En omdat je geld teveel hebtquote:Op maandag 6 januari 2025 11:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Hier staat ie vandaag op 20. Gewoon, omdat het kan.
Living la vida loca!quote:Op zondag 5 januari 2025 20:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Vandaag heel de dag verwarming op 17 gezet, genoten
Nee, anders staat ie op 18. Maar vandaag, wegens familieomstandigheden, de gewone temperatuur.quote:
Het is sowieso debiel dat we in deze tijd moeten creperen. Het moet zijn "omdat je geld hebt" en niet te veel. 21e eeuw en we creperen omdat energie te duur is.quote:
Vertelquote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:40 schreef Leandra het volgende:
22 beneden.
Zonnetje erop, zal straks wel 23 zijn.
Geen idee wat te vertellen? De verwarming slaat gewoon aan als de thermostaat dat vraagt?quote:
Inderdaad, ik heb m'n thermostaat nu al een week daarop staan en ik voel vrij weinig verschil met 19 graden.quote:
Wat doe je in een tent??quote:Op maandag 27 januari 2025 19:24 schreef BlackLining het volgende:
Ik lig in een tent, dus ik vermoed 7° net als buiten
Vrijwillig?quote:Op maandag 27 januari 2025 19:24 schreef BlackLining het volgende:
Ik lig in een tent, dus ik vermoed 7° net als buiten
Jazeker. Is lekker joh.quote:
Moet je wel een thermostaat voor hebbenquote:Op maandag 3 februari 2025 21:41 schreef core2duo het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)gst-van-heel-europa/
We zijn het braafste jongetje van de klas
Dat Nederlanders zich niet voldoende inspannen voor duurzaamheid, wat men weleens leest, is veruit onwaar.
Hier overigens 21,5°C in de woonkamer.
quote:Op maandag 3 februari 2025 21:41 schreef core2duo het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)gst-van-heel-europa/
We zijn het braafste jongetje van de klas
Dat Nederlanders zich niet voldoende inspannen voor duurzaamheid, wat men weleens leest, is veruit onwaar.
Hier overigens 21,5°C in de woonkamer.
Gestopt met serieus nemen.quote:„Je zou het misschien niet zeggen met de huidige gasprijzen. Toch is het zo. Droge, frisse lucht opwarmen kost namelijk minder energie dan vochtige lucht verwarmen.
Hier ook nog houtkachel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:18 schreef Managarm het volgende:
21.6, houtkachel aan. Het is half zonnig maar waterkoud.
Half zonnig gaat niet samen met waterkoudquote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:18 schreef Managarm het volgende:
21.6, houtkachel aan. Het is half zonnig maar waterkoud.
Wel met de wind vanaf de besneeuwde bergen hier.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Half zonnig gaat niet samen met waterkoud
Split unit airco klaar...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:51 schreef kilon het volgende:
19,5 graden. Raam op het oosten dus dat warmt lekker op. Niks mis mee.
Het wordt langzaamaan wel tijd weer voorbereidingen te treffen voor de zomer met bijbehorende binnentemperaturen hier.
Maar niet als het half zonnig is. Waterkoud is somber weer met alleen maar mist en nevel. Dat de straten de hele dag nat zijn terwijl het niet regent.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:59 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wel met de wind vanaf de besneeuwde bergen hier.
kachel heb ik al maand of 2 niet meer aan, nergens voor nodigquote:Op vrijdag 4 april 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
19,5, één graad warmer dan de CV.
's Avonds nog wel lekker eventjes de houtkachel aan.
Ik stook niet. Vind ik stom in aprilquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:11 schreef Nattekat het volgende:
19, perfect.
Als ik zou willen, zou het zo zonder stoken nog een graad of 2 warmer kunnen zijn. Ik kan het me echt niet voorstellen dat sommigen nog stoken nu.
Of in de kou zitten tegen hun zin*quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik stook niet. Vind ik stom in april
Alleen zit wel onder dekentje...
15 graden hier
Ik woon op het noorden en in Friesland, als ik niet stook is het hier 16 graden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:11 schreef Nattekat het volgende:
19, perfect.
Als ik zou willen, zou het zo zonder stoken nog een graad of 2 warmer kunnen zijn. Ik kan het me echt niet voorstellen dat sommigen nog stoken nu.
Ja... gelukkig komen er weer warme dagen aanquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik woon op het noorden en in Friesland, als ik niet stook is het hier 16 graden.
13,5… dat is echt koud. 🥶quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... gelukkig komen er weer warme dagen aan
Toen ik vanochtend beneden kwam was het 13.5 graden
Gelukkig afspraak buiten de deur, waar het wel warm was
😄quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
Oud huis he
Maar nu is het wel te doen
Dekentje he
Kunnen we jou niet zo’n klein elektrisch kacheltje cadeau doen? Pakt dat veel stroom als je heel even je woonkamer opwarmt? Ik vind het telkens zo naar om te lezen dat je er zo koud bijzit.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
Oud huis he
Maar nu is het wel te doen
Dekentje he
In de winter warm ik de serre op voor mijn kinderen (dan is het hun Wii-kamer) met een gaskachel op een gasfles, hele winter op 1 fles van 22 euro. Als je kamer zo tochtig is dat het 13 graden wordt, dan zou dat toch ook een optie kunnen zijn om iig de ergste kou er uit te halen?quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen we jou niet zo’n klein elektrisch kacheltje cadeau doen? Pakt dat veel stroom als je heel even je woonkamer opwarmt? Ik vind het telkens zo naar om te lezen dat je er zo koud bijzit.
Lief! Maar hoeft echt niet hoorquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen we jou niet zo’n klein elektrisch kacheltje cadeau doen? Pakt dat veel stroom als je heel even je woonkamer opwarmt? Ik vind het telkens zo naar om te lezen dat je er zo koud bijzit.
Ja.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lief! Maar hoeft echt niet hoor![]()
Heb wel twee kleine kacheltjes
Alleen ik dacht dat die energie vreten/duur in gebruik zijn
Als ik het echt koud heb zet ik ze wel even aan
Als ik die gebruik is het in mijn hobbykamer. Kruik op schoot en zo'n kacheltje aan. Voor een kwartier of zo
En beneden heb ik nu een elektrische plaid en dan is het echt wel prima (die is met de 15 graden van nu zelfs uit warm zat)
Misschien kacheltje twee beneden zetten... voor in de ochtend om even op te warmen
Wow, dit is de wrange vrucht van de hoogste energieprijzen ter wereld en maatschappijbrede focus op energiebesparing. Ik denk dat overal ter wereld de huizen gemiddeld warmer zijn bij ons. Staat me bij dat energie in Oost-Europa bijvoorbeeld goedkoop is.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... was me vandaag een partij chagrijnig van de kou. 13 graden.
Ondanks dat het al ruim april is heb ik de kachel op 16.5 gezet. Het wordt nu langzaamaan behachelijk.
Ik weet niet wat ik heb vandaag, maar trek het echt even niet.
Morgen zien we wel weervoor nu even mezelf verwennen met warmte
Spaanse bagger-geïsoleerde huizen in de winter belden netquote:Op vrijdag 11 april 2025 09:18 schreef core2duo het volgende:
[..]
Wow, dit is de wrange vrucht van de hoogste energieprijzen ter wereld en maatschappijbrede focus op energiebesparing. Ik denk dat overal ter wereld de huizen gemiddeld warmer zijn bij ons. Staat me bij dat energie in Oost-Europa bijvoorbeeld goedkoop is.
Hier precies hetzelfde, zal wel zijn omdat het regent.quote:
Dit najaar was waanzinnig zonnig en zacht en de winter was niet heel erg anders. Voor mij is dit ook met afstand de goedkoopste winter sinds ik hier woon. Ga geen gekke verwachtingen krijgen, de komende winter gaan wij allemaal weer meer betalen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:
19 graden zoals altijd. Krijg heel veel geld terug dit jaar dus ik ben echt heel trots op mezelf en gemotiveerd om komende winter 18 graden te proberen. Noorse trui en sokken aan en hopelijk dan in 2026 niet compleet genaaid worden met die zonnepanelen en het een beetje op hetzelfde niveau houden qua rekening...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |