Uiteindelijk denk ik beter en goedkoper om zoetwaterreservoirs aan te leggen voor brandblusdoeleinden, desnoods gevuld met ontzout zeewater. Maar goed, ik ben niet bepaald een brandweerdeskundige.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is toch geen probleem. Kopen ze gewoon weer nieuwe spullen.
Tot de volgende bosbrand of aardbeving.
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het regent dus niet in SoCal, slimmen.
quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)
'Wel!'. Nou, niet dus.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)
quote:The last time Los Angeles recorded rainfall over a tenth of an inch — the threshold that officials typically consider helpful for thirsty plants and the reduction of wildfire risk — was May 5, when downtown received just 0.13 inches of rain. “It’s safe to say this is [one of] the top ten driest starts to our rainy season on record,” said Ryan Kittell, a National Weather Service meteorologist in Oxnard. “Basically, all the plants are as dry as they normally are in October.”
Hoe zuidelijker hoe minder dus.quote:
Feit blijft ook dat ik me meer en meer ga ergeren aan jouw inbreng op deze manier.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:40 schreef Bocaj het volgende:
Newsom kan wel zeggen dat Trump de boel 'politicized' maar feit blijft.
Schelden op twitter werkt net zo goed, zo niet beter. Zag al dat 'ie Newsom 'Newscum' noemde. Daar krijg je de branden wel mee uit natuurlijk.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:34 schreef Aberkullie het volgende:
Heeft Trump al een paar vliegende watertankers gestuurd
inderdaadquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een tragedie in alle opzichten
Trump is nog geen president dus verklap het publiek hier dan eens welke ambtenaren hij kan aansturen om water te brengen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoe zuidelijker hoe minder dus.
Trump wilde water brengen maar is tegengehouden door Newsom!
Dat laatste ja. Wat een helden/heldinnen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:
De branden in en rond Los Angeles hebben al aan vijf mensen het leven gekost. Een paar duizend woningen en gebouwen zijn verwoest en ruim 130.000 mensen zijn geëvacueerd.
- 7500 brandweerlieden en hulpverleners zijn gemobiliseerd. Hevige windstoten en een watertekort bemoeilijken de bluswerkzaamheden. Een gebied van 112 vierkante kilometer is al in vlammen opgegaan.
Ad.nl
Dodental zal nog wel oplopen… en diep respect voor al die brandweermannen en vrouwen die hun leven wagen bij deze vuurzee.
Die serie die ik ergens in dit topic noemde is echt een aanrader om eens te bekijken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:
De branden in en rond Los Angeles hebben al aan vijf mensen het leven gekost. Een paar duizend woningen en gebouwen zijn verwoest en ruim 130.000 mensen zijn geëvacueerd.
- 7500 brandweerlieden en hulpverleners zijn gemobiliseerd. Hevige windstoten en een watertekort bemoeilijken de bluswerkzaamheden. Een gebied van 112 vierkante kilometer is al in vlammen opgegaan.
Ad.nl
Dodental zal nog wel oplopen… en diep respect voor al die brandweermannen en vrouwen die hun leven wagen bij deze vuurzee.
Veel huizen daar hebben zwembaden, waarom dat niet gewoon gebruiken?quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik beter en goedkoper om zoetwaterreservoirs aan te leggen voor brandblusdoeleinden, desnoods gevuld met ontzout zeewater. Maar goed, ik ben niet bepaald een brandweerdeskundige.
Als het duurder wordt gaat dat wellicht automatisch...quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat kan daar hoort wel een heel andere kuub prijs bij dan bij natuurlijk bronnen..
In california waar een gemiddeld persoon 315 liter drinkwater per dag erdoor heen jaagt. in vergelijking met nl waar ons gebruik op 129 liter per dag zit.
Ze zouden natuurlijk ook aan water besparing kunnen doen..
Dat water is inmiddels wel verdampt denk ik zo.quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Veel huizen daar hebben zwembaden, waarom dat niet gewoon gebruiken?
Hij is nog niet aangetreden...quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:34 schreef Aberkullie het volgende:
Heeft Trump al een paar vliegende watertankers gestuurd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |