Ze heeft zo haar patronen. Ik zwem niet vaak met haar én was niet met haar gestart en ik denk dat het daarom voor haar niet logisch was dat ik erbij bleef.quote:
Gewoon zo van "wegwezen!"quote:Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik werd vanmorgen keihard gedissed![]()
[..]
Toen kreeg ik een duwtje tegen mijn schouder, werd er naar de zwembadtrap gewezen. En, mocht ik het nóg niet snappen, kreeg ik een vriendelijkeGedissed!
![]()
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’quote:
Exact!quote:Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik begrijp je wel, dat zijn soms juist momenten die er ook voor zorgen dat je weet dat jouw (of die van een collega) aanwezigheid op andere momenten wel echt gewaardeerd wordt, want ze kan het aangeven.![]()
(Ik heb wel eens patiënten die alles lijdzaam ondergaan , maar waarvan je geen idee hebt of ze nu blij met je hulp zijn of niet. Ik vind dat vaak moeilijker dan een patiënt die me (in mijn geval vaak vrij letterlijk) afsnauwt. Dat is gewoon duidelijk
)
Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen
quote:Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen
Fijn dat jij het idd zo kan zien!quote:Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’
En als je niet kunt praten wordt dat een licht richtinggevend duwtje, de richting wijzen voor extra uitleg en zwaaien voor absolute duidelijkheid.
Iedereen lijkt het zo persoonlijk op te nemenDeze dame is laag niveau, niet verbaal, tikje verstoorde prikkelverwerking. Dan vind ik het fantastisch dat ze haar eigen keuze maakt. En dat aan mij duidelijk kan maken. Want ze ‘moet’ al zoveel wat voor haar best lastig kan zijn.
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euroquote:
quote:Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
Vers uit de oven. En de keuze bek verbranden of langer wachten met eten.
[ afbeelding ]
Macau/Macao was van 1557 tot 1999 onder Portugees bestuur. En is net als Hongkong weer terug gegeven aan China. Maar de Portugese invloed is nog goed zichtbaar en proefbaar. Daar ook voor het eerst duif gegeten. Een kleine kip met smaak.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
Vers uit de oven. En de keuze bek verbranden of langer wachten met eten.
[ afbeelding ]
Reisgelukquote:Op zondag 5 januari 2025 15:57 schreef sigme het volgende:
Hier ligt in de mini-buurtsupermarkt: varkenspootjes, gehalveerde varkendpootjes, varkensoren, kwartels. En ook wel wat voor ons 'normaler' vlees, maar dit heeft hier blijkbaar zo'n omloopsnelheid dat het de buurtsuper met beperkt assortiment haalt.
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?
Ja tuurlijk, want zuivel is ook vanuit Portugal wel meegekomen qua gebruikquote:Op zondag 5 januari 2025 16:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
Eclectisch voerquote:Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.
Bij de Oriënt Express winkels in NL ook, waar ze aangeprezen worden als lekkernij uit Macau, zodat ze ze als 'Aziatisch' kunnen verkopen…
Daar zeg je wat.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Eclectisch voer![]()
Surinamers die spaghetti gebruiken voor Surinaamse bami omdat het goedkoper is, alles kan toch ook eigenlijk. Heerlijk, eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |