abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216273637
[quote]0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:12 schreef delcielo het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen account bij CC, maar staat er misschien een typefout in je url?

https://www.capitalcircle.nl/

ipv

https://www.capitalcircled.nl/
[/quote]

Nee ...circled was de oude omgeving met lopende projecten voordat ze door KOM werden overgenomen. Ik wilde geen nieuwe projecten meer bij KOM/CC. In december24 werd je gedwongen een nieuw account aan te maken anders kon je niet meer bij je oude projecten.

En nu dus helemaal niet meer. Ik wacht het antwoord van Knibbelaar af.
pi_216273639
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:50 schreef zeeland6 het volgende:
Ik probeer vandaag bij capital circle in te loggen (de oude versie) maar krijg een deadlink.
https://www.capitalcircled.nl/

Heb me toen aangemeld bij de nieuwe link Capital Circle van OPP. Maar daar staan alleen nieuwe projecten (niet geinvesteerd) en mijn oude er niet bij.

Weten jullie hoe dat zit ?

Heb ook een mailtje naar CC/KOM gestuurd,.
Hier lukt het ook niet, afgelopen vrijdag en eerder nog wel.

Ik heb alleen in december 24 geen nieuw account hoeven aanmaken, gebruikte al die tijd gewoon het account wat ik al had voor ze samengingen met KOM.

[ Bericht 7% gewijzigd door Soulfreak op 12-01-2025 22:53:56 ]
  maandag 13 januari 2025 @ 07:30:42 #153
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_216276122
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:27 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Hier lukt het ook niet, afgelopen vrijdag en eerder nog wel.

Ik heb alleen in december 24 geen nieuw account hoeven aanmaken, gebruikte al die tijd gewoon het account wat ik al had voor ze samengingen met KOM.
Bij mij is het ook zo gebleven. Alles deed het. Heb nu niet geprobeerd.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_216277573
Hcn
Problemen voordat het project start.
Investering terug getrokken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216277725
Linkje naar Midd*n Nederl*nd Vastgoed

CCF met 1e en 2e hypotheek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216278882
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:28 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje naar Midd*n Nederl*nd Vastgoed

CCF met 1e en 2e hypotheek

SPOILER
dank. Ziet er wel redelijk uit maar neemt deze jongen niet te veel hooi op de vork met al die gelijktijdige projecten?
pi_216279229
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:07 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dank. Ziet er wel redelijk uit maar neemt deze jongen niet te veel hooi op de vork met al die gelijktijdige projecten?
Was ook een beetje mijn gedachte. Vandaar ook de BV nu ;)
Op zich heeft hij wel de ervaring, maar ik vind het lastig om de zekerheden in te schatten als het toch fout gaat. Bouwgrond en nog te realiseren onderpand.

Die tweede hypotheek bestaat toch eigenlijk nog niet? Of moet ik het zo zien dat als die Ermerweg 90 A wordt verkocht de zekerheden uit de vorige lening 'doorschuiven'.

[ Bericht 2% gewijzigd door polquito1971 op 13-01-2025 12:47:59 ]
pi_216279447
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:07 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik blijf er vanaf. Vooral omdat de tweede hypotheek die dekking moet geven tijdens de ontwikkeling op dit moment niet materieel is. Daarmee zit er een risico in dat als het mis gaat het hele kaartenhuis in stort.
pi_216279893
Bedankt voor uw bericht.

Het probleem is inmiddels verholpen.

U kunt via onderstaande link inloggen bij het (oude) Capital Circle:

https://www.capitalcircled.nl/login
pi_216280010
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:14 schreef zeeland6 het volgende:
Hcn
Problemen voordat het project start.
Investering terug getrokken.

SPOILER
Ondernemers zijn toch wakker & alert, dat geeft al een prima signaal vwb hun ondernemerschap, *O*
Wachten rustig verder af.
pi_216280405
Nieuwe CCF TopCare Beheer B.V. 2

Eerste hypotheek maar tweede in rang achter investeerders in de eerste lening voor het pand.
pi_216280662
Nieuw SiG 6 maanden lening:

quote:
Mauritslaan 118 Geleen LIVE 15 januari 2025 om 14.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Mauritslaan 118 in Geleen. Je kunt vanaf 15 januari 2025 om 14.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 6 maanden. De LTV van het pand is 76% van ¤ 169.000 van de marktwaarde in verhuurde staat.

Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,25% ¤ 84.500
Rentevergoeding schijf 1B 7,70% ¤ 33.800
Rentevergoeding schijf 2 8,25% ¤ 8.700

Het betreft een benedenwoning met één slaapkamer, kelder en een tuin. Het object ligt aan de rand van het centrum van Geleen. In de nabijheid zijn er verschillende voorzieningen zoals een supermarkt, winkels, basisschool, speeltuin en een huisarts. Met de trein en de bus is het object goed te bereiken. Betaald parkeren kan aan de openbare weg.
https://investeren.sameningeld.nl/project/geleen-mauritslaan-118
pi_216280784
quote:
Nice! Ik denk dat dit maar eens mijn eerste bij SiG moet gaan worden :)
  maandag 13 januari 2025 @ 15:27:52 #164
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_216281626
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:22 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Nice! Ik denk dat dit maar eens mijn eerste bij SiG moet gaan worden :)
Zet de wekker maar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_216282138
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:27 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zet de wekker maar.
Voor 5.5% na kosten in 1a zet ik mijn wekker niet.....
pi_216282270
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
De spoeling met projectje is nog wat dun in 2025 wat mij betreft, dus het is soms ook even pakken wat je pakken kan momenteel :)
pi_216282602
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Is denk ik welke afweging je maakt. Ik heb nog veel kapitaal dat bij banken minder waard staat te worden ;)
Maar dan heb je het wel over 1A of niet? Die 1B komt op 7% toch?
pi_216285504
Was er niet laatst een verkoper van tweede hands Rolexen die geld wilde lenen om zijn stock te financieren?
https://www.quotenet.nl/l(...)ald-sinds-drie-jaar/
pi_216285874
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was er niet laatst een verkoper van tweede hands Rolexen die geld wilde lenen om zijn stock te financieren?
https://www.quotenet.nl/l(...)ald-sinds-drie-jaar/
Jij doet niet mee begrijp ik:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30590
pi_216288429
quote:
Die tweede hypotheek bestaat toch eigenlijk nog niet? Of moet ik het zo zien dat als die Ermerweg 90 A wordt verkocht de zekerheden uit de vorige lening 'doorschuiven'.

Zodra dit project zou floppen en de zekerheid uitgewonnen moet worden, dan kan men naar de 1e hypotheekhouder gaan en aangeven dat men wil gaan executeren obv zekerheidsrecht. De 1e hyphouder heeft 1e recht van parate executie, en moet dat binnen een redelijke termijn doen. Maakt deze daar geen gebruik van, dan mag de 2e in lijn executeren. De meerwaarde boven die uitstijgt boven het 1e recht van hypotheek dient ter aflossing op het geflopte project. Effectief draai je met deze actie dus 2 financieringen de nek om.

Of is dit niet wat je bedoelde met je vraag?
pi_216289841
Kampf Lintfort, Collin gaat weer de strijd aan in Duitsland :D

https://www.collincrowdfund.nl/grand-depot-gmbh/
Pecunia non olet
pi_216289916
quote:
Nee, dat heb je goed gezien. Ik ben niet van bling-bling en risico. Dus loop met een grote boog om dit soort projecten heen.
pi_216290086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:23 schreef obligataire het volgende:
Kampf Lintfort, Collin gaat weer de strijd aan in Duitsland :D

https://www.collincrowdfund.nl/grand-depot-gmbh/
Na InfraUnie (bij Max CF ook al deze regel toegepast gelukkig) is een project met zwaar buitenlands karakter / onderpand niet aan mij besteed.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_216291174
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 09:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Na InfraUnie (bij Max CF ook al deze regel toegepast gelukkig) is een project met zwaar buitenlands karakter / onderpand niet aan mij besteed.
Als ze een plaatsnaam al niet eens kunnen spellen ;) en best wel een gevoelige verschrijving ook nog m.i. :D

Op zich denk ik wel dat Collin dit veel beter gaat aanpakken dan hun voorgangers.
Er zit een Duits team wat ik begrijp, dat de Duitse wetgeving en gewoonten goed kent.
Dat is toch iets anders dan het er even bij doen, en over de kundigheid van Max CF hoeven we het al helemaal niet meer te hebben........

En het gaat hier om min of meer traditionele cf projecten met goede zekerheden, niet die transitiemarkt waar ik zelfs in NL meestal met een boog omheen loop.
Pecunia non olet
pi_216291428
Restaurant om de Kerk - GvE. Update

SPOILER
Geldnemer was in de afgelopen maanden al 4 keer achterstallig. En recent nog wat recenties gelezen, die niet echt positief waren. Fijn dit deze zo afgewikkeld kon worden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')