Goed, de kachel. Eindelijk staat ie, hij mag nog niet aan want de schoorsteenveger is nog niet geweest.
![IMG-20250517-123242283.jpg]()
Vanmiddag ook alvast gordijnrails opgehangen in de woonkamer.
Wat is er verder zo al in mei gedaan?
Op wat mijn slaapkamer moet worden een hoop gedoe gehad met verf die niet op een deur en kozijn bleef zitten (groene verf wreef je er zo weer af. Uiteindelijk alles er helemaal afgekrabd en flink geschuurd. Heeft een hoop tijd gekost maar ik wil eindelijk goed resultaat. De laminaat op de bovenverdieping is ook grotendeels verwijderd. In de kamers waar die nog het mooiste er uit zag deze laten liggen, ik wil het in het tuinhuis gaan hergebruiken
![IMG-20250527-182458001.jpg]()
Verder is de zolder nu helemaal geïsoleerd met 170mm glaswol. Dat was uiteindelijk best wel een klus. Niet moeilijk maar wel veel werk.
In de keuken heb ik uitgezocht hoe de elektra loopt.
Dozen gewoon verstopt achter het gips. Krant er in en lekker wegstoppen
![IMG-20250510-095609619.jpg]()
![IMG-20250510-102832304.jpg]()
Het stopcontact waarop de afzuigkap was aangesloten zat op een andere groep als de rest van de woning en vast aangelegd met een 5x0,75mm2 kabel en liep schuin door de muur

De kabel die je boven bij het plafond door een open doos zit gaan en waarop rechts een wcd is aangesloten dus
![IMG-20250416-175020750.jpg]()
De overige wanden in de keuken zijn inmiddels ook aangesmeerd. Glad en daarop komt glasweefselbehang
![IMG-20250426-140353947-HDR.jpg]()
Vorige week zaterdag bezig geweest om te kijken hoe afvoer nou precies liep. Of hoe die niet liep, want dit trof ik aan. Vreemde situatie
![IMG-20250524-110110084-HDR.jpg]()
Kut, shit, godver. Hoe laat is het? 11:20 - gelukkig de winkel is nog open. Snel buis opgemeten. Shitzooi aan 125mm gekocht, net voor sluitingstijd.
Eenmaal terug vrij snel ontdekt dat het toch 110 moest zijn. Nu dus geleerd dat het getal slaat op de binnendiameter.
Toch maar verder gegaan alles uit elkaar te halen. Het zat dus zo: 110 en 50 uit de woning komen samen en gaan met een bocht naar onder naar een 160'er. De buis die dwars door de foto gaat is hemelwaterafvoer en liep daar dus overheen en naar beneden gezakt.
Vrijdag de juiste materialen gehaald en aangepast naar dit. Het extra Y stuk is omdat ik de wc wil gaan verplaatsen, waar het gat min of meer stopt (rechts) zal deze naar buiten komen.
![IMG-20250530-170721582.jpg]()
Hemelwaterafvoer moet nog aangesloten worden maar die zit verstopt en op een andere plek leek het ook alsof de buizen los van elkaar zijn. Dat is voor latere zorg.
Gisteren oa het nieuwe laminaat voor boven gekocht. Zodra ik het schuine dak in mijn slaapkamer heb geïsoleerd begin in met leggen - tenminste in mijn slaapkamer
![IMG-20250531-151929620.jpg]()
Afgelopen week daarvoor het isolatiemateriaal bestelt. Hout - ongeveer 3 pallets met 50x75- daar mede voor ga gebruiken heb ik al ongeveer een jaar in opslag (oud testproduct van mn werk) - als het goed is wordt komende weg de draadkraan in de achtertuin ook opgehaald. Het hout kan dan mooi op de heenweg meegenomen worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag het laatste stuk keuken verwijderd. Dat had ik nog even laten staan ivm wasbak. De keuken is bedoeld en zal er begin juli zijn, dus ja onderhand maar ruimte maken zodat de laatste muur ook gedaan kan worden en de tegels gelegd.
![IMG-20250601-165250421.jpg]()
Was er al een foto van de meterkast?
![IMG-20250520-181426540.jpg]()
Morgen de derde electricien maar eens bellen. Ik wil de boel laten vervangen. Extra groep voor de oven en drie fasen voor de kookplaat. Bij nummer 1 wacht ik al bijna 2 maand op een offerte, bij nummer 2 al ruim een week op überhaupt een reactie en aan de telefoon klonken ze niet echt geïnteresseerd...
Kranplätze müssen verdichtet sein