Volgens mij valt het wel mee met de wind nu. Maandag en dinsdag verwachten ze wel weer windkracht 4/5 had ik ergens gelezen... Hopelijk kunnen ze vandaag en morgen grote stappen zetten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het zo door gaat, zullen Beverly Hills en Hollywood ook nog wel in de gevarenzone komen.
Je zou toch denken dat de wind een keer gaat liggen.
Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Kom niou zeg, professionele aandachtshoeren die uitsluitend voorzichzelf op pad zijn en in de weg lopen.
Vaak de grootste ergernis van proffesionele hulp instantiesquote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijnn gewoon mensne die kijken of ze iets kunne doen wat jij ook zou doen
brandweermensenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze gaf ook aan dat de bezuinigingen op de brandweer ervoor gezocht hadden dat ze minder brandweermannen hebben dan 30 jaar geleden.
Zullen inderdaad de lichtmetalen velgen zijn. Dat die smelten is niet zo bijzonder. In een klein kampvuurtje kun je ook gemakkelijk aluminium (om) smelten. Regelmatig gedaan vroeger om er dan vormen mee te gieten.quote:
die gewoon refereren naar wetenschappelijk onderzoek. Maargoed, otten is sowieso niet serieus te nemenquote:
zullen ook wel een paar banken pijn gaan lijden daarquote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:34 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.redfin.com/CA(...)d-90049/home/6859539
Deze staat nu in de fik
Live op KTLA
Zo'n mooi huis
Paris Hilton had geen tijd.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:53 schreef loveli het volgende:
Wie wil nou niet van de vlammen gered worden door deze dame?
[ x ]
Het kan mij niet schelen door wie ik uit een brand gered word, als ik het maar word..quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:53 schreef loveli het volgende:
[ x ]
Zag ergens een filmpje waar kritiek was op Bij Ag, omdat grote landbouw 80% van het water in Californië gebruikt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:01 schreef Nia het volgende:
Op Google maps zie ik die prachtige groene golfbanen van de MountainGate Country Club naast de 405 Freeway. Het moet flink wat water kosten om dat speeltje van de ultra rijke leden zo groen te houden. Dat terrein staat in schril contrast met de dorre woestijnvegetatie erom heen.
Inbraak dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:23 schreef Nia het volgende:
Ik heb enorme bewondering voor de dappere brandweermannen en -vrouwen die al dagen bloot staan aan rook en stofdeeltjes. Ze gingen veel huizen binnen om nog waardevolle spullen van de families veilig te stellen. Ze legden die later in de voortuinen voor de bewoners die terugkeerden naar hun afgebrande huizen.
Een domme tweet van Otten (en niet voor het eerst, een week terug tweette hij nog de gasprijs uit 2022 als "actueel").quote:
Ik volg Bitwit al jaren, erg verdrietig dat hem dit is overkomen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 23:13 schreef Claude_Viole het volgende:
Nog een video. Deze is van de populaire tech-Youtuber Bitwit. Zijn huis in L.A. is dus compleet afgefikt, en hij neemt je mee op een rondleiding op wat er over is gebleven. Mooie foto's van zijn prachtige computer-setup, en ook waar haast niks meer van over is gebleven.
Bekijk deze YouTube-video
Houquote:
Welke dame?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:53 schreef loveli het volgende:
[ x ]
Houquote:
Een vonkje van zo'n leiding zet al snel wat in de brand. Droogte is een factor, maar de oorzaak is dan toch echt dat vonkje.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het zo door gaat, zullen Beverly Hills en Hollywood ook nog wel in de gevarenzone komen.
Je zou toch denken dat de wind een keer gaat liggen.
Dat zouden veel mensen graag willen zien heb ik t ideequote:
Waarbij het bizar is dat de heer otten ook niet refereert naar het nieuws bericht waar de npo dat beweert.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die gewoon refereren naar wetenschappelijk onderzoek. Maargoed, otten is sowieso niet serieus te nemen
Nou zagen we hier een x met een brandweer vrouw dus zijn er weldegelijk vrouwen die dat beroep hebben.quote:Op zondag 12 januari 2025 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou
Toch
Op
Bemanning, brandweermannen, timmermannen, vuilnismannen.
Allemaal terecht. Emancipatie is pas gelukt als vrouwen ook in dit soort beroepen gaan meedoen, ipv alleen maar huilen om de mooiste plekjes.
Gewoon de brandweer.quote:Op zondag 12 januari 2025 03:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
Brandweerlieden is meer gangbaar ;-)
Nee, dat vonkje zet geen natte ondergrond in brand.quote:Op zondag 12 januari 2025 00:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een vonkje van zo'n leiding zet al snel wat in de brand. Droogte is een factor, maar de oorzaak is dan toch echt dat vonkje.
Wij blussen natuurlijk ook vrij snel he? Het is in Nederland over het algemeen relatief makkelijk om een brand te bestrijden omdat we niet met lastig toegankelijk terrein te maken hebben.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dat vonkje zet geen natte ondergrond in brand.
Als het langer blijft vonken, dan misschien wel. Maar op een Nederlands stuk heide gaat er dan hooguit een paar hectare in vlammen op.
De oorzaak van deze catastrofale omvang van de branden ligt hem toch echt in de droogte in het gebied, in combinatie met voldoende brandstof en harde wind. Het vonkje is hierin niet de oorzaak, maar slechts een trigger.
En het verbranden van veel huizen komt blijkbaar ook omdat deze van hout zijn en ventilatie kanalen hebben waardoor de rondvliegende kooltjes in huizen landen en deze van binnen uit in de brand zetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dat vonkje zet geen natte ondergrond in brand.
Als het langer blijft vonken, dan misschien wel. Maar op een Nederlands stuk heide gaat er dan hooguit een paar hectare in vlammen op.
De oorzaak van deze catastrofale omvang van de branden ligt hem toch echt in de droogte in het gebied, in combinatie met voldoende brandstof en harde wind. Het vonkje is hierin niet de oorzaak, maar slechts een trigger.
Kijk eens op een kaartje van Nederland en zie hoe weinig natuur er is om uberhaubt te branden, meer dan 50% van onze grond wordt gebruikt om gras en maïs te verbouwen. Een brand die over grote groene weilanden of kleibruine geoogste stukken trekt moet ik nog zien uitgevonden worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij blussen natuurlijk ook vrij snel he? Het is in Nederland over het algemeen relatief makkelijk om een brand te bestrijden omdat we niet met lastig toegankelijk terrein te maken hebben.
Plus dat een heidebrand over algemeen niet zo heel erg is, groeit wel weer aanquote:Op zondag 12 januari 2025 09:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk eens op een kaartje van Nederland en zie hoe weinig natuur er is om uberhaubt te branden, meer dan 50% van onze grond wordt gebruikt om gras en maïs te verbouwen. Een brand die over grote groene weilanden of kleibruine geoogste stukken trekt moet ik nog zien uitgevonden worden..
De sint Anna wind die daar windkracht 10 haalde voor een dag gebeurt hier ook niet.
Was het maar zo'n feestquote:Op zondag 12 januari 2025 07:07 schreef raptorix het volgende:
Voor het gevoel, de brand van Palisades is ongeveer 9572 hectare, om een gevoel te krijgen hoeveel dit is:
[ afbeelding ]
Haha, ik zie dat ik "strategisch" mijn huis links op het kaartje in veiligheid heb gebrachtquote:
Met wat geld en tlc groeien de huizen in Californië ook wel weer.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus dat een heidebrand over algemeen niet zo heel erg is, groeit wel weer aan
quote:Op zondag 12 januari 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haha, ik zie dat ik "strategisch" mijn huis links op het kaartje in veiligheid heb gebracht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |