Wat betreft Meau: Helemaal eens. Aan de andere kant, als ik op kantoor zeg: Dat heb JIJ gedaan, weet bijna iedereen wat ik bedoel. Is op zich ook wel weer grappig.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef DecoAoreste het volgende:
Kijk, meteen een dikke streep door Meau, heel mooi. Een van de ergste nummers uit de muziekgeschiedenis voor mij omdat het m.i. een heel giftige boodschap stuurt naar met name kwetsbare jonge vrouwen. Ook taalkundig en muzikaal rammelt het nummer nogal, dus eigenlijk vind ik dit nog hoog.
Voor de rest een heleboel oubollige rommel die hier uitstekend staat. Margrietje, mijn hemel, daar was ik het bestaan een beetje van vergeten. Dat kan niemand onder de 90 toch serieus luisteren? Verder dat heel foute nummer over Zuid-Afrika inderdaad, ach ja, tijdgeest zullen we maar zeggen.
Met I Gotta Feeling hebben we toch ook weer iets uit de lagere regionen van mijn top 1000 te pakken. Voor mij een lekker nostalgieplaatje uit het begin van mijn studententijd, al snap ik ook dat het mensen op de zenuwen kan werken.
Is die tekst van Meau zo giftig?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef DecoAoreste het volgende:
Kijk, meteen een dikke streep door Meau, heel mooi. Een van de ergste nummers uit de muziekgeschiedenis voor mij omdat het m.i. een heel giftige boodschap stuurt naar met name kwetsbare jonge vrouwen. Ook taalkundig en muzikaal rammelt het nummer nogal, dus eigenlijk vind ik dit nog hoog.
Voor de rest een heleboel oubollige rommel die hier uitstekend staat. Margrietje, mijn hemel, daar was ik het bestaan een beetje van vergeten. Dat kan niemand onder de 90 toch serieus luisteren? Verder dat heel foute nummer over Zuid-Afrika inderdaad, ach ja, tijdgeest zullen we maar zeggen.
Met I Gotta Feeling hebben we toch ook weer iets uit de lagere regionen van mijn top 1000 te pakken. Voor mij een lekker nostalgieplaatje uit het begin van mijn studententijd, al snap ik ook dat het mensen op de zenuwen kan werken.
Dé kernzin waar de rest van het lied om draait is: 'dat gaat nooit meer weg en dat heb jij gedaan'. Oftewel, het lied is:quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is die tekst van Meau zo giftig?
Jong naïef meisje heeft een relatie gehad, komt er beschadigd uit en realiseert zich later dat haar ex een manipulatieve eikel was.
Begrijp ik dit verkeerd?
Met punt 1 kan ik meegaan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dé kernzin waar de rest van het lied om draait is: 'dat gaat nooit meer weg en dat heb jij gedaan'. Oftewel, het lied is:
1. Fatalistisch. Het gaat nooit meer weg, het komt nooit meer goed. Als je slecht uit een relatie komt blijf je voor altijd in die ellende.
2. Polariserend. Alleen de 'jij'-figuur, alleen de ander is schuldig aan dit hele probleem. Geen enkele zelfreflectie, geen enkele kritische blik op hoe ze zelf dingen anders had kunnen aanpakken. Nee, de ander is een totale psychopaat én is de oorzaak van al je psychische ellende. Er zijn ook geen andere factoren die daaraan hebben bijgedragen, contextuele factoren of je eigen jonge leeftijd of psychische problemen die je al had vóór de relatie. JIJ hebt het gedaan.
Ik vind dat een kwalijke boodschap.
Ik hoop toch niet dat gedrocht voor Biggie..quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog een leuke over hits van het jaar
Al geweest
1969 - Serge Gainsbourg & Jane Birkin
1970 - Corry en de Rekels
1971 - Jacques Herb
1975 - Paloma Blanca
1987 - Pietje Veerboot
1991 - Everything I Do
1998 - Titanic
1999 - City to City
2007 - Jij bent zo
2009 - I Gotta Feeling
2010 - Soul Sister
2015 - Lean On
2019 - Hoe Het Danst
En binnen 100 nummers volgen er nog 2
Opvallend is dat mijn op 1 na favoriet (de tweede ABBA is de beste) de Top 2000 nooit gehaald heeft. Raden mag.
Hij was al geradenquote:Op woensdag 15 januari 2025 22:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat gedrocht voor Biggie..
Hou je ook bij in welk programma het nummer voorbijkomt? Daar zit ook wel wat in mogelijkquote:Op donderdag 16 januari 2025 09:42 schreef Tussle266 het volgende:
Het jaar is 2 weken oud en de playlistteller staat al op 50 platen die niet op de keuzelijst staan. Uit de analyse van @:cassa95 bleek dat er vorig jaar 358 van 2021 of eerder werden toegevoegd. Dan kan je nu al stellen dat er veel meer geschrapt wordt aan het einde van het jaar dan ik tot nu toe dacht. Dat roept weer hele nieuwe vragen op.
Jazeker. Blokhuis reken ik sowieso al niet mee, maar van de rest van de programmering hou ik het ook bij.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:04 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Hou je ook bij in welk programma het nummer voorbijkomt? Daar zit ook wel wat in mogelijk
Dit klopt wel in grote lijnen, maar er zit wel nog iets meer achter. En aangezien ze het bij R2 zelf niet gaan vertellen, wil ik het zelf zoveel mogelijk achterhalen. 1 omdat ik het gewoon wil weten en 2 omdat ik er plezier uithaal om daarmee bezig te zijn. Maar ik weet ook wel dat ik hiermee niet al mijn vragen beantwoord ga krijgen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Soulnight en Albumshow lijken me de hofleveranciers als ik de keuzelijstopvulling elk jaar bekijk.
Uit de rest zal misschien sporadisch iets doorgevoerd worden.
Vorig jaar zijn iig van 2 nummers de 12"inch versions gedraaid bij ik dacht Annemieke,daar is ook niets mee gebeurd.
SPOILER: 4547-4526Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Nee, we hebben Done With It, Uncharted, Sorry en Heading Up High al gehad.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:41 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben even de tel kwijt, maar is dit nu de eerste van Kensington? Ik zou die dat ze zo aan het rennen zijn en dat heel bijzonder vinden nog wel onder deze zetten. Maar With Arms Wide Open perfect beschreven, daar is inderdaad geen creed aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |