Ja, ooit (heel lang geleden dus) las ik eens dat een bosbrand ALTIJD er voor zorgde dat er een gigantische regenbui kwam.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als branden zo groot worden is dat vaak een combinatie van factoren, zoals bijvoorbeeld langdurige droogte in combinatie met veel wind in combinatie met lang geen branden gehad hebben waardoor er veel brandbaar materiaal is opgehoopt.
Bosbranden zijn ook lang niet altijd slecht voor een bos en veel bossen zouden zonder periodieke bosbranden niet eens kunnen bestaan. Het kan alleen even duren voor dat een bos weer mooi is terug gegroeid, probleem voor ons mensen is wel dat bossen daar geen menselijke tijdsschaal voor hanteren. Dus dat kan even duren.
Dat zal maar als puntje bij paaltje komt en geen andere keus hebben zullen ze het doen. (Lijkt mij.)quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het zoute water tast de apparatuur ernstig aan.
Dat is nog "under investigation" en volgens mij nog niet bekend.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar wat is de oorzaak van deze inferno? Een achteloos weggegooide peuk? Fikkiestokende schoffies? Heb je die trouwens in LA? Mafketels die hun achterstallige vuurwerk effe wilden 'afwerken'?
Zou het veel uitmaken? Regent wel weer weg.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
En maakt het gebluste gebied ook verminderd leefbaar/bruikbaar vanwege al het zout dat achterblijft.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als branden zo groot worden is dat vaak een combinatie van factoren, zoals bijvoorbeeld langdurige droogte in combinatie met veel wind in combinatie met lang geen branden gehad hebben waardoor er veel brandbaar materiaal is opgehoopt.
Bosbranden zijn ook lang niet altijd slecht voor een bos en veel bossen zouden zonder periodieke bosbranden niet eens kunnen bestaan. Het kan alleen even duren voor dat een bos weer mooi is terug gegroeid, probleem voor ons mensen is wel dat bossen daar geen menselijke tijdsschaal voor hanteren. Dus dat kan even duren.
Nee, ook dan niet want door de schade aan de spullen kunnen sommige nog maar één keer gebruikt worden.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zal maar als puntje bij paaltje komt en geen andere keus hebben zullen ze het doen. (Lijkt mij.)
Tuurlijk. Zout zakt in de bodem.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou het veel uitmaken? Regent wel weer weg.
Door die onverschilligheid ligt hij behoorlijk onder vuur nu:quote:
Is toch geen probleem. Kopen ze gewoon weer nieuwe spullen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ook dan niet want door de schade aan de spullen kunnen sommige maar één keer gebruikt worden.
Het regent dus niet in SoCal, slimmen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou het veel uitmaken? Regent wel weer weg.
Uiteindelijk denk ik beter en goedkoper om zoetwaterreservoirs aan te leggen voor brandblusdoeleinden, desnoods gevuld met ontzout zeewater. Maar goed, ik ben niet bepaald een brandweerdeskundige.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is toch geen probleem. Kopen ze gewoon weer nieuwe spullen.
Tot de volgende bosbrand of aardbeving.
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het regent dus niet in SoCal, slimmen.
quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)
'Wel!'. Nou, niet dus.quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wel, ze hebben veel water gehad! (Alles naar de zee gegaan.)
quote:The last time Los Angeles recorded rainfall over a tenth of an inch — the threshold that officials typically consider helpful for thirsty plants and the reduction of wildfire risk — was May 5, when downtown received just 0.13 inches of rain. “It’s safe to say this is [one of] the top ten driest starts to our rainy season on record,” said Ryan Kittell, a National Weather Service meteorologist in Oxnard. “Basically, all the plants are as dry as they normally are in October.”
Hoe zuidelijker hoe minder dus.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |