, en beide hebben een auto nodig?
Want een tweede auto wordt ook aan banden gelegd.
Bovendien worden er nieuwe wijken gebouwd waarbij je helemaal geen auto aan huis hebt.
Nou kies je daar dan wel zelf voor door daar te wonen: maar dat schept wèl een precedent voor wijken met bewoners die daar zijn komen te wonen toen het vrij parkeren voor iedereen was.
De gemeente gebruikt het excuus dat ze het parkeren door forensen in de wijken willen tegengaan.
Dat is op zich nog te begrijpen.
Maar dat is gewoon een excuus om een voet tussen de deur te krijgen, om vervolgens stapsgewijs het autobezit aan banden te leggen.
Bij ons voldoende, ruim voldoende zelfs.... nu staat de helft standaard leeg...quote:Op zondag 12 januari 2025 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is er zo idioot? Ik mis in je betoog totaal het reële probleem dat er in bepaalde wijken gewoon echt niet voldoende parkeerplaatsen zijn om ook forensen en huishoudens met meerdere auto’s onder te brengen.
Dat is zeker pittig en aangezien m'n vriendin niet op mijn adres woont/ingeschreven staat is dat geen oplossing.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:29 schreef Wantie het volgende:
De Hoogte, De Linie, Korrewegbuurt, Oosterparkbuurt, Professorenbuurt-Oost
Eerste bewoners pas ¤ 131,40
Tweede bewonerspas ¤ 394,20
Dat hakt er best in, als je samenwoont en beide afhankelijk bent van een auto.
En daar komt dan nog een bezoekerspas bij.
Klopt, dat is erg weinig voor zo'n job en zeker aangezien ze nu ook nog de parkeertijden verruimd hebben.... helemaal....quote:Op zondag 12 januari 2025 12:04 schreef Wantie het volgende:
1000 uur is 20 per week.
Dat is niets.
Ik heb jarenlang mantelzorg verricht, en dat was meer dan het dubbele per week.
En moet er niet aan denken dat daar ook nog eens de stress bij kwam mbt parkeer uren, in een wijk waar simpelweg voldoende parkeergelegenheid is.
2 jaar geleden kon dat gewoon gratis hè?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is wel uitzonderlijk, als je uitgaat van iemand die permanent parkeert met betaald parkeren.
Het is jouw klacht hè, over een tweedeling, omdat er mensen met veel geld zouden zijn die met betaald parkeren hun auto zonder vergunning zouden kunnen parkeren.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 jaar geleden kon dat gewoon gratis hè?
En zonder het forensen verkeer dat door het waterbed effect vanuit andere wijken hier naartoe is gekomen is dat ook geen enkel probleem in deze wijk.
Maar nu betaal je de hoofdprijs.
Klopt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is jouw klacht hè, over een tweedeling, omdat er mensen met veel geld zouden zijn die met betaald parkeren hun auto zonder vergunning zouden kunnen parkeren.
Goed geen misbruik maar gebruik en daar mag je voor betalen, volgens de regels, wil je dat niet dan moet je vriendin daar niet parkerenquote:Op zondag 12 januari 2025 12:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
Niet ongefundeerd onzin gaan posten SnodeSnuiter... IK maak er gebruik van, dus geen misbruik. Alles binnen de kaders die de gemeente heeft opgesteld... dus niets misbruiks aan...
Mooi dat je even op je woorden terug komt. En we maken er gewoon gebruik van, maar helaas moeten we nu creatief zijn om geld te besparen... en dat gaan we ook doen!quote:Op zondag 12 januari 2025 17:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Goed geen misbruik maar gebruik en daar mag je voor betalen, volgens de regels, wil je dat niet dan moet je vriendin daar niet parkeren
Het kost een gemeente geld om openbare parkeergelegenheden aan te leggen en te onderhouden. En als er geen parkeervergunning in jouw woonplaats zou zijn, dan wordt dat betaald uit andere inkomsten waar waarschijnlijk ook mensen aan mee betalen die helemaal geen auto hebben, of hun auto altijd in hun eigen garage of oprit zetten.quote:
Hoho. Ik heb nergens gezegd dat ik niet wil betalen. Maar deze verhoging is extreemquote:Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het kost een gemeente geld om openbare parkeergelegenheden aan te leggen en te onderhouden. En als er geen parkeervergunning in jouw woonplaats zou zijn, dan wordt dat betaald uit andere inkomsten waar waarschijnlijk ook mensen aan mee betalen die helemaal geen auto hebben, of hun auto altijd in hun eigen garage of oprit zetten.
Dus als jij er wel gebruik van maakt maar andere mensen niet, hoe oneerlijk is het dan dat jij er wel voor betaald en die andere mensen niet?
Maar dat geldt voor alles in de openbare ruimte. Voetpaden, fietspaden, autowegen, speeltuintjes, sportfaciliteiten, groenvoorzieningen...quote:Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het kost een gemeente geld om openbare parkeergelegenheden aan te leggen en te onderhouden. En als er geen parkeervergunning in jouw woonplaats zou zijn, dan wordt dat betaald uit andere inkomsten waar waarschijnlijk ook mensen aan mee betalen die helemaal geen auto hebben, of hun auto altijd in hun eigen garage of oprit zetten.
Dus als jij er wel gebruik van maakt maar andere mensen niet, hoe oneerlijk is het dan dat jij er wel voor betaald en die andere mensen niet?
Ik heb geen idee wat het onderhoud van een parkeerstrook naast de openbare weg kost, dus ik kan niet bepalen of de parkeervergunning te duur is. Misschien zijn de eigenlijke kosten wel hoger zelfs?quote:Op maandag 13 januari 2025 07:12 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hoho. Ik heb nergens gezegd dat ik niet wil betalen. Maar deze verhoging is extreem
Dat klopt helemaal. En een liberaal zou zich ook af kunnen vragen waarom mensen zonder kinderen bijvoorbeeld mee moeten betalen aan een speelplaats. Grote verschil is wel dat eigenlijk iedereen wel voordelen heeft van voetpaden en groen, omdat elke buurt daar aangenamer van wordt. Een parkeerstrook naast de weg heeft absoluut geen enkele toegevoegde waarde voor mensen die zelf geen auto willen parkeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor alles in de openbare ruimte. Voetpaden, fietspaden, autowegen, speeltuintjes, sportfaciliteiten, groenvoorzieningen...
Natuurlijk wel. Een parkeerstrook is bijna net zo breed als een rijstrook. Dus als je de parkeerstrook weg zou kunnen laten, dan heb je ineens bijna 50% minder wegoppervlak om te onderhouden. Daarnaast zal minder parkeerplekken ook resulteren in minder autoverkeer, dus minder slijtage aan de weg zelf. Waarschijnlijk gaan de onderhoudskosten niet lineair naar beneden, maar je kan moeilijk beweren dat het gratis is om een parkeerstrook aan te leggen of te onderhouden.quote:Bovendien gaat het in veel wijken om parkeren op straat.
Het onderhoud van die straten wordt daar niet duurder van.
Helemaal eens; maar de auto blijft de heilige koe voor veel mensen. Hier in de straat ook, zodra er een plekje voor de deur vrij komt rijden ze de auto van verderop in de straat terug om precies voor hun deur te zetten. Hoe sneu ben je danquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:42 schreef mschol het volgende:
ik zie geen probleem, auto's vullen de straten en veroorzaken daardoor overlast..
je kan niet magisch honderden plekken erbij maken
wees blij dat je nog mag parkeren voor de deur
Dat onderhoud blijft he?quote:Op maandag 13 januari 2025 08:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het onderhoud van een parkeerstrook naast de openbare weg kost, dus ik kan niet bepalen of de parkeervergunning te duur is. Misschien zijn de eigenlijke kosten wel hoger zelfs?
[..]
Dat klopt helemaal. En een liberaal zou zich ook af kunnen vragen waarom mensen zonder kinderen bijvoorbeeld mee moeten betalen aan een speelplaats. Grote verschil is wel dat eigenlijk iedereen wel voordelen heeft van voetpaden en groen, omdat elke buurt daar aangenamer van wordt. Een parkeerstrook naast de weg heeft absoluut geen enkele toegevoegde waarde voor mensen die zelf geen auto willen parkeren.
[..]
Natuurlijk wel. Een parkeerstrook is bijna net zo breed als een rijstrook. Dus als je de parkeerstrook weg zou kunnen laten, dan heb je ineens bijna 50% minder wegoppervlak om te onderhouden. Daarnaast zal minder parkeerplekken ook resulteren in minder autoverkeer, dus minder slijtage aan de weg zelf. Waarschijnlijk gaan de onderhoudskosten niet lineair naar beneden, maar je kan moeilijk beweren dat het gratis is om een parkeerstrook aan te leggen of te onderhouden.
Sneu? Wat een onzin zeg. Liever je bak voor je eigen deur dan iemand anders er mee lastig vallen voor zijn deur. Zo gaat dat bij m'n vriendin in de straat ook en bijna iedereen kan met elkaar..quote:Op maandag 13 januari 2025 09:03 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Helemaal eens; maar de auto blijft de heilige koe voor veel mensen. Hier in de straat ook, zodra er een plekje voor de deur vrij komt rijden ze de auto van verderop in de straat terug om precies voor hun deur te zetten. Hoe sneu ben je dan
Meer groen is beter voor regenwaterafvoer, en zorgt dat het langer koel blijft in de zomer. Daar heeft iedereen voordeel van.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat onderhoud blijft he?
Of het nu een parkeerstrook is, of een groenstrook, of iets anders. Die ruimte en bijhorend onderhoud verdwijnt niet opeens.
Verder heeft een honden uitlaatveld geen toegevoegde waarde voor katten bezitters, sportfaciliteiten niet voor beweginghaters, etc.
Het zal ook er mee te maken hebben dat het bij die zaken moeilijker is dan bij auto’s om de echte gebruikers te vinden. Maar voor honden bestaat er weldegelijk een hondenbelasting.quote:Maar daar is ook geen differentiatie op de belastingen voor.
Waarom dan wel voor parkeerstroken?
Absoluut mee eens, ik ben ook zeker voor meer groen, minder grijs!quote:Op maandag 13 januari 2025 19:08 schreef knoopie het volgende:
Meer groen is beter voor regenwaterafvoer, en zorgt dat het langer koel blijft in de zomer. Daar heeft iedereen voordeel van.
Hondenbelasting bestaat maar er zijn maar weinig plekken waar je er voor moet betalen, iig meer waar je daarvoor niet hoef te betalen... maar ook die snap ik wel...quote:Het zal ook er mee te maken hebben dat het bij die zaken moeilijker is dan bij auto’s om de echte gebruikers te vinden. Maar voor honden bestaat er weldegelijk een hondenbelasting.
Nee hoor, we hebben in Groningen geen hondenbelasting.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Meer groen is beter voor regenwaterafvoer, en zorgt dat het langer koel blijft in de zomer. Daar heeft iedereen voordeel van.
[..]
Het zal ook er mee te maken hebben dat het bij die zaken moeilijker is dan bij auto’s om de echte gebruikers te vinden. Maar voor honden bestaat er weldegelijk een hondenbelasting.
Snel, de buurman is weg met de auto, even snel de auto starten en 4 plekken terug zetten, fijn zo voor de deur!!quote:Op maandag 13 januari 2025 12:39 schreef Chandler het volgende:
[..]
Sneu? Wat een onzin zeg. Liever je bak voor je eigen deur dan iemand anders er mee lastig vallen voor zijn deur. Zo gaat dat bij m'n vriendin in de straat ook en bijna iedereen kan met elkaar..
Zo zou je het kunnen zien maar je zou het ook zo kunnen zien dat je liever je eigen auto voor je eigen deur hebt zodat iedereen voor z'n eigen deur kan parkeren.. dat wil iedereen toch? dus een beetje rekening houden met je buren/buurt is dus SUPER SOCIAAL.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:21 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Snel, de buurman is weg met de auto, even snel de auto starten en 4 plekken terug zetten, fijn zo voor de deur!!
Geef eens een voorbeeld van een wijk in Groningen helemaal zonder parkeergelegenheid? Die zijn dan namelijk in strijd met de bouwverordening, want daarin staat precies gespecificeerd hoeveel parkeerplekken nodig zijn per woning, per m2 winkeloppervlak en per bedrijf.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben in Groningen geen hondenbelasting.
Iedereen betaalt mee aan het opruimen van uitwerpselen, losloopgebieden, etc.
Verschil tussen al deze zaken en de auto is dat doe laatste taboe begint te worden.
Die moet uit het straatbeeld worden geweerd.
Daarom bouwt Groningen nieuwe wijken waar helemaal geen parkeergelegenheid meer is voor autos, en worden autos langzaamaan weggepest uit bestaande woonwijken.
Je woont dus zelf in een wijk waarbij er geen parkeergelegenheid meer is.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:23 schreef knoopie het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een wijk in Groningen helemaal zonder parkeergelegenheid? Die zijn dan namelijk in strijd met de bouwverordening, want daarin staat precies gespecificeerd hoeveel parkeerplekken nodig zijn per woning, per m2 winkeloppervlak en per bedrijf.
Af en toe mogen nieuwbouwprojecten daarvan afwijken, maar dan moeten ze wel hele goede argumenten hebben. Zo heeft de nieuwe wijk Merwede in Utrecht straks maar 1 parkeerplek per 3 woningen, maar dat mocht alleen als ze dat compenseerden met veel deelauto's, heel veel fietsparkeerplekken. en een extra buslijn om de al goede OV verbinding naar centraal station nog beter te maken. Dus totdat je het tegendeel bewijst geloof ik nog even niet dat er zomaar nieuwe wijken neergezet worden in Groningen waar helemaal geen parkeerplekken zijn.
Bovendien kan je je ook afvragen of dat zo erg is als de auto "weggepest" wordt. De straat waar ik woon is sinds een paar jaar een voetgangerszone geworden, dus ik kan enkel voor de deur laden en lossen (op dagen dat er geen markt is) maar moet ergens anders parkeren. En het is zo veel fijner wonen dan vroeger, toen er nog aan beide kanten van de straat autos stonden en het doorgaande verkeer er tussendoor raasde. Als ik dan drie minuten moet lopen om mijn auto te halen, dan heb ik dat er graag voor over.
quote:Waar kan ik als bewoner parkeren?
In De Suikerzijde moedigen we vooral duurzame mobiliteit aan: te voet, op de fiets of met het openbaar vervoer. De auto staat niet op de eerste plaats. Er wordt dan ook niet in de openbare ruimte geparkeerd. Parkeervergunningen worden in De Suikerzijde niet uitgegeven, maar de auto wordt in de bouwvelden geparkeerd tegen betaling. Dit is op loopafstand van je woning.
Er is parkeergelegenheid twee straten verderop, en onder de nieuwere gebouwen. Dus er is meer dan genoeg parkeergelegenheid, maar meer geconcentreerd en uit het zicht.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 05:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je woont dus zelf in een wijk waarbij er geen parkeergelegenheid meer is.
Daarvoor moet je een stuk lopen.
Dat soort wijken komen nu ook in Groningen...
[..]
Omdat je bijvoorbeeld slecht ter been bent?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:43 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er is parkeergelegenheid twee straten verderop, en onder de nieuwere gebouwen. Dus er is meer dan genoeg parkeergelegenheid, maar meer geconcentreerd en uit het zicht.
Wat mij betreft een goede ontwikkeling. Nu is het weer een ouderwetse speelstraat, met elke donderdag een markt voor de deur. Waarom zou je daarvoor niet drie minuten naar je auto willen lopen?
Ik kan niet eens voor mijn deur parkeren, tja kan wel maar dan krijg ik met heel veel mensen gezeur... omdat er dan auto's weer langs moeten en ik dus m'n bakkie moet verzetten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:06 schreef Wantie het volgende:
Omdat je bijvoorbeeld slecht ter been bent?
Of omdat je veel mantelzorg levert.
Er zijn legio voorbeelden te noemen waarom het handiger is om de auto dichtbij te hebben.
Als iemand zelf gaat wonen in een buurt waar dat niet kan, prima.
Maar nu zie je dat in bestaande woonwijken waar gratis parkeergelegenheid is de auto wordt weggepest.
Verder zijn parkeergarages gevaarlijk met electrische autos.
30 jaar geleden mocht je niet overdekt parkeren met je auto op gas, tegenwoordig is dus in sommige wijken enkel overdekt parkeren mogelijk met een electrische auto.
Ik zag overigens afgelopen week een artikel over een woonwijk waar betaald parkeren werd ingevoerd.
Gevolg was dat bewoners hun grasveld in de voortuin zijn gaan betegelen, zodat de autos van partner en/of kinderen ook op het erf kunnen staan.
Een streep door de vergroening van de wijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |