quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:06 schreef mister_xxx het volgende:
Ik doe ook sinds enkele jaren mee (ergens rond de 20-25 punten gemiddeld, dit jaar wellicht iets meer), vind het heerlijk om een beetje rond te zwerven op dit forum, en kan er enorm van genieten wanneer de meer doorgewinterde puzzelaars zo af en toe een onnavolgbare hint er REBELS in KNALT (ook al zijn ze dan soms plots lastig cryptisch wegverstopt). [knip]
SPOILER: 19Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:10 schreef mister_xxx het volgende:
Overigens: als 17) grappig is, dan is een cryptische hint van harte welkom, er is nog een weekend te gaan!SPOILER: 17Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen het nog wel hebben over de voorpagina, daar staan vooral geen hints...quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:15 schreef IshaD het volgende:
Ik merk zelf ook dat ik niet zo veel te delen heb over de puzzel.
Hier en daar heb ik wat lof geuit voor een grappige opgave (2, 14a), maar verder is het toch vooral klagen en af-en-toe wat smiechten met hints.
Waar hadden we het die vorige jaren dan altijd over?
Die voorpagina is een moeilijkere puzzel dan sommige van de vragen!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:18 schreef CarloV het volgende:
[..]
We kunnen het nog wel hebben over de voorpagina, daar staan vooral geen hints...
dat is waar, maar alles wat je er uit krijgt is precies wat je verwacht, en toch hoop je het nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:26 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Die voorpagina is een moeilijkere puzzel dan sommige van de vragen!
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:16 schreef CarloV het volgende:
[..]SPOILER: 19Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Bedankt! Ga er van het weekend eens mee aan de slag.SPOILER: 17Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens vond ik zelf vraag 6 ook best grappig uiteindelijk, en het model maken voor 14b/c was gewoon leuk om te doen.
Ik zou denken dat je dan juist op zo'n puzzel kunt focussen. Mensen die opgesloten zitten, of dat nu in een psychiatrische inrichting is of een gevangenis is, schijnen ook bovengemiddeld goed te kunnen schaken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 02:38 schreef CathyCathy het volgende:
Ik doe trouwens al een jaar of 10 mee, met een tussenpauze van 2 jaar waarin ik in detentie zat.
Ahh je hebt de terms of service niet gelezen!quote:
SPOILER: TOSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nooit goed kunnen schaken, ik krijg altijd keuzestress van dat spel en dan verloopt mijn timerquote:Op woensdag 8 januari 2025 08:45 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je dan juist op zo'n puzzel kunt focussen. Mensen die opgesloten zitten, of dat nu in een psychiatrische inrichting is of een gevangenis is, schijnen ook bovengemiddeld goed te kunnen schaken.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:09 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ahh je hebt de terms of service niet gelezen!Ah! Mooi op tijd. Maareh, een hint van welke categorie? De categorie "achteraf pas begrijpen" of de categorie "achteraf nog steeds niet begrijpen?"SPOILER: TOSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik help altijd goed mee aan de naamsbekendheid. Niemand kan meer een normaal gesprek met mij hebben tijdens de puzzelmaandquote:Op woensdag 8 januari 2025 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Uiteindelijk zal de belangstelling voor de puzzel sterk samenhangen met de hoeveelheid aandacht die het krijgt. In die zin zou het helpen als ze de spotlight er wat meer op laten schijnen in de media, maar dat is waarschijnlijk nogal tegennatuurlijk voor een organisatie als de aivd. Ze hadden voor vorige editie een interview met het NRC en dat was het dacht ik wel? Buiten dat is het twee keer (waarvan 1 keer bij toeval) bij DWDD geweest, maar had niet de indruk dat de AIVD daar zelf mee van doen had. Verder?
Same!quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:44 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ik help altijd goed mee aan de naamsbekendheid. Niemand kan meer een normaal gesprek met mij hebben tijdens de puzzelmaand
Ja!quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:15 schreef CathyCathy het volgende:
[..]
Ah! Mooi op tijd. Maareh, een hint van welke categorie? De categorie "achteraf pas begrijpen" of de categorie "achteraf nog steeds niet begrijpen?"
Editie NL had me een keer geïnterviewd, en RTL nieuws ook maar daar heb ik niks van teruggezien. Maar verder qua TV niks.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Uiteindelijk zal de belangstelling voor de puzzel sterk samenhangen met de hoeveelheid aandacht die het krijgt. In die zin zou het helpen als ze de spotlight er wat meer op laten schijnen in de media, maar dat is waarschijnlijk nogal tegennatuurlijk voor een organisatie als de aivd. Ze hadden voor vorige editie een interview met het NRC en dat was het dacht ik wel? Buiten dat is het twee keer (waarvan 1 keer bij toeval) bij DWDD geweest, maar had niet de indruk dat de AIVD daar zelf mee van doen had. Verder?
Anekdote! Ik had er ook kunnen zitten, maar om zeker te weten dat ik kon, moest ik nog even een afspraak verzetten, dus zouden ze me op een later moment terugbellen. Ze hadden uiteraard nooit teruggebeld. Dus ik via via het nummer gekregen en gebeld en toen waren ze al bezig met de repetities. Op diezelfde dag kreeg ik buikgriep, dus wilde ik er toch niet wezen, maar het gaat om het idee.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:00 schreef IshaD het volgende:
Ik was nooit zo'n fan van die DWDD uitzendingen. Het werd altijd gepresenteerd in de context van "haha wat zijn jullie gek dat jullie zo denken, dit is véul te moeilijk voor normale mensen"
Leek me altijd erg frustrerend om daar te zitten als je het oprecht wilt uitleggen
quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:08 schreef CarloV het volgende:
[..]
Anekdote! Ik had er ook kunnen zitten, maar om zeker te weten dat ik kon, moest ik nog even een afspraak verzetten, dus zouden ze me op een later moment terugbellen. Ze hadden uiteraard nooit teruggebeld. Dus ik via via het nummer gekregen en gebeld en toen waren ze al bezig met de repetities. Op diezelfde dag kreeg ik buikgriep, dus wilde ik er toch niet wezen, maar het gaat om het idee.
En ja de gasten gingen ook niet goed samen met de opgaven die gepresenteerd werden. Als ze de wat simpelere opgaven er uit hadden gepakt dan hadden meer tafelgasten dingen geweten en was het ook leuker voor het algemene publiek. Nu was het heel veel van: ja weet ik niet, had ik niet opgelost; of dat de uitleg gewoon te ingewikkeld was voor de normale mens. Terwijl er zaten echt goede opgaven in voor het grotere publiek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:11 schreef Beerrend het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |