abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216289558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 06:43 schreef knoopie het volgende:

[..]
Er is parkeergelegenheid twee straten verderop, en onder de nieuwere gebouwen. Dus er is meer dan genoeg parkeergelegenheid, maar meer geconcentreerd en uit het zicht.
Wat mij betreft een goede ontwikkeling. Nu is het weer een ouderwetse speelstraat, met elke donderdag een markt voor de deur. Waarom zou je daarvoor niet drie minuten naar je auto willen lopen?
Omdat je bijvoorbeeld slecht ter been bent?

Of omdat je veel mantelzorg levert.

Er zijn legio voorbeelden te noemen waarom het handiger is om de auto dichtbij te hebben.

Als iemand zelf gaat wonen in een buurt waar dat niet kan, prima.

Maar nu zie je dat in bestaande woonwijken waar gratis parkeergelegenheid is de auto wordt weggepest.

Verder zijn parkeergarages gevaarlijk met electrische autos.

30 jaar geleden mocht je niet overdekt parkeren met je auto op gas, tegenwoordig is dus in sommige wijken enkel overdekt parkeren mogelijk met een electrische auto.

Ik zag overigens afgelopen week een artikel over een woonwijk waar betaald parkeren werd ingevoerd.
Gevolg was dat bewoners hun grasveld in de voortuin zijn gaan betegelen, zodat de autos van partner en/of kinderen ook op het erf kunnen staan.

Een streep door de vergroening van de wijk.
pi_216293443
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:06 schreef Wantie het volgende:
Omdat je bijvoorbeeld slecht ter been bent?

Of omdat je veel mantelzorg levert.

Er zijn legio voorbeelden te noemen waarom het handiger is om de auto dichtbij te hebben.

Als iemand zelf gaat wonen in een buurt waar dat niet kan, prima.

Maar nu zie je dat in bestaande woonwijken waar gratis parkeergelegenheid is de auto wordt weggepest.

Verder zijn parkeergarages gevaarlijk met electrische autos.

30 jaar geleden mocht je niet overdekt parkeren met je auto op gas, tegenwoordig is dus in sommige wijken enkel overdekt parkeren mogelijk met een electrische auto.

Ik zag overigens afgelopen week een artikel over een woonwijk waar betaald parkeren werd ingevoerd.
Gevolg was dat bewoners hun grasveld in de voortuin zijn gaan betegelen, zodat de autos van partner en/of kinderen ook op het erf kunnen staan.

Een streep door de vergroening van de wijk.
Ik kan niet eens voor mijn deur parkeren, tja kan wel maar dan krijg ik met heel veel mensen gezeur... omdat er dan auto's weer langs moeten en ik dus m'n bakkie moet verzetten.

Ik had de hoop dat ze bij het nieuwe station daarmee rekening zouden houden maar helaas, wel met een shitload aan fietsen maar voor auto's weer net niets...

Even lopen heb ik ook geen problemen mee, maar als ik nu de auto wil parkeren van m'n vriendin zal ik zeker een 20 minuten tot een halfuur moeten lopen...

En ze motiveren op deze manier echt niet dat mensen minder auto's nemen, juist bij ons niet aangezien daar veel mensen op 'stand' wonen en met gemak zo'n vergunning kunnen betalen.

Maar goed, we doen er niets aan, er zijn al verschillende petities geweest maar die leveren zoals gewoonlijk ook niets op anders dan het gevoel dat de gemeente toch doet wat ze zelf willen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')