quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Hij staat nu al op plek 2. Dan zouden in de komende 14 afleveringen 4 kandidaten de 5 afleveringen moeten halen.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:24 schreef Felagund het volgende:
Roelof lijkt mij met 3 overwinningen al bijna al zeker?
Plek 3 toch, met 3/3? Of klopt dat lijstje van Wikipedia niet?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij staat nu al op plek 2. Dan zouden in de komende 14 afleveringen 4 kandidaten de 5 afleveringen moeten halen.
En dan zou hij er morgen uit moeten gaan, wat vast niet gaat gebeuren.
Hij haalt sowieso de 4 morgenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Plek 3 toch, met 3/3? Of klopt dat lijstje van Wikipedia niet?
Ah, ja tuurlijk, ik keek nog toen hij op 2 stond en was vergeten dat daar morgen ook nog niet bij zat.quote:
Ik denk dat dat komt omdat het niet zwart-wit was. Wij kennen Drees eigenlijk alleen zwart-wit, zijn meeste tijdgenoten ook, van krantenfoto’s. Dit was een bewerkte film.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:07 schreef hhh38 het volgende:
Geen minister-president zeggen
Ik herkende hem niet
Ze hebben natuurlijk elk seizoen een paar reservekandidaten voor het scenario dat dit gebeurt, hoop voor die kandidaten dat ze het seizoen erna mee mogen doen als ze niet aan de beurt komenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:51 schreef Robinson00 het volgende:
Er komen sowieso nog 2 kandidaten die de 7 afleveringen halen en er dan verplicht uit moeten, Roelof zal er wel één van zijn. Dat komt omdat er 29 deelnemers zijn, normaal zouden het er 27 zijn in 5 weken, dus het gaat 2x voorkomen dat er twee nieuwe kandidaten tegelijk komen.
Vanavond is ie er weer, zag het in de promo!quote:
Philip heeft geen inspiratie meerquote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
De windhaan op onze windjestoren, dat vind ik geen compliment. Zit hij stiekem scheten te laten tijdens de uitzending? Ik weet dat oudere mensen wat minder controle over hun sluitspieren hebben.. oudere honden ook overigens.
Idem, wat heb je aan een vaste lijn als iedereen die je in zo’n geval zou willen bellen er geen heeft?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:46 schreef Felagund het volgende:
Als er een atoombom valt zou ik mij om andere dingen zorgen maken.
Lijkt me ook valse hoop dat die koperdraadtelefooncentrale nog ergens mee verbonden is.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:46 schreef Felagund het volgende:
Als er een atoombom valt zou ik mij om andere dingen zorgen maken.
Ik vond dat ayahuasca-verhaal best leuk eigenlijkquote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:51 schreef svann het volgende:
Stefano heeft nu wel weer genoeg zevertijd gekregen.
Zal wel inmiddels grote deels vervangen zijn door glasvezel en zo?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:50 schreef svann het volgende:
[..]
Lijkt me ook valse hoop dat die koperdraadtelefooncentrale nog ergens mee verbonden is.
Of zijn die toch nog bedraad met de rest verbonden?
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:59 schreef Felagund het volgende:
Had nog nooit van een boezem als afvoerkanaal gehoord.
quote:Het boezemsysteem is een aan- en afvoersysteem van water. In natte tijden voert de boezem water vanuit de polders af en in droge tijden indien nodig (zoet) water naar polders aan. De boezem helpt dus om het waterpeil in het gebied goed te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |